projektin lähtö kohta oli se että ajoautona oli itsellä korinvaihto s124.se oli tehty siten että papereissa se oli 250 sedan johon oli perä pää vaihdettu mut käytännössä aivan muuta eli a-pilrista taakse päin oli auto 94 s124 300tdt jonka kone+aksleit oli autossa alla.


autoon oli joku tehny korin vaihtoa jyväskylässä huonoin seurauksin korien liitos sauma oli tehty suoraa poikkilinjassa autoon nähden eli se oli aika selvää että se ei kestänyt ja reilun vuoden ajelujen jälkeen huomasin että apurunko tuulilasin alalpuolelta alkoi taittumaan ja tuulilasi alkoi natisemaan eli hitsailut yms robotissa käynnit olisi tullu kalliiksi joten päätin hommata 200d sedanin joka sai toimia uutena koppana 300 turbodiiseli koneelle, koneella ei ollut ajettu kuin 310 tkm eli siinä olisi konetta vielä pitkään
tässä on nyt koppa josta lähdettiin liikkeelle


auto oli suora kylkinen ja muutenkin aika hyväkuntoinen mitä nyt 86 mersulta voi odottaa, sisusta oli se perus sininen mutta on nyttemmin ajan saatossa vaihtunut mustaan.
tuossa 94 farkussa oli jo silloin kun ajelin sillä niin raatikaisen tekemä iso välijäähytin ja siekkisen tekemä vahvistettu laatikko sillä silmällä pitäen että voimaa olisi tulossa lisää.
200d purettiin kone+voiman siirto pois akseleineen kaikkinen ja vaihdettiin 300 turbodiiselin osat takakelkka,akselit,jouset,vakaajat yms. jarruiksi autoon tuli 320 24v bensan jarrut.
auto purettiin kokonaan ennen maalausta sisusta,lasit (kaikki lasit otettiin irti ja ruosteet hiottiin pois) ovet ja luukut



kaikki yleiset ruoste kohdat laitettiin takavalojen ympärykset tehtiin uudestaan ja tunkinreikien ympärykset myös.
sisustalle ei tehty muuta kuin se pestiin kunnolla ja etuoviin tein itse kotelot 6,5 kaiuttimille

koneen kylkeen tuli tilattua herleviltä pakosarja ja pro-turbolta 44mm ventiilillä oleva hukkaportti. tällä hetkellä ahtimena siinä muokattu holset hx55 pienemmällä pakosiivellä ja pakopesällä

syöttöpumppu käväisi mynällä jolloin siihen tuli 7mm tapit,ulkoinen syötönsäätö ja niin että 6500 alkaa vasta syötöt pienemään.
imusarjaan muokattiin siten että ahtoputki on 60mm ja haarautuu imusarjaan kahteen eri kohtaan joten paine jakautuu tasaisemmin.
ulkokuorta om muutettu siten että kristallivalot edessä+takana, e-mallin konepelti,leveät listat,waldin puskurit,demecin helmat+amg takakontin jatkolippa. väriksi pintaan päädyin laittamaan rs octavian sinisen helmiäis värin.




laittelen tänne juttua kun joudan kirjottelemaan ja nuo vanteet ei sit tosiaankaa ole tulossa tuohon vaan 18" mae kiillotetut vanteet, ainakin näillä näkymin