Ilmastoinnin huolto
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Ilmastoinnin huolto
Vuodessa häviää se terävin potku ilmastoinnista. Helsingin Heikinlaakson Kirvestiellä sijaitsee Autokorjaamo Kanerva, joka tekee ilmastointihuollon tosi sopuhintaan 79 euroa (sis. kylmäaineitakin tietyn määrän). Laittavat väriaineet yms. mukaan samaan rahaan.
Kanervan korjaamo on muutenkin erittäin MB-myönteinen ja tietävät MB:n maali- ja peltiasioista kaiken. Priimaa tulee. Omistajalla itselläkin on MB.
Kanervan korjaamo on muutenkin erittäin MB-myönteinen ja tietävät MB:n maali- ja peltiasioista kaiken. Priimaa tulee. Omistajalla itselläkin on MB.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Saa kai ne vaihtaa vaikka kerran viikossa mutta ei siitä ole mitään hyötyä.Pena kirjoitti:Kuivain ja suodatin ohjeistetaan vaihdettavaksi joka toinen vuosi, jos suosituksia noudatetaan. Hintakilpailun vuoksi tarjotaan vain kylmäaineen vaihtoa tai täyttöä.
Niin kauan kuin ilmastointi toimii ja kylmää tulee niin ei tartte eikä kannata tehdä mitään.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onko kellään kokemuksia mitä kustantaa tähän vanhaan järjestemään ilmastoinnin huolto?
Elikkäs freonit vielä kitusissa pyörii.
Niitä lisättiin tossa parivuotta sitten lisää ja ilmastointi pelaa edelleen "kohtuu" hyvin.
Muuten sille ei ole tehty mitään tämän neljän vuoden aikana mitä tää mengele mulla on ollu ja tuskin varmaan edes tuolla saksan suunnallakaan ihan heti.
Korvaavat kylmäaineet sinne pitäis heittää, uudet öljyt ja kuivaimet yms.
Kellään kokemuksia
Elikkäs freonit vielä kitusissa pyörii.
Niitä lisättiin tossa parivuotta sitten lisää ja ilmastointi pelaa edelleen "kohtuu" hyvin.
Muuten sille ei ole tehty mitään tämän neljän vuoden aikana mitä tää mengele mulla on ollu ja tuskin varmaan edes tuolla saksan suunnallakaan ihan heti.
Korvaavat kylmäaineet sinne pitäis heittää, uudet öljyt ja kuivaimet yms.
Kellään kokemuksia

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
sunkka kirjoitti:riippu jos siin on r134 ta r12 ainetta, kuivain ei ole niin kallis ja me otetaan 79€ töissä huollosta r134 aineella silloin vaihtuu myös öljyt..ainakin mulla on r134 vaikka on jo 91 vm auto.
Pysyykö se r134 muka sisällä kauemmin kuin kuukauden?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Manu300cea24 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia mitä kustantaa tähän vanhaan järjestemään ilmastoinnin huolto?
Elikkäs freonit vielä kitusissa pyörii.
Niitä lisättiin tossa parivuotta sitten lisää ja ilmastointi pelaa edelleen "kohtuu" hyvin.
Korvaavat kylmäaineet sinne pitäis heittää, uudet öljyt ja kuivaimet yms.
Kellään kokemuksia
Freoneja ei kai sais enää lisäillä, vaan pitäis vaihtaa liemet kokonaan.
Muistelen että siihenkin vaikuttaa nämä EU-direktiivit, saatan olla väärässä.

Mutta SECiin tehtiin ilmastoinnin isohuolto 5 vuotta sitten ja hintaa kertyi 400€:a. Vaihdettiin uudet korvaavat aineet freonien tilalle, R134 (1kg) 38€, kuivain 40€, PAO AA1-öljy 1litra 66€, väriaine 20€, adapteri 9€ ja pikkutarvikkeita 20€.
Ja hyvin toimi sen jälkeen, itse asiassa tehokkaammin, eikä tihkunu aineet pois.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ei pysy kauemmin mutta eu direktiivien mukaan r12 o vaarallista tai jotain siksi myös useat vaihtavat liittimet että voi laittaa r134 tilalle mikä on myös halvempaa.jsmaa kirjoitti:sunkka kirjoitti:riippu jos siin on r134 ta r12 ainetta, kuivain ei ole niin kallis ja me otetaan 79€ töissä huollosta r134 aineella silloin vaihtuu myös öljyt..ainakin mulla on r134 vaikka on jo 91 vm auto.
Pysyykö se r134 muka sisällä kauemmin kuin kuukauden?
- TuohkaRacing
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
- TuohkaRacing
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Saa kai ne vaihtaa vaikka kerran viikossa mutta ei siitä ole mitään hyötyä.
Niin kauan kuin ilmastointi toimii ja kylmää tulee niin ei tartte eikä kannata tehdä mitään.[/quote]
Niin, voiteluöljy siellä ilmastoinnin sisällä pyörii, tarkoitus voidella kompuraa, kuivain toimii ikään kuin öljynsuodattimena eikä hirveitä maksa ja kun muistaa vaihdettaessa vielä o-renkaat vaihtaa niin ehkä kompura ei heti 290 tkm hirtä kiinni. Tai jopa aikaisemmin... Ilmastoinnin täyhuoltoon kuuluu myös kennon desinfiointi. Enkä mainosta vaan vaihdoin juuri omaan väyryseen kaikki palikat. Itse ;=) paitsi aineet.
Vanhempiin pitäis o-renkaat ainakin letkuihin vaihtaa uudempiin vihreisiin jotka kestää uusia aineita käsittääkseni ei muuta, korjatkaa jos...
Niin kauan kuin ilmastointi toimii ja kylmää tulee niin ei tartte eikä kannata tehdä mitään.[/quote]
Niin, voiteluöljy siellä ilmastoinnin sisällä pyörii, tarkoitus voidella kompuraa, kuivain toimii ikään kuin öljynsuodattimena eikä hirveitä maksa ja kun muistaa vaihdettaessa vielä o-renkaat vaihtaa niin ehkä kompura ei heti 290 tkm hirtä kiinni. Tai jopa aikaisemmin... Ilmastoinnin täyhuoltoon kuuluu myös kennon desinfiointi. Enkä mainosta vaan vaihdoin juuri omaan väyryseen kaikki palikat. Itse ;=) paitsi aineet.
Vanhempiin pitäis o-renkaat ainakin letkuihin vaihtaa uudempiin vihreisiin jotka kestää uusia aineita käsittääkseni ei muuta, korjatkaa jos...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Freoneja ei saa myydä enää ollenkaan eikä muutenkaan saisi levitellä.Juselius kirjoitti:Manu300cea24 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia mitä kustantaa tähän vanhaan järjestemään ilmastoinnin huolto?
Elikkäs freonit vielä kitusissa pyörii.
Niitä lisättiin tossa parivuotta sitten lisää ja ilmastointi pelaa edelleen "kohtuu" hyvin.
Korvaavat kylmäaineet sinne pitäis heittää, uudet öljyt ja kuivaimet yms.
Kellään kokemuksia
Freoneja ei kai sais enää lisäillä, vaan pitäis vaihtaa liemet kokonaan.
Muistelen että siihenkin vaikuttaa nämä EU-direktiivit, saatan olla väärässä.![]()
Mutta SECiin tehtiin ilmastoinnin isohuolto 5 vuotta sitten ja hintaa kertyi 400€:a. Vaihdettiin uudet korvaavat aineet freonien tilalle, R134 (1kg) 38€, kuivain 40€, PAO AA1-öljy 1litra 66€, väriaine 20€, adapteri 9€ ja pikkutarvikkeita 20€.
Ja hyvin toimi sen jälkeen, itse asiassa tehokkaammin, eikä tihkunu aineet pois.
Ongelma jätettä nykyään.
Mut sain tiskin alta eräältä kaverilta.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tod.näk. samat kakut on koneistossa kun mullakin.TuohkaRacing kirjoitti:mistäs sen saa selville millaset aineet sinne pitäis laittaa. auto on kyl -89 vuos mallia et varmaa se vanhemmat kylmäaineet.
Vissiin joku IC49 on vastaava aine? Mikä pysyy letkuissa yms.?
En tiiä siksi kysyn viisaammilta

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Enhän mää näistä mitään tiedä, mutta kirjoitan kuitenkin mitä luulen.
Ensinnäkin ilmastoinnin huolto???
Jos toimii niinkuin pitää niin mitä siihen kokee. Sehän suljettu järjestelmä. Tuossa keittiön nurkassa on v.-72 valmistettu jää/pakastikaappi, samat öljyt ja kylmäaineet ja kylmää tulee. Vain yksi termostaatti on vaihdettu ja pyörii kuitenkin 24h vuorokaudessa kesät talvet.
No ulkopuolinen huolto on eriasia.
Noista kylmäaineista mutua:
Tuo R134 ei oo mikään freonin korvaava aine, sen kun laittaa muuttamatta järjestelmää niin on niinsanottujen huoltoliikkeiden jatkuva lypsylehmä. Ei pysy vanhoissa järjestelmissä. Jos siihen menee niin pitää vaihtaa kaikki tiivisteet ja letkut. Se on noiden uudempien kylmäaine.
Mutta löytyyhän noihin vanhempiin korvaaviakin aineita. Pysyvät paremmin vanhoissa järjestelmissä, mutta kylmän tuotto on hieman pienempi.
Omassa toisessa 124:ssa tuontiautossa on Saksassa Boschin liikkeesä laitettu korvaavaksi R413a ja toisessa taasen Isceon 49 täällä Suomessa. Taitavat olla lähes samoja aineita eri kauppanimillä. Näitä nimenommaan aineiden valmistajat kauppaavat freonien tilalle. Vuosi pari sitten noita ei kyllä huoltoasemahuoltoliikkeistä löytynyt eikä monesta suuremmastakaan.
Ensinnäkin ilmastoinnin huolto???
Jos toimii niinkuin pitää niin mitä siihen kokee. Sehän suljettu järjestelmä. Tuossa keittiön nurkassa on v.-72 valmistettu jää/pakastikaappi, samat öljyt ja kylmäaineet ja kylmää tulee. Vain yksi termostaatti on vaihdettu ja pyörii kuitenkin 24h vuorokaudessa kesät talvet.
No ulkopuolinen huolto on eriasia.
Noista kylmäaineista mutua:
Tuo R134 ei oo mikään freonin korvaava aine, sen kun laittaa muuttamatta järjestelmää niin on niinsanottujen huoltoliikkeiden jatkuva lypsylehmä. Ei pysy vanhoissa järjestelmissä. Jos siihen menee niin pitää vaihtaa kaikki tiivisteet ja letkut. Se on noiden uudempien kylmäaine.
Mutta löytyyhän noihin vanhempiin korvaaviakin aineita. Pysyvät paremmin vanhoissa järjestelmissä, mutta kylmän tuotto on hieman pienempi.
Omassa toisessa 124:ssa tuontiautossa on Saksassa Boschin liikkeesä laitettu korvaavaksi R413a ja toisessa taasen Isceon 49 täällä Suomessa. Taitavat olla lähes samoja aineita eri kauppanimillä. Näitä nimenommaan aineiden valmistajat kauppaavat freonien tilalle. Vuosi pari sitten noita ei kyllä huoltoasemahuoltoliikkeistä löytynyt eikä monesta suuremmastakaan.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Huoltoa ilmastointiin W211 (6/2006) ja vähän muuta
Täyttö tehtiin 5 viikkoa edellisestä ja vajausta oli 200g. Väripanos ammuttiin ja tarkastus hetkellä ei ollut vuotoja. Parin viikon kuluttua käyn näyttämässä uudestaan. Omasta mielestä MB:n ilmastointi ei ole palelluttavan kylmä, mutta kylmää tosin tulee myös takapenkille erillisestä osiosta. Hintaa Konalassa kertyi 90 eur, joka kohtuu hintainen. Kesäisin huoltavat ilmastointeja. Liike Uudenmaan autovarustelu, myös minä voin suositella
Kompura ei puske kylmää tyhjäkäynnillä, huomaa hyvin kun auto ruksuttaa tyhjäkäyntiä ja sitten lähtee ajamaan. Taitaa olla ominaisuus eikä vika. Helteillä olen miuluummin käyttänyt manuaali säätöä kuin automaatti asentoa. Hirveä humina, kun starttaa auton kuumalta parkkipaikalta.
Kreikassa näin "tziljoonia" Meccereitä ja kun taksarit ajoivat yksin oli luu usein pihalla. Autot olivat kyllä upeassa kunnossa ja kalusto uudehkoa! Itse matkustin vain paikallisilla busseilla.

Kreikassa näin "tziljoonia" Meccereitä ja kun taksarit ajoivat yksin oli luu usein pihalla. Autot olivat kyllä upeassa kunnossa ja kalusto uudehkoa! Itse matkustin vain paikallisilla busseilla.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Sitten on kyllä tultu takapakkia kehityksessä jos ei paikallaan puske kylmää. Ainakin vanhassa väykyssä tulee ihan samanlaista kuin ajossakin. Tosin tuossakin jos keulan flektit eivät toimi ei paikallaan tule kylmää. Ja ilma on Kylmää, nuhan saa aikaiseksi
Lämpömittari näytti ilmastointifirmassa -1,6 astetta..en tiedä voiko olla edes mahdollista pakkasen puhaltaminen...

Tuskimpa sieltä ihan noin kylmää tulee. Riippuu tietenkin ulkoilman lämpötilasta mutta noin kesällä ehkä 5-asteista sieltä kylmimmillään tulee.AM kirjoitti:Sitten on kyllä tultu takapakkia kehityksessä jos ei paikallaan puske kylmää. Ainakin vanhassa väykyssä tulee ihan samanlaista kuin ajossakin. Tosin tuossakin jos keulan flektit eivät toimi ei paikallaan tule kylmää. Ja ilma on Kylmää, nuhan saa aikaiseksiLämpömittari näytti ilmastointifirmassa -1,6 astetta..en tiedä voiko olla edes mahdollista pakkasen puhaltaminen...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
SECissä oli huollon jälkeen sen verran tehokkaampi ilmastointi, jotta flunssan sillä sai itselleen, ennenkuin tottui uuteen tehokkaaseen jäähtyvyyteen. 

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Eikä kohta ollenkaan, kun on kylmäaineet ympäri ulkoilmaa kaikista mahdollisista paikoista, mihin vuoto voi tulla. Eli tarkistelkaas sitä flektin pyörimistäkin immeiset vähän nuin niinkuin säännöllisesti. Säästyy murheilta.AM kirjoitti: Tosin tuossakin jos keulan flektit eivät toimi ei paikallaan tule kylmää.
Nim. "Karvaasti kokenut"
Jeps, lauhdutin tuostakin pamahti. Pari viikkoa sitä ennen ilmastointi huollettu ja silloin flektit toimivat... Hyvin mahdollista että flektien toimimattomuus aiheutti osaltaan alkuperäisen lauhduttimen hajoamisen. Kompurahan kyllä sammuu jos paine nousee liikaa, mutta voi olla että ehtii silti nousemaan liikaa, ainakin vanhoille osille. Nyt autossa on tietysti uusi lauhdutin+flekti, ja taas uudet aineet sisässä.
toimii,ja ei..
Käytiin savossa,ja Juvan kohdalla tuntui ettei tuu enää kylmää,no laitoin eukon viemään auton vianorille Varkauteen,ja ite meni pelaamaan golffia.
Imuutettiin 570gr vanhoja pois,väriaine,(ei vuotoja),öljyt,ja uudet litkut 850 gr.
Sama juttu,pelaa hetken,ja sit hyppää ilmastointi pois päältä,oiskohan vika sisätunnistimessa??
Ensviikolla vien autosompaan tutkittavaksi,pakkohan ilmastoinnin on toimia,kun se autossa on:)
Imuutettiin 570gr vanhoja pois,väriaine,(ei vuotoja),öljyt,ja uudet litkut 850 gr.
Sama juttu,pelaa hetken,ja sit hyppää ilmastointi pois päältä,oiskohan vika sisätunnistimessa??
Ensviikolla vien autosompaan tutkittavaksi,pakkohan ilmastoinnin on toimia,kun se autossa on:)
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: toimii,ja ei..
Eikös tossa CLK:ssa oo ilmastoinnin kokonaistilavuus 1000 grammaa...Make kirjoitti:Käytiin savossa,ja Juvan kohdalla tuntui ettei tuu enää kylmää,no laitoin eukon viemään auton vianorille Varkauteen,ja ite meni pelaamaan golffia.
Imuutettiin 570gr vanhoja pois,väriaine,(ei vuotoja),öljyt,ja uudet litkut 850 gr.
Sama juttu,pelaa hetken,ja sit hyppää ilmastointi pois päältä,oiskohan vika sisätunnistimessa??
Ensviikolla vien autosompaan tutkittavaksi,pakkohan ilmastoinnin on toimia,kun se autossa on:)
Mittailin omasta sivusuulakkeesta sellaisella lasertähtäimellä varustetulla mittarilla ja se kyllä kertoi selviä - merkkisiä lämpötiloja. Ulkoilma oli tuolloin noin +20. Mittarin toleranssi manuskassa +-2% lukemasta. Ilmastoinnin kenno ei kuitenkaan saa jäätyä joten ei kait tuleva ilma jatkuvasti voi eikä saa miinuksilla olla kun vettä kennoon jokatapauksessa tiivistyy kelillä kuin kelillä?juhape kirjoitti:Tuskimpa sieltä ihan noin kylmää tulee. Riippuu tietenkin ulkoilman lämpötilasta mutta noin kesällä ehkä 5-asteista sieltä kylmimmillään tulee.AM kirjoitti:Sitten on kyllä tultu takapakkia kehityksessä jos ei paikallaan puske kylmää. Ainakin vanhassa väykyssä tulee ihan samanlaista kuin ajossakin. Tosin tuossakin jos keulan flektit eivät toimi ei paikallaan tule kylmää. Ja ilma on Kylmää, nuhan saa aikaiseksiLämpömittari näytti ilmastointifirmassa -1,6 astetta..en tiedä voiko olla edes mahdollista pakkasen puhaltaminen...
jos mittailet sellasella infrapuna laser lämpömittarilla, niin muista ottaa huomioon, että lukemat on ihan eri, mitä lämpötila, jos mittaa kirkkaasta heijastavasta pinnasta. esim kiiltävässä rosteri kattilassa on kiehuvaa vettä, niin mittari saattaa näyttää 60c. mustalla maalitussilla voi maalailla siitä mittauskohdasta, niin saa totuudenmukasta tietoo.Jari Ke kirjoitti:Mittailin omasta sivusuulakkeesta sellaisella lasertähtäimellä varustetulla mittarilla ja se kyllä kertoi selviä - merkkisiä lämpötiloja. Ulkoilma oli tuolloin noin +20. Mittarin toleranssi manuskassa +-2% lukemasta. Ilmastoinnin kenno ei kuitenkaan saa jäätyä joten ei kait tuleva ilma jatkuvasti voi eikä saa miinuksilla olla kun vettä kennoon jokatapauksessa tiivistyy kelillä kuin kelillä?juhape kirjoitti:Tuskimpa sieltä ihan noin kylmää tulee. Riippuu tietenkin ulkoilman lämpötilasta mutta noin kesällä ehkä 5-asteista sieltä kylmimmillään tulee.AM kirjoitti:Sitten on kyllä tultu takapakkia kehityksessä jos ei paikallaan puske kylmää. Ainakin vanhassa väykyssä tulee ihan samanlaista kuin ajossakin. Tosin tuossakin jos keulan flektit eivät toimi ei paikallaan tule kylmää. Ja ilma on Kylmää, nuhan saa aikaiseksiLämpömittari näytti ilmastointifirmassa -1,6 astetta..en tiedä voiko olla edes mahdollista pakkasen puhaltaminen...
ainakin osassa, jollei kaikissa mittareissa on ollu vähän tälläsiä ongelmia. muuten kyllä sairaan näppärä vekotin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E