Vikakoodin lukija ei tunnista väyrystä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Vikakoodin lukija ei tunnista väyrystä

Viesti Kirjoittaja hc3 »

e280 suora6 -96 tomaatti & ilmeisesti hieman piristettykin

Autoon on kone vaihdettu saksassa 8vuotta sitten mutta se tuskin vaikuttaa ainakaan päästöihin koska viime kuussa päästöt Ok Ruotsissa mitattuna.

Katsastuksessa jäi kiinni päästöistä ja oli tarkotus yksinkertasesti viedä auto VIKAKOODIN lukuun & varmistaa epäilykset että onko vika lambdassa vai katissa mutta ei, kahdella laitteella koitettu niin molemmat on ilmottanut että "auto ei ole asianmukainen".

Päästöt tyhjäkäynnillä

Hc 137
Co 0.39
o2 0
Co2 15

Kierroksilla

Hc 56
Co 0.12
o2 0
Co2 15
lambda 0979
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vaihdettu kone samanlainen kun vanha?
mikä laite millä koodit yritetty lukea?
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Kannattaa katsoa, että pistokkeen pinnit on kunnossa. Mulla ei ole, täytyy kysyä Veholta tai jostain muualta yksi pinni. Korjaaja ihmetteli kun ei lukeminen pelittänyt.. ja avasi pistokkeen 8) Ei löytynyt miljoonalaatikosta sopivaa.
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, La 15.08.2009 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Juu mylly on vastaavanlainen
Katottiin jollain autocom laitteella, Onko mersulle omat lukulaitteet?
Täytyy tsekkailla noi pinnit
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Päästöt tyhjäkäynnillä

Hc 137
Co 0.39
o2 0
Co2 15

Kierroksilla

Hc 56
Co 0.12
o2 0
Co2 15
lambda 0979
Luultavasti tyhjäkäynnin hc ja co putoaa alemmas kun kone ajetaan kunnolla kuumaksi ja otetaan heti pakokaasutesti.
Hyväthän nuo arvot muuten on.
wiimax.fi
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

dealer kirjoitti:
Päästöt tyhjäkäynnillä

Hc 137
Co 0.39
o2 0
Co2 15

Kierroksilla

Hc 56
Co 0.12
o2 0
Co2 15
lambda 0979
Luultavasti tyhjäkäynnin hc ja co putoaa alemmas kun kone ajetaan kunnolla kuumaksi ja otetaan heti pakokaasutesti.
Hyväthän nuo arvot muuten on.
Joo mut epäilykset kohdistuu kattiin kun lämpösellä autolla tuntuu kiihdytykset aika puuroiselta & pakoputken äänet kuuluu lämpösenä erittäin matalana auton sisällekki. Kylmänä toimii/kiihtyy hyvin ja äänet normit.

En tiedä sitte vaikuttaisko tukkonen katti tohon asiaan mut koneen lämmöt nousee todella nopeesti puoleen väliin.
Vastaa Viestiin