230E päästöt koholla w124 -88
230E päästöt koholla w124 -88
230E -88 katsastuksessa pomppas päästöistä, eli lukemat on seuraavat, autossa on katti:
Lambda 0,857
co2 13,5 / 11,8
Co% 2,4 / 5,2
HC ppm 256 / 165
O2% 0,5 / 0,2
Rpm 880/ 2500
Mistä raadin mielestä vika voisi löytyä, Olisiko Lambda syyllinen?
Ja toisekseen onko auto edes vähäpäästöinen, otteessa lukee "monipistesuihkutin, happitunnistin, kolmitoimikatalysaattori, aktiivihiilisuodatin"
Lambda 0,857
co2 13,5 / 11,8
Co% 2,4 / 5,2
HC ppm 256 / 165
O2% 0,5 / 0,2
Rpm 880/ 2500
Mistä raadin mielestä vika voisi löytyä, Olisiko Lambda syyllinen?
Ja toisekseen onko auto edes vähäpäästöinen, otteessa lukee "monipistesuihkutin, happitunnistin, kolmitoimikatalysaattori, aktiivihiilisuodatin"
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Onko seosten mekaaninen säätö kohdallaan tyhjäkäynnillä ja EHAssa? Seokset ovat ilmeisesti niin paljon pielessä, että EHA:n sähköinen korjaus ei riitä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Kannattais kenties mennä korjaamolle mittauttaan ne päästöt, koska siellä voivat ehkä jotain asialle kommentoidakin (tai samantien tehdä) sekä yks pointyti vielä: usein uusintamittauksesta ei mene uutta veloitusta.
Ennen päästömittausta kannattaa varmistaa että katti on ajettu kuumaksi ja se happitunnistinkin voi hiukan virota jos kuormittaa vähäsen moottoria kierroksilla. Sain joskus neuvoa että "kakkosella kaheksaakymppiä ja jarrulla vähän lisävastusta..." Ja jos ei virkoa, happitunnistinta voi yrittää elvyttää, sen kärkeä (tohokin riittää siihen) punaiseksi hehkuttamalla. Happitunnistimen signaalijohdon (yleensä musta) ja maajohdon (muistan että harmaa) välistä jännitettä voi ylerismittarilla mitata, tunnistimen kärjen kuumetessa jännitteen pitäisi nousta yhteen volttiin tai liki, kuumennusliekkiä kauemmaksi viedessä jännitteen pitäis laskea - toimimaton tunnistin ei mitattaessa anna mitään jännitettä mittariin. Mutta happitunnistimen kuumaa kärkeä ei sitten kuulemma passaa maadoittaa suorin tein, menee rikki...
Toisaalta, ei ne happitunnistimen hinnat kai hirmu kovia enää ole, vaikka laittas uudenkin...
Ennen päästömittausta kannattaa varmistaa että katti on ajettu kuumaksi ja se happitunnistinkin voi hiukan virota jos kuormittaa vähäsen moottoria kierroksilla. Sain joskus neuvoa että "kakkosella kaheksaakymppiä ja jarrulla vähän lisävastusta..." Ja jos ei virkoa, happitunnistinta voi yrittää elvyttää, sen kärkeä (tohokin riittää siihen) punaiseksi hehkuttamalla. Happitunnistimen signaalijohdon (yleensä musta) ja maajohdon (muistan että harmaa) välistä jännitettä voi ylerismittarilla mitata, tunnistimen kärjen kuumetessa jännitteen pitäisi nousta yhteen volttiin tai liki, kuumennusliekkiä kauemmaksi viedessä jännitteen pitäis laskea - toimimaton tunnistin ei mitattaessa anna mitään jännitettä mittariin. Mutta happitunnistimen kuumaa kärkeä ei sitten kuulemma passaa maadoittaa suorin tein, menee rikki...
Toisaalta, ei ne happitunnistimen hinnat kai hirmu kovia enää ole, vaikka laittas uudenkin...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Jep, täytyy viikonloppuna mittoa Lambdaa, autolla on tosiaan entisen omistajan mukaan ajettu lyhyttä työmatka-ajoa, auto toimii mielestäni aika hyvin, aavistuksen omaista pientä nykinää on osakaasulla. Ostin siis auton päästöviallisena
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Mittailut on tehty, lambda antaa koneen lämpimäksikäytön jälkeen tasaisesti 0,45v kaasuttelu ei vaikuta asiaan yhtään, -> Lambda lienee entinen?, ensi viikolla vaihtoon ja leima hakemaan.
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Lambda vaihdettu, auto toimii nyt paljon paremmin, mittasin uuttakin lambdaa ja nyt arvo vaihtelee noin 0.2-0,9v välillä
Tasakaasulla auto nypyttää inhottavasti, ei ole terävää nykimistä vaan ennemmin sellaista pehmeää nypytystä, kiihdytyksessä toimii oikein hyvin, tyhjäkäynti tasainen, mitäs kannattattaa tarkistaa?
Tasakaasulla auto nypyttää inhottavasti, ei ole terävää nykimistä vaan ennemmin sellaista pehmeää nypytystä, kiihdytyksessä toimii oikein hyvin, tyhjäkäynti tasainen, mitäs kannattattaa tarkistaa?
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Meneeköhän se lambdan piuha apukuskin jalkatilassa? Sieltä kai vois...
Toi tuli mieleen että jospa se vika alunperin onkin muualla joka on saanut edellisen lambdankin pikkuhiljaa kuolemaan (tai eihän se aivan kuollu ollut kun anto vähäsen virtaa kuitenkin), ehkä joku suutinjuttu tai muu, joka on kiusannut pikkuhiljaksiin.
Tai sitten ne ylijänniterelejutskat... nehän kuulemma (tai luemma) tekee mitä ihmeellisempiä häiriöitä.
Toi tuli mieleen että jospa se vika alunperin onkin muualla joka on saanut edellisen lambdankin pikkuhiljaa kuolemaan (tai eihän se aivan kuollu ollut kun anto vähäsen virtaa kuitenkin), ehkä joku suutinjuttu tai muu, joka on kiusannut pikkuhiljaksiin.
Tai sitten ne ylijänniterelejutskat... nehän kuulemma (tai luemma) tekee mitä ihmeellisempiä häiriöitä.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Konttorilla käyty ja päästöjen puolesta kaikki on nyt ok, eli Lambda oli viallinen, tuohon pintakaasunykinään pitäisi nyt löytyä vihjeitä, huomenna olisi tarkoitus tarkistaa alipaineletkut konehuoneesta, uutta osaa on laitettu, tulpat, tulpanjohdot ja ilmansuodin
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Vika taisi löytyä, tulpat vaihdettiin vielä kerran uusiin, tällä kertaa merkkikaupan tähtimerkillä varustettuihin reiäntilkkeisiin ja katso, kaikki nykinä on tiessään. Taas tuli todistettua että pitäkää NGK mahdollisimman kaukana tähtiautosta! Uudet tulpat oli boschin mersulle tekemät. 

MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90