w210 auto ei hehkuta, "liikennevalot" vilkkuvat...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

w210 auto ei hehkuta, "liikennevalot" vilkkuvat...

Viesti Kirjoittaja villeeino »

Hei!

oliskos jollain tälläiseen ongelmaan ratkaisuja. infrapuna-avaimella keskuslukitus toimii normaalisti mutta auton käynnistäminen tuottaa välillä ongelmia. paristot on vaihdettu avaimeen. käynnistystä yrittäessä ei pala hehkuvalo ollenkaan ja "liikennevalot" vain vilkkuvat. sinänsä mielenkiintoinen seikka on että yleensä ensimmäisen kerran pitemmän ajan jälkeen auto kyllä käynnistyy normaalisti ja hehkuvalo palaa mutta sitten toisella käynnistyskerralla onnistuminen on huomattavasti hankalempaa...aiemmin ongelma oli satunnaisempi, nykyään sitä tapahtuu useammin. ja vara-avainta minulla ei ole.

että tälläistä... vastailkaa jos jollakin on vastaavia kokemuksia tms.
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Kerro tarkemmin, eli käytätkö ovet lukossa välillä vai onko ne auki? Valojen vilkkuminen kertoo käynnistyksen eston olevan päällä ja sen kuittaaminen vaatii ovien lukitsemisen ja avaamisen infra-avaimella!

Onko auto lämmin vian ilmetessä?

Meillä on vähän sama ongelma tällä hetkellä 202:sessa?
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

en lukitse ovia välillä. ja mitään en tee eri tavalla kun yritän käynnistää autoa, välillä vaan lähtee ja välillä ei. ainakaan silloin eka käynnistyksessä ei ole lämmin ja hmm...viimeksi kun ei lähtenyt käyntiin oli edellisestä käynnistyksestä aikaa n. tunti. ja viime ajokerralla kun edellisestä käynnistyksestä oli jotain 2,5-3 tuntia niin auto käynnistyi ihan normaalisti. :)
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ensimmäisenä veikkaisin releboksia.

Onko ollut ongelmia nopeusmittarin kanssa - tai ongelmia ABS:n valojen kanssa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Hetkellisesti saattaa auttaa, kun käytät akun kaapelin irti.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

ei oo ollu ongelmia muuten. ei mittaristossa eikä abs valoissa. ja kokeiltu on tuota akun kaapelin irrotusta. ei mainittavia saavutuksia(yhdesti on lähtenyt käyntiin heti kaapelin irtikäytön jälkeen). paras lääke tuntuu kuitenkin olevan kun antaa meselle aikaa"kerätä voimia" ennen uutta käynnistystä... :D
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos vika toistuu jatkuvasti, etkä halua korjata asiaa ostamalla 150 eur releboksia Veholta, niin voisit tietenkin vaikkapa putsata niiden releiden kärjet. Jos vika katoaa sillä joksikin aikaa, niin ainahan se on eteenpäin.

Eikä se puhdistus maksa mitäään.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

täällä -00 w210 320 cdi, jossa ajoittain sama ongelma, eli hehkuasennossa ei tapahdu välillä mitään.

Avain pois, kääntö ilmassa 180 astetta ja uusi yritys yleensä auttaa heti. Joskus olen pyyhkäissyt niitä punaisia pintoja kevyesti kankaalla. Voisiko virtalukossa olla kulumaa tms ? -onko kallista lystiä ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
veve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 09.05.2009 22:24

Viesti Kirjoittaja veve »

Itsellä oli samaa vikaa, auto -96 220D. Vika on releboksin liittimissä jotka hapettuu ja olivatten muutenki huonosti kiinni. Würthin kontaktsprayta sinne ja vähän liittimien tinnien kääntelyä niin auttoi kummasti, ainakin toistaiseksi. Ennen tätä operaatiota jos rupes valot vilkkuileen ja ei startannut -> pari kovaa napautusta nyrkillä releboksiin aina kuuluui korviahivelevä napsahdus! :D
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Mitäs vika koodeja ne teille herjas??

Isän w202 220d -94 ei lähde lämpoisenä aina käyntiin. vikakoodeja iso nippu. Täytynee huomenna putsata releiden pinnit. josko auttais... :o
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja jos ei tuo liittimien rassaus auta niin poksi auki ja tinalla juotokset uusiksi.
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

tämä vika on ainakin laatuaan sitä luokkaa kun se tulee niin koko ajan vain pahenee,jos antaa auton lepäillä muutaman tunnin niin eipä se siitä miksikään muutu,itsellä väyrynen on levännyt jo yli puoli vuotta ja tulee myös niin tekemään jatkossakin :)
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Moro!
Itellä oli E220 D vm.96 ja sama vika, käytin autoa eräässä korjaamossa osasivat heti etsiä vikaa boksista missä on polttoainejärjestelmää ohjaavia releitä! Sanoivat että ovat aikasemminkin korjanneet samanlaisia vikoja on kuulemma huonoja juotoksia tehtaan jäliltä eli tinasivat kylmäjuotoksia! Tämän jälkeen autossa ei esiintyny kyseistä ongelmaa ja auto oli mulla useamman vuoden vielä!
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kuten tuossa yllä kirjoitinkin, niin omakohtaisesta kokemuksesta voin suositella releboksin vaihtoa - 150 eur Veholla. Vaihtotyössä tarvitsee ristipäämeisselin (sillä otetaan muovikansi pois - näkyy kuvassa.)

Kuva

Ja alla releboksi

Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja säästää sen 150e kun tinailee tuon itse kuntoon. :D
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tulipa tuo tinailtuakin pariin kertaan kuntoon. Nyt on vain silmät sen verran vanhat, että katsoin parhaaksi korjata "lopullisesti" sijoittamalla 150 euroa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

juu aukaisin tuon releboksin eilen ja tarkastelin asiaa lähemmin. kaikki releet tuntui olevan kiinni, mutta vasemman puolimmaisessa releen kotelossa(näkyy hyvin "chilin"laittamassa kuvassa, kiitos) oli jotain"kökköä"..puhistelin sen ja laitoin takaisin paikoilleen. sen jälkeen on ollut useampia lyhempiä ja vähän pitempiä ajoja ja joka kerta on käynnistynyt ensimmäisellä yrittämällä. saa tuo"tekohengitys"nyt toistaiseksi riittää... :) että kiitokset kaikille asiantuntevista kommenteista!
Matti.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 23.12.2007 01:06

Viesti Kirjoittaja Matti.H »

Joo itekkin painin tuon ongelman kanssa ,aluksi kolvailin sen relesysteemin juotokset uudelleen ja toimi vuoden verran ihan hyvin ,mutta sitten hyytyi kokonaan eikä aihettanut enää muuta kuin sivullisten hymyilyä kun kaupan pihalla rystyset verillä paukutti sitä releboksia mersun konehuoneessa.Sitten hain tuon osan veholta eikä sen jälkeen ole enää oireillut.
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Itsellä vastaava vika johtui moottorinohjausboksin hapettuneista pinneistä.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

"...moottorinohjausboksin hapettuneista pinneistä..."

Missähän päin autoa tuollaiset "pinnit" ovat? :?: Tarkennappa hiukan, ettei vain joku lähtisi viestisi innoittamana etsimään vikaa muualta kuin releboksista.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Chili kirjoitti:"...moottorinohjausboksin hapettuneista pinneistä..."

Missähän päin autoa tuollaiset "pinnit" ovat? :?: Tarkennappa hiukan, ettei vain joku lähtisi viestisi innoittamana etsimään vikaa muualta kuin releboksista.
Siellä saman muovikannen alla se suurin metallinen poksi.
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Chili kirjoitti:"...moottorinohjausboksin hapettuneista pinneistä..."

Missähän päin autoa tuollaiset "pinnit" ovat? :?: Tarkennappa hiukan, ettei vain joku lähtisi viestisi innoittamana etsimään vikaa muualta kuin releboksista.
Niin siis vikaahan ei missään nimessä saa etsiä muualta kuin releboksista? :D Kyllä minun kohdallani vaan täytyi...
Se on se suurin boksi mitä sieltä löytyy, tulee paljon ohuita johtoja ja monta liitintä.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Vastaa Viestiin