w124 200d -87 perän "tunksahdus"
w124 200d -87 perän "tunksahdus"
Tulin tossa ostettua ekaksi autoksi w124 200d -87.
Kun painaa äkkinäisesti kaasua liikkeellä ollessa niin perästä kuuluu lievä "tunks" ääni, eli mikä mahtaisi olla vikana
Kun painaa äkkinäisesti kaasua liikkeellä ollessa niin perästä kuuluu lievä "tunks" ääni, eli mikä mahtaisi olla vikana
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Onneks olkool, ostit paljon ajetun mersun, jonka kuluvissa osissa on väljää. Kuvailemasi klunk voipi tulla monesta paikassa:
- kardaanin kumiset rättinivelet -> halvat ja helppo vaihtaa itse
- perän hammasrattaistossa väljää -> uutta perää kehiin vaan, löytyy forumilta edullisesti.
- vetoakseleiden nivelissä väljää -> varaosavetareita saa halvalla, mutta hieman ähräämistä
- takakelkan kumipuslat entiset, puuhastelua tiedossa
Itse veikkaisin sellaista, että autossasi on joka paikka vähän väljä. Näin on ollut jokaisessa (4 kpl) omissa mersuisssani. Jos aiot itse korjata vikoja, niin jokaiseen noista vioista tarvitset hyvän tunkin ja kunnolliset pukit, hyviä työkaluja ja mielellään kompuran ja pulttipyssyn ym. Ja vielä jonkun katoksenkin, ettei ihan taivasalla tartte ährätä.
Toinen vaihtoehto on mennä autokorjaamoon ja latoa 65 €/h. tiskiin.
- kardaanin kumiset rättinivelet -> halvat ja helppo vaihtaa itse
- perän hammasrattaistossa väljää -> uutta perää kehiin vaan, löytyy forumilta edullisesti.
- vetoakseleiden nivelissä väljää -> varaosavetareita saa halvalla, mutta hieman ähräämistä
- takakelkan kumipuslat entiset, puuhastelua tiedossa
Itse veikkaisin sellaista, että autossasi on joka paikka vähän väljä. Näin on ollut jokaisessa (4 kpl) omissa mersuisssani. Jos aiot itse korjata vikoja, niin jokaiseen noista vioista tarvitset hyvän tunkin ja kunnolliset pukit, hyviä työkaluja ja mielellään kompuran ja pulttipyssyn ym. Ja vielä jonkun katoksenkin, ettei ihan taivasalla tartte ährätä.
Toinen vaihtoehto on mennä autokorjaamoon ja latoa 65 €/h. tiskiin.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
"Lievä tunks" -viittaa myös perämurikan kiinnityspusliin. Häränsilmiksikö niitä nyt sanottiin...? Ei haittaa mitään, niin pitkään kun ei ala kuulumaan metallista kolahdusta.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
olisko siellä vähän samaa vikaa, kuin tuossa omassa perässä
perän klappi tosin tuo ei kolahdellut ajossa, johtuu vissiin siitä kun on automaatti laatikko...
tuo videossa esiintyvä vika on tullut varmaan siitä, kun huohotin oli täysin tukossa -> öljyt puhallettu stefojen läpi maailmalle

perän klappi tosin tuo ei kolahdellut ajossa, johtuu vissiin siitä kun on automaatti laatikko...
tuo videossa esiintyvä vika on tullut varmaan siitä, kun huohotin oli täysin tukossa -> öljyt puhallettu stefojen läpi maailmalle

Viimeksi muokannut napa, Su 05.04.2009 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omassa 200D:ssä oli vika juurikin noissa, mutta tuo kolahdus/muksahdus aiheutui silloin, kun kaasun nosti ja moottori alkoi jarruttaa...romu kirjoitti:Tunks viittaa aika varmuudella takakelkan etummaisiin kiinnityspusliin.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Tuossa kuva takakelkasta:lauri- kirjoitti:Osaatteko mitenkään sanoa missä noi takakelkan etummaiset kiinnityspuslat sijaitsee?

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)