W123:n pohjassa kulkee kolme (jarru?)putkea vierekkäin kuskinpuolella. Rupesi vuotamaan se vasemmanpuoleisin oikein urakalla. Eli se takapenkin alapuolella oleva kohta. Kysymys kuuluukin; mikä osa se mahtaa olla nimeltään/varaosanumeroltaan? Ostin Ever-Partsista yhden putkenpätkän sellaisen piirustuksen pohjalta, putki oli n. 44 cm pitkä, mutta oli väärä, tän pitää olla sellainen missä on kaikenmaailman mutkiakin.
Neuvokaa tyhmää (taas kerran), pitää maanantaina mennä uusintakäynnille (tai painella Veholle, kun on Pitäjänmäelle matkaa n. 1 km)
Minulla oli samassa kohdassa vuoto.
Kaksi putkea ovat bensan syöttöä varten ja yksi putki jarruille. Kun korjaat yhden putken, hyvin todennäköisesti viereinen putki rupeaa vuotamaan. Eli kannattaa vaihtaa heti kaikki. Minulla kävi juuri näin. Ensin vaihdoin yhden pätkän ja rupes sitten viereinen vuotamaan.
Hovikorjaajan kanssa vaihdoin nuo putken siten, että kaikki poikki pohjan alta ja bensa putket korvattiin sopivalla letkulla ja jarru putki jatkettiin uudella metri tavarana myytävällä putkella. Reilun metrin verran jouduin vaihtamaan varmuuden vuoksi. Kaksi talvea on kestänyt.
No joka tapauksessa putkia saa metritavarana. Mutkat on yleensä väännettävä itse. Mittaa vanha putki ja hae vastaava tilalle. Jarruputkiin joutuu vielä tekemään itse päät, jos ei ole valmiiksi tehty. Suhteellisen v-mäinen vaihtaa, kun kulkee taka-akselin päältä. Noita sun putkia on varmasti jatkettu -mikä ei ole kovin suotavaa- kun mainitsit tuosta 44 cm:n putkesta.
Sami S kirjoitti:bensa putket korvattiin sopivalla letkulla
Aha, persoonallinen ratkaisu ongelmaan.
EDIT: pyöristyttävä kirjoitusvirhe korjattu
Viimeksi muokannut Leka, Su 18.04.2004 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarruputkien jatkaminen jälkiasennus jatkoliittimellä on laiton. (katsastusmiehen mukaan)
Putki kannattaa tehdä metritavarasta.
Lähes jokaisella korjaamolla on putkenpääntekolaite , liittimet ja putkea (paitsi veholla).
Putki maksaa n. 5€/metri ja liittimet jotain 2-4€/kpl.
Ja tulee varmasti sopiva kun tekee sen putken paikan päällä vanhaa mallina käyttäen.
agip kirjoitti:Jarruputkien jatkaminen jälkiasennus jatkoliittimellä on laiton. (katsastusmiehen mukaan)
No, minulla on mennyt kahdesti läpi katsastuksesta jatkoputkella. Liitos kannattaa tehdä sellaiseen paikkaan mistä sitä ei näy, esim pohjassa olevien pidikkeiden sisään.
Vanhaan on vaikea tehdä jatko päätä. Putket pinnoitettu jollain aineella ja se puristin ei tahdo ottaa kiinni.