w210 jarrut katosivat (vm. -00)
w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Laitan tämä vielä tännekin...
Jarrutin ns. lukkojarrutuksen poron hypättyä pimeassä tielle. Jarrut toimivat, jatkoin matkaa. Seuraavan kerran jarruttaessani poljin painui lähes suoraan pohjaan (niinkuin nopeasti tyhjenevän ilmapallon päällä jarruttaisi) ja jarrut ottivat todella vähän kiinni. Poljinta pumppaamalla sen sai taas nousemaan ylemmäksi ja jarrutus toimii jotenkuten. Ei kuitenkaan läheskään normaliteholla. Ja muutaman sekunnin päästä jarruttaessa poljin lähestulkoon kolahtaa taas lattiaan.
Ajotietokone ei herjaa mitään. Nestettä on piirun verran alle ylärajan merkin. Nestevuotoja ei auton alla ole.
Täällä korvessa (olen lomamatkalla) ei ole minkäänlaista huoltoa saatavilla. Kävin kaikki huoltoaseman ja nyrkkipajat läpi, mutta siellä todetaan vain että jono on kaksi viikkoa, ei voi auttaa. Pitää näemmä varata aika etelämpää ja ajella tämä viikko näillä jarruilla.
Osaako joku kertoa missä vika? Tehostin? Ilmaa järjestelmästä, mutta mistä se sinne tuli? Mikä paikka petti hätäjarrutuksessa? .....
Jarrutin ns. lukkojarrutuksen poron hypättyä pimeassä tielle. Jarrut toimivat, jatkoin matkaa. Seuraavan kerran jarruttaessani poljin painui lähes suoraan pohjaan (niinkuin nopeasti tyhjenevän ilmapallon päällä jarruttaisi) ja jarrut ottivat todella vähän kiinni. Poljinta pumppaamalla sen sai taas nousemaan ylemmäksi ja jarrutus toimii jotenkuten. Ei kuitenkaan läheskään normaliteholla. Ja muutaman sekunnin päästä jarruttaessa poljin lähestulkoon kolahtaa taas lattiaan.
Ajotietokone ei herjaa mitään. Nestettä on piirun verran alle ylärajan merkin. Nestevuotoja ei auton alla ole.
Täällä korvessa (olen lomamatkalla) ei ole minkäänlaista huoltoa saatavilla. Kävin kaikki huoltoaseman ja nyrkkipajat läpi, mutta siellä todetaan vain että jono on kaksi viikkoa, ei voi auttaa. Pitää näemmä varata aika etelämpää ja ajella tämä viikko näillä jarruilla.
Osaako joku kertoa missä vika? Tehostin? Ilmaa järjestelmästä, mutta mistä se sinne tuli? Mikä paikka petti hätäjarrutuksessa? .....
Villi veikkaus, ominaisuus jonka olen kokenut 1950-luvun kuorma-autojen tekniikassa...
P**kaa jarruneste säiliössä ->
säiliön ja pääsylinterin välillä oleva läppä ei sulkeudu kun pitäisi ->
painettaessa jarrupoljinta pääsylinteri työntää nestettä paitsi jarruille, myös takaisin säiliöön -> pääsylinteri ei nosta painetta jarruille kuin vasta lopuksi kun pääsylinterin mäntä on ohittanut säiliöltä tulevan kohdan...
->tarkista näkyykö mitään pientäkään likaa nesteessä, jos näkyy niin vaihda jarrunesteet.
Samantapainen ilmiö voi syntyä myös jos on huonolaatuiset jarrunesteet.
kovassa äkillisessä paineen nousussa surkea neste kiehahtaa ja jää vaahdoksi jarruputkeen -> ei nouse jarrupaine.
-> ilmaa jarrut.
Ja lopuksi se syy jota eniten epäilen:
Pääsylinterin tiiviste petti, tai roskan tekemä naarmu pääsylinterissä/männässä
-> vaihda koko mötikkä.
Toki voihan se vika olla muuallakin mutta tämmöstä tuli ekana mieleen...
P**kaa jarruneste säiliössä ->
säiliön ja pääsylinterin välillä oleva läppä ei sulkeudu kun pitäisi ->
painettaessa jarrupoljinta pääsylinteri työntää nestettä paitsi jarruille, myös takaisin säiliöön -> pääsylinteri ei nosta painetta jarruille kuin vasta lopuksi kun pääsylinterin mäntä on ohittanut säiliöltä tulevan kohdan...
->tarkista näkyykö mitään pientäkään likaa nesteessä, jos näkyy niin vaihda jarrunesteet.
Samantapainen ilmiö voi syntyä myös jos on huonolaatuiset jarrunesteet.
kovassa äkillisessä paineen nousussa surkea neste kiehahtaa ja jää vaahdoksi jarruputkeen -> ei nouse jarrupaine.
-> ilmaa jarrut.
Ja lopuksi se syy jota eniten epäilen:
Pääsylinterin tiiviste petti, tai roskan tekemä naarmu pääsylinterissä/männässä
-> vaihda koko mötikkä.
Toki voihan se vika olla muuallakin mutta tämmöstä tuli ekana mieleen...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Ois jees jos aiheen aloittaja ois kirjottanu mikä oli vikana jos se on korjattu...
No anyway..
Itellä sama homma. Ei tosin ollut mitään äkkijarrutusta vaan normaalisti "jarrutus" ja poljin painui melkein pohjaan asti..
Eli täysin normaalia ajoa, ja yhtäkkiä poljin painuukin melkein pohjaan asti jarruttaessa.
Nestevuotoja ei näy, mutta joku ihme ääni/kolina kuuluu ajatessa ja kääntyessä. Tämä ei kokoaikaa kuulu, mutta aika useasti tuon tapahtuneen jälkeen.
Vinkithän ois aika tervetulleita
edit. JeremyH tuossa oliki kirjottanu jo vihjeitä. Häätyy käyä kurkkaamassa jarrunesteet..
No anyway..
Itellä sama homma. Ei tosin ollut mitään äkkijarrutusta vaan normaalisti "jarrutus" ja poljin painui melkein pohjaan asti..
Eli täysin normaalia ajoa, ja yhtäkkiä poljin painuukin melkein pohjaan asti jarruttaessa.
Nestevuotoja ei näy, mutta joku ihme ääni/kolina kuuluu ajatessa ja kääntyessä. Tämä ei kokoaikaa kuulu, mutta aika useasti tuon tapahtuneen jälkeen.
Vinkithän ois aika tervetulleita

edit. JeremyH tuossa oliki kirjottanu jo vihjeitä. Häätyy käyä kurkkaamassa jarrunesteet..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Puoltoääni pääsylinterin tiiviste "vammalle"!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Tosiaan eilen illalla löytyi syyllinen.. Jarrulevy irti
Ja jatkokysymys: Miten helvetissä se on voinut irrota jarruttaessa ?
Ei se heti tapahtuman jälkeen tuntunu, että siellä ois jotain irti, mutta myöhemmin kyllä.
Ei eilen keretty ottaa levyä irti, niin ei vielä tiedä mikä sieltä on pettänyt..

Ja jatkokysymys: Miten helvetissä se on voinut irrota jarruttaessa ?
Ei se heti tapahtuman jälkeen tuntunu, että siellä ois jotain irti, mutta myöhemmin kyllä.
Ei eilen keretty ottaa levyä irti, niin ei vielä tiedä mikä sieltä on pettänyt..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Jos rengas on paikallaan niin ei kai jarrulevy voi olla löysässä
Sitten kun renkaan ottaa irti niin sitten levy voi olla irti jos puuttuu se pikkuinen kuusiokolo ruuvi.

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Jarrulevy revennyt irti että kehä ja levynnapa erillään. Olen nähnyt moisia vaurioituneita levyjä katsastusaseman seinällä havaintovälineenä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Miten Väykyssä saa levyt pysymään niin kauan suorina, että olisi edes teosriassa mahdollista levyn väsyä??
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
No siis se levy on niin irti, että jos jarrusatulaa ei ois, niin se levy ois tällä hetkellä jossain ihan muualla.
Kuusiokoloruuvi oli edelleen siellä missä pitää, eli ei ollu se kadonnut..
Ei vaan söörtsillä/googlella taho oikein löytyä tarpeeksi hyviä kuvia, mistä meikäläinenki tajuaa missä vois vika olla
Kuusiokoloruuvi oli edelleen siellä missä pitää, eli ei ollu se kadonnut..
Ei vaan söörtsillä/googlella taho oikein löytyä tarpeeksi hyviä kuvia, mistä meikäläinenki tajuaa missä vois vika olla
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Näin




Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Ei huono idea, mutta se ei ollut revennyt. Vaan se heilu koko roska mukana, kun nappas kädellä kiinni.
Helvetti ko ei tiä tuon "anatomiaa" niin osaa yhtään selittää..
Eli joku joka sitä levyä pitää siellä pakoillaan, on mennyt rikki ??
Helvetti ko ei tiä tuon "anatomiaa" niin osaa yhtään selittää..
Eli joku joka sitä levyä pitää siellä pakoillaan, on mennyt rikki ??
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Juuri noin kuin Iso-Jaskan kuvissa näkyy. Emännän 200 D hen vaihtelin seisontajarru vermeitä muutama vuosi sitten niin kopautin vasaralla takalevya saadakseni sen irti, eikös tuo ryökäle hajonnut kuin oikein lehtevä joulutorttu. Levyt meni uusiin puihin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
h3ba kirjoitti:Ei huono idea, mutta se ei ollut revennyt. Vaan se heilu koko roska mukana, kun nappas kädellä kiinni.
Helvetti ko ei tiä tuon "anatomiaa" niin osaa yhtään selittää..
Eli joku joka sitä levyä pitää siellä pakoillaan, on mennyt rikki ??
Siis levy ehjä mutta heiluu silti?
Silloinhan täytyy myös renkaan heilua miten sattuu...
Pyörälaakeri palasina. Ja jos on ajettu vaan menemään niin menny koko olka-akseli pilalle.
Todennäköisesti myös ABS-anturi.
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Juurikin niin!Mika.T kirjoitti:h3ba kirjoitti:Ei huono idea, mutta se ei ollut revennyt. Vaan se heilu koko roska mukana, kun nappas kädellä kiinni.
Helvetti ko ei tiä tuon "anatomiaa" niin osaa yhtään selittää..
Eli joku joka sitä levyä pitää siellä pakoillaan, on mennyt rikki ??
Siis levy ehjä mutta heiluu silti?
Silloinhan täytyy myös renkaan heilua miten sattuu...
Pyörälaakeri palasina. Ja jos on ajettu vaan menemään niin menny koko olka-akseli pilalle.
Todennäköisesti myös ABS-anturi.
Joo vähän pelko on, että sieltä on jotain muutakin hajonnut.. No siis, sillähän ei ole ajettu kuin pakollinen kotoa nosturille ja takaisin. Mutta aika paljon metallihippua siellä oli, kun renkaan otti irti..
ABSeja se ei ainakaan kitise, että voisko mäihä olla ja anturi ois säilyny ehjänä
edit. olipa "halpa" osa

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Osta romuttamolta olka-akseli. Ei sinne uutta kannata laittaa. Uuden laakerin vaan laitat.
Esim.
http://www.mersupurkaamo.fi/index.php?pinc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.malliauto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tinyurl.com/6pmstdy" onclick="window.open(this.href);return false; (varaosahaun linkki)
Esim.
http://www.mersupurkaamo.fi/index.php?pinc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.malliauto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tinyurl.com/6pmstdy" onclick="window.open(this.href);return false; (varaosahaun linkki)
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Jees näin tehdään..!Iso-Jaska kirjoitti:Osta romuttamolta olka-akseli. Ei sinne uutta kannata laittaa. Uuden laakerin vaan laitat.
Esim.
http://www.mersupurkaamo.fi/index.php?pinc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.malliauto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tinyurl.com/6pmstdy" onclick="window.open(this.href);return false; (varaosahaun linkki)

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
http://tinyurl.com/7ckezh4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruottin purkaamoillakin näyttäs olevan hyvä tarjonta.
Ruottin purkaamoillakin näyttäs olevan hyvä tarjonta.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Mikä aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan....sitä en käsitä (noo en tosin montaa muutakaan asiaa) onhan siellä välissä edelleen se levy....ABS:n luulisi raksuttavan kun poljin painuu pohjaan...?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Jos se levy on heilunu irti niin se on levittäny paloja ja yks polkasu ei riitä painamaan paloja levyä vasten. Mutta mutta, pitäshän siellä olla kolme muutaki mäntää pitämässä painetta jos kaikki männänt ei ole samassa systeemissä. Jarruista en paljoa muuta tiä ko että niitten pitäs hiljentää vauhtia, niin sano onko yhtenäinen systeemi kaikile satuloile ja vai kaikile oma...LopenUupunut kirjoitti:Mikä aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan....sitä en käsitä (noo en tosin montaa muutakaan asiaa) onhan siellä välissä edelleen se levy....ABS:n luulisi raksuttavan kun poljin painuu pohjaan...?
.
Jos joku käsitte jotaki niin on kumma ja sanokoot hep!
Pienempi vika, isompi leka.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Ootas ny, siis jos levy irti niin jarrutuksessa (jo hellässäkin) se jää jumiin satulaan....luulisi tulevan ääntäkin? ja muut levyt hidastaa niin eikös ABS astu toimintaan ? nyt pitäis raksuttaa, vaan kun ei....Oloffi kirjoitti:Jos se levy on heilunu irti niin se on levittäny paloja ja yks polkasu ei riitä painamaan paloja levyä vasten. Mutta mutta, pitäshän siellä olla kolme muutaki mäntää pitämässä painetta jos kaikki männänt ei ole samassa systeemissä. Jarruista en paljoa muuta tiä ko että niitten pitäs hiljentää vauhtia, niin sano onko yhtenäinen systeemi kaikile satuloile ja vai kaikile oma...LopenUupunut kirjoitti:Mikä aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan....sitä en käsitä (noo en tosin montaa muutakaan asiaa) onhan siellä välissä edelleen se levy....ABS:n luulisi raksuttavan kun poljin painuu pohjaan...?
.
Jos joku käsitte jotaki niin on kumma ja sanokoot hep!

vai kuis sen nyt menee ton apsin kanssa...missä se tunnistinanturi on ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Levy on kiini samoila pulteila ko rengaski ja lisäksi yhelä pienelä kuusiokolopultila. Jos levy hajonu niinkö aikasemmissa kuvissa niis se saattaa avata männät/männän, niin että kuluneila paloila ja levyilä rako levyn ja palojen välilä saattaa olla pariki senttiä -> jarrutuksessa yks polkasu ei riitä painamaan paloja kiini levyyn.LopenUupunut kirjoitti:Ootas ny, siis jos levy irti niin jarrutuksessa (jo hellässäkin) se jää jumiin satulaan....luulisi tulevan ääntäkin? ja muut levyt hidastaa niin eikös ABS astu toimintaan ? nyt pitäis raksuttaa, vaan kun ei....Oloffi kirjoitti:Jos se levy on heilunu irti niin se on levittäny paloja ja yks polkasu ei riitä painamaan paloja levyä vasten. Mutta mutta, pitäshän siellä olla kolme muutaki mäntää pitämässä painetta jos kaikki männänt ei ole samassa systeemissä. Jarruista en paljoa muuta tiä ko että niitten pitäs hiljentää vauhtia, niin sano onko yhtenäinen systeemi kaikile satuloile ja vai kaikile oma...LopenUupunut kirjoitti:Mikä aiheuttaa polkimen painumisen pohjaan....sitä en käsitä (noo en tosin montaa muutakaan asiaa) onhan siellä välissä edelleen se levy....ABS:n luulisi raksuttavan kun poljin painuu pohjaan...?
.
Jos joku käsitte jotaki niin on kumma ja sanokoot hep!![]()
vai kuis sen nyt menee ton apsin kanssa...missä se tunnistinanturi on ?
.
Jos kaikki jarrulinjat on samassa systeemissä, paine tasaantuu tähän mäntään minkä ei saa vastapainetta levyltä ja vasta riittävän monen polkasunjälkeen kolme muuta jarrua jarruuttaa normaalisti.
Jos olen oikeassa niin jarrujen pitäs puoltaa reilusti, varsinki jos vika on keulassa.
Tämä on sitte aivanpuhtaasti ommaa päättelyä että ei kannate ottaa absoluuttiseksi totuudeksi

Edit:Niin ei abs-anturi "lue" levyä vaan navassa on urat mitä se lukkee.
Pienempi vika, isompi leka.
Re: w210 jarrut katosivat (vm. -00)
Tosiaan laakerithan sieltä oli paskana.. Olka-akseli oli siisti, enkä nähny tarvetta vaihtaa sitäh3ba kirjoitti:Ois jees jos aiheen aloittaja ois kirjottanu mikä oli vikana jos se on korjattu...
No anyway..
Itellä sama homma. Ei tosin ollut mitään äkkijarrutusta vaan normaalisti "jarrutus" ja poljin painui melkein pohjaan asti..
Eli täysin normaalia ajoa, ja yhtäkkiä poljin painuukin melkein pohjaan asti jarruttaessa.
Nestevuotoja ei näy, mutta joku ihme ääni/kolina kuuluu ajatessa ja kääntyessä. Tämä ei kokoaikaa kuulu, mutta aika useasti tuon tapahtuneen jälkeen.
Vinkithän ois aika tervetulleita
edit. JeremyH tuossa oliki kirjottanu jo vihjeitä. Häätyy käyä kurkkaamassa jarrunesteet..

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86