Nyt mersumiehet apuanne kaivataan. Mikä mahtaa mersua (vm. -97) vaivata, kun kierrokset eivät nouse kone lämpimänä. Esim. ohitustilanteessa kun polkaiseen kaasun pohjaan niin kierrokset eivät nouse yli 2200 ja automaattilaatikko ei vaihda pienempään? Tilanteen voi kyllä kiertää, jos vakionopeudensäätimellä nostaa nopeutta ylöspäin. Kun auto on kylmä, niin laatikko vaihtaa nätisti pienempää ja kone nostaa kierroksia. Tätä ei tapahdu aina, mutta silloin tällöin. Missä mahtaa olla vika ja mitä mahtaa korjaus maksaa?
Terkuin,
Petri P
E290 TD STW A: Kierrokset eivät nouse
Vikatilassa onpi tuo auto nytten... tarkista ensimmäisenä ilmanpuhdistajan
vieressä oikealla puolella edestä päin katottuna olevat 2 turbon venttiiliä,
että noissa on paikallaa alipaine letkut yleinen perus vika että jompikumpi
lähtee irti.
vieressä oikealla puolella edestä päin katottuna olevat 2 turbon venttiiliä,
että noissa on paikallaa alipaine letkut yleinen perus vika että jompikumpi
lähtee irti.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Tarkasta samalla ahtoputket kiinnitykset, ettei ilmaa karkaa mistään pois. Esimerkiksi imusarjan ja ahtoputket välinen kumi rikki tai irti. Mahdolliset vuotokohdat voivat näkyä sellaisena, että ahtoputken lähettyvillä on öljyä ja se on alunperin huohotuksesta lähtöisin. Huohotuksesta tulevat höyryt ohjataan turbon imupuolelle ja sieltä ne menevät ahtoilman mukana koneen kiertoon.




