E290 TD STW A: Kierrokset eivät nouse

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pepox
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.04.2004 11:36

E290 TD STW A: Kierrokset eivät nouse

Viesti Kirjoittaja pepox »

Nyt mersumiehet apuanne kaivataan. Mikä mahtaa mersua (vm. -97) vaivata, kun kierrokset eivät nouse kone lämpimänä. Esim. ohitustilanteessa kun polkaiseen kaasun pohjaan niin kierrokset eivät nouse yli 2200 ja automaattilaatikko ei vaihda pienempään? Tilanteen voi kyllä kiertää, jos vakionopeudensäätimellä nostaa nopeutta ylöspäin. Kun auto on kylmä, niin laatikko vaihtaa nätisti pienempää ja kone nostaa kierroksia. Tätä ei tapahdu aina, mutta silloin tällöin. Missä mahtaa olla vika ja mitä mahtaa korjaus maksaa?

Terkuin,

Petri P
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

Tuollaisia ongelmia tulee kun kone menee vikaohjelmalle. Jokin anturi tai muu laite saattaa olla rikki.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mahtoikos tuossa mallissa olla "elektroninen" kaasupoljin.
Jos olis pedaalin potikassa vikaa, kun vakkarilla kierrokset nousee?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Vikatilassa onpi tuo auto nytten... tarkista ensimmäisenä ilmanpuhdistajan
vieressä oikealla puolella edestä päin katottuna olevat 2 turbon venttiiliä,
että noissa on paikallaa alipaine letkut yleinen perus vika että jompikumpi
lähtee irti.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

Tarkasta samalla ahtoputket kiinnitykset, ettei ilmaa karkaa mistään pois. Esimerkiksi imusarjan ja ahtoputket välinen kumi rikki tai irti. Mahdolliset vuotokohdat voivat näkyä sellaisena, että ahtoputken lähettyvillä on öljyä ja se on alunperin huohotuksesta lähtöisin. Huohotuksesta tulevat höyryt ohjataan turbon imupuolelle ja sieltä ne menevät ahtoilman mukana koneen kiertoon.
Vastaa Viestiin