kivat naapureille !

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

kivat naapureille !

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Sattupa äsken semmonen juttu kun töistä tulin kotiin ja törmäsin
naapuriin pihalla ja se kysy että onko minun mersulle tehty jotain
kun aina kun mun auto seisoo parkissa niin sen ja jonkun muun
auton k-lukon kaukosäädin ei toimi. No hullukshan minä sitä siinä
ensin luulin. Pötköttelin siinä sängyllä kotvasen kunnes päähän
pämähti että perkele isäukon volovohan on tehny sammaa kun oon
ollunna kylässä. No eikun soittamaa ukolle että onko muullon tempunnu
kuin sillon kun oon ollu siellä. Tarkemmin aateltuna ei kuulema ollu.
Vaivat oli alkanu syksyllä ja sillon olin asentanu vaan parkkitutkan.
Ajoin ukon luokse ja kokeiltiin volvoa. Ei ovet inahtanukkaan.
No otimpa kokeeks mersun parkkitutkan k-yksikön virtajohon irti ja katos
perkele volovon ovethan aukes. Temppu toistettiin ja sama tulos. Vaikka
mese oli virrattomana niin tohon halpis tutkan k-yksikköön joka lähettää
langattomasti kojelaudan näytölle tiedon, oli jääny virta päälle ja se
sotki volvon lisäksi ainakin pösön ja tojotan kauko-ohjaimet samalta
parkkipaikalta. Aika vekkuleita nämä halpis vehkeet.
h3ba
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja h3ba »

:D paska säkä naapureille
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mulla kävi kerran kun löin mesen m124 kaukosäätimellä lukkoon työ paikan parkkiksella ja läksin keikalle.Noin puolen tunnin kulttua soi vihainen puhelu että tuleppas takas aukasee meses koska hiace vetäs ajo eston päälle ja ei käynnisty millään.Ja päädyttiin tulokseen kun joku näki minun käyttävän keskuslukkoa että olisiko mahdollista...No hetihän se hiase käynnisty kun mese aukes.
Mietittiin että paska homma ison ostoskeskuksen pihalla jos tämä toistuis uudestaan ja vieressä ollessa autosta ei tietoakaan.keskuslukko mallia defa.
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

atlas kirjoitti:Mulla kävi kerran kun löin mesen m124 kaukosäätimellä lukkoon työ paikan parkkiksella ja läksin keikalle.Noin puolen tunnin kulttua soi vihainen puhelu että tuleppas takas aukasee meses koska hiace vetäs ajo eston päälle ja ei käynnisty millään.Ja päädyttiin tulokseen kun joku näki minun käyttävän keskuslukkoa että olisiko mahdollista...No hetihän se hiase käynnisty kun mese aukes.
Mietittiin että paska homma ison ostoskeskuksen pihalla jos tämä toistuis uudestaan ja vieressä ollessa autosta ei tietoakaan.keskuslukko mallia defa.
Mitä mulla on kokemusta noista Defan hälyistä niin niiden kanssa kaikki on mahdollista :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Malm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kyllä mullakin ennen kuin kerrostalossa asui niin naapurin auton ovet aukses kun mesen ovet laitto lukkoon, tai ainakin se jotain rupesi vilkuttelemaan :D
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kirjanpitäjälläni on uhkea Audi, jossa ikkunat "aukeaa itsekseen" parkissa millon ja missä sattuu vaan. Esim. keskellä kaupungia! 8)

On kuulemma saksalainen lisävaruste tuo kauko-ohjauksella aukevat ikkunat, keksikääs joku sille käyttötarkoitus!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

MB:ssähän on kanssa ollut tuo kaukosäädettävä ikkunan liikuttelutoiminta ainakin jo vuodesta -97. Kai siinä on idea, että saa ikkunat ja kattoluukun kiinni kerralla, jos joka räppänä on auki autosta lähtiessä. Ilmankin ko. varustetta pärjää.
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Kirjanpitäjälläni on uhkea Audi, jossa ikkunat "aukeaa itsekseen" parkissa millon ja missä sattuu vaan. Esim. keskellä kaupungia! 8)

On kuulemma saksalainen lisävaruste tuo kauko-ohjauksella aukevat ikkunat, keksikääs joku sille käyttötarkoitus!
No löytyy tuo varuste ihan tavan mersuistakin, tai ainakin meän perheen w210 :stä joita on kaikkiaan 3kpl.
Varmaan suunniteltu että saapi auton sisätiloja viilentää ennen kun hyppää sisään... 8) Ikkunat menee sitten kiinni jos ajon jälkeen ovat jääneet auki ja laittaa ovet lukkoon. Avaimesta painaa vaan pitempään > ikkunat ja kattoluukku kiinni :wink:
Ilmankin voi pärjätä, mutta eipä nuita varusteita/ominaisuuksia ole koskaan liian vähän... Vähän niinku moottorin teho, pärjäähän sitä 200deelläkin, mutta.... :roll: :lol:
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Kirjanpitäjälläni on uhkea Audi, jossa ikkunat "aukeaa itsekseen" parkissa millon ja missä sattuu vaan. Esim. keskellä kaupungia! 8)

Tästä on vissiin joskus jo ollut juttua, mutta toistetaan, kun kerran ainakin itselle nousee virnistys (myötäelämisestä) korviin tätä muistellessa. Eli naapurilla oli muutama vuosi takaperin Volvo, joka oikeasti omatoimisesti availi ikkunansa. Tosin kun tämä tapahtui talven pahimmassa räntäsateessa työpaikan parkkiksella, niin oli hymy sitten vähemmän herkässä. Eikä oo kaverilla muuten enää Volvoa, vaan... 8)
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

JP74 kirjoitti:MB:ssähän on kanssa ollut tuo kaukosäädettävä ikkunan liikuttelutoiminta ainakin jo vuodesta -97. Kai siinä on idea, että saa ikkunat ja kattoluukun kiinni kerralla, jos joka räppänä on auki autosta lähtiessä. Ilmankin ko. varustetta pärjää.
Mulla saa tossa omassa tolla infrakapulalla ikkunat ja kattoluuukun kiinni sekä auki. Auto on vm.94... :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Malm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Malm »

Eicca_ kirjoitti:
JP74 kirjoitti:MB:ssähän on kanssa ollut tuo kaukosäädettävä ikkunan liikuttelutoiminta ainakin jo vuodesta -97. Kai siinä on idea, että saa ikkunat ja kattoluukun kiinni kerralla, jos joka räppänä on auki autosta lähtiessä. Ilmankin ko. varustetta pärjää.
Mulla saa tossa omassa tolla infrakapulalla ikkunat ja kattoluuukun kiinni sekä auki. Auto on vm.94... :roll:
Onkai tuo comfort boksi ollut jo vissiin -80 luvun lopulta olemassa. :D
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vastaa Viestiin