Ensimmäinen kysymys koskee siis kojelaudassa keskellä olevia raitisilmasäätimiä: Miten ne saa purettua, sillä itse säädin liikkuu "tyhjää" eli ei avaa eikä sulje venttiiliä (venttiili tällä hetkellä kiinni, ei puhallusta) Vikakin on jo paikallistettu, eli säätimien ritilöiden takaa näkyy, että vaijeri on irti venttiilin vaijerista.
Toinen kysymys koskee lämmönsäädintä. Forumilla on jo ollut paljon puhetta lämmönsäätimestä ja olen asiaan jo alustavasti tutustunut. Itselläni tulee vain lämmintä ilmaa lämmönsäätörullien asennosta riippumatta. Kuskin puoleinen rulla on jäykkä liikutella kun taas apukuskin puoleinen rulla on todella herkkäliikkeinen. Lukemani perusteella vika voi olla vesiventtiileissä (akun vieressä 2 kpl) tai lämmönsäätimen "aivoissa" (rintapellissä apukuskin puolella jalkatilassa) Mistä vikaa kannattaisi lähteä paikallistamaan? Miten rullien tulisi liikkua ja jos vika on rullissa, miten niihin pääsee käsiksi?
W126: Raitisilmasäädin + lämmönsäädin
W126: Raitisilmasäädin + lämmönsäädin
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Konsoli auki
Heip!
Saat konsolin puupanelin auki, kun kiskot ensin säätönupit (puhallin, lämmön suunta..) irti. Noiden nuppien alla on mutterit.
Avaa mutterit varovasti, jottei nappuloiden 'kuopat' vaurioidu.
Sen jälkeen paneli lähtee vetämällä. Ole tarkkana katkaisimille menevien johtojen ja valokuitujen kanssa, että saat kaiken myöhemmin takaisin.
Mainitsemasi 'pelkkää kuumaa' viittaa magneettiventtiilin kalvojen hajoamiseen tai keskusyksikkömurheisiin.
Venttiilin voit testata tarjoamalla jännitteen liittimen nastoihin (pistoke ensin pois). Jos toimii, niin jännite sulkee hanan = viileätä kabiiniin.
Saat konsolin puupanelin auki, kun kiskot ensin säätönupit (puhallin, lämmön suunta..) irti. Noiden nuppien alla on mutterit.
Avaa mutterit varovasti, jottei nappuloiden 'kuopat' vaurioidu.
Sen jälkeen paneli lähtee vetämällä. Ole tarkkana katkaisimille menevien johtojen ja valokuitujen kanssa, että saat kaiken myöhemmin takaisin.
Mainitsemasi 'pelkkää kuumaa' viittaa magneettiventtiilin kalvojen hajoamiseen tai keskusyksikkömurheisiin.
Venttiilin voit testata tarjoamalla jännitteen liittimen nastoihin (pistoke ensin pois). Jos toimii, niin jännite sulkee hanan = viileätä kabiiniin.
Terveisin
Tero
Tero