w124 menovesimittari?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

w124 menovesimittari?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Voiko tuo w124:n bensamittarin anturi jäädä jumiin tai jotaa?
Eli autoon kun laittaa virrat bensavalo syttyy ja mittari liikahtaa n. 1cm
ja kun starttaa bensavalo sammuu mutta mittari ei liiku minnekkään oli sitten tankki täysi tai tyhjä niin kuin tänää jo oli kun bensat loppu ihan ykskaks.
Kerkes jo säikähtää et jotaa vakavampaaki kävi kun ei bensavalo palanu ja yhtäkkii vaa hyyty :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

On varmaankin anturilla tullut päivä täyteen. Tai sitten on maadotus ongelma.
Kokeile ensin vetää maadotusta siihen tankkiin jostain, jos ei auta niin
Ota anturi pois tankista ja Testaa mittarille lähtevällä johdolla maadottamalla
johto, jos mittari liikkuu ylös päin niin silloin on anturi rikki,
jos ei liiku silloin on johdoissa tai mittarissa vikaa.

Itse veikkaisin anturia.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onkos toi anturi sit kuinka v-mäisessä paikassa?
Ei ole edes tota alfamerin kirjaa tässä et näkis..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Löytyypi tankin päältä... joutuu ehkä irroittamaan tankin.
en ole w124:sen joutunut vaihtamaan anturia. Mutta w123:ssa on ainakin
liian ahdasta.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli säätämiseks taitaa mennä.. prkl!
Kävisköhän sellanen munkki et se olis jossais siellä takapenkin selkänojan alla ettei tarvis koko tankkia irrottaa kun noissahan taitaa se tankki jotenkin olla siellä selkänojan ja tankin välissä(?)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12864
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siis kyllä w124 (sedan) tankin anturin saa ilman tankin ottoa irti.

verhoukset takaluukusta pois, ja isokierteellinen (tyylin nyrkinkokoinen) mutu irti , siinä se.

itse otin kyllä anturin irti kun tankki oli irti, mutta muistaakseni lähtee ilman tankin irroitusta, anturin kunnon voi tarkistaa mittaamalla ohmit, en nyt vaan muista miten.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Loistavaa! Siis et saa vaihdettua ilman tankin irrotusta :wink:
Oliski ollu jotenki turhauttavaa irrottaa koko tankki moisen osan vaihon takia..

Täytyypä munkin se todeta että tää meisseliforum on ihan 1. mesta meille mersuilijoille! säästyy paljolta vaivalta kun tietää mitä tekee eikä vaan ala tekemään :lol:

Kiitoksen sananen nyt viel kaikille ketkä vaivautui neuvomaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

epk kirjoitti:anturin kunnon voi tarkistaa mittaamalla ohmit, en nyt vaan muista miten.
Anturi lähtee tankki paikoillaan irti noin kuin epk kertoi. Älä ryhdy kuitenkaan irrottamaan, kun tankki on täynnä.

Anturin navoista 3 ja 4 saa mitattua vastuksen: tyhjä (irroitettu anturi pystyssä) 85,6 +/- 2,5 ohmia ja täynnä (irroitettu anturi ylösalaisin) 3,3 +/- 0,7 ohmia.
Vastus siis kasvaa, kun menovesi vähenee!
Varoitusvalon kytkin on navoissa 2 ja 3: kiinni (n. 0 ohmia) kun tankki tyhjä ja auki (n. ääretön ohmia) kun täysi (irrotettu anturi ylösalaisin).

EDIT: Luin uudelleen ensimmäisen tekstin:
Vastus kasvaa menoveden vähetessä, joten vika voi olla myös johdoissa: kosketushäiriön vuoksi niistä tulee ylimääräistä vastusta. Käy liitokset CRC:n kanssa läpi ennen anturin kanssa vehtaamista.
Merkkivalon pitääkin syttyä silloin, kun virrat kytketään. Sammuu kun starttaa, jos vain löpöä tarpeeksi.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

nymis kirjoitti: Mutta w123:ssa on ainakin
liian ahdasta.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Tuota minäkin. Ei muuta kuin ea-laukun lokero poir paikoiltaan (kaksi ruuvia), ja siinä se on. Eiköhän sen mahtune vetämään pois ihan hyvin.
Viimeksi muokannut raul, Su 04.04.2004 03:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

jorma-k kirjoitti:Merkkivalon pitääkin syttyä silloin, kun virrat kytketään. Sammuu kun starttaa, jos vain löpöä tarpeeksi.
Tiedetään :D Ilmotin vain että siltä osin toimii normaalisti paitsi kun starttaa niin bensavalo ei enää toimi vaikka bensat olis kokonaan loppu.

No nyt ollaan taas vähän viisaampia.. Kohta voisi mennä repimään sen anturin irti ja katsoa mitä se sähkömittari näyttää.. jos näyttää mitään :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

raul kirjoitti:
nymis kirjoitti: Mutta w123:ssa on ainakin
liian ahdasta.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Tuota minäkin. Ei muuta kuin ea-laukun lokero poir paikoiltaan (kaksi ruuvia), ja siinä se on. Eiköhän sen mahtune vetämään pois ihan hyvin.
Juu nimenomaan näin, mahtuu vaikka metrinpitusilla putkipihdeillä (viimeksi juuri kokeiltu :lol: ) Paras on kuitenkin takaluukun kautta, kahta 8mm mutteria irrottamalla ja tankin viereistä peitelevyä raottamalla. Mutta vain sisäkautta tulee mitsku ulos. Olen jopa jotain näitä feelanneita mittareita yrittänyt korjata, mm. poikkimenneet piuhat voi uusia ihan ohuesta siimasta ja taas koho liikkuu... :shock:

mutta arvoisa mode, liitä ihmeessä nimesi kun muokkaat /lisäät tekstiä, kiitos. :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No niiiiiiiiin! Eihän siellä ollut muuta kuin kosketus häiriö.. pientä putsausta ja crc:tä perään niin johan alko toimimaan..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin