Ostaako alle vai yli 200 tkm ajettu W210?
Ostaako alle vai yli 200 tkm ajettu W210?
Olen etsiskellyt jo jonkin aikaa korvaajaa E 290 TDT:lle. Ajatuksena on hankkia 2000-2002 cdi W210. Ostin aikoinaan 290:n karvan alle 200 tkm ajettuna, mutta tuntui siltä, että siihen sai työntää kottikärryllisen uutta osaa. Nyt tilanne on rauhoittunut ja mittarissa n. 370 tkm.
Olisiko esim. n. 250 tkm ajettu kuitenkin "parempi" ostos, kuin 150 tkm ajettu. Taitaa tolle 210:lle olla 200 tkm, varsinkin alustan osien kohdalla, semmoinen kriittinen piste. Faceliftin vesijäähdytteinen laturikin lienee kallis korvausinvestointi n. 200 tkm välein.
210 on kuitenkin käyttökelpoinen laite paljoon ajoon, jos vaan pellit kestää. Mitä kokemuksia foorumilaisilla on asian tiimoilta?
Todettakoon loppuun, että en ole vielä hankkimassa W211:sta, sen aika tulee parin kolmen vuoden päästä.
Olisiko esim. n. 250 tkm ajettu kuitenkin "parempi" ostos, kuin 150 tkm ajettu. Taitaa tolle 210:lle olla 200 tkm, varsinkin alustan osien kohdalla, semmoinen kriittinen piste. Faceliftin vesijäähdytteinen laturikin lienee kallis korvausinvestointi n. 200 tkm välein.
210 on kuitenkin käyttökelpoinen laite paljoon ajoon, jos vaan pellit kestää. Mitä kokemuksia foorumilaisilla on asian tiimoilta?
Todettakoon loppuun, että en ole vielä hankkimassa W211:sta, sen aika tulee parin kolmen vuoden päästä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Itse ostin 299tkm ajetun e300td:n ja kun myin mittarissa oli jotain 380tkm..
osia vaihdettiin mm. ovet ja takaluukku tehtaan piikkiin, alapallot, kallistuksen vakain, välijäähdyttäjä, ilmastoinnin kompura, muutama suutin, jarrupalat..
Isä-ukko osti vm.-01 220cdi ml.275tkm. Kokemuksia ko mallista ei siis vielä kauheasti ole. Kulutus on tosi pieni ja auto on joka paikasta aivan kuin uusi, muutamaa kivenhakkaamaa lukuunottamatta. Mikään paikka ei kolise, eikä ruostetta missään, mutta en tiedä mitä tuohon on jo uusittu. Mittarilukema voisi olla tuossa yhtä hyvin 100tkm eikä eroa huomaisi.
Ehkä kannattaa ostaa se 250tkm ajettu johon siis jo vaihdettu ne osat, jotka 150tkm ajetussa on piankin jo edessä..? Hintakin on varmasti halvempi! Tosin 150tkm 210 dieseliä taitaa olla jo aika vaikea löytääkin mistään..
osia vaihdettiin mm. ovet ja takaluukku tehtaan piikkiin, alapallot, kallistuksen vakain, välijäähdyttäjä, ilmastoinnin kompura, muutama suutin, jarrupalat..
Isä-ukko osti vm.-01 220cdi ml.275tkm. Kokemuksia ko mallista ei siis vielä kauheasti ole. Kulutus on tosi pieni ja auto on joka paikasta aivan kuin uusi, muutamaa kivenhakkaamaa lukuunottamatta. Mikään paikka ei kolise, eikä ruostetta missään, mutta en tiedä mitä tuohon on jo uusittu. Mittarilukema voisi olla tuossa yhtä hyvin 100tkm eikä eroa huomaisi.
Ehkä kannattaa ostaa se 250tkm ajettu johon siis jo vaihdettu ne osat, jotka 150tkm ajetussa on piankin jo edessä..? Hintakin on varmasti halvempi! Tosin 150tkm 210 dieseliä taitaa olla jo aika vaikea löytääkin mistään..

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Ostaako alle vai yli 200 tkm ajettu W210?
Samanlaisia kokemuksia.C 124 320 kirjoitti: 210 on kuitenkin käyttökelpoinen laite paljoon ajoon, jos vaan pellit kestää. Mitä kokemuksia foorumilaisilla on asian tiimoilta?
Ajotyylillä ja tiestöllä on kuitenkin vaikutus siihen missä vaiheessa orkkis osat joutuu ekan kerran vaihtamaan. Tuo 250 tkm on omien kokemusten mukaan vähän vaikea kohta, koska saattaa olla "kottikärräily" edessä tai sitten ei. Joillain osilla alkaa lisäksi kolmas kierros lähestyä.
Tosin 150tkm 210 dieseliä taitaa olla jo aika vaikea löytääkin mistään..
[/quote]
kyllä veljeskansalta saattais löytyä ihan tilaustyönä

kyllä veljeskansalta saattais löytyä ihan tilaustyönä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Ite ostin 190 tkm ajetun 320cdi:n viime vuonna eli 2008 huhtikuussa. Reilu pari tonnia siihen meni "maahantuontihuollossa", kun laitettiin lohkolämmitin, vaihettiin kaikki nesteet, vaihteistoöljyt, suodattimet, laturin vapaakytkin, moniurahihna+kiristimet ja rullat, lämmityksen sähkövastus (500 €), webaston vesipumppu+ohjainkortti, narinanivelet, etupyörän laakerit, uudet jarrulevyt ja palat, sekä pitkiin valoihin xenon-sarja. Meni kyllä katsastuksesta läpi ennen huoltoakin, että ei mitään niin kriittistä vikaa ollu paitsi moniurahihna oli ihan halkeamilla ja pyöränlaakereissa välystä mainittavaksi asti.
Ei noista ny ois pakko ollu laittaa esim. sitä 500 € vastusta tai xenoneja pitkiin, mutta tulipahan ny törsättyä että saa mieleisen pelin ja kaikki on vimpan päälle.
Eipä tohon ton jälkeen oo tarvinu tehä muutaku uusia vasemman takaikkunan mekanismi kun vaiheri katkes, vaihdella moottoriöljyjä ja tänään korjasin Alpinen CD-vaihtajan kun oli yksi hammasratas hieman hypännyt (liekö vaimoke laittanu cd:t huonosti tms.) ja jäi kelkka sisään. Mittarissa on nyt siis 215 tkm.
Kokemusta eri Väyrysistäkin, mallia 300TD, pari vuotta vanhempi ku tää 320CDI. Siinä on mittarissa 20 tkm enemmän - suunnilleen samat osat siihen on joutunu vaihattaan ku tähänkin, tosin vaan pikku hiljaa, koska ko. auto on ollu perheessä jo nelisen vuotta. Sitä ennen oli 220 DSL Väykky, johon vaihettiin myös etupyöränlaakeria ja jarrulevyä yms. alustan osaa. 350 tkm kohdilla rupes oleen toinen kierros samoilla osilla ja laturiinkin piti hiilet vaihtaa ekaa kertaa.
Ei mitään kalliita, ja kestää sen 150 tkm syklit hyvin. 300TD ostettiin 170 tkm ajettuna - ei häpeä uudelle vieläkään, eikä siitä millään tunnista yli 10-vuotiaaksi autoksi. 320CDI:kin on viimesen päälle kunnossa, sisällä eikä ulkona jälkiä, ei ruosteita yms. Suosittelisin ostamaan mahdollisimman vähän ajetun ja vähän käytön jälkiä sisältävän sairaalloisen hyvällä pidolla olleen auton.
Saksassa laitat joku >12 k€ Väykkyyn + Suomessa verot niin saat aika hyvän ja vähän ajetun pelin.
Ei noista ny ois pakko ollu laittaa esim. sitä 500 € vastusta tai xenoneja pitkiin, mutta tulipahan ny törsättyä että saa mieleisen pelin ja kaikki on vimpan päälle.
Eipä tohon ton jälkeen oo tarvinu tehä muutaku uusia vasemman takaikkunan mekanismi kun vaiheri katkes, vaihdella moottoriöljyjä ja tänään korjasin Alpinen CD-vaihtajan kun oli yksi hammasratas hieman hypännyt (liekö vaimoke laittanu cd:t huonosti tms.) ja jäi kelkka sisään. Mittarissa on nyt siis 215 tkm.
Kokemusta eri Väyrysistäkin, mallia 300TD, pari vuotta vanhempi ku tää 320CDI. Siinä on mittarissa 20 tkm enemmän - suunnilleen samat osat siihen on joutunu vaihattaan ku tähänkin, tosin vaan pikku hiljaa, koska ko. auto on ollu perheessä jo nelisen vuotta. Sitä ennen oli 220 DSL Väykky, johon vaihettiin myös etupyöränlaakeria ja jarrulevyä yms. alustan osaa. 350 tkm kohdilla rupes oleen toinen kierros samoilla osilla ja laturiinkin piti hiilet vaihtaa ekaa kertaa.
Ei mitään kalliita, ja kestää sen 150 tkm syklit hyvin. 300TD ostettiin 170 tkm ajettuna - ei häpeä uudelle vieläkään, eikä siitä millään tunnista yli 10-vuotiaaksi autoksi. 320CDI:kin on viimesen päälle kunnossa, sisällä eikä ulkona jälkiä, ei ruosteita yms. Suosittelisin ostamaan mahdollisimman vähän ajetun ja vähän käytön jälkiä sisältävän sairaalloisen hyvällä pidolla olleen auton.
Saksassa laitat joku >12 k€ Väykkyyn + Suomessa verot niin saat aika hyvän ja vähän ajetun pelin.
Eihän noilla kilsoilla tosiaan niin hirveesti väliä, mutta käyppä Saksassa ensin kattelemassa 100-200 tkm ajettuja ja sen jälkeen vaikka 300 tkm ajettuja, niin voit huomata eron. Miks ostais enemmän ajetun, kun verot on nykysin noin vanhassa autossa oikeestaan samaa suuruusluokkaa, oliko mittarissa sitte 150 tkm vai 300 tkm.Roas kirjoitti:En panisi kilometreillekään liikaa painoarvoa. Entä jos hankintahinta laskee kilometrien myötä mukavasti ja teetät hankintakunnostuksen ja pikkusäästön erotusrahalla?
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tässä ohessa olevassa tekstissä piilee viisautta. Wiisautta.
En ole koskaan pelännyt MB:n kilsoja, jos historia on ollut edes suurin piirtein kunnossa. Olen joskus ostanut 420tkm ajetun C-sarjalaisen (ajoin 470tkm). Tuorestin sen 300tkm ajettuun. Olen käyttänyt alustan osien vaihtoon ja perushuoltoihin max pari tonnia. Hinta ei ole mitään siihen nähden, millaista laatua olen rahallani saanut. Auto on vanha taksi ja Veho oli diilannut sen verkkoaitamyymälään Kehä III:n varteen. Hinta oli 9000-11000 halvempi kuin 100-150tkm ajettu. Joskin tein kyllä aika häijyn tarjouksen reilu vuosi sitten. Ruostetiplut takakontissa pelottivat myyjää. Itse maalautin takakontin Veholla goodwill-takuuseen. Samalla VAIHTOIVAT etuovet. Kuulemma niihin olisi ehkä iskenyt ongelma myöhemmin.
Kuorma-auto raapaisin peilin hemmettiin ja kattoon asti tuli pieniä naarmuja. Nyt auto on 85-prosenttisesti uudelleen maalattu. Piruuttani ruostesuojasin palkit yms. (Veho suojasi ovet ja takakontin).
Jos hankkii "perushyväkuntoisen" MB:n ja laskee tonnin pari ei-Veho-, vaan Rolle-tason, huoltoon, isohkon kilsamääränkin kulkenut auto palvelee todennäköisesti kivasti. Kun sitten vaan muistaa huoltaa ja vaihtaa silloin tällöin kuluvaa osaa.
Kun uusin C-sarjalainen alkaa hinnallisesti dyykata oikeasti, sitten on taas aika tuorestaa.
Kerään omalla C:lläni (203) kilsakorvauksia vuoden aikana mukavasti. Koska autolla on ajettu yli 325tkm, olen varautunut öljynvaihtojen lisäksi ylimääräiseen osienvaihto- ja korjaushuoltoon kerran pari vuodessa.
Ajoin työkaverin 25tkm ajetulla Passatilla pari viikkoa sitten. Kyllä sen jälkeen hinku oman kolmannesmiljoonan ajetun rattiin oli kova!
En ole koskaan pelännyt MB:n kilsoja, jos historia on ollut edes suurin piirtein kunnossa. Olen joskus ostanut 420tkm ajetun C-sarjalaisen (ajoin 470tkm). Tuorestin sen 300tkm ajettuun. Olen käyttänyt alustan osien vaihtoon ja perushuoltoihin max pari tonnia. Hinta ei ole mitään siihen nähden, millaista laatua olen rahallani saanut. Auto on vanha taksi ja Veho oli diilannut sen verkkoaitamyymälään Kehä III:n varteen. Hinta oli 9000-11000 halvempi kuin 100-150tkm ajettu. Joskin tein kyllä aika häijyn tarjouksen reilu vuosi sitten. Ruostetiplut takakontissa pelottivat myyjää. Itse maalautin takakontin Veholla goodwill-takuuseen. Samalla VAIHTOIVAT etuovet. Kuulemma niihin olisi ehkä iskenyt ongelma myöhemmin.
Kuorma-auto raapaisin peilin hemmettiin ja kattoon asti tuli pieniä naarmuja. Nyt auto on 85-prosenttisesti uudelleen maalattu. Piruuttani ruostesuojasin palkit yms. (Veho suojasi ovet ja takakontin).
Jos hankkii "perushyväkuntoisen" MB:n ja laskee tonnin pari ei-Veho-, vaan Rolle-tason, huoltoon, isohkon kilsamääränkin kulkenut auto palvelee todennäköisesti kivasti. Kun sitten vaan muistaa huoltaa ja vaihtaa silloin tällöin kuluvaa osaa.
Kun uusin C-sarjalainen alkaa hinnallisesti dyykata oikeasti, sitten on taas aika tuorestaa.
Kerään omalla C:lläni (203) kilsakorvauksia vuoden aikana mukavasti. Koska autolla on ajettu yli 325tkm, olen varautunut öljynvaihtojen lisäksi ylimääräiseen osienvaihto- ja korjaushuoltoon kerran pari vuodessa.
Ajoin työkaverin 25tkm ajetulla Passatilla pari viikkoa sitten. Kyllä sen jälkeen hinku oman kolmannesmiljoonan ajetun rattiin oli kova!
Roas kirjoitti:En panisi kilometreillekään liikaa painoarvoa. Entä jos hankintahinta laskee kilometrien myötä mukavasti ja teetät hankintakunnostuksen ja pikkusäästön erotusrahalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Pari kuukautta tuli kierreltyä ja katseltua noita W210:jä, oli aika masentavaa. Kyllä tuo ruostuminen on noissa sen luokan ongelma ettei viitsisi heti auton ostettua viedä sitä maalarille. Paras oli Vaihto+:ssan -02 malli, ajettu 142 tkm, auto lähes uuden oloinen, mutta mutta... etulokasuojat ruosteessa puskurin sauman kohdalta.
Ongelman ratkaisu:
Ostin eilen W211:sen. Ei se ainakaan ole ruosteessa.Tuleehan sen mukana varmasti uudet huolet, mitä ei ollut W210:ssä.
Loikka uuteen korimalliin oli valtava, tuntuu kuin olisi siirtynyt kivikaudelta nykyaikaan.
Auto siis E 220 CDI T Avantgarde -05.
Ongelman ratkaisu:
Ostin eilen W211:sen. Ei se ainakaan ole ruosteessa.Tuleehan sen mukana varmasti uudet huolet, mitä ei ollut W210:ssä.
Loikka uuteen korimalliin oli valtava, tuntuu kuin olisi siirtynyt kivikaudelta nykyaikaan.
Auto siis E 220 CDI T Avantgarde -05.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: Ostaako alle vai yli 200 tkm ajettu W210?
C 124 320 kirjoitti:Olen etsiskellyt jo jonkin aikaa korvaajaa E 290 TDT:lle. Ajatuksena on hankkia 2000-2002 cdi W210. Ostin aikoinaan 290:n karvan alle 200 tkm ajettuna, mutta tuntui siltä, että siihen sai työntää kottikärryllisen uutta osaa. Nyt tilanne on rauhoittunut ja mittarissa n. 370 tkm.
Olisiko esim. n. 250 tkm ajettu kuitenkin "parempi" ostos, kuin 150 tkm ajettu. Taitaa tolle 210:lle olla 200 tkm, varsinkin alustan osien kohdalla, semmoinen kriittinen piste. Faceliftin vesijäähdytteinen laturikin lienee kallis korvausinvestointi n. 200 tkm välein.
210 on kuitenkin käyttökelpoinen laite paljoon ajoon, jos vaan pellit kestää. Mitä kokemuksia foorumilaisilla on asian tiimoilta?
Todettakoon loppuun, että en ole vielä hankkimassa W211:sta, sen aika tulee parin kolmen vuoden päästä.
Ei merkitystä onko yli vai alle 200 tkm. Noilla kilometreillä vain kunto ratkaisee ja miten on edellinen omistaja pitänyt. Kulutusosilla on itse vielä pärjännyt 200 tkm saakka.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Hei mites toi oikeen on viritetty? Oon kanssa haaveillu, että sais tähän CD:n. Mutta ongelmaksi on muodostunut, että mikään mankka ei kaiketi käy, kun lakkaa ratissa napit pelaamasta.masaf1 kirjoitti: tänään korjasin Alpinen CD-vaihtajan kun oli yksi hammasratas hieman hypännyt (liekö vaimoke laittanu cd:t huonosti tms.) ja jäi kelkka sisään.
Onko sulla tuo Alpinen boksi alkuperäisen Mesen mankan perässä? Tai mimmonen yhdistelmä tuo on ja pelaako kaikki. Siis ratista napit myös.
Niin ja mulla on tässä alkuperäinen "karvalakki mankka kasettisoittimella".
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -