C250TD ongelma ahtojen kanssa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

C250TD ongelma ahtojen kanssa

Viesti Kirjoittaja sakke »

eli vikana on semmonen että turbo lähtee välillä pois pelistä kesken ajon, sitte kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin taas toimii. olen vaihtanut jo ahtopainesäätimen, eikä se auttanut mitään. myös turbo suhisee mielestäni aivan liikaa, kuullostaa siltä että olis joku tehokkaampiki :D mistä vikaa lähtee etsimään?
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Muutama villi veikkaus, voiskohan tuo hukkaportti jäädä auki? Tai sitten pakokaasun takaisin kierrätys hajalla? Joku anturi tms. mikä jumittaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikatilaan menee, se on sitten toinen juttu mistä moinen johtuu.
Suhina viittaisi vaikkapa katalysaattorin tukkeutumiseen tai coolerin vuotoon.
wiimax.fi
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

no nyt löytyi vika, se harmaa letku joka tulee sisältä siihen möttin josta lähtee egr:ään letku niin siinä harmaassa letkussa oli kuula eikä tullut alipainetta. nyt autossa pysyy tehot. mutta silti suhisee todella paljon? vuotoja jossain vai voiko katalysaattori olla paskana?
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suhina viittaa kyllä vuotoon ahtopuolella. Kuulerin pääty voi olla irti. Tai sitten joku kumiputki halki.
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

tänään taas lähti tehot autosta. taitaa olla vuoto jossain ja sitten lyö vikatilaan. tarttee tarkistaa kaikki kumiletkut yms.
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

sakke kirjoitti:tänään taas lähti tehot autosta. taitaa olla vuoto jossain ja sitten lyö vikatilaan. tarttee tarkistaa kaikki kumiletkut yms.
Ahtomittarilla selviää vuotaako. Varaosaliikkeestä saa T haaroja ja joissain ahtomittareissa se on mukana. Helppo laittaa väliaikaisesti paikalleen ja testata. Itte joskus laitoin konepellin ja ikkunan välistä ilmaletkun kabiiniin ja mittari kiinni.

Kerroppa tuloksista jos mittailet.
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

auto senku jatkaa suhisemista. alkaa kohta hermot mennä :D mikään letku ei ole rikki, kuuleri on ehjä. kaikki alipaineletkut katottu. suhisee suhisee. :x vaihteita kun vaihtaa ni kauhee viive turbossa. automaattilootalla. ja edelleen vikatilaan menee.
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

sakke kirjoitti:auto senku jatkaa suhisemista. alkaa kohta hermot mennä :D mikään letku ei ole rikki, kuuleri on ehjä. kaikki alipaineletkut katottu. suhisee suhisee. :x vaihteita kun vaihtaa ni kauhee viive turbossa. automaattilootalla. ja edelleen vikatilaan menee.
Pakopuolen vuoto saa kans harmeja aikaiseksi mutta pakokaasun pitäisi kyllä haista ja jossain vaiheessa myös näkyä nokena.

Ilman vuotoa ei suhinaakaan kuulu joten siitä lähtökohdasta ajateltuna jossain "reikä" on. Jarrupenkissä vois löytyä se vuotokohta hetikin mutta kellä nyt sellainen pihasta löytyy.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tarkista katalysaattorit ensi tilassa. Ja samalla kun otat ne pois niin tyhjää ne. Itse kikkailin joskus hukkaporin kanssa, johtuen uudesta ja viallisesta ahtopaine mittarista jonka seurauksena downpipen ja pakoputken liitos alkoi vuotaa. Kuulosti ihan kuin ahtoputki tai cooleri olisi hajonnut. Epäilin pakosarjan tiivisteen vuotoakin. Keväällä sain päähänpiston että tyhjäämpä katit, suhinat loppui ja sekuntikellon kanssa kiihdyttely toi leveän hymyn naamaan :D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

sakke kirjoitti:no nyt löytyi vika, se harmaa letku joka tulee sisältä siihen möttin josta lähtee egr:ään letku niin siinä harmaassa letkussa oli kuula eikä tullut alipainetta. nyt autossa pysyy tehot. mutta silti suhisee todella paljon? vuotoja jossain vai voiko katalysaattori olla paskana?
Mistähän tuo kuula oli tuohon letkuun tullut ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olisko joku halunnut tukkia EGR järjestelmän pois käytöstä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

joo tarttee tossa viikonlopun aikana irrottaa putki ja tyhjentää katin ryjät pois, katsoa mitä tapahtuu :o . juu ilmeisesti egr oli yritetty tukkia. itse tukein egr:än ihan pakosarjan juuresta.
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

nyt muistin että autosta oli putki poikki heti turbon jälkeen se haitari systeemi. sillon kun putki oli poikki niin ei mennyt vikatilaan. vähän putken korjauksen jälkeen rupes menee vikatilaan. olettaisin nyt että putkin on tukossa. heti kun pääsen nosturille, niin tyhjennän sen.
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

noniin vihdoin vika korjattu! vika oli ahtoletkussa, oli yläpuolelta halki. en nähnyt sitä kun lattialla tutkailin. ja putki on tyhjennetty :) nyt auto kulkee niinku pitääki :)
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Vastaa Viestiin