w210 auto ei hehkuta, "liikennevalot" vilkkuvat...
w210 auto ei hehkuta, "liikennevalot" vilkkuvat...
Hei!
oliskos jollain tälläiseen ongelmaan ratkaisuja. infrapuna-avaimella keskuslukitus toimii normaalisti mutta auton käynnistäminen tuottaa välillä ongelmia. paristot on vaihdettu avaimeen. käynnistystä yrittäessä ei pala hehkuvalo ollenkaan ja "liikennevalot" vain vilkkuvat. sinänsä mielenkiintoinen seikka on että yleensä ensimmäisen kerran pitemmän ajan jälkeen auto kyllä käynnistyy normaalisti ja hehkuvalo palaa mutta sitten toisella käynnistyskerralla onnistuminen on huomattavasti hankalempaa...aiemmin ongelma oli satunnaisempi, nykyään sitä tapahtuu useammin. ja vara-avainta minulla ei ole.
että tälläistä... vastailkaa jos jollakin on vastaavia kokemuksia tms.
oliskos jollain tälläiseen ongelmaan ratkaisuja. infrapuna-avaimella keskuslukitus toimii normaalisti mutta auton käynnistäminen tuottaa välillä ongelmia. paristot on vaihdettu avaimeen. käynnistystä yrittäessä ei pala hehkuvalo ollenkaan ja "liikennevalot" vain vilkkuvat. sinänsä mielenkiintoinen seikka on että yleensä ensimmäisen kerran pitemmän ajan jälkeen auto kyllä käynnistyy normaalisti ja hehkuvalo palaa mutta sitten toisella käynnistyskerralla onnistuminen on huomattavasti hankalempaa...aiemmin ongelma oli satunnaisempi, nykyään sitä tapahtuu useammin. ja vara-avainta minulla ei ole.
että tälläistä... vastailkaa jos jollakin on vastaavia kokemuksia tms.
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Kerro tarkemmin, eli käytätkö ovet lukossa välillä vai onko ne auki? Valojen vilkkuminen kertoo käynnistyksen eston olevan päällä ja sen kuittaaminen vaatii ovien lukitsemisen ja avaamisen infra-avaimella!
Onko auto lämmin vian ilmetessä?
Meillä on vähän sama ongelma tällä hetkellä 202:sessa?
Onko auto lämmin vian ilmetessä?
Meillä on vähän sama ongelma tällä hetkellä 202:sessa?
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
en lukitse ovia välillä. ja mitään en tee eri tavalla kun yritän käynnistää autoa, välillä vaan lähtee ja välillä ei. ainakaan silloin eka käynnistyksessä ei ole lämmin ja hmm...viimeksi kun ei lähtenyt käyntiin oli edellisestä käynnistyksestä aikaa n. tunti. ja viime ajokerralla kun edellisestä käynnistyksestä oli jotain 2,5-3 tuntia niin auto käynnistyi ihan normaalisti. 

ei oo ollu ongelmia muuten. ei mittaristossa eikä abs valoissa. ja kokeiltu on tuota akun kaapelin irrotusta. ei mainittavia saavutuksia(yhdesti on lähtenyt käyntiin heti kaapelin irtikäytön jälkeen). paras lääke tuntuu kuitenkin olevan kun antaa meselle aikaa"kerätä voimia" ennen uutta käynnistystä... 

Jos vika toistuu jatkuvasti, etkä halua korjata asiaa ostamalla 150 eur releboksia Veholta, niin voisit tietenkin vaikkapa putsata niiden releiden kärjet. Jos vika katoaa sillä joksikin aikaa, niin ainahan se on eteenpäin.
Eikä se puhdistus maksa mitäään.
Eikä se puhdistus maksa mitäään.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
täällä -00 w210 320 cdi, jossa ajoittain sama ongelma, eli hehkuasennossa ei tapahdu välillä mitään.
Avain pois, kääntö ilmassa 180 astetta ja uusi yritys yleensä auttaa heti. Joskus olen pyyhkäissyt niitä punaisia pintoja kevyesti kankaalla. Voisiko virtalukossa olla kulumaa tms ? -onko kallista lystiä ?
Avain pois, kääntö ilmassa 180 astetta ja uusi yritys yleensä auttaa heti. Joskus olen pyyhkäissyt niitä punaisia pintoja kevyesti kankaalla. Voisiko virtalukossa olla kulumaa tms ? -onko kallista lystiä ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Itsellä oli samaa vikaa, auto -96 220D. Vika on releboksin liittimissä jotka hapettuu ja olivatten muutenki huonosti kiinni. Würthin kontaktsprayta sinne ja vähän liittimien tinnien kääntelyä niin auttoi kummasti, ainakin toistaiseksi. Ennen tätä operaatiota jos rupes valot vilkkuileen ja ei startannut -> pari kovaa napautusta nyrkillä releboksiin aina kuuluui korviahivelevä napsahdus! 

- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Mitäs vika koodeja ne teille herjas??
Isän w202 220d -94 ei lähde lämpoisenä aina käyntiin. vikakoodeja iso nippu. Täytynee huomenna putsata releiden pinnit. josko auttais...
Isän w202 220d -94 ei lähde lämpoisenä aina käyntiin. vikakoodeja iso nippu. Täytynee huomenna putsata releiden pinnit. josko auttais...

--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
tämä vika on ainakin laatuaan sitä luokkaa kun se tulee niin koko ajan vain pahenee,jos antaa auton lepäillä muutaman tunnin niin eipä se siitä miksikään muutu,itsellä väyrynen on levännyt jo yli puoli vuotta ja tulee myös niin tekemään jatkossakin 

w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Moro!
Itellä oli E220 D vm.96 ja sama vika, käytin autoa eräässä korjaamossa osasivat heti etsiä vikaa boksista missä on polttoainejärjestelmää ohjaavia releitä! Sanoivat että ovat aikasemminkin korjanneet samanlaisia vikoja on kuulemma huonoja juotoksia tehtaan jäliltä eli tinasivat kylmäjuotoksia! Tämän jälkeen autossa ei esiintyny kyseistä ongelmaa ja auto oli mulla useamman vuoden vielä!
Itellä oli E220 D vm.96 ja sama vika, käytin autoa eräässä korjaamossa osasivat heti etsiä vikaa boksista missä on polttoainejärjestelmää ohjaavia releitä! Sanoivat että ovat aikasemminkin korjanneet samanlaisia vikoja on kuulemma huonoja juotoksia tehtaan jäliltä eli tinasivat kylmäjuotoksia! Tämän jälkeen autossa ei esiintyny kyseistä ongelmaa ja auto oli mulla useamman vuoden vielä!
Kuten tuossa yllä kirjoitinkin, niin omakohtaisesta kokemuksesta voin suositella releboksin vaihtoa - 150 eur Veholla. Vaihtotyössä tarvitsee ristipäämeisselin (sillä otetaan muovikansi pois - näkyy kuvassa.)

Ja alla releboksi


Ja alla releboksi

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
juu aukaisin tuon releboksin eilen ja tarkastelin asiaa lähemmin. kaikki releet tuntui olevan kiinni, mutta vasemman puolimmaisessa releen kotelossa(näkyy hyvin "chilin"laittamassa kuvassa, kiitos) oli jotain"kökköä"..puhistelin sen ja laitoin takaisin paikoilleen. sen jälkeen on ollut useampia lyhempiä ja vähän pitempiä ajoja ja joka kerta on käynnistynyt ensimmäisellä yrittämällä. saa tuo"tekohengitys"nyt toistaiseksi riittää...
että kiitokset kaikille asiantuntevista kommenteista!

Joo itekkin painin tuon ongelman kanssa ,aluksi kolvailin sen relesysteemin juotokset uudelleen ja toimi vuoden verran ihan hyvin ,mutta sitten hyytyi kokonaan eikä aihettanut enää muuta kuin sivullisten hymyilyä kun kaupan pihalla rystyset verillä paukutti sitä releboksia mersun konehuoneessa.Sitten hain tuon osan veholta eikä sen jälkeen ole enää oireillut.
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Niin siis vikaahan ei missään nimessä saa etsiä muualta kuin releboksista?Chili kirjoitti:"...moottorinohjausboksin hapettuneista pinneistä..."
Missähän päin autoa tuollaiset "pinnit" ovat?Tarkennappa hiukan, ettei vain joku lähtisi viestisi innoittamana etsimään vikaa muualta kuin releboksista.

Se on se suurin boksi mitä sieltä löytyy, tulee paljon ohuita johtoja ja monta liitintä.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli