On aika mielenkiintoista, että farmarimalliset Mersut maksaa usein käytettynä tuplasti enemmän sedaneihin nähden. Otetaan esimerkiksi vaikka E-sarjan dieseli vuosimallia 1997. Sedanin saa kuudella tonnilla ja farkusta joutuu loppuun ajettunakin pulittamaan yleensä vähintään tusinakilon euroja.
Farkku ei todellakaan ole uutena tuplasti kalliimpi, joten arvon säilymisen kannalta se lienee uuden Mersun ostajalle huomattavasti taloudellisempi valinta.
Mistä nämä huomattavat hinnanerot sitten johtuvat, vaikea arvailla. Ehkä farmareja vaan on Suomen markkinoilla yksinkertaisesti liian vähän.
Farkun ja sedanin hinnanero käytettynä
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
En oo E sarjalaisia sen kummemmin seurannut, mutta C sarjaa kylläkin ja niissä ei ole kovin dramaattista eroa hinnoissa. Olinkin hieman yllättynyt siitä, kun farkkuja kuitenkin vähemmän myynnissä. Kaupat tein sitten viime perjantaina 203 farkusta.
Hintahan noissa muodostuu aivan markinatalouden lakien mukaan, eli kysynnän ja tarjonnan suhteista.
Hintahan noissa muodostuu aivan markinatalouden lakien mukaan, eli kysynnän ja tarjonnan suhteista.
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
...
Markkinatalous on ihmeellinen, jotkut Toyota Yarikset jopa kallistuu kun niillä on ajettu muutama vuosi ja 30.000 km. Olen nähnyt kolmessa eri liikkeessä käytettyjä Yariksia jotka on kalliimpia kuin sama auto uutena. Tämän perusteella käytettyjen kysyntä vaikuttaisi olevan moninkertainen verrattuna uusien vastaavien kysyntään. Mutta palatakseni Mersuihin, onneksi niiden kohdalla hinnoittelu ei aivan noin nurinkurinen 

- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
...
No sepä siinä kummallista onkin että riisikuppien yliarvostus kasvaa tuotannon siirtyessä eurooppaan. Tämän logiikan mukaan Mersun olisi pitänyt jo vuosikausia olla sijoituskohde, ei kulutushyödyke.