190E 2,3

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

190E 2,3

Viesti Kirjoittaja pera8x »

190E 2,3 8 venttiilinen kone, onko näihin mitään valmiita viritys nokka-akseleita, vai meneekö koneistus touhuks?
W201 250DT 20V
w201 190E
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Taitaapi koneistustouhuiksi mennä..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190E 2,3

Viesti Kirjoittaja tomant »

pera8x kirjoitti:190E 2,3 8 venttiilinen kone, onko näihin mitään valmiita viritys nokka-akseleita, vai meneekö koneistus touhuks?
Shrickiltä löytyy, käytä hakua tai googlaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

www.ebay.com
Sieltä aikoinani löysin nokka-akselisarjan joka sisälsi nokan, venanostajat, yms. Peltipakosarja kuului myös ja muutoksilla oli saatu 160hv. Siinäkin luki että harvinainen sarja.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

A k i kirjoitti:www.ebay.com
Sieltä aikoinani löysin nokka-akselisarjan joka sisälsi nokan, venanostajat, yms. Peltipakosarja kuului myös ja muutoksilla oli saatu 160hv. Siinäkin luki että harvinainen sarja.
Kannattaa katsastaa myös www.ebay.de.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ok. kiitos vinkeistä. tarvii alkaa tutkiin, että mitä on tarjolla ja mihin hintaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

1.8

Viesti Kirjoittaja tak »

Lieköhän myös 1.8:lle noita , täytynee katsella.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, löytyhän sitä. Shrickiltä saa, mutta hinta on 500e. onko se sitten kallis, vai halpa. tiedä häntä.

mitäs ne ottaa vanhan akselin koneistuksesta? onko kokemuksia?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokemuksesta (ei mese) viri nokan laitosta että vääntö alue karkaa ylös ja moottori maantienopeuksissa ei ole parhaalla vääntö alueella ja kulutus kun olisi pienimmillään tuolla väännön alueella,tällöin pitää polkea kovempaa pedaalia ja kulutus nousee,ei hyvä.Mutta ralli puolelle jossa kierrätellään se on jees.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

atlas kirjoitti:Kokemuksesta (ei mese) viri nokan laitosta että vääntö alue karkaa ylös ja moottori maantienopeuksissa ei ole parhaalla vääntö alueella ja kulutus kun olisi pienimmillään tuolla väännön alueella,tällöin pitää polkea kovempaa pedaalia ja kulutus nousee,ei hyvä.Mutta ralli puolelle jossa kierrätellään se on jees.
sitä tässä kovasti haetaankin. koitetaan saada tota vääntöä pikkasen ylemmäs, jotta saadaan vähän heppojakin lisää. kulutuksen nousu on tiedossa. pensa vehkeet tuppaa aina kulutaan, kun on pikkasenkaan enempi tehoja.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin