Eiköhän lamppu ole poistettu kun SRS-systeemiä ei ole viitsitty korjata. Ei sen toisen valonkaan pitäisi palaa kun sulla ei varmaan ole MB lastenistuinta autossa (jos autossa sitä tunnistintakaan on).
Olisikohan matkustajan istuimen sensori vaan rikki, diagnoosilla selviäisi. Tietenkin sitten se mittariston valon "palautus".
Joo täytyypä tonkia repsikan penkin johtoja ja liittimiä kun kerkiää.
Ilmeisesti tuo pelaa niin, että kun MB:n oman lastenistuimen laittaa penkille airbagi lähtee pois päältä...No tätä penkkiähän siinä ei nyt ole. Mutta luulisi sentään jotakin ilmotuksia tulevan kojelautaankin. Kuten tuo SRS-valo jota nyt ei näy ollenkaan.
Pystyykö tuota järjestelmää tutkimaan jossakin muuallakin kuin Vehossa??? Tampereella.
Mittaristosta on tosiaan todennäköisesti otettu lamppu pois.
se paikalleen ja jossakin testerissä käyttää. Melkosen monessa korjaamossa on testeri jolla pääsee kuittaamaan tuon valon pois. Ja jos vikaa on niin senkin saa selville.
Ainakin vanhemmassa w210ssä on tuo airbäggi systeemi kytketty jotenkin tyhmästi.. kerran värkkäilin uutta raatiota kiinni autoon ja soittimen virtajohto räpsäsi maihin.... Sulake palo ja samalla pimeni airbäggi.
Nooohh.. uus sulake ja soitin alko pelaamaan ja airbägin valo palamaan.
ii kirjoitti:Mites mittariston irroitus onnistuuko helposti??
Lähtee samalla lailla kuin 124:ssä. Koukut vaan molemmilta reunoilta sisään ja nykäisee mittariston ulos.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tänään käytin mittariston irti ja kas kummaa sopivasti juuri tuo SRS lamppu palanut. Taitaa olla Heinrics Saksasta sormeillut sopivasti lamppua.
No nyt tuo SRS valo palaa, vielä kun saisi auton vikakoodin lukijaan niin näkisi että miksi.
Tuli myös mieleeni että olisiko mahdollista laittaa repsikan penkin pistokkeeseen hyppyjohto. niin saisi tuon valon sammutettua jos vika on tunnistin matossa.
Yleismittarilla kun kokeilin tuota mattoa" Keltainen pistoke" niin virta ei kiertänyt matosta läpi. Tietäisi vaan enemmän tuon maton sielunelämästä.
ii kirjoitti:
Tuli myös mieleeni että olisiko mahdollista laittaa repsikan penkin pistokkeeseen hyppyjohto. niin saisi tuon valon sammutettua jos vika on tunnistin matossa.
Yleismittarilla kun kokeilin tuota mattoa" Keltainen pistoke" niin virta ei kiertänyt matosta läpi. Tietäisi vaan enemmän tuon maton sielunelämästä.
Ei ole mahdollista, koska sielä on 3 johtoa ja niiden välillä on vaihtelevia vastusarvoja.
Minä purin omastani sen penkin ja tinasin johdot kuntoon. Noissa on tyyppivikana johtojen nirhautuminen poikki, kun on vedetty liian tiukalle nipulle liikkuvaan kohtaan.
MESE.FI foorumilta löytyy ohjeet ja kuvia miten tuo penkki puretaan ja matto vaihdetaan.
(SRS ja lastenistuimen automaattitunnistin)
ii kirjoitti:
Tuli myös mieleeni että olisiko mahdollista laittaa repsikan penkin pistokkeeseen hyppyjohto. niin saisi tuon valon sammutettua jos vika on tunnistin matossa.
Yleismittarilla kun kokeilin tuota mattoa" Keltainen pistoke" niin virta ei kiertänyt matosta läpi. Tietäisi vaan enemmän tuon maton sielunelämästä.
Ei ole mahdollista, koska sielä on 3 johtoa ja niiden välillä on vaihtelevia vastusarvoja.
Minä purin omastani sen penkin ja tinasin johdot kuntoon. Noissa on tyyppivikana johtojen nirhautuminen poikki, kun on vedetty liian tiukalle nipulle liikkuvaan kohtaan.
MESE.FI foorumilta löytyy ohjeet ja kuvia miten tuo penkki puretaan ja matto vaihdetaan.
(SRS ja lastenistuimen automaattitunnistin)
Eli onnistuu jos osaa laittaa oikean kokoiset vastukset oikeisiin paikkoihin sen sijaan että oikosulkee johtoja.
Tuohan tarvitaan diagnostiikkaa varten että pystytään erottamaan oikosulku ja avoin piiri toimivasta yhteydestä.
DBFI kirjoitti:
Eli onnistuu jos osaa laittaa oikean kokoiset vastukset oikeisiin paikkoihin sen sijaan että oikosulkee johtoja.
Tuohan tarvitaan diagnostiikkaa varten että pystytään erottamaan oikosulku ja avoin piiri toimivasta yhteydestä.
No ehkä sais valon sammumaan, mutta minusta noi airbagit kannattaa korjata niin, että toiminta säilyy oikeana. Minusta raja menee siinä johtojen liittämisessä jos ovat poikki, muuta virityksiä tuskin kannattaa tehdä.
DBFI kirjoitti:
Eli onnistuu jos osaa laittaa oikean kokoiset vastukset oikeisiin paikkoihin sen sijaan että oikosulkee johtoja.
Tuohan tarvitaan diagnostiikkaa varten että pystytään erottamaan oikosulku ja avoin piiri toimivasta yhteydestä.
No ehkä sais valon sammumaan, mutta minusta noi airbagit kannattaa korjata niin, että toiminta säilyy oikeana. Minusta raja menee siinä johtojen liittämisessä jos ovat poikki, muuta virityksiä tuskin kannattaa tehdä.
Ehdottomasti, olin itsekin kirjaamassa saman kommentin mutta kun unohdin niin en enää lisännyt. Tietenkin viritys menettelee jos sillä välttää uusintakatsastuksen eikä juuri sillä hetkellä ehdi korjata vikaa. Ei se muuten ole "ehkä", kyllä noita vastuksia on jopa joskus "Vehossa" laitettu airbagin tilalle kun pelkääjän puolelta on se poistettu. Moneen vuoteen eivät enää ole tuollaista tehneet, liability on nykyään vähän tiukempaa.
Ilmeni ittelle sellanen probleema -98 väyrysen kans.. Vaihtelin sisustan kankaisesta nahkaseen ja otin akunkengät pois noin tuntia ennenkö alkasin ruuvaamaan mitään, mutta kumminkin ku sisusta oli taas kasassa ja auto käyntiin niin SRS valohan sinne syttyy...? Mikä vois olla avuksi, penkeissä johdot on kiinni kuten kuulukin.. Voisko homma ratketa sillä että laittaa auton koneeseen kiinni ja kokeilis nollata tuon bagin valon..? Ennen tätä hommaa ei siis tuo perkeles palanut..
-MB w201 om602 superturbo -84
-ex MB w210 e300td sedan -98
-BMW e39 525tds touring -98
-ex BMW e30 325i touring -88
-ex BMW e30 324td touring -89
-ex BMW e36 318is coupe -92
-ex VW golf III 1.9tdi variant -94
topipp kirjoitti:Ilmeni ittelle sellanen probleema -98 väyrysen kans.. Vaihtelin sisustan kankaisesta nahkaseen ja otin akunkengät pois noin tuntia ennenkö alkasin ruuvaamaan mitään, mutta kumminkin ku sisusta oli taas kasassa ja auto käyntiin niin SRS valohan sinne syttyy...? Mikä vois olla avuksi, penkeissä johdot on kiinni kuten kuulukin.. Voisko homma ratketa sillä että laittaa auton koneeseen kiinni ja kokeilis nollata tuon bagin valon..? Ennen tätä hommaa ei siis tuo perkeles palanut..
Jos siis kaikki on ehjää niin
Johdot (akun)ollut irti niin tallentuu vika koodi,
Pitäsi lähteä *:ril pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
topipp kirjoitti:Ilmeni ittelle sellanen probleema -98 väyrysen kans.. Vaihtelin sisustan kankaisesta nahkaseen ja otin akunkengät pois noin tuntia ennenkö alkasin ruuvaamaan mitään, mutta kumminkin ku sisusta oli taas kasassa ja auto käyntiin niin SRS valohan sinne syttyy...? Mikä vois olla avuksi, penkeissä johdot on kiinni kuten kuulukin.. Voisko homma ratketa sillä että laittaa auton koneeseen kiinni ja kokeilis nollata tuon bagin valon..? Ennen tätä hommaa ei siis tuo perkeles palanut..
Siis akku oli irti penkin vaihdon ajan ja liittimet kytkettiin ennen kuin akun napa takaisin. Ei sinne vikakoodeja pitäisi ilmaantua jos kaikki sähköt on poissa operaation ajan. Eikö tuo vaikuta siltä että istuinmatossa/liittimessä kuitenkin vikaa? Tämä ilmeisesti vielä sellainen jossa matto erillisenä osana eli vanhasta penkistä. Testerillähän kuitenkin selviää mistä kyse.