300 Coupe ei käynnisty! *NYT KÄYNNISTYY!*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

300 Coupe ei käynnisty! *NYT KÄYNNISTYY!*

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Eli reipas puolisen vuotta projektina tallissa seissyt W124 300CE (12V) ei käynnisty ei sitten millään. Bensat on vaihdettu uusiin,uudet tulpat, kipinä tulee, bensaa saa, sulakkeet ehjät , hyvin starttaa, öljyillä + suodattimilla ajettu alle 20km mutta ei, ei sitten millään. Kaksi päivää on nyt yritetty sahata käyntiin.
Autossa on BOSCH BLOCKTRONIC hälytin, mutta itsellä ei ole tietoakaan onko mallissa ajonestoa, isällä on TE:ssä samanlainen ja siinä kuulemma oli .mutta se on nyt ohitettu. Oon yrittänyt laittaa ovia lukkoon ja aukaista, mutta tuloksetta. Tosin tuossa TE:ssä oli kuulemma 5sek aikaa käynnistää auto ovien auettua, niin nopeasti en ole kokeillut.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? apu olisi tarpeen koska auto pitäisi saada parin päivän sisällä maalattavaksi.
Viimeksi muokannut EVO X, Su 18.04.2004 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Onko se ollu kauan ilman virtaa??

en tiedä mutta joskus on ruiskun muisti menny ja boxiin on pitäny ajaa uus ohjelma...ei mersuista kokemusta mutta setämiehen ralliautos oli sellaanen...toki ralliautot erikseen...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tuleeko bensaa paineella eli käynnistyykö pumppu?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18152
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kipinä tulee ja bensaa saa niin pitäisi käydä...
Ongelma ei voi silloin olla myöskään ajonestossa.

Mikäli bensaakin todella tulee,niin;
Onko puristuksia vai starttaako tosi kevyesti ?
wiimax.fi
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Tuotas, yksi mahdollisuus lisää kehiin. Omastanihan meni silloin talvella puola yllättäen, eikä moottori edes luvannut eetterilläkään(1prk :shock: ) vaikka kipinää tuli tulpille satavarmasti ,ymmärrä vieläkään :?
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

-Miinusnapa on ollu irti varmaan yhteensä yli puolet tuosta ajasta..
-Bensa pumppu kyllä surisee iloisesti
Mutta kuinkas tarkastan kuinka iloisesti sitä tulee konehuoneen puolelle asti?
-Normaalisti starttaa, ja kumma kyllä ,kun konehuoneen puolelle ei olla tehty yhtään mitään koko tuona aikana, ja silti takkuaa.
-kaikki auton sähköt pelittää moitteettomasti.


-yksi huomautus vielä: heti kahden viikon seisonnan jälkeen muistan kun auto ei silloinkaan lähtenyt käyntiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Eräs kaverini ehdotti lämpöanturia, hajallisena antaa kylmänäkin täyden määrän bensaa ,ja kastelee tulpat ennen kipinää! Tulpat on muuten ollut joka kerta märät vaikka en ole kaasu antanutkaan.Olisko tässä perää??

Sähkötöitä on joutunu auton kanssa tekemään ja sulakkeita on paukkunut, esim. mittarin takaa jne. olisko jokin palikka/rele mahdollisesti kärventynyt?

Tuossa C:ssä ongelman aiheuttaja oli päävirtarele, eli auto ei myöskään lähtenyt käyntiin..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mahtaako hän saada bensaa pyttyihin asti, eli ts. kasteleeko tulppia?

Edit: Noniin, tuossa ylhäällähän se jo lukikin. :oops:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
riisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 09.08.2003 08:05

Viesti Kirjoittaja riisseli »

Mystinen m103!
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

EVO X kirjoitti:Tulpat on muuten ollut joka kerta märät vaikka en ole kaasu antanutkaan.
Onko kokeiltu vaikuttaako mitään jos kaasun painaa kokonaan pohjaan ja samalla tarjoaa starttia? Lupaileeko edes?

Olisko mahdollisesti startti yritysten myötä imusarjaan ajettu niin paljon bensaa, että se kastelee tulpat heti kättelyssä :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Rele voisi ihan hyvin ollakkin...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

EVO X kirjoitti:Olisko jokin palikka/rele mahdollisesti kärventynyt?

Tuossa C:ssä ongelman aiheuttaja oli päävirtarele, eli auto ei myöskään lähtenyt käyntiin..
Itse lähtisin tosta sitä vikaa etsimään. Joku hapettunut juotos tai vastaava. Kannattaa avata rele ja tutkia tarkemmin miltä näyttää. Tuo tulppien kastelu ihmetyttää vain :?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kyllä bensan saannista saa käsityksen, kun testaa tulppia ilman ylimääräistä "kynttilää". (Tällöin otamma yhden tulpan irti koneesta, pistämme siihen johdon kiinni ja asetamme tulpan kierreosa metalliin koskien esim. koneen päälle. ) Startatessa tulpanreiästä pitäisi pöllähtää bensaa, jos sitä riittävästi tulee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onkos siinä päävirta sulaketta. Niinkuin tuodssa C:ssä on siellä konehuoneessa apukuskin puolella. Joka on elektronikan suojana. Jos on niin se palanut tai hapettunut, niin ei lähde tulille.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

En ole kokeillut startata kaasu pohjassa, mutta voihan sitä yrittää.
En oo myöskään perehtynyt noihin coupen releisiin kun en tiedä mikä rele on mikäkin..Olisko jollain muulla tietoa? sielä oli ainakin vihreä, metalli, valkoinen, musta ja sitten kaksi isoa mötikkää joista toinen hellan eli varmasti valoille.No veli poika tulee ehkä käymään ja sillä on sama kone TE:ssä niin vois hieman vaihdella noita releitä.
Sitten pitää yrittää pyörittää konetta ilman tulppia että kaikki paska pääsis pois, sitte tulpat kuumiksi, ja webasto vaikka hetkeksi päälle ja kokeilla uudestaan. Webaston kanssa sitä kyllä kokeiltiin aikaisemminkin ,mutta ei lähteny vaikka kone oli lämmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Mulla on kaksi eri kakskasikymppistä kuollut mystisesti, molemmilla kerroilla ongelmana oli ne suuret keraamiset/bakeliittivastukset konehuoneen vasemmalta laidalta. En kyllä tiedä jos noissa uudemmissa myllyissä on samanlaisia.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vika löytyi!! Kylmästä hallista johtuen ja sen lämmittämisestä, virranjakajaan oli kertynyt kosteutta joten se oli aivan täynnä ruoste mömmöä ja kaikki nastat aivan hapettuneita! no pieni kuivaus ja putsaus operaatio niin käy ja kukkuu!! 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin