211 varustetasot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

211 varustetasot

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Newbie täällä, mutta kokemuksia on kahdesta mesestä vuosituhannen vaihteesta. Iski taas mersukuume ja tarkoitus hakea eemeli 211 farkku omaan pidempiaikaiseen käyttöön Saksanmaalta.

Miksi Saksaan? Tärkeimpänä kriteerinä tietysti hinta - pyynnit täällä aivan kohtuuttomia ja tuskin hintaa käteiskaupassakaan pudotetaan tuhansia euroja? Eli "ojalan laskuopin" mukaan tienaan itse hakemalla vähintäänkin 5 kiloeuroa vaikka hakisinkin vain peruskamppeen.

Edellisen lisäksi on tietysti auton varusteet, jo classic-mallissa on kattava valikoima ja aika monesta tarjokkaasta löytyy lisäherkkuja: nahkapenkit, parkkitutkat, xenonit jne.

Ja lopuksi kysymys kaikille: erot 220 - 270 - 280 käytettävyydessä eli onko esim ero 220 - 270 niin merkittävä, että "pikkulohko" kannattaa jättää pois laskuista? Tuo 280 kiinnostaa taas V-kutosen myllyn takia, mutta kasvaako sen huoltokustannukset (merkittävästi) edellisistä?

Ja sattuneesta syystä olen hakemassa manuaalia... :?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Ehottomasti avantgarde ja mieluusti webasto, sähköllä toimiva peräluukku, 4-piste thermotronig lämppäri, istuinlämmitykset edessä miksei takanakin, comand navi "iso näyttö", nahkapenkit/osanahka, istuin tuuletuskin on jossain, airmaticia en välttämättä ottas. Tässä joitakin mitä vois tarkkailla
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Varustelu on niin paljon makuasia ja myös budjetista kiinni että toisten on vaikea antaa osuvia ohjeita. Itse ostaisin vain automaatin ja Airmaticilla ja vähän muutakin tietenkin siihen mukaan mutta sinullahan oli joku hyvä syy ottaa käsivalintainen auto.

E270CDI (kai tässä diiseleistä pelkästään puhuttiin?) ja E280CDI ovat myös eri aikakaudelta joten pelkästään V6:n käynnistä verrattuna viitoseen, saatikka neloseen ei voi puhua. Toisaalta eikös noissa viitosissakin jo ole vääntöä tiputettu manuaalilaatikolla, vähän niin kuin menisi isompi kone hukkaan.

Comandia muuten en ottaisi. Pelkän Audio 20 CD-mallin saisi paljon halvemmalla kun se ei ole Saksassa niin suosittu ja säästyneillä rahoilla tuohon asentaisi modernin NTG2.5 Comandin.
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Automaattiin ei tule kytkinremontteja. Mutta manuaaliin lienee syynsä. Onnea matkaan ja tervetuloa sivuille. Kyllä tuolla määrätietoisuudella pärjää.
w210 E300 TD
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Varustelutasoista pikainen oppimäärä:

Classic = "karvalakki", joka ei siis kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä etteikö auto olisi ostamisen arvoinen

Avantgarde = hiukan urheilullisemmin varusteltu. Useimmiten erottaa helpoiten siitä että sisustassa on listoja ym jotka ovat alumiinia/vastaavan väristä

Elegance = "herrasmiesmalli", erottanee helpoiten siitä että sisätiloissa on suht paljon jalopuun näköistä listaa ja osaa

Oma valintani varustelutasoista olisi ilman muuta Avantgarde, puhtaasti sisätilojen yleisilmeen takia, koska jotenkin en ole koskaan päässyt oikein sinuiksi noiden jalopuujuttujen kanssa.

Sitten kun 211:sta puhutaan niin siinä missä Porschen pitää olla manuaali (paitsi ehkä nyt kun PDK on saatavilla), pitää 211:sen kaltaisen Mersun olla automaatti.
Mersun automaatit toimivat minusta varsin hyvin ja 211:sen tyyliin ja luonteeseen automaatti sopii erinomaisen hyvin.

SLK manuaalina, C,CLK,E jne ilman muuta automaattina.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

nh1131 kirjoitti:Ehottomasti avantgarde ja mieluusti webasto, sähköllä toimiva peräluukku, 4-piste thermotronig lämppäri, istuinlämmitykset edessä miksei takanakin, comand navi "iso näyttö", nahkapenkit/osanahka, istuin tuuletuskin on jossain, airmaticia en välttämättä ottas. Tässä joitakin mitä vois tarkkailla
Jos katselet jotain esim. Saksassa oikeasti varusteltua autoa niin ihan sama onko se avantgarde vai elegance. Ne merkkaa vähän samaa kuin "FANTASY" jossain Primeran persuksissa takavuosina. Eli noissa on joku enemmän tai vähemmän kämänen nippu perusvarusteita ja seassa kaikenmaailman kromilistoja jota erkkikään ei erikseen viitsi ostaa :)

AG:ssä ilman airmaticcia on kait kovempi alusta. Airmaticista samaa mieltä siinä että ilmankin pärjää, tosin napista lisääntyvä maavara on toisinaan kätevä. Nelialue Thermotronic on erittäin hyvä, tosin en tiedä miten paljon parempi kuin se karvalakkiautomaatti. Lämmitettävä ratti on talvella kiva, mutta hanskojakin saa halvalla. Comandin Navi on varsin hyvin toimiva. iPod liitäntä (jossa ohjaus Comandista) on melko kehno. Harman/kardon hifit on erittäin kivat. Sähköpenkit muistilla on kivat jos/kun autoa usein ajaa emäntä.

Jos on penskoja niin takaoviin sisäänrakennetut verhot on kivat, ei tarvi niitä kirottuja mikkihiiri-imukuppilärpäkkeitä katsella. Kattoluukku on aivan turha, joskin se koko katon kokoinen on ihan vaikuttavan näköinen. Istuintuuletuksen kanssa vähän niin ja näin, joskus tulee kesällä käytettyä. Jos ei ole Isofixejä vakiona niin jälkiasennuksen hinta voi olla kosminen (mulle Veholla sanoivat että osat 3 tonnia). Hyvä vöihin kiinnittyvä telakkasysteemi on hiukan halvempi :)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Niin, tiedän jääväni marginaaliryhmään halutessani manuaalia. Myös Sakasassa tarjonta olisi huomattavasti kattavampaa, jos "tomaatti" kelpaisi.

Comand jakaa mielipiteitä, joko aika on ajanut tehtaan alkuperäisen ohi jos jo pystyy jälkiasentamaan laadukkaamman tilalle? Mutta sillä rintamallahan kehitys lienee kaikkein joutuisinta. Pitänee perehtyä eri variantteihin ja mitä se tarkoittaa käytettävyyteen... karvalakkimallithan voi olla tosi köykäisiä niin, että mikään ei toimi: ".. kun sulla on tuo comandin versio 1.0..."

Nettiä selaamalla olen päätynyt muutamiin varusteisiin, jotka haluan:
- penkinlämmittimet nahkapenkeissä
- parkkitutka(-t) (tuleeko keulan häly aina mukaan?)
- xenonit

Nämä tietysti normaalien perusvarusteiden lisäksi, esimerkiksi saako 211:stä ilman vakionopeussäädintä? Ja dieseliä polttaa, noin 35 tkm vuodessa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

akm8553 kirjoitti:Niin, tiedän jääväni marginaaliryhmään halutessani manuaalia. Myös Sakasassa tarjonta olisi huomattavasti kattavampaa, jos "tomaatti" kelpaisi.

Comand jakaa mielipiteitä, joko aika on ajanut tehtaan alkuperäisen ohi jos jo pystyy jälkiasentamaan laadukkaamman tilalle? Mutta sillä rintamallahan kehitys lienee kaikkein joutuisinta. Pitänee perehtyä eri variantteihin ja mitä se tarkoittaa käytettävyyteen... karvalakkimallithan voi olla tosi köykäisiä niin, että mikään ei toimi: ".. kun sulla on tuo comandin versio 1.0..."

Nettiä selaamalla olen päätynyt muutamiin varusteisiin, jotka haluan:
- penkinlämmittimet nahkapenkeissä
- parkkitutka(-t) (tuleeko keulan häly aina mukaan?)
- xenonit

Nämä tietysti normaalien perusvarusteiden lisäksi, esimerkiksi saako 211:stä ilman vakionopeussäädintä? Ja dieseliä polttaa, noin 35 tkm vuodessa.
Ei sitä manuaalilaatikkoa tarvitse foorumille erityisemmin perustella kun selvästikin olet sen itsellesi parhaaksi nähnyt ja automaatin asiallisesti vaihtoehtona punninnut. Muistelin että vakionopeussäädin ei olisi ollut vakio käsivalintaisella laatikolla mutta kyllä se vanhan hinnaston mukaan on vakio kaikissa W211 malleissa. Oliskohan ollut se automaattistartti johon ajatukseni sekosivat.

Minusta ihan parkkitutkat on likimain ensimmäinen varuste jonka itse valitsisin (se on kyllä ollut jo vakio parissa viimeisimmässä ostoksessa) ja 220-koodilla tehtaalta se tulee aina kuudella etupään anturilla ja kummankin puolen näytöillä eteen ja taakse.

Xenonit Suomen pimeyteen myös ihan paikallaan.

Ja se manuaalilaatikko voi tehdä autosta suhteellisestikin edullisen kun Saksan kotimarkkinoille, jos ei Suomeenkin, automaatti alkaa olla oletus. Tietenkin se valittavaksi jäävien yksilöiden harveneminen on haittapuoli.

Käytettyä ostaessa joutuu kuitenkin tekemään kompromisseja varusteiden suhteen, parempi tyytyä kohtuuteen tai muuten joutuu ostamaan paljon ylimääräistä jos ehdottomasti pitää saada muutamat vähänkin eksoottisemmat lisävarusteet.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kaikki on mitä yleensä näihin saa ja käytettynä saksasta ei tartte maksaa montaa tonnia lisää,kun suomessa lisävarusteiden hinta oli vehon listan mukaa 43000€ :shock:

Tuota lämpiävää rattia näin pakkasilla kaipaisi,onneksi on pässin pukkimat laittaa käteen. :P
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Kaikki on mitä yleensä näihin saa ja käytettynä saksasta ei tartte maksaa montaa tonnia lisää,kun suomessa lisävarusteiden hinta oli vehon listan mukaa 43000€ :shock:

Tuota lämpiävää rattia näin pakkasilla kaipaisi,onneksi on pässin pukkimat laittaa käteen. :P
Siis eihän tuossa ole edes distronicia, vai onko avatar-kuva jostain toisesta autosta? :roll: Vai pettääkö näköni? :oops:

Mutta tuossa kun joku kyseli ohjeita Ruotsin tuontiin, eikö se nykyisellä kruunun kurssilla voisi olla hyvä vaihtoehto Saksan sijaan?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

DBFI kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Kaikki on mitä yleensä näihin saa ja käytettynä saksasta ei tartte maksaa montaa tonnia lisää,kun suomessa lisävarusteiden hinta oli vehon listan mukaa 43000€ :shock:

Tuota lämpiävää rattia näin pakkasilla kaipaisi,onneksi on pässin pukkimat laittaa käteen. :P
Siis eihän tuossa ole edes distronicia, vai onko avatar-kuva jostain toisesta autosta? :roll: Vai pettääkö näköni? :oops:

Mutta tuossa kun joku kyseli ohjeita Ruotsin tuontiin, eikö se nykyisellä kruunun kurssilla voisi olla hyvä vaihtoehto Saksan sijaan?
No sitä en tarvi kun toimii tuo oma kontrolli ja ajelen hiljaisilla teill'ä.kop,,,,
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Makuasia miltä haluaa autonsa näyttävän. Oma makuni:
-Classicia en halunnut koska jo päällepäin se näyttää hinnat alkaen mallilta (puuttuvat kromilistat).
-Elegancen valitsin, koska pidän jalopuusomisteista sisällä
-Avantgarde oli minulla jo alkujaan poissa laskuista koska en pidä valkoisista mittareista eikä siinä ole sitä minua miellyttävää jalopuuta.

Kone/vaihteistokriteeri oli 270 tai 320 CDi ja automaatti.
Sitten vaan listaamaan mitkä herkut on haluaa. minun lista oli: muistinahat, comand, xenon, vetokoukku, rullaverhot muksuille, parktronic, webasto. Väriksi kelpasi musta tai hopea.
Käytettyjä hakiessa ihan kaikki kriteerit ei toteutuneet, eli lopulta löytyi muuten täydellinen yksilö, mutta webasto ja parktronic puuttui. No onneksi oli DEFA ja parkkitutkan sorvasin itse takalistoon. Näiden lisäksi paketissa tuli muutama muu mukava varuste.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kyllähän avantgardessakin on jalopuulistat. Mulla ainakin on tuo "linnunsilmävaahtera". Väriltään on tosin "mustanharmaa".. Yhdistettynä "hiekan väriseen" designo nahkaverhoiluun on omasta mielestäni 8) -tyylikäs!
Itsekin jäin kaipaamaan parkkitutkaa ja webastoa..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Tarkennan: miellyin siis väriyhdistelmään mustaa nahka+PÄHKINÄpuu, joka on elegancen vakio puulista. Omassa yksilössä myös nahka/pähkinäpuuratti lisävarusteena (on muuten aikas kylmä talviaamuina, eikä puurattiin ole saanut lämmitystä edes rahalla).
Konjakinruskea nahka olisi myös kelvannut, mutta niitä en ole nähnyt käytettynä tarjolla.
Avantgardessa on tumma linnunsilmävaahtera. Designo-nahkojen kanssa varmaan hieno !
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Ja vielä muistutus verotuksesta. Varusteet eivät vaikuta autoveron suuruuteen. Vain auton ikä ja kilometrit ratkaisevat.

Siitä olisin kyllä eri mieltä, että säästääkö Saksasta hakiessa rahaa. Sieltä on tuotu jo niin paljon autoja, että samalla rahalla (kokonaiskustannukset) noita saa jo Suomestakin. Seurasin oman reissuni jälkeen nimittäin nettiauton ilmoittelua, ja omaani vastaavia oli tarjolla useita ja osa jopa pienempään hintaan - siis jo Suomeen tuotuja tai täällä alun perin myytyjä. Vaihtoehoja Saksassa toki on vielä enemmän. :wink:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

teesi kirjoitti:Ja vielä muistutus verotuksesta. Varusteet eivät vaikuta autoveron suuruuteen. Vain auton ikä ja kilometrit ratkaisevat.

Siitä olisin kyllä eri mieltä, että säästääkö Saksasta hakiessa rahaa. Sieltä on tuotu jo niin paljon autoja, että samalla rahalla (kokonaiskustannukset) noita saa jo Suomestakin. Seurasin oman reissuni jälkeen nimittäin nettiauton ilmoittelua, ja omaani vastaavia oli tarjolla useita ja osa jopa pienempään hintaan - siis jo Suomeen tuotuja tai täällä alun perin myytyjä. Vaihtoehoja Saksassa toki on vielä enemmän. :wink:
Milloin tuo varusteiden huomiointi on muuttunut? Kaverin tuontiautossa kyllä kyseltiin tarkkaan varustelistaa enkä keksi miksi noita kyseltäisiin autoveropäätöstä varten ellei niillä olisi vaikutusta. Eri asia huomioidaanko täydestä arvosta. Vai onko tosiaan tuohon tullut joku muutos?
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Ei ainakaan yli vuoteen oo ollu varusteilla merkitystä. Eihän tulli edes käy kattomassa autoo.
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tullin päätöksistä silloin (viime vuoden alkupuolella) bongasin tuon tosiasian. Vero muuttui loogisesti iän ja kilometrien mukaan, eikä eri varustetasoilla näyttänyt olevan mitään merkitystä. Että en ehkä ihan sitä perusmallia Saksasta rahtaisi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

teesi kirjoitti:Tullin päätöksistä silloin (viime vuoden alkupuolella) bongasin tuon tosiasian. Vero muuttui loogisesti iän ja kilometrien mukaan, eikä eri varustetasoilla näyttänyt olevan mitään merkitystä. Että en ehkä ihan sitä perusmallia Saksasta rahtaisi.
Onpa kumma että eivät halua rokottaa hyvin varusteltuja autoja kun muutenkin keksivät kaikkea. Vai rokotetaanko tuossa nyt sitten perusmalleja, ikään kuin oletettaisiin että kaikissa varusteita on perusauton hinnan verran.

Tuo kyllä tekee karvalakkimallin tuonnin kyseenalaiseksi vaikka sen halvemmalla saisikin niin suhteellisesti Suomeen tuotuna arvo kärsii.
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

[quote="teesi"Siitä olisin kyllä eri mieltä, että säästääkö Saksasta hakiessa rahaa. Sieltä on tuotu jo niin paljon autoja, että samalla rahalla (kokonaiskustannukset) noita saa jo Suomestakin. Seurasin oman reissuni jälkeen nimittäin nettiauton ilmoittelua, ja omaani vastaavia oli tarjolla useita ja osa jopa pienempään hintaan - siis jo Suomeen tuotuja tai täällä alun perin myytyjä. Vaihtoehoja Saksassa toki on vielä enemmän. :wink:[/quote]

Olen kyllä seurannut pyyntejä Suomessa ja väittäisin, että itse hakemalla tai tuottamalla 211:n farkun saa alle halvemmalla Saksasta (sedan voi olla eri juttu, en tiedä). Omat kriteerit vaikuttavat ja itse kiinnitän huomiota:
- autolla ajettu noin puolet Suomen metreistä tai jopa alle
- varustetaso aivan toista mitä Suomiautoissa
- kokemuksesta voin sanoa, että auto pysyy Saksan käytössä koriltaan parempana

Tässä yhteydessä tarkoitan noin 30 kilo€:n kampetta, siis Suomen pyyntihinnaltaan.

Edit: ei tuo lainaaminen oikein onnistunut...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Edellisen viestin oikeassa yläreunassa lukee LAINAA sitä klikkaamalla sen voi kopsata . :wink:
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tuossa on paljon tilpehööriä, hintaan en ota kantaa.
Sen tiiän että 320 on 2000 euroa kovempi vero kuin 270:sessä.
Tässäkin se taitaa olla 10 000 euro jos ei ylikki

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=3
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

teesi kirjoitti:Siitä olisin kyllä eri mieltä, että säästääkö Saksasta hakiessa rahaa. Sieltä on tuotu jo niin paljon autoja, että samalla rahalla (kokonaiskustannukset) noita saa jo Suomestakin. Seurasin oman reissuni jälkeen nimittäin nettiauton ilmoittelua, ja omaani vastaavia oli tarjolla useita ja osa jopa pienempään hintaan - siis jo Suomeen tuotuja tai täällä alun perin myytyjä. Vaihtoehoja Saksassa toki on vielä enemmän. :wink:
Joko olet maksanut saksalaiselle aivan kauhean hinnan tai olet löytänyt nettiautosta moottori/laatikko remontin vaativia yksilöitä.
Sen verran on hintaeroa havaittavissa Samanlaisten autojen välillä suomessa ja saksassa. Siis SAMA kunto ja varusteet.
Ainakin itse säästin lähes 1/3 kokonaiskustannuksista haetuttamalla täysin ruosteettoman ja 130tkm ajetun W210:n saksasta
Edit: ei tuo lainaaminen oikein onnistunut...
Ota se ruksi pois siitä "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä" kohdasta siinä viestin alapuolella.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Tomster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 29.08.2004 14:12
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tomster »

nh1131 kirjoitti:Tuossa on paljon tilpehööriä, hintaan en ota kantaa.
Sen tiiän että 320 on 2000 euroa kovempi vero kuin 270:sessä.
Tässäkin se taitaa olla 10 000 euro jos ei ylikki
Ei tossakaan ihan kaikkea ollut, näytti ainakin tehdastummennetut lasit ja vetokoukku puuttuvan. Orkkisvetokoukku on kyllä kätevä kun se menee piiloon kun sitä ei tarvitse.
Itsellä on näillä keleillä ollut muutaman kerran ikävä myös 4-maticia oman auton varustelistan jatkeeksi.
W211 320CDI T A -03
W123 200B -84
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Veroja olen tietysti seuraillut tullin sivuilta ja niillä autoilla, joista olen ihan oikeasti ollut kiinnostunut, ovat verot menneet suurinpiirtein näin:
- 220: 7500 ... 7900 €
- 270: 7800 ... 8200 €
- 280: 8000 ... 8500 €

Tuo 320 on jo sen verran vöyremäpi (siis Suomessa hinnakkaampi) peli, että sen vero taitaa noustakin yli kympin.

Mutta sehän on muistettava, että tulli osaa yllättää aina ja melkein joka kerta negatiivisesti... :(
Vastaa Viestiin