Miksei cdi ota kierroksia kun 3000 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Miksei cdi ota kierroksia kun 3000 ?

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Eli kaverin vito 112 cdi vuodelta -02 automaatti . Autossa on ihan normaalisti vääntöä, mutta kierrokset loppuu 3 tonniin. auto ei ota paikallaankaan kun 3000 . Testeri ei näytä kuulemma mitään vikaa veholla. Vika on tullut aivan yhtäkkiä eikä hiljalleen. Onhan niin että vikatila pitäis korjaantua auton sammutuksella? Onko tietoa mistä alkaa hakea vikaa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ilmamassamittari
Ei poistu uudelleenkäynnistämisellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

komppaan tuikkua...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Auto on ns "hätäkäytöllä" pitäis antaa testerillä vikailmoitus
Murisee
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Sulake palanut moottorin ohjaukselta - apumiehen puolella konetilassa; laaja muovinen kansi avattava, kiinni 4 ruuvilla.

Kyllä ne Veholla sen vian löysivät - taisit jättää käyttämättä siellä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Kiitoksia vastauksista .Laitoin sanomanne eteenpäin kaverilleni.
Kerron kun vika selviää niin nähdään kumpako arvio oli oikein.
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00 :teki kuukausi sitten semmosen liikkeen että risteysestä lähdettyäni tehot oli kadonneen,varmaan puolet uupui.Polttoaine valo oli palanut jo jonkin aikaa. Kurvasin läheiselle huoltoasemalle jossa tankkasin auton kokoajan käyden. Tankattuani kaasuttelin paikallaan muutamia kertoja pihalla ja ihmettelin mikä mättää.Vitossa kun on pakoputki suunnattu alaspäin ,niin asfalttiinkin oli muodostunut aikamoinen noki ympyrä.En osannut tehdä siinä paikassa mitään muutakaan. Päätin lähteä ajelemaan kotiakohti,huomaten että ne vanhat tutut tehtaan säätämät hevoset olivat palanneet.Kuukausi ajeltu ilman ongelmia.. Oliko vain polttoaine kertakaikkiaan niin rajoilla että teki häiriön ? Ehkä.
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

mikko a kirjoitti:Kiitoksia vastauksista .Laitoin sanomanne eteenpäin kaverilleni.
Kerron kun vika selviää niin nähdään kumpako arvio oli oikein.
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00 :teki kuukausi sitten semmosen liikkeen että risteysestä lähdettyäni tehot oli kadonneen,varmaan puolet uupui.Polttoaine valo oli palanut jo jonkin aikaa. Kurvasin läheiselle huoltoasemalle jossa tankkasin auton kokoajan käyden. Tankattuani kaasuttelin paikallaan muutamia kertoja pihalla ja ihmettelin mikä mättää.Vitossa kun on pakoputki suunnattu alaspäin ,niin asfalttiinkin oli muodostunut aikamoinen noki ympyrä.En osannut tehdä siinä paikassa mitään muutakaan. Päätin lähteä ajelemaan kotiakohti,huomaten että ne vanhat tutut tehtaan säätämät hevoset olivat palanneet.Kuukausi ajeltu ilman ongelmia.. Oliko vain polttoaine kertakaikkiaan niin rajoilla että teki häiriön ? Ehkä.
eks toi käynnissä tankkaaminen ole joittenki mielestä väärin jos polttoaine vähissä ja menee tankille ?? jotai hörppää ilmaa putkiin nii siinä sitte pumppaat naftaa eteenpäin?
Murisee
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

DarkDivine kirjoitti:eks toi käynnissä tankkaaminen ole joittenki mielestä väärin jos polttoaine vähissä ja menee tankille ?? jotai hörppää ilmaa putkiin nii siinä sitte pumppaat naftaa eteenpäin?
Niin ja vakuutus yhtiöthän ovat sen kieltäneet, kun on porukka tankannut sähkövikaisia autoja, joissa on joku piuha ottanut maihin ja antanut kipinän tankauspistooliin.

Iso pum ja hei hei... :shock:
Alkaa meidän uudet pakumme olla jo vanhoja ,aika kuluu hiipien.Ja vikoja ilmenee.
Oma vitoni 112 cdi aut. vuodelta -00
Älähän nyt, minun UUSIN autoni on vuosimallia 1996 8)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi. :)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi. :)
kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Nyt kaverin vito taas kiertää

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Eli auton konetilaa pestessä sähköliitin oli auennut jostain öljyntäyttöaukon vierestä ja tämä oli aiheuttanut kierrosten loppumisen 3000 tonniin.Vika oli löytynyt tavallisen korjaamon testerillä.Nyt ok.

Ei pestä niitä moottoreita enää :)
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

JeremyH kirjoitti:
mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi. :)
kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.
eipä muuten lähde enään cdi kone käyntiin jos on tankin ajanu kuivaks ja auto sammuu =) pitää imeskellä putkesta et alkaa käynnistelee, vika tais olla 290td kone mikä lähti käyntiin ku eka avas ekan ruiskutus putken ja starttas niin kauan ku alko löpöö suihkuu siitä putkesta.. sitte putki kii ja johan lähti =)
Murisee
samulii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:37

Viesti Kirjoittaja samulii »

DarkDivine kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
mikko a kirjoitti:En vaan uskaltanut sammuttaa,kun kerran viä kävi. :)
kyllä nämä nyky dieselit osaa ilmata itsensä sen verran hyvin, että todennäköisesti olisit joutunut vain starttaamaan pidempään ennen kuin kone olisi lähtenyt käyntiin.
eipä muuten lähde enään cdi kone käyntiin jos on tankin ajanu kuivaks ja auto sammuu =) pitää imeskellä putkesta et alkaa käynnistelee, vika tais olla 290td kone mikä lähti käyntiin ku eka avas ekan ruiskutus putken ja starttas niin kauan ku alko löpöö suihkuu siitä putkesta.. sitte putki kii ja johan lähti =)
Kyllä se lähtee kun vaan tarpeeks pitkään starttaa. Akku saa olla kyllä hyvässä kunnossa. Kokemusta on, ja hermot meni.
Vastaa Viestiin