diesel vuoto ja käynti häiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

diesel vuoto ja käynti häiriö

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

ja taas ongelma.124 2.0d vuotaa 1 pytyltä dieseliä,ei tuu paluu putkesta eikä syöttö putkesta,mikähän mahtaa kusta?

oireita

-käy tyhjäkäynnillä vähän niin kuin kolmella ja koko auto heiluu,kieroksilla normaali paitsi että nakuttaa.
-savuttaa tyhjäkäynnillä sinistä
Viimeksi muokannut ville kinnunen, Ti 13.01.2009 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
RiseW123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 14.02.2008 20:13
Paikkakunta: Jyväskylä

oisko suutin korkannu..

Viesti Kirjoittaja RiseW123 »

viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Re: oisko suutin korkannu..

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

RiseW123 kirjoitti:viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
Täytyy alkaa tutkiin
Mistähän sais noin pitkän hylsyn?
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Re: oisko suutin korkannu..

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

kinvil kirjoitti:
RiseW123 kirjoitti:viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
Täytyy alkaa tutkiin
Mistähän sais noin pitkän hylsyn?
Tein hylsyn.ja irroitin suuttimen ja putsasin...parani :D
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.

Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.

Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
suutin oli kauttaaltaan ruosteessa/paskan peitossa.vesihioma paperilla hioin puhtaaksi ja kokosin öljy astiassa..nyt käy kuin uusi..mitä nyt venttiili naputtaa 2 vuotta seissy..ja oli muuten tiukassa..varsinkin kun aukas itse suuttimen..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.

Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
olisko sulla muuten vaan löysällä?
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä? :shock:
w210 E300 TD
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

kinvil kirjoitti:
Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.

Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
olisko sulla muuten vaan löysällä?
Näyttäisi siltä että keulasta päin kahden ekan suuttimen pohjasta tulee ilmaa ja p-ainetta sinne kertyy jostain hyvin hitaasti. Paluuletkut vaihdoin ja seuraan tilannetta. Ainakaan paluuletkut ei vuoda nyt.
Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä? :shock:
:?: :!:
Siis mun kosla ei oo seissyt kahta päivää enempää vuosiin.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Itsellä vuoti w124 200d autosta joskus se suuttimen natsa mihin tulee paluuletkut.Korjasin vian lyömällä varovasti natsaa hiukan sisällepäin niin lakkasi vuotamasta.Kesti kauan paikallistaa vika.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

hegeli kirjoitti:Itsellä vuoti w124 200d autosta joskus se suuttimen natsa mihin tulee paluuletkut.Korjasin vian lyömällä varovasti natsaa hiukan sisällepäin niin lakkasi vuotamasta.Kesti kauan paikallistaa vika.
Vuotokohdan paikallistaminen tuntuu olevan kyl vaikeaa. Jos kuivaan kaiken ja käynnistän koslan niin tuntuu että mitään ei tule mistään. Sitten kun ajaa puolituntia niin pohjalla on ihan vähän dieseliä ja ilmakuplia syntyy suuttimenjuureen. Ainakin siis ilmaa (pakokaasua) sinne tulee. Tutkailenpa nuo paluletkunatsat tarkemmin, onko ne tässä mallissa lyömällä korjattavia... äkkiseltään muistelisin että ois valua :?: :roll:
E300 TDT -98
E200D aut. -94
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä? :shock:
niin mulla on seissy kaksi vuotta..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

Castillo kirjoitti:
hegeli kirjoitti:Itsellä vuoti w124 200d autosta joskus se suuttimen natsa mihin tulee paluuletkut.Korjasin vian lyömällä varovasti natsaa hiukan sisällepäin niin lakkasi vuotamasta.Kesti kauan paikallistaa vika.
Vuotokohdan paikallistaminen tuntuu olevan kyl vaikeaa. Jos kuivaan kaiken ja käynnistän koslan niin tuntuu että mitään ei tule mistään. Sitten kun ajaa puolituntia niin pohjalla on ihan vähän dieseliä ja ilmakuplia syntyy suuttimenjuureen. Ainakin siis ilmaa (pakokaasua) sinne tulee. Tutkailenpa nuo paluletkunatsat tarkemmin, onko ne tässä mallissa lyömällä korjattavia... äkkiseltään muistelisin että ois valua :?: :roll:
kyllä mulla vuoti heti,kun käymään laittoi.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Muistelin että se natsa olisi ollut jotenkin prässätty siihen suuttimen runkoon ja ainakin pyöri hiukan kun otti pihdeillä kiinni.Itselläkin neste kupli suuttimen juuressa mutta epäilen että se johtui tärinästä.Hyvin piti korjauksen jälkeen.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kiristin ihan hieman suuttimen päälle tulevaa polttoaineputken mutteria ja nyt ei ehkä tule enää ainetta ohi kirjanpidon. Miettyttää kuitenkin suuttimen juuresta tulevat ilmakuplat tai räiskeet kun tipan nestettä kaataa pohjalle. Onko siis tärinästä vai pakokaasusta aiheutuvaa? Parin ekan suuttimen pesästä tulee kuplina ja muista enempi räiskettä joka voisi olla tärinästä johtuvaa. Asia jaksaa kyl vaivata :cry:
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

kinvil kirjoitti:
Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä? :shock:
niin mulla on seissy kaksi vuotta..
:D :D
Eikös se oo vähän kiusallista :D

Joo ot. Sori oli pakko.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

reimah kirjoitti:
kinvil kirjoitti:
Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä? :shock:
niin mulla on seissy kaksi vuotta..
:D :D
Eikös se oo vähän kiusallista :D

Joo ot. Sori oli pakko.
Siis viagra toimii ja hyvin :lol:
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

No nii... Ei vuoja ennää. Paluuputket oli mallia seula, vaikka uusia olikin (mun tuuria). Ny on uudet letkut ja kaikki tiiviitä ja oireet siis poissa. Suuttimen juurestakaan ei kupli enää, kun juuri asiaa tutkin 350km ajon jälkeen. Ei passaa vähään aikaan mennä kurkkimaan pellinalle :oops: :roll: :wink: :lol: :shock:
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Vastaa Viestiin