W211 akku ja akkuvahti
W211 akku ja akkuvahti
W211 akkuongelmista on keskusteltu paljon, mutta mitäs mieltä ovat täällä ministerit siitä huopa/lasivilla-akusta? Hinta vaihdettuna akkuliikkeessä Tampereella 329 euroa. Sanoivat, että auto ei edes toimi millään muulla akulla. Toinen akkuliike olisi laittanut "markkinoiden parhaan" Exiden 140 eurolla (tod. näk. tavallinen nesteakku).
Kannattaa varmaan kuitenkin kuormitustestata akkuliikkeessä, ennen kuin vaihtaa akkua? Alkuperäinen akku on siis 5 v vanha, ja pitäisi kestää 10 v (akkuliikkeen mielestä). Eli jos akku on terve (vain virrasta vajaa), niin voi alkaa hakea niitä ihania sähkövikoja muualta..?
Mistä muuten tietää, että autossa on (täälläkin keskusteluissa esiintynyt) akkuvahti? Lohkolämppäri löytyy. Kun kotona pitää yön jälkeen roikassa 15-30 min, niin ei tule mitään herjoja. Mutta kun töistä lähtee ilman roikkaa, niin herjaa comfort-juttua. Selittyykö akkuvahdilla?
Kannattaa varmaan kuitenkin kuormitustestata akkuliikkeessä, ennen kuin vaihtaa akkua? Alkuperäinen akku on siis 5 v vanha, ja pitäisi kestää 10 v (akkuliikkeen mielestä). Eli jos akku on terve (vain virrasta vajaa), niin voi alkaa hakea niitä ihania sähkövikoja muualta..?
Mistä muuten tietää, että autossa on (täälläkin keskusteluissa esiintynyt) akkuvahti? Lohkolämppäri löytyy. Kun kotona pitää yön jälkeen roikassa 15-30 min, niin ei tule mitään herjoja. Mutta kun töistä lähtee ilman roikkaa, niin herjaa comfort-juttua. Selittyykö akkuvahdilla?
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Kokemusta vaan vanhemmista MB:stä, mutta onko ongelma se että sähkö kulkee CAN-linjoissa ja jännitteen erot/pienuus tekee ongelmat. Laturin tehot taitaa kumminkin olla hyvät. Itsellä on myös kiinnostusta W211-sarjaan tulevaisuudessa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Bosch AGM ... ainaskin on toiminut moitteetta
Vaihdoin syksyllä omaani Bosch AGM (huopa/lasivilla-akku) 95 ah. Ostin akun Motonetista hintaan n 188 €. Vartaa olisi myös saanut suurin piirtein samaan rahaan. Nuo Boschin ja Vartan tuotteet lienevät sama tuote, jota myös käytetään ensiasennustuotteena.
Ei ole herjoja tullut akunvaihdon jälkeen. Käytän päivittäin Webastoa.
Vaihto itsessään ei ole iso homma. Muistaa vaan pitää virta-avaimet poissa virtalukosta asennuksen aikana. Vaihto-ohje löytyy myös käyttöohjekirjasta.
Ei ole herjoja tullut akunvaihdon jälkeen. Käytän päivittäin Webastoa.
Vaihto itsessään ei ole iso homma. Muistaa vaan pitää virta-avaimet poissa virtalukosta asennuksen aikana. Vaihto-ohje löytyy myös käyttöohjekirjasta.
E 270 T CDI A -03 (S211)
Normittamisesta
ESP:n normittaminen hoituu kääntelemällä akunvaihdon jälkeen renkaita laidasta laitaan muutaman kerran auton käydessä. Lasinnostimien normittaminen muistaakseni hoitui laskemalla lasi alas ja ylosnosto koko ajan katkaisijasta nostaen. Ikkunan tullessa yläasentoon, pidetään katkaisinta vielä ylösnostoasennossa n. 3 sek, kunnes kuuluu sellainen vaimea releen naksahdus...
E 270 T CDI A -03 (S211)
Moi. Monet suosittaa uudempiin tai varmuuden varalta kannattaa laittaa johdotuksella vaikka hauen leuoilla virta akun vaihdossa niin että sähkökatkosta ei synny.Näin pääsee paljon paljon helpommella ja ei tule turhaa korjaamo käyntiä ja radiokin välttää dementoitumisen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kaikissa nykyisissä autoissa käytetään CAN-väyliä enemmän tai vähemmän. Itse CAN-väylän tiedonsiirto on kyllä luotettava ja signaalit itse asiassa suhteellisen isoja (symmetrinen kierretty kaapeli siirtoväylänä). Itse ohjausyksikköjen herkkyys alhaisille jännitteille voi kyllä olla ongelma, sikäli tavallaan liittyy CAN-väyliinkin.Pekka Kaleva kirjoitti:Kokemusta vaan vanhemmista MB:stä, mutta onko ongelma se että sähkö kulkee CAN-linjoissa ja jännitteen erot/pienuus tekee ongelmat. Laturin tehot taitaa kumminkin olla hyvät. Itsellä on myös kiinnostusta W211-sarjaan tulevaisuudessa.
Itse ostaisin tuon alkuperäisen akun (Veholta tai jostain muualta jos tietää saavansa vastaavan akun, eihän mersu noita akkuja itse tee). Itsellä pisimmillään W211:ssä kuitenkin alkuperäinen akku ollut yli viisi vuotta, ei sitä sijoitusta kovin usein pitäisi tarvita tehdä jos lataussysteemit on kunnossa ja autossa ei ole mitään vikoja jotka estävät sitä menemästä oikeaan virransäästötilaan parkissa.