E-malli harkinnassa, mutta..?
E-malli harkinnassa, mutta..?
Olen uusi käyttäjä tällä foorumilla. Mersukokemusta minulla on vuodesta -91.
On tullut aika nuorentaa nykyistä ajokkiani MB 124,200D vm-86, joka on palvellut todella moitteettomasti yli 600tkm.
Väyrys-malli on ollut hankintalistallani jo jonkin aikaa, mutta kovin vielä mietiskelen monia kuulemiani kommentteja ruostumisherkkyydestä jne. liekö hankinta lainkaan järkevää? C-malli ei sisätilojensa pienuuden vuoksi sovellu minulle.
Joku tuttavani on kehotellut siirtymistä Volvoon "ei ole ruosteongelmia" jne.,mutta hyvällä mersukokemuksella en merkkiä kovin helposti vaihda.
Saksantuonti lienee järkevin vaihtoehto mersuhankinnalle, sinne linkkejä minulla sopivasti onkin. Kauppaa autosta olenkin suuunitellut tälle keväälle.
Tuonnin yhtenä ongelmana olen myös laskeskellut, mitä maksaa ja kuinka onnistuu Webaston jälkiasennus, jos ei Saksa-autosta löydy.CDI-koneella Webasto lienee aika tarpeellinen Suomi-oloissa?
Olisiko jollakin tietoa/ vinkkejä vuosimalleista, joissa on erityisiä tyyppivikoja joita kannattaisi väistellä/huomioida.
Kyse olisi E-vuosimalleista -98-99, malli 200-220CDI?
Joissakin kommentissa mainittiin alkupään E-mallien esim.ovien ruosteherkkyydestä, kuulukohan tämä vuosimallisto siihen sarjaan?
Toki kaikissa malleissa jotain vikoja löytyy, mutta mielestäni autojen ykkösvihollinen täällä suolaisessa-Suomessa on juuri ruoste!
On tullut aika nuorentaa nykyistä ajokkiani MB 124,200D vm-86, joka on palvellut todella moitteettomasti yli 600tkm.
Väyrys-malli on ollut hankintalistallani jo jonkin aikaa, mutta kovin vielä mietiskelen monia kuulemiani kommentteja ruostumisherkkyydestä jne. liekö hankinta lainkaan järkevää? C-malli ei sisätilojensa pienuuden vuoksi sovellu minulle.
Joku tuttavani on kehotellut siirtymistä Volvoon "ei ole ruosteongelmia" jne.,mutta hyvällä mersukokemuksella en merkkiä kovin helposti vaihda.
Saksantuonti lienee järkevin vaihtoehto mersuhankinnalle, sinne linkkejä minulla sopivasti onkin. Kauppaa autosta olenkin suuunitellut tälle keväälle.
Tuonnin yhtenä ongelmana olen myös laskeskellut, mitä maksaa ja kuinka onnistuu Webaston jälkiasennus, jos ei Saksa-autosta löydy.CDI-koneella Webasto lienee aika tarpeellinen Suomi-oloissa?
Olisiko jollakin tietoa/ vinkkejä vuosimalleista, joissa on erityisiä tyyppivikoja joita kannattaisi väistellä/huomioida.
Kyse olisi E-vuosimalleista -98-99, malli 200-220CDI?
Joissakin kommentissa mainittiin alkupään E-mallien esim.ovien ruosteherkkyydestä, kuulukohan tämä vuosimallisto siihen sarjaan?
Toki kaikissa malleissa jotain vikoja löytyy, mutta mielestäni autojen ykkösvihollinen täällä suolaisessa-Suomessa on juuri ruoste!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Tervetuloa joukkoon!
Vastaampahan alustavasti.
Tuo ruoste on suuri ongelma väyrysissä vuosimallista riippumatta(W210).
Mersu sanoo ettei pitäis esiintyä ~99 jälkeen koska vika oli pellin leikkaus koneessa joka teki liian terävät reunat jossa maali ei oikein pysy.
Kone vaihdettiin vuonna 98 ja ongelmat jatkuu edelleen.
Vika saataa johtua siitä että ovet on vain sinkattu yhdeltä puolelta jolloin se vaan kiihdyttää ruostumista toiselta puolelta. No mene ja tiedä Mersu väittää yhtä(pimittää?) ja muut toista.
Joka tapauksessa Mersun asenne oli reilumpi aluksi jolloin kaikki korjattiin mersun piikkiin, ei enää.
Pitää olla TÄYDELLINEN huolto kirja varsinkin saksan tuoduista autoista jotka kans ruostuu.
Korjataan tai ei, niin se on tosi kurjaa ajaa autolla joka VOI ruostua uudestaan(mitä sitten? kaiva omia euroja taskun pohjalta) ja miten on jos vain ovet vaihdetaan niin miten käy värin sävyn muutaman vuoden kuluttua.
Maine ja arvo miten käy?
Mersut ruostuu kuin japsut aikanaan käsite muodostuu?!
Aiheesta on keskusteltu täälläkin forumilla jolloin haulla löytyy lisää tietoa.
Järkevää ostoa!!??onko sellaista? Kaikki riippuu Rahasta ja vaatimuksista auton suhteen!
No viimesiä vuosimallia oleva W124 on tosi hyvä, onhan sulla jo kokemuksia.Löytyy vielä hakemalla hyviä yksilöitä joiden varustetaso vastaa sun nyky vaatimuksia(jos se on auton vaihdon syy). Ne kun ovat kans kehittyneet vuosien varrella esim. vielä parempi äänieristys,moottorit (jonka paremmuudesta voi aina keskustella sillä kestäviä ne on aina ollut), ainakin ne on tehokkaampia jne.
Uudemmista autoista vaikea sanoa mitään vielä, aika näyttää, vaikka W211 näyttääkin hyvältä.
On ihan eri hinta luokassa myös.
Webasto on ollut vakio myös saksassa mutta vain vuosimalliin-00 saakka.Saa laitettua jälestäkin päin ja käy hyvin koska on aikasemmin jo asennettu(löytyy käypä paikka,putket+ muut vempeleet).Lämmittäjän hinta on saksassa paljon halvempi luulisin~1000e (luultavasti alle) riipuen mallista.
Tyypivioista vakavista en tiedä onko, mutta kaikki autot kuluu käytössä ja kaikissa on omat vikansa niin kuin mainitsit.
Tuo viimeinen siis Webasto on muistista niin..
Koita hakua niin löytyy varmasti kaikkea mielen kiintoisaa "laijasta laitaan" odotellessa muitten kommentia asiaan
Vastaampahan alustavasti.
Tuo ruoste on suuri ongelma väyrysissä vuosimallista riippumatta(W210).
Mersu sanoo ettei pitäis esiintyä ~99 jälkeen koska vika oli pellin leikkaus koneessa joka teki liian terävät reunat jossa maali ei oikein pysy.
Kone vaihdettiin vuonna 98 ja ongelmat jatkuu edelleen.

Vika saataa johtua siitä että ovet on vain sinkattu yhdeltä puolelta jolloin se vaan kiihdyttää ruostumista toiselta puolelta. No mene ja tiedä Mersu väittää yhtä(pimittää?) ja muut toista.
Joka tapauksessa Mersun asenne oli reilumpi aluksi jolloin kaikki korjattiin mersun piikkiin, ei enää.
Pitää olla TÄYDELLINEN huolto kirja varsinkin saksan tuoduista autoista jotka kans ruostuu.
Korjataan tai ei, niin se on tosi kurjaa ajaa autolla joka VOI ruostua uudestaan(mitä sitten? kaiva omia euroja taskun pohjalta) ja miten on jos vain ovet vaihdetaan niin miten käy värin sävyn muutaman vuoden kuluttua.
Maine ja arvo miten käy?
Mersut ruostuu kuin japsut aikanaan käsite muodostuu?!
Aiheesta on keskusteltu täälläkin forumilla jolloin haulla löytyy lisää tietoa.
Järkevää ostoa!!??onko sellaista? Kaikki riippuu Rahasta ja vaatimuksista auton suhteen!
No viimesiä vuosimallia oleva W124 on tosi hyvä, onhan sulla jo kokemuksia.Löytyy vielä hakemalla hyviä yksilöitä joiden varustetaso vastaa sun nyky vaatimuksia(jos se on auton vaihdon syy). Ne kun ovat kans kehittyneet vuosien varrella esim. vielä parempi äänieristys,moottorit (jonka paremmuudesta voi aina keskustella sillä kestäviä ne on aina ollut), ainakin ne on tehokkaampia jne.
Uudemmista autoista vaikea sanoa mitään vielä, aika näyttää, vaikka W211 näyttääkin hyvältä.
On ihan eri hinta luokassa myös.
Webasto on ollut vakio myös saksassa mutta vain vuosimalliin-00 saakka.Saa laitettua jälestäkin päin ja käy hyvin koska on aikasemmin jo asennettu(löytyy käypä paikka,putket+ muut vempeleet).Lämmittäjän hinta on saksassa paljon halvempi luulisin~1000e (luultavasti alle) riipuen mallista.
Tyypivioista vakavista en tiedä onko, mutta kaikki autot kuluu käytössä ja kaikissa on omat vikansa niin kuin mainitsit.

Tuo viimeinen siis Webasto on muistista niin..
Koita hakua niin löytyy varmasti kaikkea mielen kiintoisaa "laijasta laitaan" odotellessa muitten kommentia asiaan

Viimeksi muokannut Turbocompound, To 01.04.2004 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
Minulle vaihtoivat ovet ja peräkontin kannen viime joulukuussa takuuseen ilman jupinoita. Nykyisin kai on vaikeampi saada niitä vaihdatettua takuuseen.
Tänään on muuten Kuningaskuluttajassa juttua mersun ruostuvista ovista.
Tänään on muuten Kuningaskuluttajassa juttua mersun ruostuvista ovista.
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
E-mallin harkintaa...?
Niin, todellakin harkitsen väyrystä ns. käyttöautokseni, ikää max.5v., jolla ajella muutamia vuosia suhteellisen huolettomasti.
Kyllä harkintaa pitää todellakin lisätä..kun katseli tuon "kuningaskuluttaja"- ohjelman sekä nämä muutamat ruostekommentit ovien vaihdosta.
Ei todellakaan ole kovin mieltä ylentävää kuskata -99 väyrystä ruosteisten ovien ja luukkujen vaihtoon. Olo olisi varmaan kuin "hometalon" omistajalla!
Olettaa sopii, että Saksantuonnissa ruostekorjaukset tulisivat reippaasti omaan piikkiin!
Konevikojen kanssa aina tulee toimeen kohtuullisin korjauksin, mutta ruosteet.. tämän hinta-ja ikäluokan autoissa tuntuu jotenkin käsittämättömältä, mutta uskottava kai on!
W124 kanssa en ruosteiden kanssa ole juuri tarvinnut "painia"!
Kyllä harkintaa pitää todellakin lisätä..kun katseli tuon "kuningaskuluttaja"- ohjelman sekä nämä muutamat ruostekommentit ovien vaihdosta.
Ei todellakaan ole kovin mieltä ylentävää kuskata -99 väyrystä ruosteisten ovien ja luukkujen vaihtoon. Olo olisi varmaan kuin "hometalon" omistajalla!

Olettaa sopii, että Saksantuonnissa ruostekorjaukset tulisivat reippaasti omaan piikkiin!
Konevikojen kanssa aina tulee toimeen kohtuullisin korjauksin, mutta ruosteet.. tämän hinta-ja ikäluokan autoissa tuntuu jotenkin käsittämättömältä, mutta uskottava kai on!
W124 kanssa en ruosteiden kanssa ole juuri tarvinnut "painia"!

Vinkki:
Osta kalleimmasta päästä oleva W124 E300D tai E300DT, siis 24V tai Turbodiesel 93-95 mallia Saksasta yksityiseltä tai pikkukylän valkoihoiselta jobbarilta. Saat auton jossa ei ole lastentauteja eikä ovet ruostu
ja kulkee vähän eri malliin kun 200D. 
Ei niistä pyöreistä lampuista kannata maksaa...
Osta kalleimmasta päästä oleva W124 E300D tai E300DT, siis 24V tai Turbodiesel 93-95 mallia Saksasta yksityiseltä tai pikkukylän valkoihoiselta jobbarilta. Saat auton jossa ei ole lastentauteja eikä ovet ruostu


Ei niistä pyöreistä lampuista kannata maksaa...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Niin, no jokainen ostaa mitä tykkää, mutta sanotaampa nyt oma mielipide.Ahti kirjoitti:Vinkki:
Osta kalleimmasta päästä oleva W124 E300D tai E300DT, siis 24V tai Turbodiesel 93-95 mallia Saksasta yksityiseltä tai pikkukylän valkoihoiselta jobbarilta. Saat auton jossa ei ole lastentauteja eikä ovet ruostuja kulkee vähän eri malliin kun 200D.
Ei niistä pyöreistä lampuista kannata maksaa...
Itselläni on E280 W210 -96, ollut nyt puolitoista vuotta. Ajettu 165 000km, joista omaa ajoa reilut 30 000km. Tänä aikana on vaihdettu peräti kaksi polttimoa. Nyt vastikään näyttö valittaa Mersun käsijarrusta, pitää viedä Veholle. Kuulemma pikkujuttu. Ei mitään muuta vikaa ole autossa ollut. Aika hyvin yli 8-vuotta vanhalle autolle noilla kilometreikkä, eikö niin?
Kertoisitko hieman lastentaudeista, joita W210 mallissa on. Ilmeisesti osaat kertoa omia kokemuksiasi. Itse en ole edes löytänyt noita ruostekohtia autostani. Olenkohan saanut poikkeuksellisen yksilön, kun katsastaja sanoi ihmetellen, ettei ole koskaan aikaisemmin nähnyt näin hyväkuntoista tämänikäistä autoa, kuin oma Väyrynen?
Kannattaa kysellä sellaisilta, jotka ovat molemmat mallit omistaneet. Tuoreena esimerkkinä muistan ainakin ''Boss'':n vaihtaneen W124 coupensa CDI-Väyryseen. Lukekaapa hänen kommenttinsa.
Ihan hyvä auto W124 varmasti on, ei siinä mitään, mutta jokainen voi verrata vaikkapa W124 E300 Turbodieseliä ja W210 E270 CDI:tä tai vaikkapa E300D:tä ja E220 CDI:tä. Vertailkaapa käytännön suorituskykyä ja kulutusta. Voit vaikka miettiä kummasta saat muutaman vuoden päästä enemmän -95 W124:stä vai W210:stä..
Itse kyllä voin vilpittömästi suositella Väyrystä. Niin hyvä auto se on ollut ja luotettava, huomiota saa jokapaikassa ja kaikki luulevat autoa uudeksi.
Onnea auton valintaan, oli malli sitten mikä hyvänsä. Toivottavasti löydät hyvän yksilön.
Muutaman viikon väyrysen omistaneena voin suositella.
Onhan auto ihan eri maata kuin w124, noillakin jonkunverran tullut ajeltua.
Viimeiseksi tuli pyöräytettyä tuolla CE:llä vajaat 100tkm.
Mutta kannattaa ehdottomasti, siis jos dieseliä hakee niin katsella suoraan noita cdi vehkeitä, itse yllätyin ainakin myönteisesti tuon 200:senkin suorituskyvystä, ja se kulutus: nyt on menty 5,7l satasella ja tuossakin jo kaupunkiajoja seassa
Ja noihin vanhempiin turbodieseleihin verraten auto on todella jämäkän tuntuinen ja hiljainen menijä, maantiellä mennessä desibelit ovat suunnilleen samaa luokkaa kuin tuossa 230CE:ssä jollei jopa vähän hiljaisempikin, ja coupehan menee kuin sukkasillaan verraten johonkin w124 300dsl:iin.
Eikä näy sitä paljon puhuttua ruostetta omassanikaan.
Autoa etsiessäni tosin tuli törmättyä tuohon ruosteeseen useampaankin otteeseen, lähes kaikki vm-96-98 olivat ruosteessa ovien helmoista lokasuojan kaarista ja takaluukun alareunasta/lukon ympäriltä.
Joten ei kannata ensimmäistä hankkia mikä vastaan tulee.
Alunperin katselin noita 220dsl:tä mutta hintaero oli kuitenkin niin mitätön cdi:hin että ei kauaa tarvinnut miettiä, nuo 220:set olivat aika kehnossa kunnossa ja juuri tuohon pumppuvikaan törmäsin muutaman auton kohdalla(ehkä toisessa oli jotain suutinhäikkää kun kone aina kilahti tasaisin väliajoin?) ja lisäksi autot tuntuivat aivan järjettömän laiskoilta verrattuna cdi:hin.
Kilometreissä jouduin tinkimään hieman, tarkoitus kun oli hommata joku alle 250tkm ajettu ja noita vanhempia olisi joitain ollutkin hintaluokkaani istuvia mutta varustetasossa voitti sitten sitäkin enemmän.
Jokainenhan tietysti tekee valintansa tarpeidensa mukaan ja tietysti jos on yhtään tee-se-itse miehen vikaa niin sitten kannattaa varmaan pysytellä 124:ssa, ainakaan itseni ei enää tarvitsisi kuin levittää kädet jos tuo cdi tielle jättäisi......no pitää päivittää omaa tietoutta cdi-aikaan
PS. kyllä niistä pyöreistä lampuista kannattaa sittenkin maksaa, kysykää vaikka minun naapureiltani(vihreäksi veti)
Onhan auto ihan eri maata kuin w124, noillakin jonkunverran tullut ajeltua.
Viimeiseksi tuli pyöräytettyä tuolla CE:llä vajaat 100tkm.
Mutta kannattaa ehdottomasti, siis jos dieseliä hakee niin katsella suoraan noita cdi vehkeitä, itse yllätyin ainakin myönteisesti tuon 200:senkin suorituskyvystä, ja se kulutus: nyt on menty 5,7l satasella ja tuossakin jo kaupunkiajoja seassa

Ja noihin vanhempiin turbodieseleihin verraten auto on todella jämäkän tuntuinen ja hiljainen menijä, maantiellä mennessä desibelit ovat suunnilleen samaa luokkaa kuin tuossa 230CE:ssä jollei jopa vähän hiljaisempikin, ja coupehan menee kuin sukkasillaan verraten johonkin w124 300dsl:iin.
Eikä näy sitä paljon puhuttua ruostetta omassanikaan.
Autoa etsiessäni tosin tuli törmättyä tuohon ruosteeseen useampaankin otteeseen, lähes kaikki vm-96-98 olivat ruosteessa ovien helmoista lokasuojan kaarista ja takaluukun alareunasta/lukon ympäriltä.
Joten ei kannata ensimmäistä hankkia mikä vastaan tulee.
Alunperin katselin noita 220dsl:tä mutta hintaero oli kuitenkin niin mitätön cdi:hin että ei kauaa tarvinnut miettiä, nuo 220:set olivat aika kehnossa kunnossa ja juuri tuohon pumppuvikaan törmäsin muutaman auton kohdalla(ehkä toisessa oli jotain suutinhäikkää kun kone aina kilahti tasaisin väliajoin?) ja lisäksi autot tuntuivat aivan järjettömän laiskoilta verrattuna cdi:hin.
Kilometreissä jouduin tinkimään hieman, tarkoitus kun oli hommata joku alle 250tkm ajettu ja noita vanhempia olisi joitain ollutkin hintaluokkaani istuvia mutta varustetasossa voitti sitten sitäkin enemmän.
Jokainenhan tietysti tekee valintansa tarpeidensa mukaan ja tietysti jos on yhtään tee-se-itse miehen vikaa niin sitten kannattaa varmaan pysytellä 124:ssa, ainakaan itseni ei enää tarvitsisi kuin levittää kädet jos tuo cdi tielle jättäisi......no pitää päivittää omaa tietoutta cdi-aikaan

PS. kyllä niistä pyöreistä lampuista kannattaa sittenkin maksaa, kysykää vaikka minun naapureiltani(vihreäksi veti)

E-mallin harkintaa..
Niin..kyllähän MB on laaduksi todettu kautta aikojen.. siitä ei ole epäilystäkään!
Kyllä nyt minulla varovaisuusasteikko alkaa hiljalleen kohota W210 suhteen.. ehkä aikalisä hankinnalle on paikallaan!
Autokuume on vakava tauti, mutta näyttää siihenkin lääkkeet löytyvän.
Totta on sekin, että myös mersua tuontiautona hankkiessa..riskinottoa tulee kaikella tapaa..ruosteidenkin suhteen, vaikka kohteena olisi nuorikin ajokki!
Käsittääkseni käytetyn terveen auton edellytys on korista huolehtiminen heti liikeestä ulos ajamisen jälkeen, mutta käytettyä hankittaessa ilman luotettavia dokumentteja on vaikea todeta onko näin toimittu!
Ei kai ole ihan selvää, mihin vuosimalliin ruosteuhka W210 päättyy, kun on kokemuksia, että ainakin 90-luvun väykyissä sitä näkyy. Tänään työkaveri Oulun seudulta kertoi käyttäneensä viime kuussa ruosteremontissa W210 vm-00 (ovet ja takaluukku ).
Maahantuojan selkeä kannaotto ruosteista sekä ongelma-autojen vuosimalleista selvittäisi tilannetta. Toisaalta kannaotolla voisi olla negatiivista vaikutusta jälleenmyyjien liiketoimiin!
Eilisessä tv-ohjelmassa esitetty maahantuojan kommentti "muutama sata autoa 80000 mersukannasta Suomessa" on kovin ylimalkainen. Toki samaan ruostekiusaan on törmätty tietääkseni myös Ruotsissa..
W124 ja vanhempaakin mersukalustoa on runsaasti liikkeellä, mutta esim. prosentuaalinen arvio (vuosimallirajaus) ongelmayksilöistä, kyseisestä W210 kannasta selvittäisi varmaan epäilyjä.
Uskon, että moni väykyn omistaja mietiskelee nyt kuuluuko oma ajokki tähän "muutaman sadan" ryhmään!
Mielestäni autot ovat kuitenkin yksilöitä kuten oma ajokkini, käytettynä hankittu W124 200D vm-86.
Koneeseen on koko 13-vuotisen käyttöhistorian aikana vaihdettu normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi vain kannentiiviste, venttiilin jouset ja jotain pientä, muutaman kympin arvoista. Se on ollut todella luotettava hyvä yksilö..kilometrejä takana 613 tuhatta.
Vesipumppu kuten kaikki muutkin värkit alkuperäisinä ilman korjauksia.
Toisaalta muutamien kavereideni samanikäisiin W124 on tehty isojakin "huoltoja" kuten kansia korjattu, alipainepumppuja vaihdettu, kytkinjärjestelmiä uusittu jne.
Ehkä nämä W210 ruosteongelmatkin ovat vain yksilöissä..hyvän käytetyn auton löytääkseen tarvitaan asiantuntevaa tarkkaa silmää, harkintaa sekä paljon onnea!
Kyllä nyt minulla varovaisuusasteikko alkaa hiljalleen kohota W210 suhteen.. ehkä aikalisä hankinnalle on paikallaan!
Autokuume on vakava tauti, mutta näyttää siihenkin lääkkeet löytyvän.

Totta on sekin, että myös mersua tuontiautona hankkiessa..riskinottoa tulee kaikella tapaa..ruosteidenkin suhteen, vaikka kohteena olisi nuorikin ajokki!
Käsittääkseni käytetyn terveen auton edellytys on korista huolehtiminen heti liikeestä ulos ajamisen jälkeen, mutta käytettyä hankittaessa ilman luotettavia dokumentteja on vaikea todeta onko näin toimittu!
Ei kai ole ihan selvää, mihin vuosimalliin ruosteuhka W210 päättyy, kun on kokemuksia, että ainakin 90-luvun väykyissä sitä näkyy. Tänään työkaveri Oulun seudulta kertoi käyttäneensä viime kuussa ruosteremontissa W210 vm-00 (ovet ja takaluukku ).
Maahantuojan selkeä kannaotto ruosteista sekä ongelma-autojen vuosimalleista selvittäisi tilannetta. Toisaalta kannaotolla voisi olla negatiivista vaikutusta jälleenmyyjien liiketoimiin!
Eilisessä tv-ohjelmassa esitetty maahantuojan kommentti "muutama sata autoa 80000 mersukannasta Suomessa" on kovin ylimalkainen. Toki samaan ruostekiusaan on törmätty tietääkseni myös Ruotsissa..
W124 ja vanhempaakin mersukalustoa on runsaasti liikkeellä, mutta esim. prosentuaalinen arvio (vuosimallirajaus) ongelmayksilöistä, kyseisestä W210 kannasta selvittäisi varmaan epäilyjä.
Uskon, että moni väykyn omistaja mietiskelee nyt kuuluuko oma ajokki tähän "muutaman sadan" ryhmään!
Mielestäni autot ovat kuitenkin yksilöitä kuten oma ajokkini, käytettynä hankittu W124 200D vm-86.
Koneeseen on koko 13-vuotisen käyttöhistorian aikana vaihdettu normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi vain kannentiiviste, venttiilin jouset ja jotain pientä, muutaman kympin arvoista. Se on ollut todella luotettava hyvä yksilö..kilometrejä takana 613 tuhatta.
Vesipumppu kuten kaikki muutkin värkit alkuperäisinä ilman korjauksia.
Toisaalta muutamien kavereideni samanikäisiin W124 on tehty isojakin "huoltoja" kuten kansia korjattu, alipainepumppuja vaihdettu, kytkinjärjestelmiä uusittu jne.
Ehkä nämä W210 ruosteongelmatkin ovat vain yksilöissä..hyvän käytetyn auton löytääkseen tarvitaan asiantuntevaa tarkkaa silmää, harkintaa sekä paljon onnea!
Oho, toihan on jo melkein loppuunajettu ja antiikkinenJoniAskola kirjoitti:
Niin, no jokainen ostaa mitä tykkää, mutta sanotaampa nyt oma mielipide.
Itselläni on E280 W210 -96, ollut nyt puolitoista vuotta. Ajettu 165 000km, joista omaa ajoa reilut 30 000km. Tänä aikana on vaihdettu peräti kaksi polttimoa. Nyt vastikään näyttö valittaa Mersun käsijarrusta, pitää viedä Veholle. Kuulemma pikkujuttu. Ei mitään muuta vikaa ole autossa ollut. Aika hyvin yli 8-vuotta vanhalle autolle noilla kilometreikkä, eikö niin?

Viimeksi muokannut Aapo.T, Pe 02.04.2004 16:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: E-mallin harkintaa..
Nimen omaan yksilöitä ja hyvä(ruosteeton) w210 on tosi hyvä auto kaikin puolin ja tosi kestävä.kasitos kirjoitti:Niin..kyllähän MB on laaduksi todettu kautta aikojen.. siitä ei ole epäilystäkään!
Ehkä nämä W210 ruosteongelmatkin ovat vain yksilöissä..hyvän käytetyn auton löytääkseen tarvitaan asiantuntevaa tarkkaa silmää, harkintaa sekä paljon onnea!
Juttua ruosteesta on ollut ruotsissa(www.vibilagare.se) kuten saksassa.
"Asiantuntevaa tarkkaa silmää, harkintaa", TIETOA ja AIKAA niin kauppa onnistuu hyvin,onnea vaan

A170cdi-00 1999-
Hyvä yksilö korimalliin katsomatta kannattaa ostaa jos käyttö autoa etsii.
Olen ajellut kaiken korisilla mersuilla w211, w210, w124, w123 ja sen verran täytyy sanoa, että w124 300D moottorilla peittoaa ainakin w210 200cdiin mennen tullen. Mitä ääniin tulee, niin ainakin 4-pyttynen cdi mylly pitää kovempaa ääntä sisälle kabiiniin kuin 300d suora kuutonen. Ainaki kuutosen murina on mukavempi kuunnella kuin 4 sätkä kone
Koti pihalla seisoo -99 200 cdi väykkö 280 000 km mittarissa( veljen auto), ei ainaskaan vielä ole pukannut ruostetta ja muutenkin ollut aika huoleton auto. jarru palat ja etupyörän laakeriton vaihdettu. siinäpä suurimmat remontit. Auto on kylläkin ollut uudesta asti samalla omistajalla ja säännöllisesti pesty eli huolta on yritetty pitää.
Samalla pihalla seisoo myös w124 300 D (farkku) -88 ollut melkein uudesta asti meän perheen omistuksessa, autolla on ajettu vähän yli 900 000 km ja moottoria ei ole vielä aukaistu......... ei paha vanhalta raakilta
Niin, auton valinta on hieman perstuntumastakin kiinni. Mikä tuntuu istuvan parhaiten kokonais kuvioon, se otetaan
Olen ajellut kaiken korisilla mersuilla w211, w210, w124, w123 ja sen verran täytyy sanoa, että w124 300D moottorilla peittoaa ainakin w210 200cdiin mennen tullen. Mitä ääniin tulee, niin ainakin 4-pyttynen cdi mylly pitää kovempaa ääntä sisälle kabiiniin kuin 300d suora kuutonen. Ainaki kuutosen murina on mukavempi kuunnella kuin 4 sätkä kone

Koti pihalla seisoo -99 200 cdi väykkö 280 000 km mittarissa( veljen auto), ei ainaskaan vielä ole pukannut ruostetta ja muutenkin ollut aika huoleton auto. jarru palat ja etupyörän laakeriton vaihdettu. siinäpä suurimmat remontit. Auto on kylläkin ollut uudesta asti samalla omistajalla ja säännöllisesti pesty eli huolta on yritetty pitää.
Samalla pihalla seisoo myös w124 300 D (farkku) -88 ollut melkein uudesta asti meän perheen omistuksessa, autolla on ajettu vähän yli 900 000 km ja moottoria ei ole vielä aukaistu......... ei paha vanhalta raakilta

Niin, auton valinta on hieman perstuntumastakin kiinni. Mikä tuntuu istuvan parhaiten kokonais kuvioon, se otetaan

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Ekku
Mitä tuohon suorituskyky-vertailuun tulee, niin jos käytetään vertailukohteina W124 300 d-turboa ja W210 200 tai 220cdi:tä, niin tuo vanha kyllä pesee uudet.
Itselläni ei ole ollut "Väykkyä", mutta kyllä sitä kulkua ammattitoverit usein kokeilivat ja perässä pysyivät.
Mitä kulutukseen tulee, niin kyllä sitä jotkut isännät ihan kirkkain silmin väittivät omien autojensa kulkevan 5-6 litaa /100km kulutuksella, mutta kun minä sänoin että "vanhus" vie 7-8 litraa, niin valehtelijana pitivät. Uskoo ken haluaa.
Myin muuten tuon vanhan autoni isän serkulle. Taitaa karstottua pikaisesti aivan tukkoon, kun ei se paljon kaasua polje.
Itselläni ei ole ollut "Väykkyä", mutta kyllä sitä kulkua ammattitoverit usein kokeilivat ja perässä pysyivät.
Mitä kulutukseen tulee, niin kyllä sitä jotkut isännät ihan kirkkain silmin väittivät omien autojensa kulkevan 5-6 litaa /100km kulutuksella, mutta kun minä sänoin että "vanhus" vie 7-8 litraa, niin valehtelijana pitivät. Uskoo ken haluaa.
Myin muuten tuon vanhan autoni isän serkulle. Taitaa karstottua pikaisesti aivan tukkoon, kun ei se paljon kaasua polje.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"