Auto polttaa sulketta numero 5. Toimimasta heittää siis lämpö-, öjlynpaine- ja polttoainemittari sekä seisontajarrun merkkivalo. Vika on mystinen, selviä oikosulkuja ei ole havaittavissa silmin eikä mittarilla mittaamalla. Oire alkoi yhtäkkiä. Jos laitan uuden sulakkeen, niin se kestää melko tarkalleen puolituntia auton käydesssä tyhjäkäyntiä, sitten palaa. Ajaessa auto polttaa sulakkeen aikaisemminkin. Sulake on palanut muutaman kerran silloin kun nostaa ajaessa jalan kaasupolkimelta ja myös voimakkaammassa jarrutuksessa.
Missä vika? Kokeilenko rautanaulaa vianetsinnässä?
MB W124 300D vm.-86 polttaa sulaketta no:5 - Missä vika?
Vika paikallistettu
Perävalon muoviosistahan se vika paljastui. Polttimon kannan ympäriltä olevat muovit oli hieman sulaneet ja se polttimon plussa painava metalli painoi kantaan, miinukseen.
Vika löytyi loppupelissään helposti. Laitoin rautanaulan sulakkeen tilalle ja ajelin pihalla ympyrää. Peräkontista alkoi tulemaan sitten savua

Perävalon muoviosistahan se vika paljastui. Polttimon kannan ympäriltä olevat muovit oli hieman sulaneet ja se polttimon plussa painava metalli painoi kantaan, miinukseen.
Vika löytyi loppupelissään helposti. Laitoin rautanaulan sulakkeen tilalle ja ajelin pihalla ympyrää. Peräkontista alkoi tulemaan sitten savua

Juu.
Oli isämiehen mersusta mennyt kylkivilkun lamppu oikosulkuun....
Oire:
Vilkkurele surisi, vilkku päällä loppui.
Poltti myöskin kyseistä sulaketta, ja pimenti mittarit vaikka sulake oli ehjä.
Päivä meni mukavasti etties vikaa.....
Oli isämiehen mersusta mennyt kylkivilkun lamppu oikosulkuun....
Oire:
Vilkkurele surisi, vilkku päällä loppui.
Poltti myöskin kyseistä sulaketta, ja pimenti mittarit vaikka sulake oli ehjä.
Päivä meni mukavasti etties vikaa.....
W124 230E -87
EX W124 E300TD -94
EX W124 200D -86
EX W124 300TDT -88
EX W124 E300TD -94
EX W124 200D -86
EX W124 300TDT -88
Raakaa, mutta tehokasta!Vilhoe kirjoitti:Vika paikallistettu![]()
Perävalon muoviosistahan se vika paljastui. Polttimon kannan ympäriltä olevat muovit oli hieman sulaneet ja se polttimon plussa painava metalli painoi kantaan, miinukseen.
Vika löytyi loppupelissään helposti. Laitoin rautanaulan sulakkeen tilalle ja ajelin pihalla ympyrää. Peräkontista alkoi tulemaan sitten savua

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna