akm8553 kirjoitti:Niin, tiedän jääväni marginaaliryhmään halutessani manuaalia. Myös Sakasassa tarjonta olisi huomattavasti kattavampaa, jos "tomaatti" kelpaisi.
Comand jakaa mielipiteitä, joko aika on ajanut tehtaan alkuperäisen ohi jos jo pystyy jälkiasentamaan laadukkaamman tilalle? Mutta sillä rintamallahan kehitys lienee kaikkein joutuisinta. Pitänee perehtyä eri variantteihin ja mitä se tarkoittaa käytettävyyteen... karvalakkimallithan voi olla tosi köykäisiä niin, että mikään ei toimi: ".. kun sulla on tuo comandin versio 1.0..."
Nettiä selaamalla olen päätynyt muutamiin varusteisiin, jotka haluan:
- penkinlämmittimet nahkapenkeissä
- parkkitutka(-t) (tuleeko keulan häly aina mukaan?)
- xenonit
Nämä tietysti normaalien perusvarusteiden lisäksi, esimerkiksi saako 211:stä ilman vakionopeussäädintä? Ja dieseliä polttaa, noin 35 tkm vuodessa.
Ei sitä manuaalilaatikkoa tarvitse foorumille erityisemmin perustella kun selvästikin olet sen itsellesi parhaaksi nähnyt ja automaatin asiallisesti vaihtoehtona punninnut. Muistelin että vakionopeussäädin ei olisi ollut vakio käsivalintaisella laatikolla mutta kyllä se vanhan hinnaston mukaan on vakio kaikissa W211 malleissa. Oliskohan ollut se automaattistartti johon ajatukseni sekosivat.
Minusta ihan parkkitutkat on likimain ensimmäinen varuste jonka itse valitsisin (se on kyllä ollut jo vakio parissa viimeisimmässä ostoksessa) ja 220-koodilla tehtaalta se tulee aina kuudella etupään anturilla ja kummankin puolen näytöillä eteen ja taakse.
Xenonit Suomen pimeyteen myös ihan paikallaan.
Ja se manuaalilaatikko voi tehdä autosta suhteellisestikin edullisen kun Saksan kotimarkkinoille, jos ei Suomeenkin, automaatti alkaa olla oletus. Tietenkin se valittavaksi jäävien yksilöiden harveneminen on haittapuoli.
Käytettyä ostaessa joutuu kuitenkin tekemään kompromisseja varusteiden suhteen, parempi tyytyä kohtuuteen tai muuten joutuu ostamaan paljon ylimääräistä jos ehdottomasti pitää saada muutamat vähänkin eksoottisemmat lisävarusteet.