olisiko ehdotuksia...
Mistäpäin kannattaisi ryhtyä etsimään valojärjestelmän ohjausyksikköä.
Pakitusvalo palaa hienosti kyllä, mutta ongelma on mukana paleleva jarruvalo. Katsastusmies ei tykännyt edes siitä versiosta missä ei ollut pakkipolttimoita paikallaan, joten jotain tars tehdä. Jos ei muuta niin vedellä tuoreita johtoja tilalle.
Katselin sähkötyskaaviosta johdonvärejä ja kytkentöjä, ja nyt tuntuisi tuommoinen ohjausboksi järkevältä tutkimuskohteelta, kunhan vain olisi haju mistä lähtisi autoa ensin purkamaan...
w124 300D valojärjestelmän ohjausyksikkö
w124 300D valojärjestelmän ohjausyksikkö
Pooto
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Jarru- ja peruutusvaloille menevät johdot kyllä kulkevat saman lamppujen virranmittausboxin kautta joka ohjaa valovian merkkivaloa. Tämä rasia on sulakerasian takaosassa, kahdella tähtipääruuvilla kiinni olevan kannen alla.
Mutta: Oletkos tarkistanut että takavalojen maadoitukset on kunnossa, nimenomaan niin että mittaat jännitteen takavalopolttimon kuoresta auton runkoon samalla kun pakki on päällä tai kaveri polkee jarrua ? Pitäisi olla luokkaa alle 0.1 volttia. Ei olisi ensimmäinen kerta kun huonot maadoitukset oireilee tuolla tavoin (hehkuttaa muita takavalopolttimoita)
Jyrki
Mutta: Oletkos tarkistanut että takavalojen maadoitukset on kunnossa, nimenomaan niin että mittaat jännitteen takavalopolttimon kuoresta auton runkoon samalla kun pakki on päällä tai kaveri polkee jarrua ? Pitäisi olla luokkaa alle 0.1 volttia. Ei olisi ensimmäinen kerta kun huonot maadoitukset oireilee tuolla tavoin (hehkuttaa muita takavalopolttimoita)
Jyrki