W211 käynnistyvyys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nh1131
Mersumies
Mersumies

W211 käynnistyvyys?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Minusta tuntuu että moottori käynnistyy huonommin eli pitempään starttaamalla kun on ollut webasto päällä, joutuu jopa starttaamaan uudelleen kun automaatissa on se automaatti startti. Kylmänä hörähtää heti tulille.
Onko kukaan muu huomannut kyseistä asiaa?
kt4879
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Huomattu on

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Olen huomannut omassa autossani saman ilmiön, johon huolto ei ole osannut ottaa kantaa. Pakkasella webastoa pitää pitää päällä korkaintaan 15 minuuttia tai vastaavasti sitten 40 minuuttia, jotta moottori on varmasti lämmennyt.

Taitaa Webastolla lämmittäminen huijata lämpötila antureita, sillä jos lämmittää 20 minuuttia, niin hehkutusaika on olematon ja käynnistyminen vaikeaa. Auto lähtee kyllä kertalaakista käyntiin yli -20 asteen pakkasessa, mutta erehdyppä lämmittämään Webastolla 20 minuuttia, niin pitää startata pahimmillaan 3 kertaa ja käyntiinlähtö on yhtä ryskettä...

Olisi mukava saada tähän jokin ratkaisu...
E 270 T CDI A -03 (S211)
jytäkkä
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Samaa pukkaa täällä.
Jos webasto on ollut päällä kovalla pakkasella liian vähän aikaa niin auto yleensä sammuu heti kun lupaa, lähtee kyllä seuraavalla yritämällä käyntiin.
Jos moottori on aivan kylmä niin lähtee normaalisti tulille.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Samanlainen ongelma oli minulla aikanaan ML:ssä. Eberin polttoainesyöttö oli otettu T-liittimellä moottorin polttoainelinjasta ja kovemmilla pakkasilla Eberi imi polttoainetta suodattimesta ja pumpusta helpommin saatikka tankista. Todennäköisesti liittimien O-renkaat päästivät ilmaa järjestelmään, vaikka eivät polttoainetta vuotaneetkaan ulospäin. Kun suodatin ja polttoainelinjat olivat tyhjät kesti jonkin aikaa startata kone käyntiin, vaikka Eberi oli koneen lämmittänytkin.
Ongelma poistui, kun laitettiin Eberille oma polttoainelinja tankista lähtien.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
jytäkkä
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Pekko kirjoitti:Samanlainen ongelma oli minulla aikanaan ML:ssä. Eberin polttoainesyöttö oli otettu T-liittimellä moottorin polttoainelinjasta ja kovemmilla pakkasilla Eberi imi polttoainetta suodattimesta ja pumpusta helpommin saatikka tankista. Todennäköisesti liittimien O-renkaat päästivät ilmaa järjestelmään, vaikka eivät polttoainetta vuotaneetkaan ulospäin. Kun suodatin ja polttoainelinjat olivat tyhjät kesti jonkin aikaa startata kone käyntiin, vaikka Eberi oli koneen lämmittänytkin.
Ongelma poistui, kun laitettiin Eberille oma polttoainelinja tankista lähtien.
Voisko tosiaan olla näin lapsellinen asennus mb:n omassa lisävarusteessa?
Muistaakseni omassani lämmittimen pumppu nakuttaa kyllä tankin päässä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
nh1131
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Olen myös aatellut tota polttoaine hommaa. Olen hehkuttanutkin jopa kahdesti peräkkäin ennen starttia mutta minusta ei sillä ole ollut vaikutusta käynnistymiseen. Miten polttoaineen siirtopumppu käynnistyy? Heti kun laittaa virrat päälle? Jos antas olla virrat päällä pikkaseen aikaa ja sit hehkuttas uudelleen, pitää kokeilla.
Tweppo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Tweppo »

nh1131 kirjoitti:Olen myös aatellut tota polttoaine hommaa.
Täällä on kanssa painittu koko talvi käynnistysongelmien kanssa. Ongelman aiheuttajana 270 CDI '02. Moottori apulaitteeneen vaihdettu 2006 syksyllä uuteen tehdasmoottoriin. Nyt tuolla uudella koneella ajettu 120t km.

Keväällä 2007 asennettu Eberi ammattipaikassa. Tällöin ilmeisesti asennettu myös pumppu tuonne tankille, koska asennusta varten takapenkki piti purkaa.

Huollettu vuodenvaihteeseen saakka merkkihuolloissa ja nykyään itse opetellaan mesen saloja.

Sitten itse asiaan: syksystä saakka käynnistyvyysongelmia. Talvella ongelmana oli ilmeisesti akku, reilu vuoden vanha 95 Ah Bosch. Jos yritin ilman Eberiä käyntiin kuului vain naks eikä kone pyörinyt. Eberiä 5 min ja sitten lähti jyristen käyntiin. No 15kk vanha Bosch mäkeen ja tilalle uusi AGM-akku Motonetistä.

Samalla reissulla mukaan tarttui huolto-osia mukaan lukien uusi polttoainesuodatin. En kuitenkaan vaihtanut suodatinta heti pakkasilla vaan vanhalla mentiin. Uudella akulla ihmetytti vielä tuo huono käynnistyvyys. Lähti vasta parin sekunnin pyörityksen jälkeen käyntiin. No ei sitten muuta kuin autoshköliike R. Puputille Hämeenlinnassa. Hehku ja hehkunrele mitattiin ja kummatkin OK. Silti lähti luvattoman huonosti käyntiin.

Polttoainesuodattimen vaihdoin kuukauden päivät sitten. Ja huono käynnistyvyys jatkui. Mutta joka kerta lähtenyt käyntiin tähän saakka. Tänään jäi tuohon Sibeliuksenkadulle puoli viiden maissa ja nyt tätä foorumia lukeneena olen alkanut epäillä tuota polttoainepuolta. Kolmen tunnin tauon jälkeen lähdin uusilla ajatuksilla ja lähtihän se käyntiin. Olin varautunut että jos ei lähde käyntiin niin sitten kokeilen tuolla Eberillä että jos ilma poistuisi jos ongelmissa kyse siitä. Ja nyt ongelma parkkeerattu tuonne Linnalle päin, nokka alamäkeen :o

Pahoittelen jos olet jaksanut lukea tähän saakka. Ja toivon ettet ole itse samanlaisia kokenut. Huomenna sit nähdään miten lähtee aamusta käyntiin ja ehkä kiristellään tuota polttoainesuodatinta... ja lahdessa taisin tankata ensimäisen kerran kesälaatua... ja kyllä Valeon syylärillä mennään ja kädet ristissä toivotaan että nesteet pysyy oikeissa paikoissa :shock: ... ja palsta luku jatkuu.
W211 270 CDI -02. EMJ-Power 212hp/480Nm.
Tweppo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Tweppo »

nh1131 kirjoitti:Olen myös aatellut tota polttoaine hommaa.
Täällä on kanssa painittu koko talvi käynnistysongelmien kanssa. Ongelman aiheuttajana 270 CDI '02. Moottori apulaitteeneen vaihdettu 2006 syksyllä uuteen tehdasmoottoriin. Nyt tuolla uudella koneella ajettu 120t km.

Keväällä 2007 asennettu Eberi ammattipaikassa. Tällöin ilmeisesti asennettu myös pumppu tuonne tankille, koska asennusta varten takapenkki piti purkaa.

Huollettu vuodenvaihteeseen saakka merkkihuolloissa ja nykyään itse opetellaan mesen saloja.

Sitten itse asiaan: syksystä saakka käynnistyvyysongelmia. Talvella ongelmana oli ilmeisesti akku, reilu vuoden vanha 95 Ah Bosch. Jos yritin ilman Eberiä käyntiin kuului vain naks eikä kone pyörinyt. Eberiä 5 min ja sitten lähti jyristen käyntiin. No 15kk vanha Bosch mäkeen ja tilalle uusi AGM-akku Motonetistä.

Samalla reissulla mukaan tarttui huolto-osia mukaan lukien uusi polttoainesuodatin. En kuitenkaan vaihtanut suodatinta heti pakkasilla vaan vanhalla mentiin. Uudella akulla ihmetytti vielä tuo huono käynnistyvyys. Lähti vasta parin sekunnin pyörityksen jälkeen käyntiin. No ei sitten muuta kuin autoshköliike R. Puputille Hämeenlinnassa. Hehku ja hehkunrele mitattiin ja kummatkin OK. Silti lähti luvattoman huonosti käyntiin.

Polttoainesuodattimen vaihdoin kuukauden päivät sitten. Ja huono käynnistyvyys jatkui. Mutta joka kerta lähtenyt käyntiin tähän saakka. Tänään jäi tuohon Sibeliuksenkadulle puoli viiden maissa ja nyt tätä foorumia lukeneena olen alkanut epäillä tuota polttoainepuolta. Kolmen tunnin tauon jälkeen lähdin uusilla ajatuksilla ja lähtihän se käyntiin. Olin varautunut että jos ei lähde käyntiin niin sitten kokeilen tuolla Eberillä että jos ilma poistuisi jos ongelmissa kyse siitä. Ja nyt ongelma parkkeerattu tuonne Linnalle päin, nokka alamäkeen :o

Pahoittelen jos olet jaksanut lukea tähän saakka. Ja toivon ettet ole itse samanlaisia kokenut. Huomenna sit nähdään miten lähtee aamusta käyntiin ja ehkä kiristellään tuota polttoainesuodatinta... ja lahdessa taisin tankata ensimäisen kerran kesälaatua... ja kyllä Valeon syylärillä mennään ja kädet ristissä toivotaan että nesteet pysyy oikeissa paikoissa :shock: ... ja palsta luku jatkuu.
W211 270 CDI -02. EMJ-Power 212hp/480Nm.
Vastaa Viestiin