Miksei cdi ota kierroksia kun 3000 ?
Miksei cdi ota kierroksia kun 3000 ?
Eli kaverin vito 112 cdi vuodelta -02 automaatti . Autossa on ihan normaalisti vääntöä, mutta kierrokset loppuu 3 tonniin. auto ei ota paikallaankaan kun 3000 . Testeri ei näytä kuulemma mitään vikaa veholla. Vika on tullut aivan yhtäkkiä eikä hiljalleen. Onhan niin että vikatila pitäis korjaantua auton sammutuksella? Onko tietoa mistä alkaa hakea vikaa?
komppaan tuikkua...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitoksia vastauksista .Laitoin sanomanne eteenpäin kaverilleni.
Kerron kun vika selviää niin nähdään kumpako arvio oli oikein.
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00 :teki kuukausi sitten semmosen liikkeen että risteysestä lähdettyäni tehot oli kadonneen,varmaan puolet uupui.Polttoaine valo oli palanut jo jonkin aikaa. Kurvasin läheiselle huoltoasemalle jossa tankkasin auton kokoajan käyden. Tankattuani kaasuttelin paikallaan muutamia kertoja pihalla ja ihmettelin mikä mättää.Vitossa kun on pakoputki suunnattu alaspäin ,niin asfalttiinkin oli muodostunut aikamoinen noki ympyrä.En osannut tehdä siinä paikassa mitään muutakaan. Päätin lähteä ajelemaan kotiakohti,huomaten että ne vanhat tutut tehtaan säätämät hevoset olivat palanneet.Kuukausi ajeltu ilman ongelmia.. Oliko vain polttoaine kertakaikkiaan niin rajoilla että teki häiriön ? Ehkä.
Kerron kun vika selviää niin nähdään kumpako arvio oli oikein.
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00 :teki kuukausi sitten semmosen liikkeen että risteysestä lähdettyäni tehot oli kadonneen,varmaan puolet uupui.Polttoaine valo oli palanut jo jonkin aikaa. Kurvasin läheiselle huoltoasemalle jossa tankkasin auton kokoajan käyden. Tankattuani kaasuttelin paikallaan muutamia kertoja pihalla ja ihmettelin mikä mättää.Vitossa kun on pakoputki suunnattu alaspäin ,niin asfalttiinkin oli muodostunut aikamoinen noki ympyrä.En osannut tehdä siinä paikassa mitään muutakaan. Päätin lähteä ajelemaan kotiakohti,huomaten että ne vanhat tutut tehtaan säätämät hevoset olivat palanneet.Kuukausi ajeltu ilman ongelmia.. Oliko vain polttoaine kertakaikkiaan niin rajoilla että teki häiriön ? Ehkä.
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
eks toi käynnissä tankkaaminen ole joittenki mielestä väärin jos polttoaine vähissä ja menee tankille ?? jotai hörppää ilmaa putkiin nii siinä sitte pumppaat naftaa eteenpäin?mikko a kirjoitti:Kiitoksia vastauksista .Laitoin sanomanne eteenpäin kaverilleni.
Kerron kun vika selviää niin nähdään kumpako arvio oli oikein.
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00 :teki kuukausi sitten semmosen liikkeen että risteysestä lähdettyäni tehot oli kadonneen,varmaan puolet uupui.Polttoaine valo oli palanut jo jonkin aikaa. Kurvasin läheiselle huoltoasemalle jossa tankkasin auton kokoajan käyden. Tankattuani kaasuttelin paikallaan muutamia kertoja pihalla ja ihmettelin mikä mättää.Vitossa kun on pakoputki suunnattu alaspäin ,niin asfalttiinkin oli muodostunut aikamoinen noki ympyrä.En osannut tehdä siinä paikassa mitään muutakaan. Päätin lähteä ajelemaan kotiakohti,huomaten että ne vanhat tutut tehtaan säätämät hevoset olivat palanneet.Kuukausi ajeltu ilman ongelmia.. Oliko vain polttoaine kertakaikkiaan niin rajoilla että teki häiriön ? Ehkä.
Murisee
Niin ja vakuutus yhtiöthän ovat sen kieltäneet, kun on porukka tankannut sähkövikaisia autoja, joissa on joku piuha ottanut maihin ja antanut kipinän tankauspistooliin.DarkDivine kirjoitti:eks toi käynnissä tankkaaminen ole joittenki mielestä väärin jos polttoaine vähissä ja menee tankille ?? jotai hörppää ilmaa putkiin nii siinä sitte pumppaat naftaa eteenpäin?
Iso pum ja hei hei...

Älähän nyt, minun UUSIN autoni on vuosimallia 1996Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Nyt kaverin vito taas kiertää
Eli auton konetilaa pestessä sähköliitin oli auennut jostain öljyntäyttöaukon vierestä ja tämä oli aiheuttanut kierrosten loppumisen 3000 tonniin.Vika oli löytynyt tavallisen korjaamon testerillä.Nyt ok.
Ei pestä niitä moottoreita enää
Ei pestä niitä moottoreita enää

- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
eipä muuten lähde enään cdi kone käyntiin jos on tankin ajanu kuivaks ja auto sammuu =) pitää imeskellä putkesta et alkaa käynnistelee, vika tais olla 290td kone mikä lähti käyntiin ku eka avas ekan ruiskutus putken ja starttas niin kauan ku alko löpöö suihkuu siitä putkesta.. sitte putki kii ja johan lähti =)JeremyH kirjoitti:kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi.
Murisee
Kyllä se lähtee kun vaan tarpeeks pitkään starttaa. Akku saa olla kyllä hyvässä kunnossa. Kokemusta on, ja hermot meni.DarkDivine kirjoitti:eipä muuten lähde enään cdi kone käyntiin jos on tankin ajanu kuivaks ja auto sammuu =) pitää imeskellä putkesta et alkaa käynnistelee, vika tais olla 290td kone mikä lähti käyntiin ku eka avas ekan ruiskutus putken ja starttas niin kauan ku alko löpöö suihkuu siitä putkesta.. sitte putki kii ja johan lähti =)JeremyH kirjoitti:kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi.