W126: Tehoja poissa ja bensan kulutus kasvanut *Ratkaistu!*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

W126: Tehoja poissa ja bensan kulutus kasvanut *Ratkaistu!*

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Tätä asiaa on jo puitu aiemmin, mutta olen tullut siihen tulokseen, että varsinainen vika ei luultavasti ole laatikossa vaan koneessa, siitä siis uusi topic :)

Kone käy kauniisti tyhjäkäyntiä (tosin hieman korkealla, johtunee tyhjäkäynnin säätimestä), mutta ajossa tuntuu, että kaikki teho ei ole käytössä. Kaasua saa painaa normaalia enemmän, mutta kierrokset eivät silti ajon aikana nouse "normaalista" x kierrosta / y nopeus. Kaasuvaste tuntuu olevan heikko, eli vaikka painaa pedaalin syvemmälle pohjaan, ei hetkeen tapahdu mitään. Koska kaasua pitää painaa normaalia enemmän on kulutus noussut siten, että bensamittarin mukaan moottoritiellä menee n. 100-120 nopeudessa n. 20 l / 100 km! :( Kaiken kaikkiaan tukkoisuus kuvaa varmaankin menoa parhaiten. Onko siis ongelmana, että kone ei saa tarvittavaa määrää ilmaa vai onko todennäköisin syy ruiskutuksessa tai sytytyksessä?

Auto on menossa huoltoon ja tarkoituksena on tarkastaa polttoaine- sekä sytytyspuoli sekä puristukset ja ohivirtaukset. Toivotaan, että siellä jotakin selkenisi..
Viimeksi muokannut Masa80, Su 02.05.2004 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Töpseli seinässä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Tämä on vähän tällainen otsikon mukainen kysymys, mutta oletko katsonut ilmanputsarin? Kuvauksesi tuo heti mieleeni, ettei kone hengittele kunnolla.

Täristääkö kone poikkeavasti? Silloin voisi olla yksi tulppa pimeänä.
Terveisin
Tero
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Vikaa on yritetty tutkia ja vaikka parannusta on tapahtunut, ei itse vika ole poistunut. Tähän asti on tehty seuraavat toimenpiteet:

-tulpat vaihdettu
-ilmansuodatin vaihdettu

Sekä Alppilan autohuollossa:
-imuilman lämpötilan anturi vaihdettu
-ilmamääränmittaimelle tuleva signaali säädetty kohdalleen
-yms. pientä säätöä

Auto tuntui pelittävän hetken aikaa paremmin, kunnes meno rupesi taas hyytymään. Auto siis kulkee, mutta ei normaalisti. Vääntö, varsinkin alarekisterissä, tuntuu olevan poissa. Esim.moottoritiellä joutuu ajamaan melko suurella syötöllä ja pienenkin mäen tullessa rupeaa meno ilman kaasun lisäystä hyytymään. Kierrokset / nopeus ovat normaalit, mutta kaasua on painettava, eli ei kulje pintakaasulla. Seurauksena on, että economy-mittari on n. 100 vauhdissa puolessa välissä ts. punaisen alueen alussa. Ei liene normaalia. Lisäksi kulutus on lähempänä 20 l kuin 10 l sadalla.Kaiken kaikkiaan meinaa Mersulla jäädä jalkoihin, eikä ohituksiin kannata lähteä muuta kuin kaasu pohjassa :evil:

Itse epäilen, että vika on ilmapuolella. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa ilmamääränmittain ym. "härpäkkeet" ja katsoa mikä on vaikutus. Suuttimet voivat myös olla tiensä päässä, mutta ei luulisi aiheuttavan tällaista vikaa. En tiedä liittyykö asiaan, mutta autoa joutuu "sahaamaan" käyntiin ja käy aluksi vajailla pytyillä, eli pitää polkaista kaasua, jotta rupeaa käymään kauniisti. Muuten käy tyhjäkäyntiä tasaisesti.

Auto on vasta hankittu, eli pientä "säätöä" on tehtävä siellä täällä, mutta kyllä se vielä virkoaa :wink:
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tarkistappa sytytysennakko. Se on ollut myöhäisellä melko usein.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Perttu K kirjoitti:Tarkistappa sytytysennakko. Se on ollut myöhäisellä melko usein.
Saako muka KE-jetronic-koneessa käsin säädettyä ennakkoa. Minusta ECU hoitaa ainakin "hienosäädön"?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Masa80 kirjoitti: Kierrokset / nopeus ovat normaalit, mutta kaasua on painettava, eli ei kulje pintakaasulla. Seurauksena on, että economy-mittari on n. 100 vauhdissa puolessa välissä ts. punaisen alueen alussa. Ei liene normaalia. :
Olisiko mitenkään mahdollista, että ajossa syntyisi ulkopuolisia, moottorista riippumattomia vastuksia. Tuo kierroshaluttomuus ei tosin viittaa siihen. Mutta muuten voisi kuvitella, että samanlainen laiskuus syntyy laahaavista jarruista, rutkasti liian alhaisista rengaspaineista tms. syistä. Kuten sanottu, tämä on vain harhainen heitto. Eco-mittari voi satkussa hyvinkin olla puolessa välissään, riippuen tilanteesta. Omassa ainakin vitosella se vastamäessä ja vedätyksessä hakeutuu sinne varsin helposti. Toistaalta sen pitäisi kyllä tasakaasulla pysyä hiukan alempana ja vähänkin kaasua hellittäessä painua "mustan pohjaan alavasempaan."
Masa80 kirjoitti: Lisäksi kulutus on lähempänä 20 l kuin 10 l sadalla.Kaiken kaikkiaan meinaa Mersulla jäädä jalkoihin, eikä ohituksiin kannata lähteä muuta kuin kaasu pohjassa :evil: :
Kun viimeksi käytin koneessa suuttimien puhdistusainetta, eco-mittari alkoi näyttää käsitelyn jälkeen n. 20-30% "kovempaa kulutusta" :shock: Tankilla käydessä eroa ei kyllä ollut. Huolimatta mittarin "yliherkkyydestä" syönti on edelleen alle 10. Olisiko mittari sitten nyt vasta oikeassa kalibroinnissaan.
Aikaisemmin sai polkea aika kovasti, että sen sai edes punaisen alkuun.

Masa80 kirjoitti: En tiedä liittyykö asiaan, mutta autoa joutuu "sahaamaan" käyntiin ja käy aluksi vajailla pytyillä, eli pitää polkaista kaasua, jotta rupeaa käymään kauniisti. Muuten käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. :
Kunnossa oleva M103 kyllä lähtee avainta näyttämällä ja sahaamatta kaikissa lämpötiloissa. Voisiko vika juontua alkujaan sieltä, vaikka välttämättä oireet eivät johdu samasta lähteestä. Joskus saattaa silti esiintyä vajaapyttyisyyttä kosteilla aamukeleillä.
Eipä näistä horinoistoa nyt mitään apua ole, mutta kannattaisi varmasti tsekata myös polttoaineensyötön lisäilmaventtiili. Jos vaeltetee aivan omaan tahtiinsa, niin ehken se voi vaikuttaa jotain käynnistyvyyteen. Ajokierroksilla sen ei pitäisi puolestaan vaikuttaa tehoihin sitä eikä tätä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Kaapo kirjoitti: Olisiko mitenkään mahdollista, että ajossa syntyisi ulkopuolisia, moottorista riippumattomia vastuksia. Tuo kierroshaluttomuus ei tosin viittaa siihen. Mutta muuten voisi kuvitella, että samanlainen laiskuus syntyy laahaavista jarruista, rutkasti liian alhaisista rengaspaineista tms. syistä. Kuten sanottu, tämä on vain harhainen heitto.
Rengaspaineet on OK ja jarrut eivät tunnu laahaavan. Mainitsemasi asiat on kyllä mahdollisia "haittatekijöitä" ja samat asia tuli myös mulle mieleen.
Kaapo kirjoitti:Kunnossa oleva M103 kyllä lähtee avainta näyttämällä ja sahaamatta kaikissa lämpötiloissa. Voisiko vika juontua alkujaan sieltä, vaikka välttämättä oireet eivät johdu samasta lähteestä. Joskus saattaa silti esiintyä vajaapyttyisyyttä kosteilla aamukeleillä. Eipä näistä horinoistoa nyt mitään apua ole, mutta kannattaisi varmasti tsekata myös polttoaineensyötön lisäilmaventtiili.
Samaa ajattelin minäkin eli kyllä S-mersun pitäisi avainta näyttämällä käynnistyä. Pitää tsekata se pa-syötön lisäilmaventtiili. Vialla voi tosiaan olla joku yhteys käynnistettävyyteen, sillä kun kävin ostamassa auton, se starttasi nätisti vaikka oli vähän pakkasta ja auto oli seisonut. Myös kulkupuoli tuntui silloin paremmalta. Alppilaan auto matkaa taas ensi viikolla...
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Masa80 kirjoitti:-tulpat vaihdettu
Pääsitkö näkemään vanhojen tulpien palamisväriä, oliko mustan puhuvia joka pytyssä vaiko tasaseen vaalearusehtavia? Väri eroja pyttyjen välillä?

Puristuspaineet onko mitattu?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt menee jo aavistuksen viikonloppuhuumorin puolelle, mutta yksi kulkua taannuttava tekijä on perstuntuma :shock: Kun autolla tarpeeksi ajelee, niin vantterakin peli alkaa tuntua kovin lepsulta. Varsinkin jos ei koske kuin omaan ajokkiinsa, jolloin vertailukohdat hämärtyvät. Tämän jälkeen ainoa realistinen kosketus omaan vauhtiin on vain muun liikenteen ihmeellinen tapa hidastella joka käänteessä.... :shock:
Sitten käy kuten entiselle hepulle. Tunnin intensiivisen paahtamisen jälkeen (= 160-180 km/h) kiesi hidasti pysähtyäkseen levähdyspaikalle. Kyydissä ollut juippi totesi, että johan tässä stopissa ollaan ja nousi autosta nopeuden ollessa kuitenkin vielä 40 km/h. Sattui leukaan :x
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

M.K kirjoitti:Pääsitkö näkemään vanhojen tulpien palamisväriä, oliko mustan puhuvia joka pytyssä vaiko tasaseen vaalearusehtavia? Väri eroja pyttyjen välillä?

Puristuspaineet onko mitattu?
Vanhat tulpat on tallella, kävin äsken tarkistamassa: en huomannut ainakaan kovin suurta eroa tulppien välillä. Väri oli jotakuinkin vaaleanruskea.

Puristuspaineita ei vielä ole mitattu, mutta suunnitelmissa on ollut. Viimeksi ei vielä nähty tarpeelliseksi. Nyt voipi olla aika.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Eli vika saatiin selville ja auto kulkee taas niin kuin pitää! (Eikä bensaa kulu enää 20 l / 100 km :lol: ) Vika oli siis määränjakajassa. Alppilan autohuollossa mitattiin määrät ja vanhasta meni huomattavasti vähemmän läpi kuin uudesta. Määränjakaja vaihdettiin ja avot: heti rupesi kulkemaan! :D

Vielä julkisesti suitsutusta Juha K:lle erittäin arvokkaasta avusta, kiitos Juha!
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Masa80 kirjoitti:Eli vika saatiin selville ja auto kulkee taas niin kuin pitää! (Eikä bensaa kulu enää 20 l / 100 km :lol: ) Vika oli siis määränjakajassa. Alppilan autohuollossa mitattiin määrät ja vanhasta meni huomattavasti vähemmän läpi kuin uudesta. Määränjakaja vaihdettiin ja avot: heti rupesi kulkemaan! :D
Auttoiko tuo myös käynnistysongelmaan => joudutko enää sahaamaan käyntiin?

[Kiinnostaa koska oma lähtee heittämällä käyntiin kun kone on kylmä tai juuri ajetun lämmin. Sen sijaan sopivasti jäähtyneenä saa sahata ja mielellään näyttää vähän pedaalia ennen kuin starttaa :? Aiheuttajasta ei ole tietoa...]
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Tomi L. kirjoitti:Auttoiko tuo myös käynnistysongelmaan => joudutko enää sahaamaan käyntiin?

[Kiinnostaa koska oma lähtee heittämällä käyntiin kun kone on kylmä tai juuri ajetun lämmin. Sen sijaan sopivasti jäähtyneenä saa sahata ja mielellään näyttää vähän pedaalia ennen kuin starttaa :? Aiheuttajasta ei ole tietoa...]
Käynnistysongelmaa selviteltiin ja vika todennäköisesti suuttimissa, sillä niissä on havaittavissa vuotoa. Tämän takia käynnistyvyys on heikko. Kylmänä lähtee paremmin käyntiin kuin lämpimänä. Suutinremppa on siis ainakin itselläni edessä... :?
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Masa80 kirjoitti: Vielä julkisesti suitsutusta Juha K:lle erittäin arvokkaasta avusta, kiitos Juha!
Ilo on kokonaan minun puolellani. Hyvä, että "paketti" pelittää ja se tuli todelliseen tarpeeseen! :D
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Vappuna kutvosen laulu loppui, missä vika...

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, perjantaina piti sitten lähteä kaverin luo kyläilemään ja vappua lusimaan. 15 km ajon jälkeen stoppasimme kaupan pihaan. Sitten taas auto käyntiin, lähti kummasti röpöttäen käymään. Vaan ei sillä päästy kuin 50 metriä, jonka jälkeen pannu hyytyi kuin seinään. Yritti lähteä käyntiin, mutta kun ei niin ei. Parin yrityksen jälkeen ei enää edes luvannut. Kaveri tuli sitten hätiin ja viimeiset 7 km tultiin häpeällisesti narun perässä.
Auto on nyt kaverin pihassa ja vian etsintä on alkanut. Heppu on kylläkin Vehon ex-asentaja, mutta diagnoosihärveliä ei tietenkään kotitilalla ole.

Kovasti oireet viittaisivat bensapulaan, mutta voi se tietty olla myös kipinän puutetta. Olisiko bensapumppu tullut tiensä päähän. Entä sytkäboxi? Puola?Määränjakaja? Jokin anturi antaa "aivoille" huuhaa-tietoa?
Bensasuodatin on vain puolisen vuotta vanha, samoin ilmanputsari. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Mutta: sulakelootassa olevista releistä yksi kuumisi kovasti ja "haukkaa kiinni" heti kun sen pistokkeeseen lykkää. Näitä releitä on vierekkäin kaksi samanlaista, tämän kuumenevan alla pistokkeessa lukee H. Sulakeboxin koodiavain ei anna näille releille mitään funktiota, mutta kun tuon nappaa poios, niin sähkölasit lakkaavat toimimasta. Ohjekirjakaan ei näitä releitä noteeraa.

Voisiko ko. hässäkkä sekoittaa myös polttoaineen annostelua tai sytytystä?
Mistä vikapäätä voisi alkaa etsiä ja millä metodilla? Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen - eikä kannata tarjota opastukseksi "hommaa diesel". Se saattaa nimittäin tulla eteen aivan ilman kehotuksiakin, jos tuo mylly ei ala parantaa tapojaan ja vieläpä äkkiä :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Masa80 kirjoitti:
Tomi L. kirjoitti:Auttoiko tuo myös käynnistysongelmaan => joudutko enää sahaamaan käyntiin?

[Kiinnostaa koska oma lähtee heittämällä käyntiin kun kone on kylmä tai juuri ajetun lämmin. Sen sijaan sopivasti jäähtyneenä saa sahata ja mielellään näyttää vähän pedaalia ennen kuin starttaa :? Aiheuttajasta ei ole tietoa...]
Käynnistysongelmaa selviteltiin ja vika todennäköisesti suuttimissa, sillä niissä on havaittavissa vuotoa. Tämän takia käynnistyvyys on heikko. Kylmänä lähtee paremmin käyntiin kuin lämpimänä. Suutinremppa on siis ainakin itselläni edessä... :?
Niin, mullahan on se tilanne, että kärryyni vaihdettiin jo jokunen aika sitten uudet suuttimet eivätkä ne valitettavasti parantaneet käynnistyvyyttä "puolilämpimänä". Ongelma on siis samanlainen kuin Masalla ja Tomilla: sopivasti jäähtyneenä vaatii pitkän vieterin tai tuplastarttauksen. Voi olla, että teille on apua suuttimien vaihdosta, sillä ensimmäisenä tämän ongelman kohdalla syyttävät katseet kääntyvät niiden puoleen. Meikäläisellä se ongelma on jossain muualla. Paineet vain häviävät jonnekin. :?:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vappuna kutvosen laulu loppui, missä vika...

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Kaapo kirjoitti: Kovasti oireet viittaisivat bensapulaan, mutta voi se tietty olla myös kipinän puutetta. Olisiko bensapumppu tullut tiensä päähän. Entä sytkäboxi? Puola?Määränjakaja?
Voin olla väärässä ja vika saattaa paljastua aivan jostain muualta, mutta tuossa tapauksessa itse epäilisin ekaksi sytkäboxia. Omasta exästäni (200B) sellainen aikoinaan kypsähti. Ilmeisesti boxi varoitteli jo etukäteen auton sammahtamisella ja jäähyn jälkeen uudelleen käynnistymisellä. Mutta sitten eräänä aamuna se ei yks kaks enää ensistarttauksella edes luvannut. Autosähkärillä vika paikallistettiin hetimiten boxiin, koska se oli päällä. Nämä ns. kummitusviat sitä vastoin syövät miestä; tietenkin kosla käy ja kukkuu kuin alppimaan kello, kun sen vie tohtorille. :x
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Juha K. kirjoitti:Niin, mullahan on se tilanne, että kärryyni vaihdettiin jo jokunen aika sitten uudet suuttimet eivätkä ne valitettavasti parantaneet käynnistyvyyttä "puolilämpimänä". Ongelma on siis samanlainen kuin Masalla ja Tomilla: sopivasti jäähtyneenä vaatii pitkän vieterin tai tuplastarttauksen. Voi olla, että teille on apua suuttimien vaihdosta, sillä ensimmäisenä tämän ongelman kohdalla syyttävät katseet kääntyvät niiden puoleen. Meikäläisellä se ongelma on jossain muualla. Paineet vain häviävät jonnekin. :?:
Onko muuten suuttimille tehtävissä itse mitään, jolla voisi 'testata' edes auttavasti olisiko syypää niissä? Huuhtelua 'vastakarvaan', mekaanista puhdistamista, mitään?

Tiedän että Alppilan Autohuolto tekee suutinremppoja (puhdistusta ja vaihtoa), mutta olisi kiva ensin itse yrittää rajata ongelman iheuttajaa, jos mahdollista.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Tomi L. kirjoitti: Onko muuten suuttimille tehtävissä itse mitään, jolla voisi 'testata' edes auttavasti olisiko syypää niissä? Huuhtelua 'vastakarvaan', mekaanista puhdistamista, mitään?

Tiedän että Alppilan Autohuolto tekee suutinremppoja (puhdistusta ja vaihtoa), mutta olisi kiva ensin itse yrittää rajata ongelman iheuttajaa, jos mahdollista.
Kuis olisi fortekäsittely? Vehosta ainakin saapi tuota lientä.
Terveisin
Tero
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Näissäkin tapauksissa voi vika olla niinkin yksinkertainen kuin virranjakajan kansi.Tulpanjohtojen lähdöissä oleva vihreä hapertuma on niin vahva eriste, että on verrattavissa jo porsliiniin. Sen kun raapii vaikka puukolla pois niin elämä koneessa muuttuu ralikaalisti. Myös tulpanhattujen vastukset on oltava kunnosssa. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin