w123:sen RPM mittari kellon tilalle
w123:sen RPM mittari kellon tilalle
Pystyykö w123:sen mittaristossa olevan ison kellon tilalle vaihtamaan RPM-mittarin ja pienen kellon?
Jos pystyy niin miten helposti se on vaihdettavissa ja miten RPM-mittari kytketään moottoriin?
Jos pystyy niin miten helposti se on vaihdettavissa ja miten RPM-mittari kytketään moottoriin?
Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
vai laturista, millähän se sen sieltä ottaa??



[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tupakin sytyttimen reiästä
Tuolla katsastuskonttorilla ottavat dieselin kierrokset tupakansytyttäjän paikaltaJariK kirjoitti:Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html
vai laturista, millähän se sen sieltä ottaa??![]()
![]()

Terveisin
Tero
Tero
Hohohoh, toi ei ole rolexia nähnykkään.Tuplawee kirjoitti:Ainakin mun autossa on kierroslukumittari, ja pieni kello.
Kierroslukumittari ottaa tietonsa laturista.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... awee5.html

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Lyhyesti - Pystyy. Menee kiinni heittämällä mittariston kiinnikkeisiin.. Mikäli mittari on dieselistä otetaan pulssi laturilta, bensakoneessa taas on ollut anturi tuolle kampiakselin hihnapyörän takana olevalle pyörälle.Sami S kirjoitti:Kokeillaan vielä uudestaan. Pystyykö sen ison kellon tilalle vaihtamaan alkuperäisen RPM-mittarin jossa on pieni kello?
Joka tapauksessa tuo sähköpuolihan on toteutettavissa sen ziljoonan eri tavoin.
Koneella on koneen tahti
Kierrosluku mittarille tulee singnaali puolan - navalta ja sillä siisti.
Se anturi mikä on kampiakselin päässä on tarkoitettu mb:n alkuperäiselle ajotuslampulle.
Jos laittaa alk.peräisen kiekka mittarin niin tulee huomioida onko 4 vai 6 mukinen mylly...
Se anturi mikä on kampiakselin päässä on tarkoitettu mb:n alkuperäiselle ajotuslampulle.
Jos laittaa alk.peräisen kiekka mittarin niin tulee huomioida onko 4 vai 6 mukinen mylly...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Joo mutta turha sitä on sinne puolaan alkaa kiinnittelemään, sillä sieltä löytyy kierrosluvunlaskimen anturi, ns. TD-kytkin jonne johdon saa siististi ja turvallisesti. Toinen johto sulakeboksiin. Sillä siisti ja useimmiten mittareiden takana lukee ovatko 4- vai 6-sylinterisiin, kummatkin saa silti kalibroitua viimeistään vaihtamalla komponentteja toisiin.JYYRÄ kirjoitti:Kierrosluku mittarille tulee singnaali puolan - navalta ja sillä siisti.
Se anturi mikä on kampiakselin päässä on tarkoitettu mb:n alkuperäiselle ajotuslampulle.
Jos laittaa alk.peräisen kiekka mittarin niin tulee huomioida onko 4 vai 6 mukinen mylly...
EDIT: Eli aivan kuten Timo K. tuossa ylempänä esitti.