Mutta jos joku opastaisi tai kertoisi linkin jonka takaa moiseen hommaa tietoa saisi
W124 ovien säätö ?
W124 ovien säätö ?
Niin, heti kärkeen yritin haulla etsiä mutta en löytänyt, kumminkin tästä on aikaisemminkin kirjailtu. Eli kuinka helppo homma on säätää noita ovien sulkumekanismeja
, omassani kaikki muut, paitsi kuskin ovi, menee tosi hyvin ja herkästi kiinni. Kuskin puolen ovi ei riipu eikä siinä ole saranoissa väljää mutta ei mene ihan niin herkästi kiinni kuin muut ovet, paitsi tietenkin jos joku ikkuna tai ovi on auki (painejuttuja nääs).
Mutta jos joku opastaisi tai kertoisi linkin jonka takaa moiseen hommaa tietoa saisi
Mutta jos joku opastaisi tai kertoisi linkin jonka takaa moiseen hommaa tietoa saisi
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Hmn, en muista ulkoa, mutta eikös W124:ssäkin pysty säätämään lukon vastakappaletta eri suuntiin, W123:n malliin? Siis sitä kappaletta, joka on B-pilarissa kiinni?
W123:ssa se on neljällä kuusiokololla kiinni. Löysää ne höplälle, ja laita ovi kiinni. Kiristä sitten.
W123:ssa se on neljällä kuusiokololla kiinni. Löysää ne höplälle, ja laita ovi kiinni. Kiristä sitten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kuinkas tapit
Kuinkas tuo lukko sitten kulahtaa ja millä kilometreillä noin suunnilleen?
Mikä osuus noilla saranatappien kulumisella on tuohon lukon herkkyyteen?
Coupessa ainakin nuo tapit alkaa olemaan kuskinpuolelta tiensä päässä.
Johtuu varmaan pitkistä ja painavista ovista, joten vaihtovinkkejä otetaan vastaan !
Mikä osuus noilla saranatappien kulumisella on tuohon lukon herkkyyteen?
Coupessa ainakin nuo tapit alkaa olemaan kuskinpuolelta tiensä päässä.
Johtuu varmaan pitkistä ja painavista ovista, joten vaihtovinkkejä otetaan vastaan !
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: Kuinkas tapit
No se lukkohan löystyy käytön myötä, kyllä sen huomaa hiukan omassakin, takaovet sulkeutuu tosi hiunosti ja kuskin ovi hiukan läpsähtää eritavalla, ei ihan niin kassakaappimaisesti kuin takana.-O- kirjoitti:Kuinkas tuo lukko sitten kulahtaa ja millä kilometreillä noin suunnilleen?
Mikä osuus noilla saranatappien kulumisella on tuohon lukon herkkyyteen?
Coupessa ainakin nuo tapit alkaa olemaan kuskinpuolelta tiensä päässä.
Johtuu varmaan pitkistä ja painavista ovista, joten vaihtovinkkejä otetaan vastaan !
Saranatapit ei liene kauhea homma vaihtaa, pitää vaan ovi tuke kunnolla ja saattaa tarvita omanlaisensa ulosvetäjän, en kyllä tarkkaan tiedä kun en ole koskaan joutunut vaihtamaan.
Sen vastakappaleen säätötarpeen näkee yleensä sen kulumajäljistä, eli jos ylhäältä on kulunut niin hiukan kannattaa laskea.
Re: Kuinkas tapit
Ööh, eikö olisi helpoin vaihtaa koko sarana? Eli siis lehdet mukaan, eikä pelkkä tappi? Etuovissahan ne ovat (ainakin W123:ssa) pulteilla kiinni. Haittapuolena tietysti, että ovien asennon joutuu tällöin asettamaan täydellisesti uudelleen.Mauri H. kirjoitti: Saranatapit ei liene kauhea homma vaihtaa, pitää vaan ovi tuke kunnolla ja saattaa tarvita omanlaisensa ulosvetäjän, en kyllä tarkkaan tiedä kun en ole koskaan joutunut vaihtamaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi



