300 Coupe ei käynnisty! *NYT KÄYNNISTYY!*
300 Coupe ei käynnisty! *NYT KÄYNNISTYY!*
Eli reipas puolisen vuotta projektina tallissa seissyt W124 300CE (12V) ei käynnisty ei sitten millään. Bensat on vaihdettu uusiin,uudet tulpat, kipinä tulee, bensaa saa, sulakkeet ehjät , hyvin starttaa, öljyillä + suodattimilla ajettu alle 20km mutta ei, ei sitten millään. Kaksi päivää on nyt yritetty sahata käyntiin.
Autossa on BOSCH BLOCKTRONIC hälytin, mutta itsellä ei ole tietoakaan onko mallissa ajonestoa, isällä on TE:ssä samanlainen ja siinä kuulemma oli .mutta se on nyt ohitettu. Oon yrittänyt laittaa ovia lukkoon ja aukaista, mutta tuloksetta. Tosin tuossa TE:ssä oli kuulemma 5sek aikaa käynnistää auto ovien auettua, niin nopeasti en ole kokeillut.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? apu olisi tarpeen koska auto pitäisi saada parin päivän sisällä maalattavaksi.
Autossa on BOSCH BLOCKTRONIC hälytin, mutta itsellä ei ole tietoakaan onko mallissa ajonestoa, isällä on TE:ssä samanlainen ja siinä kuulemma oli .mutta se on nyt ohitettu. Oon yrittänyt laittaa ovia lukkoon ja aukaista, mutta tuloksetta. Tosin tuossa TE:ssä oli kuulemma 5sek aikaa käynnistää auto ovien auettua, niin nopeasti en ole kokeillut.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? apu olisi tarpeen koska auto pitäisi saada parin päivän sisällä maalattavaksi.
Viimeksi muokannut EVO X, Su 18.04.2004 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
...
Onko se ollu kauan ilman virtaa??
en tiedä mutta joskus on ruiskun muisti menny ja boxiin on pitäny ajaa uus ohjelma...ei mersuista kokemusta mutta setämiehen ralliautos oli sellaanen...toki ralliautot erikseen...
en tiedä mutta joskus on ruiskun muisti menny ja boxiin on pitäny ajaa uus ohjelma...ei mersuista kokemusta mutta setämiehen ralliautos oli sellaanen...toki ralliautot erikseen...
-Miinusnapa on ollu irti varmaan yhteensä yli puolet tuosta ajasta..
-Bensa pumppu kyllä surisee iloisesti
Mutta kuinkas tarkastan kuinka iloisesti sitä tulee konehuoneen puolelle asti?
-Normaalisti starttaa, ja kumma kyllä ,kun konehuoneen puolelle ei olla tehty yhtään mitään koko tuona aikana, ja silti takkuaa.
-kaikki auton sähköt pelittää moitteettomasti.
-yksi huomautus vielä: heti kahden viikon seisonnan jälkeen muistan kun auto ei silloinkaan lähtenyt käyntiin.
-Bensa pumppu kyllä surisee iloisesti
Mutta kuinkas tarkastan kuinka iloisesti sitä tulee konehuoneen puolelle asti?
-Normaalisti starttaa, ja kumma kyllä ,kun konehuoneen puolelle ei olla tehty yhtään mitään koko tuona aikana, ja silti takkuaa.
-kaikki auton sähköt pelittää moitteettomasti.
-yksi huomautus vielä: heti kahden viikon seisonnan jälkeen muistan kun auto ei silloinkaan lähtenyt käyntiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Eräs kaverini ehdotti lämpöanturia, hajallisena antaa kylmänäkin täyden määrän bensaa ,ja kastelee tulpat ennen kipinää! Tulpat on muuten ollut joka kerta märät vaikka en ole kaasu antanutkaan.Olisko tässä perää??
Sähkötöitä on joutunu auton kanssa tekemään ja sulakkeita on paukkunut, esim. mittarin takaa jne. olisko jokin palikka/rele mahdollisesti kärventynyt?
Tuossa C:ssä ongelman aiheuttaja oli päävirtarele, eli auto ei myöskään lähtenyt käyntiin..
Sähkötöitä on joutunu auton kanssa tekemään ja sulakkeita on paukkunut, esim. mittarin takaa jne. olisko jokin palikka/rele mahdollisesti kärventynyt?
Tuossa C:ssä ongelman aiheuttaja oli päävirtarele, eli auto ei myöskään lähtenyt käyntiin..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Onko kokeiltu vaikuttaako mitään jos kaasun painaa kokonaan pohjaan ja samalla tarjoaa starttia? Lupaileeko edes?EVO X kirjoitti:Tulpat on muuten ollut joka kerta märät vaikka en ole kaasu antanutkaan.
Olisko mahdollisesti startti yritysten myötä imusarjaan ajettu niin paljon bensaa, että se kastelee tulpat heti kättelyssä

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Rele voisi ihan hyvin ollakkin...
Itse lähtisin tosta sitä vikaa etsimään. Joku hapettunut juotos tai vastaava. Kannattaa avata rele ja tutkia tarkemmin miltä näyttää. Tuo tulppien kastelu ihmetyttää vainEVO X kirjoitti:Olisko jokin palikka/rele mahdollisesti kärventynyt?
Tuossa C:ssä ongelman aiheuttaja oli päävirtarele, eli auto ei myöskään lähtenyt käyntiin..

Kyllä bensan saannista saa käsityksen, kun testaa tulppia ilman ylimääräistä "kynttilää". (Tällöin otamma yhden tulpan irti koneesta, pistämme siihen johdon kiinni ja asetamme tulpan kierreosa metalliin koskien esim. koneen päälle. ) Startatessa tulpanreiästä pitäisi pöllähtää bensaa, jos sitä riittävästi tulee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
En ole kokeillut startata kaasu pohjassa, mutta voihan sitä yrittää.
En oo myöskään perehtynyt noihin coupen releisiin kun en tiedä mikä rele on mikäkin..Olisko jollain muulla tietoa? sielä oli ainakin vihreä, metalli, valkoinen, musta ja sitten kaksi isoa mötikkää joista toinen hellan eli varmasti valoille.No veli poika tulee ehkä käymään ja sillä on sama kone TE:ssä niin vois hieman vaihdella noita releitä.
Sitten pitää yrittää pyörittää konetta ilman tulppia että kaikki paska pääsis pois, sitte tulpat kuumiksi, ja webasto vaikka hetkeksi päälle ja kokeilla uudestaan. Webaston kanssa sitä kyllä kokeiltiin aikaisemminkin ,mutta ei lähteny vaikka kone oli lämmin.
En oo myöskään perehtynyt noihin coupen releisiin kun en tiedä mikä rele on mikäkin..Olisko jollain muulla tietoa? sielä oli ainakin vihreä, metalli, valkoinen, musta ja sitten kaksi isoa mötikkää joista toinen hellan eli varmasti valoille.No veli poika tulee ehkä käymään ja sillä on sama kone TE:ssä niin vois hieman vaihdella noita releitä.
Sitten pitää yrittää pyörittää konetta ilman tulppia että kaikki paska pääsis pois, sitte tulpat kuumiksi, ja webasto vaikka hetkeksi päälle ja kokeilla uudestaan. Webaston kanssa sitä kyllä kokeiltiin aikaisemminkin ,mutta ei lähteny vaikka kone oli lämmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Mulla on kaksi eri kakskasikymppistä kuollut mystisesti, molemmilla kerroilla ongelmana oli ne suuret keraamiset/bakeliittivastukset konehuoneen vasemmalta laidalta. En kyllä tiedä jos noissa uudemmissa myllyissä on samanlaisia.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Vika löytyi!! Kylmästä hallista johtuen ja sen lämmittämisestä, virranjakajaan oli kertynyt kosteutta joten se oli aivan täynnä ruoste mömmöä ja kaikki nastat aivan hapettuneita! no pieni kuivaus ja putsaus operaatio niin käy ja kukkuu!! 

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)