w210 lampun pesurit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

w210 lampun pesurit

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kysymys:
onko väyrys mersua saanu ilman ajovalon pesureita? Eli löydänkö jostain lamppujen alle ne muovinpalat ilman luukkuja vai pitääkö ruveta kötsää nykyisistä luukut pois.
elkääkä kysykö miksi, se on sitä tuninkia.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
allu h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 18.05.2006 06:53
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja allu h »

Kyllä saa. Mulla on W210 -96 ilman pesureita. Hain sen aikoinaan saksasta.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kunhan muistaa että xenoneilla ei saa katsastettua ilman pesimiä :wink:
TeePee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 08.11.2005 13:43

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tietääkö joku, millä periaatteella nämä luukut ja pesusuutinten varret toimivat? Mulla tahtoo oikeanpuoleinen varsi tunkeutua ulos omia aikojaan, vaikka pesuria ei ole käytetty, kun pesunesteen moottori on ollut jo pitkään rikki. Tässähän on siis omat moottorit lampun- ja tuulilasin pesimille samassa säiliössä. Onkohan pesurin varressa joku oma moottori, joka sitä käyttää, vai toimiiko ihan pesunesteen paineella? Luukku tuntuu kuitenkin niin jäykältä, ettei se mene käsivoimin työtämällä takaisin sisään.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

TeePee kirjoitti:Tietääkö joku, millä periaatteella nämä luukut ja pesusuutinten varret toimivat? Mulla tahtoo oikeanpuoleinen varsi tunkeutua ulos omia aikojaan, vaikka pesuria ei ole käytetty, kun pesunesteen moottori on ollut jo pitkään rikki. Tässähän on siis omat moottorit lampun- ja tuulilasin pesimille samassa säiliössä. Onkohan pesurin varressa joku oma moottori, joka sitä käyttää, vai toimiiko ihan pesunesteen paineella? Luukku tuntuu kuitenkin niin jäykältä, ettei se mene käsivoimin työtämällä takaisin sisään.
Faceliftissä eli 99-> taitaa luukut/läpät aueta pesurin pumpun paineella kun paineistetut letkut työntää ne auki tai siltä ainakin näyttää kun vierestä kattoo. Vanhemmissahan työntyy semmonen muovimöykky ulos, missä on suuttimet osoittamassa kuskin silmiä päin. Vois veikata, että muovimöykkyä liikuttaa moottori, koska melkonen meteli siitä kuuluu vierestä (ja näyttää hitaalta, jos olis paine niin kai se tulis nopeemmmin) vrt. faceliftatun pesutapahtumaan (hauska vertailla pihassa kun vierekkäin vm. 1998 ja vm. 2000, kun uudemmassa on niin paljon hienostuneempi lamppujen pesu).
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Toimii Pre-faceliftissäkin veden paineella.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

AM kirjoitti:Pre-faceliftissäkin
:P

Eli uudempi Väykky on

Post-Pre-Facelift...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin