Mersun huoltoa Turun seudulla?
Mersun huoltoa Turun seudulla?
Luetelkaas Turun seudun hyvät mersu huollot.... (ei VEHO!)
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
hyvät mersuhuollot turun seudulla
Käviskö Hintukainen Orikedolla? 

....
Viimeksi muokannut Tero M, To 17.02.2005 10:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
hyvää huoltoa turun seudulla
Ite käytän Brygin Lassea Raision ja Maskun rajalla
Hyvä mies, tietää paljon isokoneisista merssuista...ja viel edullinen
En oo kysyny saako yhteystietoja tänne laittaa mut kysy vaiks YV:nä
Ja oma on siel parhaillaan jousten vaihdossa..
T:yko

Hyvä mies, tietää paljon isokoneisista merssuista...ja viel edullinen

En oo kysyny saako yhteystietoja tänne laittaa mut kysy vaiks YV:nä

Ja oma on siel parhaillaan jousten vaihdossa..
T:yko
W903
V126
W203
V126
W203
Mainittakoon heti aluksi että omakohtaista kokemusta ei ole yhdestäkään huollosta, kun tähän asti kaikki hommat on saatu itse hoidettua. JOnkun näköistä tietoa on kuitenkin korvan taakse jäänyt kun on noita kavereitten ongelmia kuunnellut, teitty sielle Esson baarin pöydäsä kuulee absoluuttisen totuuden, mutta jätettäköön ne jutut tällä kertaa sinne korvan taakse.
Siis huoltoahan on monenlaista tarjolla joka paikkakunnalla, itselläni ainakin vaikuttaisi huollon tarpeen laatu myös korjaamon valintaan. Toisin sanoen hyvä parkkipolttimon vaihtaja ei välttämättä ole hyvä moottori remontin tekijä. Toisaalta vaikka mies olisi täydellinen mersuasiantuntija saattaa homma jäädä kiikastamaan esim jonkun testerin puutteesta.
Tässä topikissa mainittua ASD Häkkistä en ainakaan itse arvosta kovinkaan paljoa. Kaikki mahdolliset laitteet sieltä varmasti löytyy ja muutamalla miehellä on helvetisti tietoakin, lopuilla sitä tietotaitoa ei sitten ole pätkääkään vaan on palkattu puolenvuoden työsopimuksella ja "halvalla". Laskun summa kuitenkin on taatusti muutakuin halpa. Nämä havainnot on tehty kun työskentelin samassa kiinteistössä aikanaan kuin tuo Häkkinen, tästä tosin on muutama vuosi aikaa ja koko pajakin muuttanut jo sen jälkeen, saattaapi olla että toimintatavatkin. Omistajan poika(luultavasti) on kuitenkin TODELLA pätevä kaveri erityisesti sähköasioissa.
Sit taas tuo mainittu Brygin Lasse taatusti tietää kaiken vähän vanhemmista isoista mersuista, mutta kaveri ei kuitenkaan taida varsinasisesti pitää mitään korjaamoa, vaan työskentelee ihan harrastuspohjalta?
Orikedolla on Rouvalin Pekan paja. Siellä pitäisi ainakin omistajan toimesta mersu ja bmw tuntemus olla hyvä, kaverilla tästä ainakin positiivisia kokemuksia, ja itsekin olen paikssa muutaman kerran käynyt ja toiminta näytti varsin asianmukaiselta.
Tulipa pitkä teksti ja helvetin vähän faktaa alkuperäiseen kysymykseen.....
Siis huoltoahan on monenlaista tarjolla joka paikkakunnalla, itselläni ainakin vaikuttaisi huollon tarpeen laatu myös korjaamon valintaan. Toisin sanoen hyvä parkkipolttimon vaihtaja ei välttämättä ole hyvä moottori remontin tekijä. Toisaalta vaikka mies olisi täydellinen mersuasiantuntija saattaa homma jäädä kiikastamaan esim jonkun testerin puutteesta.
Tässä topikissa mainittua ASD Häkkistä en ainakaan itse arvosta kovinkaan paljoa. Kaikki mahdolliset laitteet sieltä varmasti löytyy ja muutamalla miehellä on helvetisti tietoakin, lopuilla sitä tietotaitoa ei sitten ole pätkääkään vaan on palkattu puolenvuoden työsopimuksella ja "halvalla". Laskun summa kuitenkin on taatusti muutakuin halpa. Nämä havainnot on tehty kun työskentelin samassa kiinteistössä aikanaan kuin tuo Häkkinen, tästä tosin on muutama vuosi aikaa ja koko pajakin muuttanut jo sen jälkeen, saattaapi olla että toimintatavatkin. Omistajan poika(luultavasti) on kuitenkin TODELLA pätevä kaveri erityisesti sähköasioissa.
Sit taas tuo mainittu Brygin Lasse taatusti tietää kaiken vähän vanhemmista isoista mersuista, mutta kaveri ei kuitenkaan taida varsinasisesti pitää mitään korjaamoa, vaan työskentelee ihan harrastuspohjalta?
Orikedolla on Rouvalin Pekan paja. Siellä pitäisi ainakin omistajan toimesta mersu ja bmw tuntemus olla hyvä, kaverilla tästä ainakin positiivisia kokemuksia, ja itsekin olen paikssa muutaman kerran käynyt ja toiminta näytti varsin asianmukaiselta.
Tulipa pitkä teksti ja helvetin vähän faktaa alkuperäiseen kysymykseen.....
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
...Hmmm Tatu on oikeessa. Onneksi vahingosta saa viisastua.
Häkkiseltä poimittua:
- Ei ole venttiilikopan tiivistettä, se pitää hakea Veholta
- Ei ole MB:n termostaattia, se pitää hakea Veholta
- Kun konepelli avataan, asentaja kysyy "Missähän täällä on se termostaatti?"
(Ei ollut edes vitsi)
- Väärät ylivuotoputket suuttimille; ne lensi pois ja kaamee siivo. Ei korvausta ylimääräisestä päivästä joka takuukorjauksessa meni.
- Hinta oli oikeasti sika kallis!!! Kun kysyin asiasta, vastaus oli "No mahtoiko siihen nyt kaikki tunnit edes tulla...” Miten voi edes laskun kirjoittaa jolleivat edes itse ole selvillä kokonaistunneista?
- Lisäksi oli sovittu että auton pesun hinta (naftaroiskeiden jäljiltä) hinnat tingataan sitten Webaston kellon hinnasta, koska heillä ei sattunut olemaan rahaa taikka tiliä millekään huoltamolle. Sitten kun sain hinnat Webastosta, niihin oli selvästi huomioitu “pieni tinkivara”:
1. Lohkolämmitin
2. Lohkolämmitin + sisäpistoke
3. Webasto kellolla
4. Webasto kaukokäytöllä
/ / / /
1. 326e
2. 536e
3. 803e
4. 1223e (sis 1kpl lähetin)
On jopa 20% kalliimmat kuin Veholla?!?!?
Enpä enää osaa suositella kyseistä puljua kenellekään.
Häkkiseltä poimittua:
- Ei ole venttiilikopan tiivistettä, se pitää hakea Veholta
- Ei ole MB:n termostaattia, se pitää hakea Veholta
- Kun konepelli avataan, asentaja kysyy "Missähän täällä on se termostaatti?"



- Väärät ylivuotoputket suuttimille; ne lensi pois ja kaamee siivo. Ei korvausta ylimääräisestä päivästä joka takuukorjauksessa meni.
- Hinta oli oikeasti sika kallis!!! Kun kysyin asiasta, vastaus oli "No mahtoiko siihen nyt kaikki tunnit edes tulla...” Miten voi edes laskun kirjoittaa jolleivat edes itse ole selvillä kokonaistunneista?
- Lisäksi oli sovittu että auton pesun hinta (naftaroiskeiden jäljiltä) hinnat tingataan sitten Webaston kellon hinnasta, koska heillä ei sattunut olemaan rahaa taikka tiliä millekään huoltamolle. Sitten kun sain hinnat Webastosta, niihin oli selvästi huomioitu “pieni tinkivara”:
1. Lohkolämmitin
2. Lohkolämmitin + sisäpistoke
3. Webasto kellolla
4. Webasto kaukokäytöllä
/ / / /
1. 326e
2. 536e
3. 803e
4. 1223e (sis 1kpl lähetin)
On jopa 20% kalliimmat kuin Veholla?!?!?
Enpä enää osaa suositella kyseistä puljua kenellekään.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Teijolla Ihodessa on just nytkin E290:seni huollossa. Tietävät mitä tekevät ja laskutus ihan maltillista.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Unohdus asiasta mikä piti jo aiemmin kirjoittaa tänne. Nooh, parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Todella hyvää, luotettavaa, asiantuntevaa ja edullista MB huoltoa turunseudulla tarjoaa Veijo-auto Kaarinassa. Olen kaikkia 3 MB:ni huollattanut täällä ja aina positiivisesti yllättynyt. Lisäksi normaalin huoltotoimenpiteiden yhteydessä tulee myös aina tarkistussoitto korjauksen aikana, mikäli on samassa ilmennyt jotain sellaista mitä itse ei ole osannut kertoa ja kysmys siitä hoidetaanko tämä samalla pois sekä hinta-arvio. Veijolla on itsellään 124 diesel jota hyvin hoidettu ja huollettu. Lisäksi kokemusta kaikista MB malleista sekä hyvät suhteet muihin turunalueen MB korjaamoihin ja vinkit mistä löytää edullisesti osia, tuulilaseja jne.
Suosittelen lämpimästi, lisäksi saa aina hyvät keskustelut aiheesta MB.
Ohessa karttalinkki
Yhteystiedot;
Veijo Grönberg
Pohjanpellonkatu 11
20780 KAARINA
Puh: +358 2 242 4775
Todella hyvää, luotettavaa, asiantuntevaa ja edullista MB huoltoa turunseudulla tarjoaa Veijo-auto Kaarinassa. Olen kaikkia 3 MB:ni huollattanut täällä ja aina positiivisesti yllättynyt. Lisäksi normaalin huoltotoimenpiteiden yhteydessä tulee myös aina tarkistussoitto korjauksen aikana, mikäli on samassa ilmennyt jotain sellaista mitä itse ei ole osannut kertoa ja kysmys siitä hoidetaanko tämä samalla pois sekä hinta-arvio. Veijolla on itsellään 124 diesel jota hyvin hoidettu ja huollettu. Lisäksi kokemusta kaikista MB malleista sekä hyvät suhteet muihin turunalueen MB korjaamoihin ja vinkit mistä löytää edullisesti osia, tuulilaseja jne.
Suosittelen lämpimästi, lisäksi saa aina hyvät keskustelut aiheesta MB.
Ohessa karttalinkki
Yhteystiedot;
Veijo Grönberg
Pohjanpellonkatu 11
20780 KAARINA
Puh: +358 2 242 4775
- Tappio ei ole pahinta epäonnistumista. Pahinta on se, ettei ole koskaan yrittänyt. -
Rivipumppuguru Mynädieselistä on siirtynyt ASD Häkkisen palvelukseen ja aloittaa hommat lomien jälkeen 20.8.
Itselle on aika varattuna 22.8. ko. herralle 200d:n pumpun viritykseen.
Hinta-arvio on n. 420€
Hintaa nostaa se, että toimenpide teetetään avaimet käteen-periaatteella.
Huhut Mynädieselin hommien vähentämisesta ilmeisesti pitävät paikkaansa?
Itselle on aika varattuna 22.8. ko. herralle 200d:n pumpun viritykseen.
Hinta-arvio on n. 420€
Hintaa nostaa se, että toimenpide teetetään avaimet käteen-periaatteella.
Huhut Mynädieselin hommien vähentämisesta ilmeisesti pitävät paikkaansa?

"Vanha taksi saatana, yli puol miljoonaa ajettu, eikä tunnu saatana missään..."
C200D -94 & C250TD ATP Tour -96
C200D -94 & C250TD ATP Tour -96
Re: Mersun huoltoa Turun seudulla?
Suosittelen kiertämään kaukaa mersuhuolto.fi:n eli Turun Konemies Oy:n eli Jarin Tenhon yhden miehen yrityksen!
Tiivistettynä omistaja Jari Tenho ei pitänyt lupauksiaan eikä vastannut yhteydenottoihini. Sovittiin 2 viikon pikkuremontista, sain autoni takaisin 2 kuukauden päästä aiempaa huonommassa kunnossa. Varsinainen ongelma ja vihani aihe oli, että tavoittelin miestä puhelimitse ja tekstiviestitse 2 kuukauden aikana 24 kertaa ilman vastausta, ainut saamani kontakti oli hänen 2 vko välein lähettämänsä lykkäystekstiviesti aiemmin sovittuna noutopäivän aamuna. Kahden kuukauden jälkeen sain jannun puhelimen päähän. Hän kehoitti ivaillen noutamaan korjaamattoman auton pois ellei palvelu kerta kelpaa eikä ollut ymmärtävinään mikä hänen toiminnassa oli ollut vialla.
Pistää muuten vihaksi! Haluan ettei kukaan joudu kärsimään samanlaista kohtelua ja siksi tänne kirjoittelen. En tiedä oliko kohdallani kyseessä vanhan mersun syrjintä, nuoren asiakkaan syrjintä vai yksityisasiakkaan syrjintä. Turun seudun taksien huoltaminen ilmeisesti jättää varaa kohdella yksittäisiä asiakkaita näin.
Tarkemmin kuvailtuna tarinani menee näin: E-sarjan vm.-92 farmarissani oli ajoittaisia käynnistymisongelmia. Vein auton mersuhuolto.fi:n eli Turun Konemies Oy:n eli Jari Tenhon yhden miehen korjaamolle 31.5.2013. Oirekuvan perusteella arveltiin yhdessä polttoainejärjestelmään joutuvan ilmaa. Pikkuosien vaihtoa ja vaivaton homma miehen arvion mukaan. Sovittiin Jarin fiksaavan ja katsastavan auton. Noutopäiväksi sovittiin kahden viikon päähän 14.6. Kyseisenä päivänä hän ilmoitti, ettei ole vielä ehtinyt korjausta tekemään. Olin koko kesän parin viikon jaksoja poissa Turusta, joten Jari kertoi minun voivan noutaa valmiin auton lauantaina 29.6. Yritin soittaa tuota edeltävänä viikkona arkipäivisin työaikaan 13 kertaa Jarin viralliseen yrityksen puhelimeen. Ei vastausta. Ei takaisinsoittoa. Kertaakaan. Jätin myös vastaajaviestin. Ei vastausta. Sitten 29.6. sain tekstiviestin ”Moi, autosi ei ole vielä valmiina. Soitan maanantaina.” Utelin viestitse laina-auton käyttöönsaantimahdollisuutta. Ei vastausta. Tilanteesta ei saanut käsitystä millään enkä kyennyt menemään paikanpäälle ollessani poissa kaupungista. Tilanne alkoi käydä kalliiksi, koska jouduin hankkimaan sijaisauton muualta. Sain 5.7. Jarilta viestin: ”Autossasi on joko pumpussa tai suuttimessa vikaa, joka estää leimalla käynnin.” Kysyin ”Mikä on kustannus- ja aika-arvio?”. Ei vastausta. Seuraavien kahden viikon aikana tavoittelin huoltamoa puhelimitse 11 kertaa kenenkään vastaamatta. Laitettuani kovasävyisen tekstiviestin vastasi hän lopulta puheluun 19.7. Kertoi ivaillen auton olevan nyt noudettavissa tuontikunnossa. Oli vaihtanut yhden dieselletkun, vika ei ollut korjaantunut. Vikaa on pumpussa tai suuttimessa mutta hänellä ei ole välineitä laitteiden oikeanlaiseen testaamiseen. Kertoi ettei vastaa virka-ajan ulkopuolella tuleviin puheluihin (olin soittanut yli 20 kertaa virka-aikaan), että välillä voi kestää kun parhaillaan ollut 23 mersua pihassa (viedessäni oli 5, oli luvannut auton 2 vko välein valmiina ja vaihtanut lopulta yhden letkun). Annoin kuulla kunniansa, ei ymmärtänyt selkokieltä. Hain auton pois heti kun pääsin. Aiemman käynnistymisvaikeuden lisäksi moottori myös kävi erittäin epätasaisesti ja huonosti auton noudettuani. Maksamaan en joutunut muuta kuin epäsuorasti menetykseni 6 viikon laina-autolla ajelusta.
Tiivistettynä omistaja Jari Tenho ei pitänyt lupauksiaan eikä vastannut yhteydenottoihini. Sovittiin 2 viikon pikkuremontista, sain autoni takaisin 2 kuukauden päästä aiempaa huonommassa kunnossa. Varsinainen ongelma ja vihani aihe oli, että tavoittelin miestä puhelimitse ja tekstiviestitse 2 kuukauden aikana 24 kertaa ilman vastausta, ainut saamani kontakti oli hänen 2 vko välein lähettämänsä lykkäystekstiviesti aiemmin sovittuna noutopäivän aamuna. Kahden kuukauden jälkeen sain jannun puhelimen päähän. Hän kehoitti ivaillen noutamaan korjaamattoman auton pois ellei palvelu kerta kelpaa eikä ollut ymmärtävinään mikä hänen toiminnassa oli ollut vialla.
Pistää muuten vihaksi! Haluan ettei kukaan joudu kärsimään samanlaista kohtelua ja siksi tänne kirjoittelen. En tiedä oliko kohdallani kyseessä vanhan mersun syrjintä, nuoren asiakkaan syrjintä vai yksityisasiakkaan syrjintä. Turun seudun taksien huoltaminen ilmeisesti jättää varaa kohdella yksittäisiä asiakkaita näin.
Tarkemmin kuvailtuna tarinani menee näin: E-sarjan vm.-92 farmarissani oli ajoittaisia käynnistymisongelmia. Vein auton mersuhuolto.fi:n eli Turun Konemies Oy:n eli Jari Tenhon yhden miehen korjaamolle 31.5.2013. Oirekuvan perusteella arveltiin yhdessä polttoainejärjestelmään joutuvan ilmaa. Pikkuosien vaihtoa ja vaivaton homma miehen arvion mukaan. Sovittiin Jarin fiksaavan ja katsastavan auton. Noutopäiväksi sovittiin kahden viikon päähän 14.6. Kyseisenä päivänä hän ilmoitti, ettei ole vielä ehtinyt korjausta tekemään. Olin koko kesän parin viikon jaksoja poissa Turusta, joten Jari kertoi minun voivan noutaa valmiin auton lauantaina 29.6. Yritin soittaa tuota edeltävänä viikkona arkipäivisin työaikaan 13 kertaa Jarin viralliseen yrityksen puhelimeen. Ei vastausta. Ei takaisinsoittoa. Kertaakaan. Jätin myös vastaajaviestin. Ei vastausta. Sitten 29.6. sain tekstiviestin ”Moi, autosi ei ole vielä valmiina. Soitan maanantaina.” Utelin viestitse laina-auton käyttöönsaantimahdollisuutta. Ei vastausta. Tilanteesta ei saanut käsitystä millään enkä kyennyt menemään paikanpäälle ollessani poissa kaupungista. Tilanne alkoi käydä kalliiksi, koska jouduin hankkimaan sijaisauton muualta. Sain 5.7. Jarilta viestin: ”Autossasi on joko pumpussa tai suuttimessa vikaa, joka estää leimalla käynnin.” Kysyin ”Mikä on kustannus- ja aika-arvio?”. Ei vastausta. Seuraavien kahden viikon aikana tavoittelin huoltamoa puhelimitse 11 kertaa kenenkään vastaamatta. Laitettuani kovasävyisen tekstiviestin vastasi hän lopulta puheluun 19.7. Kertoi ivaillen auton olevan nyt noudettavissa tuontikunnossa. Oli vaihtanut yhden dieselletkun, vika ei ollut korjaantunut. Vikaa on pumpussa tai suuttimessa mutta hänellä ei ole välineitä laitteiden oikeanlaiseen testaamiseen. Kertoi ettei vastaa virka-ajan ulkopuolella tuleviin puheluihin (olin soittanut yli 20 kertaa virka-aikaan), että välillä voi kestää kun parhaillaan ollut 23 mersua pihassa (viedessäni oli 5, oli luvannut auton 2 vko välein valmiina ja vaihtanut lopulta yhden letkun). Annoin kuulla kunniansa, ei ymmärtänyt selkokieltä. Hain auton pois heti kun pääsin. Aiemman käynnistymisvaikeuden lisäksi moottori myös kävi erittäin epätasaisesti ja huonosti auton noudettuani. Maksamaan en joutunut muuta kuin epäsuorasti menetykseni 6 viikon laina-autolla ajelusta.