Vito
Vito
Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...
Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Mites muute pakettiautot ja isot vanteet sopii yhteen? Kun kert niihinhän ei voi laittaa tavallisen autojen renkaita koska ne pitää olla jotkut erikoisrenkaat (tarkotettu pakettiautoon) että kestää auton painon + kuorman.
Katsos Demecin sivuilta galleriast, siellä on muutama aika näppärän näköinen Vito, www.demec.fi
Katsos Demecin sivuilta galleriast, siellä on muutama aika näppärän näköinen Vito, www.demec.fi
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Vitossa pitää olla vahvistetut renkaat " C " . Ei se vaikuta ajettavuuteen,mutta virkavalta saattaa puuttua? Ja jos tulee kolari tilanne ja alla on tavalliset henkilöauto vanteet niin jokainen tietää miten vakuutusyhtiö käsittelee tapausta!
Kyllä pakettiautoihinkin saa näyttäviä pyöriä ja ihan laillisia.
Meillä on "Perheessä" Vitossa alla fondmetal merkkiset vanteet ja on vahvistetut ja saahan niillä näköä,mutta pitäisi laittaa jonkinlaiset lokasuojanlevikkeet kun tuovat sopivasti ulos. Katsastusmies mainitsee kyllä aina asiasta!
Kyllä pakettiautoihinkin saa näyttäviä pyöriä ja ihan laillisia.
Meillä on "Perheessä" Vitossa alla fondmetal merkkiset vanteet ja on vahvistetut ja saahan niillä näköä,mutta pitäisi laittaa jonkinlaiset lokasuojanlevikkeet kun tuovat sopivasti ulos. Katsastusmies mainitsee kyllä aina asiasta!

Hyvät on perät.......
Auti
Re: Vito
Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...
Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Billett
Re: Vito
Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaiseejorma kirjoitti:Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??

Re: Vito
Se vito taitaa olla........ hieman voimakasjpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaiseejorma kirjoitti:Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??

Eikä myöskään mitenkään mahottoman ruma..
Joku mersupurkaamo??
Katsokaapas Viton mallia tuolta.www.autokari.fi.Siellähän se olisi jo valmiiksi varusteltuna 

Ei tarvi olla välttämättä C-renkaat, vaan ainoastaan kantavuuden pitää riittää (merkintä renkaan kyljessä). Rengasliikkeissä on taulukot, josta näkyy renkaan suurin sallittu kuorma ja tätä verrataan rekisteriotteen akselimassoihin. Vanteet on sitte asia erikseen.Kimmo L kirjoitti:Vitossa pitää olla vahvistetut renkaat " C " . Ei se vaikuta ajettavuuteen,mutta virkavalta saattaa puuttua? Ja jos tulee kolari tilanne ja alla on tavalliset henkilöauto vanteet niin jokainen tietää miten vakuutusyhtiö käsittelee tapausta!
Kyllä pakettiautoihinkin saa näyttäviä pyöriä ja ihan laillisia.
Meillä on "Perheessä" Vitossa alla fondmetal merkkiset vanteet ja on vahvistetut ja saahan niillä näköä,mutta pitäisi laittaa jonkinlaiset lokasuojanlevikkeet kun tuovat sopivasti ulos. Katsastusmies mainitsee kyllä aina asiasta!
Re: Vito
Hei kerro vähän lisää?? Miten 110 saa paremmin tehoa kun 112:sta?jorma kirjoitti:Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...
Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Luulis et esim lastulla toi 112 hevoset/vääntö nousis isommaksi kun 110...?
Mulla ei ole oikeen mitään perus tietoakaan viton virityksestä, että
jos joku viitsisi ystävällisesti kertoa, mitä kannattaa hommata...? "Viri palikkaa" ´tekisi mieli ja pirusti..
Eli onko tolla CDI merkinnällä mitä eroa tavalliseen TDI Vitoon... ?
Haitat ja plussat? ja tehon lisäyksen kannalta?
Re: Vito
Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee
Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan
Re: Vito
Millä koneella se vito on, siis cdi vai tavallinen ? Juu tuosta Jorman vitosta saisi kertoa lisää...onkohan se punainen...jos on niin sit taisin nähdä senJK kirjoitti:Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee
Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan

Re: Vito
Onhan siitä kuvaa mutta en viitsi alkaa lataamaan nettiin.JK kirjoitti:Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee
Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan
Se Jorman Vitohan ei ole CDi, vaan rivipumppudiesel, n. 200 hv. Ei kuulemma viritetä pahemmin, Jorman omien sanojen mukaan se taidetaan pitää vähän niin kuin vakiona

Re: Vito
Juu niin kertoi, ettei paljonkaan tarvii tehdä tuollaisen tehon ulosottamiseksi. Mitenkahan se alkuperäinen cooler jaksaa jaahdyttaa. Tuota JK:n moottoria kanssa utelin, mulla itsella lienee se sama rivipumppukone V:ssä...onneksi. Palataan tuohon sitten kun alkaa se projekti, ei se originaali 100hv oikein riitä tuolla massalla mihinkään.Mauri H. kirjoitti: Se Jorman Vitohan ei ole CDi, vaan rivipumppudiesel, n. 200 hv. Ei kuulemma viritetä pahemmin, Jorman omien sanojen mukaan se taidetaan pitää vähän niin kuin vakiona
Kenen putkisto sulla on, ja paljos siinä transportterissa taas olikaan...kai sentään lastutat sen ja cooleri taitaa olla jo vakiona ?JK kirjoitti:Eli täältä löytyy cdi kone pienillä hengityksen parannuksilla. (avarampi pakoputkisto ja twister putsari jonka ilmanotto maskin takaalta)
Eli siitä pitäisi alkaa jatkamaan... Yli uuden transportterin tehojen.
Putkistosta en ole aivan varma kenen tekemä se on vai onko tehty osista, oli kiinni jo ostettaessa. Luulen että se on tuolta keskisuomesta mersuihin erikoistuneelta pajalta. Lastutettu on jo ja cooleri vakiona. Pitää vaan tehdä muutoksia kestävyyden parantamiseksi... ehkä isompaa cooleria, suuttimia ja isompi turbo harkintaan. Saisihan lastullakin jo yli ton transportterin tehojen, mutta täytyy tehdä kerralla hyvä.
Jos muistan oikein niin 174hv taisi olla transportterissa... eli ei se niin hirveän kaukana ole.
Oma vito on automaatti, ainakin mun tietojen mukaan ne kestää ongelmitta yli 200hv, tietysti kaiken saa rikki.
Jos muistan oikein niin 174hv taisi olla transportterissa... eli ei se niin hirveän kaukana ole.
Oma vito on automaatti, ainakin mun tietojen mukaan ne kestää ongelmitta yli 200hv, tietysti kaiken saa rikki.
Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida.JK kirjoitti:Putkistosta en ole aivan varma kenen tekemä se on vai onko tehty osista, oli kiinni jo ostettaessa. Luulen että se on tuolta keskisuomesta mersuihin erikoistuneelta pajalta. Lastutettu on jo ja cooleri vakiona. Pitää vaan tehdä muutoksia kestävyyden parantamiseksi... ehkä isompaa cooleria, suuttimia ja isompi turbo harkintaan. Saisihan lastullakin jo yli ton transportterin tehojen, mutta täytyy tehdä kerralla hyvä.
Jos muistan oikein niin 174hv taisi olla transportterissa... eli ei se niin hirveän kaukana ole.
Oma vito on automaatti, ainakin mun tietojen mukaan ne kestää ongelmitta yli 200hv, tietysti kaiken saa rikki.

Juu eli arvaus meni oikeaan...näin tuon Piikkiössä ja katsoinMauri H. kirjoitti:Omistajan luvalla, tässä on kuva Jorman Vitosta:
Erittäin nätti peli, -40 mm alustasarja, 17 " vanteet ja kolmituumaiset tuplaputket, taitavat olla omaa valmistetta.

Mites siellä takana lukee kompressori...kai se turbo sentään on...tai no kompressorihan se turbo on. Eihän kai compressor merkintää ole käytetty kuin mekaanisista ahtimista ?
Paineet noin 1,6bar ja Karalan tekosia. Onko joku vaihtanut isompaa cooleria vitoon?veskola kirjoitti:Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida.
JK kirjoitti:Paineet noin 1,6bar ja Karalan tekosia. Onko joku vaihtanut isompaa cooleria vitoon?veskola kirjoitti:Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida.
Minkäs värinen sulla se vito on ?
Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".
Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.
Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Muistaako kukaan mitä se demecin 180hv sarja piti sisällään (cdi moottoriin). Näyttävät poistanee sivuiltaan nuo power kilke esittelyt...ne tosin taisi ostaa nuo palikat suoraan muualta.tuikku kirjoitti:
Minkäs värinen sulla se vito on ?
Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".
Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.
Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
Eikös tuolla paineella (JK) mene jo 180 hv rikki ? vai onko se sellainen vääntökone.
.veskola kirjoitti:Muistaako kukaan mitä se demecin 180hv sarja piti sisällään (cdi moottoriin). Näyttävät poistanee sivuiltaan nuo power kilke esittelyt...ne tosin taisi ostaa nuo palikat suoraan muualta.tuikku kirjoitti:
Minkäs värinen sulla se vito on ?
Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".
Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.
Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
Eikös tuolla paineella (JK) mene jo 180 hv rikki ? vai onko se sellainen vääntökone.
Juu
Samaa paineiden ja tehon välistä epäsuhtaa kattelin minäkin, mutta jos Karala on koneen lastuttanut, niin luulenpa että hänen jälkeensä on kaikki kunnossa.
Eikös vitossa ollut alkuaikoina sellainen ongelma, että turbo hajosi herkästi, jos rasituksesta heti sammutti koneen ?
Niitä peruja vois olla, että jospa JK,n autoon olisi vaihdettu suurempi ahdin, koska 1,6 kiloo vakioahtimesta tuntuu aika paljolta.
Jos paineet pitää paikkaansa, niin toinen syy tehojen vähyyteen voisi olla, että kone ei saa riittävästi polttoainetta. Viton moottori on eri tyyppiä, kuin henkilöautoissa (en tiedä,miten), ja siihen on kyllä saatavissa suurempia suuttimiakin.
1,6 kilon ahdoilla pitäisi tosiaan päästä jo aika lähelle 200hv, mikäli kone kiertää n. 4000 rpm, ja saa polttoainetta riittävästi. Suunnilleen tämä tehotaso pitäisi kyllä kaikilla uusillakin diiseleillä pystyä aika kivuttomasti saavuttamaan.
Mikäli moottorissa on tosiaan vakioahdin ja 1,6 kg paine, niin huonoimmassa vaihtoehdossa, kun moottorin pitäisi kehittää about 190hv ja ulos saadaan vaikkapa 150hv, niin puuttuva 40hv teho menee siihen, että moottori puskee pakokaasuja liian pienen turbon läpi. Sitähän ei voi moottori kauaa kestää.
Mutta kuten sanoin, että jos se kone on Karalan jäljiltä, niin luulempa kyllä, että kaikki on kunnossa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
heh...tai sitten ne tehot ovat takapyörätehoja ja moottorin teho on huomattavasti suurempi, esim automaatissatuikku kirjoitti:.
Juu
Samaa paineiden ja tehon välistä epäsuhtaa kattelin minäkin, mutta jos Karala on koneen lastuttanut, niin luulenpa että hänen jälkeensä on kaikki kunnossa.
Eikös vitossa ollut alkuaikoina sellainen ongelma, että turbo hajosi herkästi, jos rasituksesta heti sammutti koneen ?
Niitä peruja vois olla, että jospa JK,n autoon olisi vaihdettu suurempi ahdin, koska 1,6 kiloo vakioahtimesta tuntuu aika paljolta.
Jos paineet pitää paikkaansa, niin toinen syy tehojen vähyyteen voisi olla, että kone ei saa riittävästi polttoainetta. Viton moottori on eri tyyppiä, kuin henkilöautoissa (en tiedä,miten), ja siihen on kyllä saatavissa suurempia suuttimiakin.
1,6 kilon ahdoilla pitäisi tosiaan päästä jo aika lähelle 200hv, mikäli kone kiertää n. 4000 rpm, ja saa polttoainetta riittävästi. Suunnilleen tämä tehotaso pitäisi kyllä kaikilla uusillakin diiseleillä pystyä aika kivuttomasti saavuttamaan.
Mikäli moottorissa on tosiaan vakioahdin ja 1,6 kg paine, niin huonoimmassa vaihtoehdossa, kun moottorin pitäisi kehittää about 190hv ja ulos saadaan vaikkapa 150hv, niin puuttuva 40hv teho menee siihen, että moottori puskee pakokaasuja liian pienen turbon läpi. Sitähän ei voi moottori kauaa kestää.
Mutta kuten sanoin, että jos se kone on Karalan jäljiltä, niin luulempa kyllä, että kaikki on kunnossa.
.

Onkos kellään vitossa öljyn jäähdytystä, ja onko muuten tuossa coolerin jäähdyttämisessä sähköropellilla mitään järkeä. Ahtoahan tarvitaan kun auto liikkuu, jolloin ilmavirtaa pitäisi olla saatavilla aivan riittävästi.
Miten lämmöt käyttäytyvät siinä JK:n autossa ?
Mauri H. kirjoitti:Omistajan luvalla, tässä on kuva Jorman Vitosta:
Erittäin nätti peli, -40 mm alustasarja, 17 " vanteet ja kolmituumaiset tuplaputket, taitavat olla omaa valmistetta.
Onkos sulla lisää kuvia tost Piikkiö-Pullinkista? Olis kivaa nähä ku ittekin kävin siellä
huhujen mukaan niin tossa Peräahon Volvo 2654 olis jotain 400+ hv tapissa... oli jottain menny rikkit silloin kuin se kävi "penkissä", kuin ei voimaanotto enempää voimaa kestänyt

T. Nisse
- W211 320cdi Avantgarde '03
"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
- W211 320cdi Avantgarde '03
"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
Täältä löytyy vihreä vito. Paineet tosiaan noin 1,6bar tosin parilla ensimmäisellä vaihteella ei ihan noin korkeat. Vääntöä kohtuu mukavasti, paineita "matalemmat" tehot johtuu käsittääkseni kohtuu alas rajatuista kierroksista. Turbo on ihan alkuperäinen ja lämmöt pysyy kuumana kesäpäivänäkin tasaisina.
Coolerin vaihto kiinnostaa osittain ulkonäöllisistä syistä, eli harkinnassa olisi uusi cooleri puskurin taakse alaosaan. Täytyy varmaan soitella Karalalle kun kiireet tästä vähän hellittää.
Coolerin vaihto kiinnostaa osittain ulkonäöllisistä syistä, eli harkinnassa olisi uusi cooleri puskurin taakse alaosaan. Täytyy varmaan soitella Karalalle kun kiireet tästä vähän hellittää.