EDIT: Ilmamäärämittarin potentiometri ja...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Oloffi
Mersumies
Mersumies

EDIT: Ilmamäärämittarin potentiometri ja...

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin omassa w124 230E -86:ssa on ollu satunnaisia käymishäiriöitä jo noin vuen ajan ja ilmanputsari on saanut siirtyä aina välistä pois erillaisten kokeilujen vuoksi. Nyt kattelin kilpailijafoorumilta asiaan liittyviä keskusteluja ja kaikila kuvissa kyseinen lautanen on putipuhdas. Joten, miksi v*tussa se on mulla millin paksusessa tönkissä kuten lautasen alla näkyvät osat kans. Se "tönkki" tulee tiekekki siittä paksusta letkusta mikä tulee ilmanputsarin alalaitaan kiinni(oli/on pahasti halki ja sitä yritin kotikonstein korjata). Mitä viskaa kysyiselä paksula putkelä on? Oliskohan se ilmamassamittarin anturi sitte samassa paskassa ja vika siihen liitoksissa, tiä häntä...

Niin vikanahan edelleen on nykiminen tasasessa ajossa, kaasun puhjassa käyttäminen on tähänpäivään mennessä auttanu. Nyt myös tehottomuus on alkanu häiritä.

Lähipäivinä vois sen höskän puhistela ja kattoa onko siinä kumikaukalossa halkeamia. Epätoivo valtaa maan, varsinki kun renkaan vaihdossa tunkinreiä vieressä piili yllätys, tosin vain pieni. :roll:

Otsikko vaihdettu sopivemmaksi uusiin kysymyksiin.
Viimeksi muokannut Oloffi, Ti 05.05.2009 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pienempi vika, isompi leka.
tomant
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Olisiko se ilmansuodattimeen tuleva letku tekemisissä koneen huohotuksen kanssa? Joka tapauksessa on syytä huolehtia siitä, että kaikki koneeseen ulkopuolelta tuleva ilma menee ilmansuodattimen läpi eli risat letkut vaihtoon.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mape
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Mape »

Tere,

mulla tulee ainakin venttiilikopan kannesta kumiletku ilimanputsarille suodattimen ohi, ja tämän olen tulkinnut nimenomaan huohottimen putkeksi. Sieltä saattaa semmosta jännää rälliä tulla, joka sitten päätyy siihen lautaseen. Voisko tuo vähän "jäädä kiinni" sitten, kun sitä rälliä on lautasessa? Se kun on imulla niin ottanee kaikkea muutakin mukaan jos letku on rikki.

Valistunut arvaus...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.

Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

300 CE 24 '90 Mamman oma
Oloffi
Mersumies
Mersumies

Mape kirjoitti:Tere,

mulla tulee ainakin venttiilikopan kannesta kumiletku ilimanputsarille suodattimen ohi, ja tämän olen tulkinnut nimenomaan huohottimen putkeksi. Sieltä saattaa semmosta jännää rälliä tulla, joka sitten päätyy siihen lautaseen. Voisko tuo vähän "jäädä kiinni" sitten, kun sitä rälliä on lautasessa? Se kun on imulla niin ottanee kaikkea muutakin mukaan jos letku on rikki.

Valistunut arvaus...
Missäköhän kohtaa kyseinen suodatin on. Huonon muistin mukkaan se tullee suoraan venakopasta ilmanputsartille ja se kumiletku "haarautuu" toiseen yhtäpaksuun letkuun joka mennee johonki muuhun paikkaan. Tästä haarautuvasta letkusta lähtee sitte semmonen pieni letku joka mennee johonki nyrkin kokosseen laitteesseen, minkä mie olen jostaki lukenu että se on joku ilmanpainee tunnistin.
Mape
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Mape »

Siis ilmanputsarin suodattimen ohi (jäi puuttumaan pala tietoa), eli rälli pääsee vapaasti kulkemaan. Mulla se ei haaraudu tuo huohottimen putki mihinkään, viisaammat siitä kertokoon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.

Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

300 CE 24 '90 Mamman oma
Oloffi
Mersumies
Mersumies

Mape kirjoitti:Siis ilmanputsarin suodattimen ohi (jäi puuttumaan pala tietoa), eli rälli pääsee vapaasti kulkemaan. Mulla se ei haaraudu tuo huohottimen putki mihinkään, viisaammat siitä kertokoon.
Ei kyllä se minusta tullee suodattimen sisäpuolele, eli paska pääsee lautaseen jos se sitä tarpeeksi tuuppaa
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mulla on lautanen kans paskanen.Paljonko kilsoja mesessä?Taitaa vaan olla tuo huohotus paskaa.Otapa ja puhdista tuo potentiometri ilmamassamittarilta niin ruisku tunnistaa paremmin nuo anturi asennot.Ja tosiaan kaikki letkut käy läpi myös kaukalo alta niin eiköhän mese ala pelittään.
Oloffi
Mersumies
Mersumies

Se potentiometri oli kyllä ihan puhas, tosin siittä näky sen mustan kerroksen alta hieman metallia siinä liukupinnalla muutaman millin matkala. Voisko tämä sekottaa :?: Sitte siinä kumikaukalossa oli hieman halmeamia. En tiä päästääkö ilmaa läpi mutta sama se on vaihtaa kun irti on ja tuskin se mahottomia maksaa?

Niin ja sitte hoksasin että se taitaaki olla pensapumppu se yks mihin pieni letku mennee ja siittä mennee iso pensaletku määränjakajale. Onko se sitte paineela toimiva pumppu ja aukeeaakos se sitte suosiola vai :?:
Oloffi
Mersumies
Mersumies

Onkohan se edeltämainittu kumikaukalo sitte tällä nimelä kl-varaosien sivula :?:

19802 Määränjakajan alakumi
Lue lisää...
Hinta: 25,00 EUR
tomant
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Oloffi kirjoitti:Onkohan se edeltämainittu kumikaukalo sitte tällä nimelä kl-varaosien sivula :?:

19802 Määränjakajan alakumi
Lue lisää...
Hinta: 25,00 EUR
Todennäköisesti on. Tässä näkyy määräjakaja altapäin. (Lisää kuvia täällä.)
Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Oloffi
Mersumies
Mersumies

Tuohan se sieltä on vähin halkeilu. Mutta siittä potentiometristä vielä(otan kuvan kun kaapelin löyän), saako siinä näkyä metalli sen mustan kontaktipinnan takkaa.

Saakohan näitä potentiometrejä pelkästään ja paljon menettää euroja jos semmosen kaupasta hakkee :roll:
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se potikka ,mulla oli metalli näkyvillä ja kyllä se pelas kun puhdisti vain sen.Uuden asennuksen jälkeen en huomannut eroa lähes ollenkaan mutta uusi oli kyllä parannettu painos.Mutta onhan sekin asia kunnossa.Se potikka kuluu just tuosta tyhjäkäynti asennosta.Oliko paskamainen säätää kohdalleen tuo potikka?
KL- vara osasta saa tilaamalla noin 200e. Se on alkuperäinen.
Oloffi
Mersumies
Mersumies

En ole vielä pistäny sitä takasi kun pittää uuet osat saaha ensin ennenko kannattee alkaa kassaahmaan.
Vastaa Viestiin