Vito

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vito

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

Kertokaas kun ei löydy 112cdi Vitosta ilmanmassa mittaria mistään.Et onko se ollu kytköksissä jotenkin egr:rään ja kun se on poistettu toiminnasta (mitä en itse ole tehny) niin voisko olla että massatunnistin on egr:rrän myötä lähteny pois myös.Autossa kun ei aina tunnu vedot olevan kohdillaan ja ahtopaineen säätimen olen vaihtanut eikä vaikuttanut mitään niin eipä taida olla enää muuta vaihtoehtoja kuin map tai itse ahdin väsyny kun sitä ilmanmassa möykkyä ei vain tässä vehkeessä ole missään!
PekkaCdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja PekkaCdi »

Enpä ole mäkään löytänyt sitä ilmamäärämittaria mistään omassani, ei silleen että olen kummemmin etsinytkään. Olen antanut itseni ymmärtää, että ei näissä kaikissa sellaista olekaan. Nää cdi-Vitot tuntuvat olevan siinä mielessä erikoisia, että niissä tulee vastaan mitä ihmeellisimpiä juttuja.

Esimerkkinä mainittakoon, että omastani puuttuvat nuo imusarjan läpät, kuten olen ymmärtänyt että kaikista vitoista, kun taas tänään juuri eräs ilmastointiasentaja täyttäessään mun viton(paku, "suomiauto") kylmäaineita kertoi omasta vitostaan(bussimalli, tuotu saksasta) juuri vaihtaneensä tuon imusarjan läppien moottorin sekä ilmamäärämittarin, joka sijaitsi siinä ilmanputsarilta ahtimelle lähtevässä putkessa.(jos en väärin ymmärtänyt)

Eli aika paljon on näissäkin eroja...

Millä lailla tuo, että "vedot ei kohdallaan" ilmenee?
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Täyskiihdytyksessä tekee joskus sillai että kiihtyy asteittain jonka tuntee selvästi.Eikä nosta aina ahtoja sinne minne kuuluisi.
Pidempiä matkoja kun ajelee ni silloin esim. ohituksessa ei lähde aina samalla tavalla vetämään kuin ennen kun se vielä pelasi normaalisti.
Totta se ahdin on viimeisiä vetelemässä?!
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sellainenkin puutos tässä mun kopperossa löytyy ettei katalysaattoria myöskään ole.Viime tammikuussa kun leimasin ni savuarvo oli 0.52
Eikä ne siellä katsastuksessakaan maininneet kattien puuttumisesta mitään.Eli kone kaiketi on suht hyvässä kuosissa...
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eipä ollut map anturillakaan mitään vaikutusta kun vaihdoin,eli taitaa puutumisen syy johtua itse ahtimesta.
Vastaa Viestiin