oikean puolen jarruvalo ei aina syty. (välillä syttyy välillä ei. useimmiten ei)
Polttimo on kunnossa, polttimon kannan kosketuspintoja olen putsaillut ja jopa yrittänyt pikkuisen taivuttaa niin että olisivat tiukemmin kosketuksissa.
semmoista elektroniikka laitteiden puhdistus spraytakin olen kokeillut vaan vika ei poistu.
Mitäköhän sitä kokeilisi seuraavaksi?
(vasen ja lisäjarruvalo toimii)
Pitäisi pikkuhiljaa saada tämä korjattua kun alan jo olemaan niin tottunut R-napin painaja että jopa ajaessani kaverin E220D:llä painan R-nappia aina kun sammutan auton. ja tuleehan se katsastuskin kohta
Viimeksi muokannut JeremyH, To 09.07.2009 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210:n umpioiden pohjat "sulavat" ajan myötä ja antavat periksi, tällöin lampun "kielekkeet" eivät saa kunnon kontaktia. Olen korjaillut noita laittamalla umpion ja lampun välisen metallisen kontaktipinnan alle palan metallia (leikannut esim. prikasta), jolloin lampun ja umpion välille syntyy tiukempi kontakti.
On toiminut korjauksen jälkeen jo pari vuotta.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Chili kirjoitti:Olisko polttimossa pientä vikaa, joka paranisi polttimon vaihdolla?
Vaihdoin polttimot päittäin. vasen oikealle ja oikea vasemmalle, vika pysyi oikealla.
Testasitko, tuleeko sinne virtaa?
Tulee virtaa.
W210:n umpioiden pohjat "sulavat" ajan myötä ja antavat periksi, tällöin lampun "kielekkeet" eivät saa kunnon kontaktia. Olen korjaillut noita laittamalla umpion ja lampun välisen metallisen kontaktipinnan alle palan metallia (leikannut esim. prikasta), jolloin lampun ja umpion välille syntyy tiukempi kontakti.
Tilasin uuden polttimon kannan KL-varaosista (samalla kun tilasin Sprintteriin osia)
Saa nähdä auttaako se mitään, jos ei niin pitää viritellä tuollainen prikka-patentti. Kuinka paksua prikkaa olet käyttänyt?
Just toisessa ketjussa viikko sitten sanoin, että vaihtamalla tarvikepolttimo Osramin polttimoon ongelma katoaa. Osramin polttimot näkyy olevan puoli senttiä pidempiä ku muut, eli istuu tiukemmin. Itekkin tappelin monta kuukautta ensin tarvikepolttimoiden kanssa W210 -00 320CDI:ssä kun aina oli prkl vasen takaparkki muka pimeenä. Puhdistelin ja veivasin kontaktipintojakin yms. ja vaihdoin sen irrotettavan kantaosan. Kyllä se elektroniikkasprayn avullakin toimi taas kuukauden, mutta sitten taas rupes valittaan ja joskus jäi syttymättä, yleensä syttyi jo siinä vaiheessa kun avasin takaluukun - ei ehtinyt edes korjaamaan. Ostin sitte Osramin polttimon Bilteman polttimon tilalle, eikä ole sen jälkeen oikutellut enää ja aikaa on kulunu sentään melkeen vuosi.
Enpä muista tarkempaa mallia, mutta ihan wattimäärän ja kannan mukaan ostaa, niin ei Osramilla ole vaihtoehtoja. Itse ostin Veholta ja maksoi kokonaiset 1,00 €. Sen hinnan jo maksaa siitä, ettei ole tarvinut enää tapella, tappelut kun loppui täsmälleen siihen ja huomasin tosiaan että tuohan istuu istukassa paljon tiukemmin ku tarvikepolttimo.
Itse veikkaisin myös tuota ylimenovastuksen kuumentamaa umpiota. muovin muodonmuutosten takia tuo polttimen pidike ei enää istu hyvin.
Eli kontaktiliuska upoksissa/polttimen pitimen kiinnitysolake painunut matalammaksi.
Saisikohan sinne liuskojen alle tosiaan jotakin pientä koroketta? itse laittaisin muuta kun metallia. pahvi tms.
Aiheesta on puhuttu aikaisemminkin. Väykyn takavalot on halvalla ja huonosti toteutettu. Itselläni oli ongelmia lähes kaikkein takavalopolltimien kanssa. Tinasin lopulta ne lampunkannan "peltiläpykät". Ongelmat poistu kerralla. Ei ole ollut mitään ongelmia moneen vuoteen.
Selittäkääs nyt oikein tarkkaan mihin nuo peltiläpykät kuuluu kolvata.
Niin että tollokin tajuaa. edellisen kerran kun kolvailin autosähköjä niin tarvittiin kokonaan uudet osat "korjauksen" jälkeen
Itselläni täysin sama ongelma, jarruvalo ei toimi oikealla, eikä vika johdu lampusta tai umpiosta jossa lamppu on, koska vaihdoin ne päikseen toisen puolen kanssa ja vika oli silti vain oikealla puolella.
Itselläni tosin lamppu ei syty ikinä, eli vika on jatkuva..
JeremyH kirjoitti:Selittäkääs nyt oikein tarkkaan mihin nuo peltiläpykät kuuluu kolvata.
Niin että tollokin tajuaa. edellisen kerran kun kolvailin autosähköjä niin tarvittiin kokonaan uudet osat "korjauksen" jälkeen
Ihan tavallisella kolvilla. (25- 60 W).
Puhdistetaan ensin pinnat hienolla hiekkapaperilla. Sen jäkeen kuumennus ja samalla tinaa läpyköihin niin että siihen muodostuu kirkas pinta joka on hieman koholla. lampun kannat ei ole mitenkään erityisen herkkiä kuumenukselle. Jos käyttää hevottoman suurta kolvia, niin ympäristöä voi jäähdyttää märällä rätillä.
Tina on pehmeää eikä hapetu. Kontakti lampun kantoihin säilyy pitempään.
Mä putsasin sieltä takavalon pohjasta ne kosketus pinnat, mihin lampun kiinnikkeen kosketus pinnat osuu, niin rupes takavalot toimiin. Ostin kyllä uudet polttimotkin joka paikkaan mutten vaihtanut niitä kun takavalot rupes toimiin muutenkin, toiminut nyt viime kesästä asti ilman yhtään häriötä.