W124 200D lisävesipumpun korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

W124 200D lisävesipumpun korjaus

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Onko kukaan korjannut? Mittasin, että jännitteet tulee, mutta moottorin resistanssi on ääretön--siis kaput. Voiko purkaa, vaihtaa hiilet, puhdistaa...? Vai onko hommattava uus tilalle?

Joku on korvannu sen haaravesiletkun siitä moottorin takaa 2x tavallisella letkulla ja metallisella liitinkappaleella--hitsasin tuossa pääsiäisenä haaroitinkappaleen vanhasta talouspaperirullatelineestä ja suihkunurkkauksen saippuatelineestä 8) Argh, vanha taito tallella... Ajattelin josko laittais tuon lisävesipumpun+pissapojan kierron kondikseen tässä kesälämpimillä.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

-ei kannata purkaa, mureni se siipi sinne sisään. Purin sen jälkeen moottorin ja totesin että ei sieltä hiilet lopu. Kannattaa voidella ne liukulaakerit ja pesän kumi tiivisteet, ne kun aiheuttava sen jumituksen.
Avatar
Nokitykki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 08.04.2003 09:51
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

Viesti Kirjoittaja Nokitykki »

Kyllähän sen voi korjata. Laita vaikka laturin hiilet sinne. Vaatii vain hieman fiilausta.
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

On noita korjattu ainakin 210:n, taitaa olla sama pumppu.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Katselin aparaattia päältäpäin ja sen moottoriosan voi ilmeisesti siitä irroittaa ilman että nesteet tulee pihalle? Siis, roottori pöydälle ja hommiin--jos menee rikki niin menköön--hommaan sitte uuden... 8)
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Juke72 kirjoitti:Katselin aparaattia päältäpäin ja sen moottoriosan voi ilmeisesti siitä irroittaa ilman että nesteet tulee pihalle? Siis, roottori pöydälle ja hommiin--jos menee rikki niin menköön--hommaan sitte uuden... 8)
Purista letkut irroituksen ajaksi lyttyyn.
ei tule kuin lusikallinen nestettä hukkaan.
voit myös yhdistää putket korjauksen ajaksi
putkenpätkällä...niin ei haittaa menoja.
BMW :kin käyttää samaa pumppua.

:wink:
Pi-le kun tuo musta palkki on viimeisen lyödyn kirjaimen päällä niin ei huomaa viheitä ...eikun virheitä :twisted:
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Siis se pitää ottaa se "vesiosakin" pois? Jotenkin olin siinä uskossa että sen voi purkaa kerroksittain, jolloin se vesiosa jäis vielä paikoilleen...

No, yhtäkaikki, katotaan miten käy--ainahan siihen voi laittaa suoran putken tilalle siksi aikaa kunnes saa uuden roottorin 8)
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Viime syksynä laitoin uudet hiilet kiertovesipumppuun. Helppo homma. Ostin 4x5 milliset hiilet ja lyhensin sopivan mittaiseksi ja kavensin vielä millin leveydestä pois viilalla. Pelannut koko talven hyvin. Kesäksi kannttaa irrottaa piuha liittimestä, niin kestää hiilet pidempään.
Vastaa Viestiin