Tyhjäkäynnin heijaus W210 200CDI *video*
Tyhjäkäynnin heijaus W210 200CDI *video*
Tälläistä pakkaa pitämään tekemään aina välillä: Video
MB E200 CDI -02
Mielestäni ei pitäis tehä. Niin, eihän tuo varsinaisesti haittaa. Mutta tuskin on uutena tollasta tehnyt.Loppis kirjoitti:Noin se mullaki tekee. Eikö se sais tehä noin?![]()
On siis aina tehnyt mun aikana ja en ole tosiaan kiinnittänyt mitään kummempaa huomiota...
Sellanen sivuoire tuossa on, että joskus kun kierrokset käy tosi alhaalla niin moottori heilahtaa, meinaa varmaan sammua. Valot himmenee samalla hieman.
MB E200 CDI -02
Aki P kirjoitti:Rail-paine heittää. Paineensäädin, suutin tai korkeapainepumppu. Miksei myös ilmamäärämittari, mutta harvemmin tuohon vaivaan
Joo, vähän samoilla linjoilla täälläkin.
Testeriin kiinni, jossa näkee suuttimien korjaukset.
Onko tämä man vai aut.
Esim. kiinan carsoft toimii tossa autossa.
Kylmänä vai lämpimänä.
Onko ilmastoinnilla vaikutusta.
Mittaa akun jännitettä ja latausta samalla, kun käytät tyhjäkäyntiä.
Mersun ohjelmassa tyhjäkäyntikartta on tavattoman yksinkertainen.
Tavoitekierrosluku on, mutta esim. erilaiset rasitukset kyllä pystyy sitä aika paljonkin heiluttelemaan.
Ruiskutus välillä 7-10milliä, siinä säätövara.
Joissain automaateissa "tavoitetyhjäkäyntikierrokset" aika alhaalla lämpimällä moottorilla.
Mutta todennäköisimmältä minusta tuntuu, että jonkun suuttimen korjausarvo on (liian) suuri.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Itsellänikin esiintyi moinen hytkymisvaiva (217 tkm mittarissa allekirjotuksen autossa, on esiintyny jo viimesen 20 tkm aikana silloin tällöin kun moottori on 40-70-asteinen eli ei kylmänä eikä kuumana). Ilmamassamittari vaihtoon, niin johan korjaantu heti ja ei viisari heijaa yhtään eikä moottori hytky. Vanha ilmamassamittari näytti ihan puhtaalta ja silminnähden melkein "uudelta" pientä mustaa pölyä lukuunottamatta.
Heijaaminen
Käytön puutetta minun kokemuksen mukaan, muutama täyskaasukiihdytys niin ainakin minun asettuu, 530 Mm takana, koneelle ei tehty mitään. Jos ajettu pappa-ajoa niin tarvitaan monta kiihdytystä paikaltaan n 140 km/h vauhtiin, kierrokset tappiin kaikilla vaihteilla. En tiedä vaikutusmekanismia mutta tuntuu toimivan.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Jostain tuommosesta se varmaan johtuu, liekkö sitten liastuu rauhallisessa ajossa. Ongelmaahan ei ollut kun Saksassa ajelin baanoilla jne. On tuolla Suomessakin kiihdytelty, mutta täällä ei vaan paljo kiihdytellä montaa kertaa 0 - 140 km/h ja muutenkin kovalla kiihdyttelyllä vauhti nousee kuin varkain ihan liian kovaksi ja 265/35/18 renkaitakaan ei viitti ostaa kovin montaa settiä kesässä, kun takarenkaatkin maksaa jo 500-700 € / 2 kpl...
En sitte tiiä tekiskö niin että putsais vimpan päälle vanhan ilmamassamittarin ja vaihtais aina aika ajoin päittäin uutta ja vanhaa ja toista putsais, niin ei tarvis kiihdytellä turhan takia (vaikka lähteehän sillon tällön kiihdyttelyllä noet pois muualta mikä voi olla ihan terveellistä pidemmän päälle). Tai sit vaan ajais motarilla kolmosvaihteella..
En sitte tiiä tekiskö niin että putsais vimpan päälle vanhan ilmamassamittarin ja vaihtais aina aika ajoin päittäin uutta ja vanhaa ja toista putsais, niin ei tarvis kiihdytellä turhan takia (vaikka lähteehän sillon tällön kiihdyttelyllä noet pois muualta mikä voi olla ihan terveellistä pidemmän päälle). Tai sit vaan ajais motarilla kolmosvaihteella..