om605 superturbon hukkaportti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
dinodt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 23.01.2009 14:05

om605 superturbon hukkaportti

Viesti Kirjoittaja dinodt »

morienttes, elikkäs ois semmoinen pienehkö ongelma om605 2,5td kanssa ku en oo ennnen näitä kovinkaan paljoo turbotellu et kun tossa erillisessä hukkaportissa on kaks pientä liitintä, toinen päällä ja toinen kyljessä niin mitä mihinkin liitetään(ahtopaine kait toiseen..)(http://www.aijaa.com/v.php?i=3444927.jpg) ja mikä on se pikkunen muovinen hässäkkä(1-2syl imusarjan alapuolella) jossa on kaks letku liitäntää??(http://www.aijaa.com/v.php?i=3444916.jpg)
Viimeksi muokannut dinodt, La 07.03.2009 08:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Polttoaineen esilämmitin on tuo jälkimmäinen linkki. Mulla se ei ole käytössä. Hyvin rokkaa, kovissa pakkasissa en ole tosin ajanut metriäkään.

Hukkaportissa on kaksi ilmaliitäntää. Liitännät menevät kumpikin kalvon eri puolille. Jos ahtopaineella ohjaat hukkaporttia, niin silloin kytke letku kalvon venttiilinpuoleiseen päähän. Eli alempaan liitäntään kuvassasi. Toiseen liitäntään ei tarvi laittaa mitään. Voit tukkia sen ylemmän liitännän, jolloin hukkaportissa on tavallaan kaksi jousta. Toisena jousena toimii kokoonpuristuva ilma suljetussa kammiossa. --> Ahtopaine nousee..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Vastaa Viestiin