CLS vs E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
benita
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 02.09.2009 18:24

CLS vs E

Viesti Kirjoittaja benita »

Onko CLS:än tekniikka melko pitkälle samaa samanikäisen E:n kanssa?
Jarrut , vaihdelaatikko , alusta , penkit ja kokonaisuus?
CLS:hän on urheiluauto? Mutta ainakin jakkarat vaikuttaa kaikissa olevan perusmallia?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Mistähän kohtaa CLS on urheiluauto???

Autohan on aika pitkälle E-malliin perustuva ja aivan sairaan siistin näköinen...mutten kyllä ole ikinä sitä keksinyt urheiluautoksi ajatella.

Urheilullinenhan CLS voi olla ja AMG-mallina jopa suorituskyvyltään urheiluautojen tasolla, mutta en miellä AMG-malliakaan urheiluautoksi.

Mielestäni Mersulla on ainoastaan SL, joka on urheiluauto ja tietty SLR.
S212 E350CDI
benita
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 02.09.2009 18:24

Viesti Kirjoittaja benita »

Se ei nyt ole se pointti onko just urheiluauto vai ei!!
Herrasmies coupena tuota nyt ovat kaupanneet..mutta onko siis tekniikka samaa kuin e-sarjassa jolloin hintaa on vaikea ymmärtää..
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Ainakin mun tietääkseni tekniikka ja alusta perustuu e malliin... Mut kiva peli se on ajella, mitä olen työn antajan autoa päässy testaamaan...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

benita kirjoitti:Se ei nyt ole se pointti onko just urheiluauto vai ei!!
Herrasmies coupena tuota nyt ovat kaupanneet..mutta onko siis tekniikka samaa kuin e-sarjassa jolloin hintaa on vaikea ymmärtää..
Tekniikkaa on suurimmaksi osaksi samaa kuin E:ssä. Tämä on hyvä esimerkki hintadifferentioinnista, käytännössä sama tuote myydään kalliilla niille joille on varaa maksaa enemmän mutta silloin tuon täytyy myös näkyä että siitä tuotteesta on maksettu enemmän ja erottuuhan CLS mukavasti E:stä.

Onko joku tarkistanut miten Volkkarin kopio konseptista toimii, eiköhän hinnoittelussa sama piirre toistu.

Vastaava tilanne on C207:n kanssa kun se on käytännössä puhdas C (toisin kuin CLK joka on vain osittain C-malli) mutta hinta tahtoo mennä E:n yläpuolelle.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

benita kirjoitti:Se ei nyt ole se pointti onko just urheiluauto vai ei!!
Herrasmies coupena tuota nyt ovat kaupanneet..mutta onko siis tekniikka samaa kuin e-sarjassa jolloin hintaa on vaikea ymmärtää..
Joku sanoi että jos ei koe eikä näe eroa E-mallin ja CLS-mallin välillä niin kannattaa ottaa se halvempi noista. Tekniikkapuolellahan niissä on paljon samoja osia.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
benita
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 02.09.2009 18:24

Viesti Kirjoittaja benita »

Kiitos..nyt sain asiallista tietoa!
Mulle on tulossa tuollainen vaihdossa niin kiinnostaa tietää faktoja..

Joo ja toki samaa on esim. audi ja bmw kohdalla..

Mutta entäpä Jaguar jonka ihmiset äänestivät arvokkaimman näköiseksi autoksi ja vertailussa oli MB , Audi ja bmw!!
Pohjautuu mondeoon!! Kiva kun ostat Jaguarin ja meet polleena töihin niin työkaverit kuittaa et oot mondeon ostanu.. :lol: eli kannattanee selvitellä?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

benita kirjoitti:Kiitos..nyt sain asiallista tietoa!
Sorry! Ei ollut tarkoitus piikitellä, mutta kysymysten asettelu ei antanut kuvaa, että olisit hankintakannalta asiaa tutkailemassa.

Vastauksia tulikin jo perään ja komee on kiesi, jos tuollaisen hankit.
Itselläni ei tulisi mieleenkään verrata CLS:ää E-malliin, vaikka itsellä Eemeli onkin.
Sen verran on CLS hieno.
Sisätilathan on aika pitkälle samanlaiset ja tekniikankin uskoisin olevan, mutta muotoilu on se mikä tuossa tekee sen suurimman raon hintoihin.


Jaguar ja Mondeo...eikös ne voi muutenkin laittaa samaan kastiin :lol:
ihan kivoja, mutta kiitos ei kiitos.
S212 E350CDI
eemeli308
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.08.2009 19:07

Viesti Kirjoittaja eemeli308 »

K70 kirjoitti:
benita kirjoitti:Kiitos..nyt sain asiallista tietoa!
Sorry! Ei ollut tarkoitus piikitellä, mutta kysymysten asettelu ei antanut kuvaa, että olisit hankintakannalta asiaa tutkailemassa.

Vastauksia tulikin jo perään ja komee on kiesi, jos tuollaisen hankit.
Itselläni ei tulisi mieleenkään verrata CLS:ää E-malliin, vaikka itsellä Eemeli onkin.
Sen verran on CLS hieno.
Sisätilathan on aika pitkälle samanlaiset ja tekniikankin uskoisin olevan, mutta muotoilu on se mikä tuossa tekee sen suurimman raon hintoihin.


Jaguar ja Mondeo...eikös ne voi muutenkin laittaa samaan kastiin :lol:
ihan kivoja, mutta kiitos ei kiitos.
Just hommattu cls 500 ja täytyy sanoa että ainakin ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa kuin ee:ssä, tekniikka voi olla samaa mutta särmässä on valtava ero !!
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

eemeli308 kirjoitti: Just hommattu cls 500 ja täytyy sanoa että ainakin ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa kuin ee:ssä, tekniikka voi olla samaa mutta särmässä on valtava ero !!
Siis verrattuna ilmajousitettuun E500:een samoilla renkailla? En ole tarkistanut olisiko alustassa pieniä eroja mutta kyllä se ilmajousitetussa aika vähiin jää. Mutta hyvä kun olet tyytyväinen, väliäkö sillä miten ne muut kulkee.
Vastaa Viestiin