MB E220cdi T 2002

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rowmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 31.08.2009 19:19

MB E220cdi T 2002

Viesti Kirjoittaja rowmaster »

Kuka tuntee polttoainesäiliön metkut. Tankin koko 70 l mutta aine loppuu 55 l jälkeen. Tankissa on muovikuppi jonka pohjassa sihti ja siitä lähtee kupariputki moottoriin. Kipon laidalle tulee toinen kupariputki, ilmeisesti paluujohto. Kippo on n. 10 cm korkea halkaisija ehkä 15 cm. Mistä polttoaine pääsee kippoon. Tankki on yksiosainen. Löpö loppuu ennenkuin varoitusvalo syttyy. Tietokone näyttää vielä sillon n. 18 l. :?:
rowmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 31.08.2009 19:19

Re: MB E220cdi T 2002

Viesti Kirjoittaja rowmaster »

rowmaster kirjoitti:Kuka tuntee polttoainesäiliön metkut. Tankin koko 70 l mutta aine loppuu 55 l jälkeen. Tankissa on muovikuppi jonka pohjassa sihti ja siitä lähtee kupariputki moottoriin. Kipon laidalle tulee toinen kupariputki, ilmeisesti paluujohto. Kippo on n. 10 cm korkea halkaisija ehkä 15 cm. Mistä polttoaine pääsee kippoon. Tankki on yksiosainen. Löpö loppuu ennenkuin varoitusvalo syttyy. Tietokone näyttää vielä sillon n. 18 l. :?:
Ongelma ratkesi polttoaineen paluuputki joka tulee kippoon vetää mukaansa tankista löpöä. Tässä ejektorin tapaisessa aukossa oli paskaa. Kun rassasin sen moottorin käydessä lika siirtyi pyörimään kippoon. Onneksi se ei pääse moottoriin koska säiliön pohjalla on sihti.

Eipä auttanutkaan tämä konsti. Auto sammui uudestaan 868 km jälkeen ja tankkiin jäi tuo 15 litraa. Eli kuppi ei täyty edelleenkään. Ei osanneet Joensuun huollossakaan auttaa. Uudemmissa on muka sähköpumppu tankissa joka siirtää polttoainetta kippoon. Tähän vikaan voi kuulemma olla syynä ejektorin likaisuus/toimimattomuus tai siirtopumpun liian alkainen virtaama (paluuputkessa)
rowmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 31.08.2009 19:19

Re: MB E220cdi T 2002

Viesti Kirjoittaja rowmaster »

rowmaster kirjoitti:
rowmaster kirjoitti:Kuka tuntee polttoainesäiliön metkut. Tankin koko 70 l mutta aine loppuu 55 l jälkeen. Tankissa on muovikuppi jonka pohjassa sihti ja siitä lähtee kupariputki moottoriin. Kipon laidalle tulee toinen kupariputki, ilmeisesti paluujohto. Kippo on n. 10 cm korkea halkaisija ehkä 15 cm. Mistä polttoaine pääsee kippoon. Tankki on yksiosainen. Löpö loppuu ennenkuin varoitusvalo syttyy. Tietokone näyttää vielä sillon n. 18 l. :?:
Ongelma ratkesi polttoaineen paluuputki joka tulee kippoon vetää mukaansa tankista löpöä. Tässä ejektorin tapaisessa aukossa oli paskaa. Kun rassasin sen moottorin käydessä lika siirtyi pyörimään kippoon. Onneksi se ei pääse moottoriin koska säiliön pohjalla on sihti.

Eipä auttanutkaan tämä konsti. Auto sammui uudestaan 868 km jälkeen ja tankkiin jäi tuo 15 litraa. Eli kuppi ei täyty edelleenkään. Ei osanneet Joensuun huollossakaan auttaa. Uudemmissa on muka sähköpumppu tankissa joka siirtää polttoainetta kippoon. Tähän vikaan voi kuulemma olla syynä ejektorin likaisuus/toimimattomuus tai siirtopumpun liian alkainen virtaama (paluuputkessa)
Onko jollain ehdotuksia, tankin sisälle ei mahdu ede käsi aukko n.50mm.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Osta uus tankki, ei kai se paljoa maksa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin