Mikä harrasteautoksi? W114 Coupe/W124 E500/W126 500/560 SEC?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Mikä harrasteautoksi? W114 Coupe/W124 E500/W126 500/560 SEC?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tallissani on seisonut 10 vuotta 450 SL -71 lähes käyttämättömänä (olen ajanut sillä 700 mailia). Olen ajatellut vaihtaa sen hieman erilaiseen harrasteautoon.

Ajatuksena on ollut joku seuraavista vaihtoehdoista:

- W114 Coupe
- W124 500E/E500
- W126 500/560 SEC

Kaikki nämä mallit ovat erityisen hienoja autoja ja niissä jokaisessa on jotain aikakautensa erikoisuutta. Eniten ehkä kiinnosta 500E/E500, sillä se on täydellisen pervo laite. Toiseksi se lienee tulevaisuudessa näistä laitteista kaikkein harvinaisin/arvokkain pienen valmistusmääränsä takia.

Nyt kyselenkin ko. autojen harrastajilta omia mielipíteitä liittyen autojen ylläpitoon, tekniikan kestävyyteen, tyyppivikoihin, osien hintoihin ja saatavuuteen (tosin hinta suhteellista, kun kyseessä on harrastepeli). Ja tietysti kannattaa tuoda esiin se miksi olet päätynyt juuri omistamaasi harrasteautoon.

Mikä on mielestänne ko. laitteiden (vain hyväkuntoisten) tämänhetkinen markkina-arvo?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Terve! Mielenkiintoisia malleja haet. Etenkin S-malleissa on monesti omistajataustoissa ja historiassa mielenkiintoisia juttuja, samoin varustelu voi olla sykähdyttävä, Kundenwunsch-varusteita on ollut pääasiassa kuitenkin enemmän sedaneissa.

500 E:n arvoa nosti minun silmissäni taannoinen havainto klubifoorumilla, että vain se tehtiin Porschen tehtaan kanssa yhteistyössä, E 500 taas on kokonaan Mersun valmistama.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Mitenkäs R129 SL500 tai SL600 ? Ei taida olla niin harvinainen kuin 500E mutta on ehkä yksi hienoimmista mersuista valmistusaikaan nähden
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

JOskus ei hieno auto vaan natsaa omiin tarpeisiin tai hinkuihin. Mulla on entisöinnin alla hieno W108 250 S 1967. Penkkien verhoilu, kaasareitten kunnostus ja kärjettömän sytkän asennus, pohjan hitsaussaumoihin hionta ja alustan massaus ja se on siinä. Epäilen kunnostuksen jälkeen myyväni/vaihtavani auton, sillä vaikka se puusisustuksineen yms. onkin hieno auto, niin se ei ole tarpeeksi "erilainen" sunnuntaiajeluihin kuin täyskunnostettu pystärini.

Jos jollakulla on vanhaa lerppahuulta tai SL-projektia niin ottakoon ensi kesänä yhteyttä. :roll:

Ks.
Kuva
Kuva
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Meillä oli myös joskus semmoinen "oikea" harrasteauto - ei mikään loistoauto tmv. - jolla ajeltiin kesäisin ja kauniilla kelillä vain, sateella ei raaskinut. Siinäpä sen vika olikin ja nykyään onkin vain käyttöautoja jotka samalla on harrasteautoja! Tietty kaikilla ei voi olla näin.

Liian hienossa on se vika että sitä rupee varomaan ja varjelemaan, eikä osaakaan nauttia siitä enää.

Toisekseen on olemassa tietty filosofia jonkin asian hienoudesta, jossa loistokkuuden hienous yksinkertaisuuden, vaatimattomuuden ja toimivuuden hienouden rinnalla sekä samalla ikäänkuin juhla ja arki asetetaan vertailuun. Joku tuumasi joskus että yksinkertainen on kauneinta, siksihän minäkin varmaan oon hyvin kaunis miääs...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Timo L. kirjoitti: 500 E:n arvoa nosti minun silmissäni taannoinen havainto klubifoorumilla, että vain se tehtiin Porschen tehtaan kanssa yhteistyössä, E 500 taas on kokonaan Mersun valmistama.
Tuliko siihen juttuun oikein virallinen siunaus? Meinaan kun näin kuvan jossa "hyvästeltiin" viimeinen nimenomaan E500 mersu mitä valmistettiin ja kuva oli otettu Porschella ja kuvassa oli kuulemma suurimmaksi osaksi Porschen työntekijöitä :shock: Meinaan että olisiko porschea kiinnostanut pistää miehiään poseeraamaan mersun kanssa jos ja kun viimeisestä heillä valmistetusta autosta olisi ollut jo kaksi vuotta aikaa :?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

piippu kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: 500 E:n arvoa nosti minun silmissäni taannoinen havainto klubifoorumilla, että vain se tehtiin Porschen tehtaan kanssa yhteistyössä, E 500 taas on kokonaan Mersun valmistama.
Tuliko siihen juttuun oikein virallinen siunaus? Meinaan kun näin kuvan jossa "hyvästeltiin" viimeinen nimenomaan E500 mersu mitä valmistettiin ja kuva oli otettu Porschella ja kuvassa oli kuulemma suurimmaksi osaksi Porschen työntekijöitä :shock: Meinaan että olisiko porschea kiinnostanut pistää miehiään poseeraamaan mersun kanssa jos ja kun viimeisestä heillä valmistetusta autosta olisi ollut jo kaksi vuotta aikaa :?
En tiedä sanoa varmaksi. Olet nähtävästi nähnyt saman viestin. Onko sinulla tuota kuvaa sähköisenä?
Klubifoorumilta kirjoitti:So, eigentlich haben es die finnischen Kollegen ja nicht verdient. Aber ich bin ja nicht so und vielleicht interessiert es auch andere. Habe mal mit meinem Schwager gesprochen (Porsche Mitarbeiter) un der konnte sich noch sehr genau daran erinnern wie das mit dem 500E war.
Also er wurde in Zuffenhausen in Handarbeit angefertigt. Die Rohkarosserie wurde an Porsche geliefert und alle Teile die vom normalen 124er abwichen, also Vorderbau, Stehwand, Kotflügel, etc wurden bei Porsche montiert. Die fertige Rohkarosserie wurde dann wieder zu MB geschickt und dort lackiert und komplettiert. Dies gilt aber nur für die 500E. Die E500, also Mopfmodelle wurden komplett bei MB aufgebaut.
Jossain olen taas kuullut että korikokoonpanon lisäksi loppukokoonpano olisi tehty Porschella, että auto olisi kahteen kertaan kuskattu Porschelle kun maalaus tehtiin välillä Sindelfingenissä. Hyvähän tähän varmuus olisi saada.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Jossain olen taas kuullut että korikokoonpanon lisäksi loppukokoonpano olisi tehty Porschella, että auto olisi kahteen kertaan kuskattu Porschelle kun maalaus tehtiin välillä Sindelfingenissä. Hyvähän tähän varmuus olisi saada.
Tuollainen tieto minullakin asiasta on muinaisen TM:n artikkelin perusteella muistellen.
Tämän sorttinen lausuntokin on löytynyt: Each 500 E was hand-built by Porsche, being transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen during assembly taking a full 18 days to complete each model.

Tuo "back and forth between" - edestakaisin - voi hyvin sisältää parikini reissua :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä harrasteautoksi? W114 Coupe/W124 E500/W126 500/560

Viesti Kirjoittaja Aku P »

C 124 320 kirjoitti:Tallissani on seisonut 10 vuotta 450 SL -71 lähes käyttämättömänä (olen ajanut sillä 700 mailia). Olen ajatellut vaihtaa sen hieman erilaiseen harrasteautoon.

Ajatuksena on ollut joku seuraavista vaihtoehdoista:

- W114 Coupe
- W124 500E/E500
- W126 500/560 SEC

Kaikki nämä mallit ovat erityisen hienoja autoja ja niissä jokaisessa on jotain aikakautensa erikoisuutta. Eniten ehkä kiinnosta 500E/E500, sillä se on täydellisen pervo laite.
Olipa osuvasti kuvailtu :lol:

E500:ssa olisi tietysti tyyliä, ei sitä tavan tallaaja erota 200D:sta mitenkään. tietysti vaatii myös tiettyä luontoa, jos ostaa puunattavakseen ja rantabulevardilla ajoa varten "taksiauton".

Mahdollisesti oma valinta olisi tästä W126 -sarjalainen kuitenkin -- klassisen kaunis auto, jonka ylläpito ei ole aivan mahdottoman hintaista ja joka ominaisuuksiltaan sopii vähän muuhunkin kuin hääkyytien ajoon.

W114 coupen ulkonäkö ei ikinä ole ollut ihan omaa silmääni miellyytävä, mutta toisaalta niitä näkee tosi harvoin -- tältä kantilta se olisi paras vaihtoehto. ei varmaan työläin tai kallein pidettävä myöskään. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/68990

Järkyttävän edullisia nuo isokonneiset mölliäiset tuolla maailmalla. :shock:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

W126 Coupé models:

Mercedes-Benz 560 SEC coupéModel Cal. Years Built

380 SEC 1981-1985 11,267
420 SEC 1985-1991 3,680
500 SEC 1981-1991 30,184
560 SEC 1985-1991 28,929

Total 74,060

Jos tuo ylläoleva Wikistä saatu tieto pitää paikaansa niin 420SEC on melko harvinainen sekin :) . Mutta 500E / E500 on vaan tylympi laite ja vaikuttaa siis harvinaisemmalta mitä se ei siis oikeasti ole :roll: .

W114 Coupe on tietty jo vanhanaikainen auto. Kunnossa olessaan antaa ihan hyvät kyydit toki... suomen kesä on niin lyhyt ja epävakaa että parempi jos olisi sähkälasit jottaa saa nopeasti ruudut auki ja pääsee nauttimaan hardtop-ajelusta. Tämän huomasin viime vuonna kun vertailin omia w114 ja w111 coupeja ajossa. W111 coupe oli automaatteineen ja pehmeämpine jousituksineen huomattavasti sofistikoituneempi mielestäni.

W126:sta voin sanoa että 280 SE ja 500 SE oli ihan eri tuntuisia autoja; 500 meni alaväännöllä ja kiihtyi kepeästi kun taas M110 mottia joutui laulattamaan jos halusi ripäesti kiihdyttää.

E500:sta en ole ajanut mutta jos ajattelen omaa E420 muuten plus siihen se noin 50 hv lisää sekä alavääntöä (toivottavasti) niin aika maukas varmaan olisi. Mutta, "taksin" näköinen 4-ovinen harrasteauto ei suuren yleisön silmissä taida paljon rispektiä saada. Jos sitä yleensä edes kaipaakaan :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

karra kirjoitti: Mutta, "taksin" näköinen 4-ovinen harrasteauto ei suuren yleisön silmissä taida paljon rispektiä saada. Jos sitä yleensä edes kaipaakaan :P .
Ei välttämättä -- vielä.
Lainkaan leuhkimatta voin todeta, että oma w123 on herättänyt esim. tänä kesänä muutamalla parkkipaikalla myönteistä huomiota, ja taksinahan sekin kori aikanaan ennemminkin tunnettiin.

No, W123:t eivät ole olleet ammattiajossa 80-luvun loppupuolen jälkeen, joten saa nähdä, joskohan W124 jo 10 vuoden päästä olisi sitten siinä määrin harvinainen, että hyvä yksilö herättää hyvänsorttista huomiota, olkoon sitten vaikka 200D. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

w124 ja w123 on yksi todella iso ero... W124 ei saa millään ilveellä sympaattisen näköistä vaan se on ja pysyy saksalaisen insinööritaidon mestarinäytteenä, eli "tylsän" bunkkerin näköinen käytännöllinen värkki... w123 oli jo uutena symppis ja tunteellinen muotoilunsa takia.

560SEC olis tosta esittelemästäsi listasta se jonka minä valitsisin. Muutoin oma valintani olis ässä (melusti coupe) 60 luvulta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Timo L. kirjoitti:
piippu kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: 500 E:n arvoa nosti minun silmissäni taannoinen havainto klubifoorumilla, että vain se tehtiin Porschen tehtaan kanssa yhteistyössä, E 500 taas on kokonaan Mersun valmistama.
Tuliko siihen juttuun oikein virallinen siunaus? Meinaan kun näin kuvan jossa "hyvästeltiin" viimeinen nimenomaan E500 mersu mitä valmistettiin ja kuva oli otettu Porschella ja kuvassa oli kuulemma suurimmaksi osaksi Porschen työntekijöitä :shock: Meinaan että olisiko porschea kiinnostanut pistää miehiään poseeraamaan mersun kanssa jos ja kun viimeisestä heillä valmistetusta autosta olisi ollut jo kaksi vuotta aikaa :?
En tiedä sanoa varmaksi. Olet nähtävästi nähnyt saman viestin. Onko sinulla tuota kuvaa sähköisenä?


Jossain olen taas kuullut että korikokoonpanon lisäksi loppukokoonpano olisi tehty Porschella, että auto olisi kahteen kertaan kuskattu Porschelle kun maalaus tehtiin välillä Sindelfingenissä. Hyvähän tähän varmuus olisi saada.
Kone kahlattu läpi useaan kertaa....mutta eipä ota kuvaa löytyäkseen, vaikka muistelen että jossain se minulla on :( Tosin löysin semmosen tallennuksen jossa joku innokas asianharrastaja oli poiminut ilmeisesti "kaikki" E500E autoja käsittelevät lehtijutut yksiin kansiin ja siinä asiasta puhuttiin varmana tietona, että kokoonpano olisi tapahtunut loppuunsaakka porschella? Mutta juttu on noin 100sivuinen, niin enpä ala sitä tähän liittämään, enkä osaa nyt yht´äkkiä sitä linkiksikään muuttaa :oops:

Mutta tosiaan näinhän se on mennyt...ainakin 500E mallien osalta, että autoa on kuskattu useampaan kertaan tehtaiden välillä.

Varmuus olisi tosiaan erittäin mielenkiintoinen saada...vaikkei se nyt oikeastaan ainakaan minun arvostukseen vaikuta mitenkään, oli tuo nyt tehty mersulla tai porschella, niin oma aarteeni pysyy tallissani ja yhtälailla rakkaudella sitä hoivaan, oli nyt "synnyttäjä" kuka vaan 8) :lol:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mielestäni W114 coupe on vaan maailmankaikkeuden kauneimmin muotoiltu auto, sen olemuksessa ei ole mitään mikä tökkäisi simmuun. Huomatkaa selkeä yhteys tuon humalassa piirtämäni avatarin kanssa.

Kuva

Harmi, että olen enämpi diesel-miehiä. Siksi Amerikan suunnasta kiinnostaisikin W123 300CD - enkä tarkoita korinvaihtoa vaan sitä alkuperäistä turbodieseliä, niitä pyörii muutama Suomessakin. Yksi oli justiinsa myynnisä jossain Espoosa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Osta tuommonen 114, kertakaikkiaan hienoja autoja joita on liian vähän ja joiden päälle harva ymmärtää tarpeeksi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Aapo.T kirjoitti:Osta tuommonen 114, kertakaikkiaan hienoja autoja joita on liian vähän ja joiden päälle harva ymmärtää tarpeeksi.
Kyllä näin on, hienoinpia mersuja, etenkin jollain vaalealla värillä. 8)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla on tökännyt aina silmään tuossa pystäri cupeessa tuo katon linja, se on jotenkin liian pitkästi "suora" tuo kattopelti. Jossakin kulmassa se näyttää hieman typerältä, mutta joissakin kuvissa se taas ei pistä silmään ollenkaan.

Mene ja tiedä, huolisin varmasti omaksi vaikka tuon vaaleansinisen kaunottaren joka on kuvissa tuossa ylempänä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

eepi kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Osta tuommonen 114, kertakaikkiaan hienoja autoja joita on liian vähän ja joiden päälle harva ymmärtää tarpeeksi.
Kyllä näin on, hienoinpia mersuja, etenkin jollain vaalealla värillä. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=tmuhPFHEbJo

Mites sattukin niin 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

No johan on ihmiselle ongelman pukannut. :?

Tuosta listasta valintani olisi edelleen se 450 SL. Vaikea kuvitella mitään parempaa harrasteautoa kauniina kesäpäivänä V8:n säestässä matkantekoa.

Kerroppa mikä vanhassa autossa ei enää innosta ? Minusta miettimäsi vaihtoehdot on kovin tavallisia SL.n verrattuna. Villi arvaus että Dallas-mopo on koko lauman halutuin ja tunnetuin malli 10 vuodenkin päästä. Kaikki huomaa vanhan kauniin avo Mersun mutta vanhaa "viritettyä" taksimersua ei kukaan.

Voi olla että sohaisin muurahaispesää, mutta näin itse näen asian.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no se o kyl munkin mielipide että SL:stä harrasteempaa on vaikee löytää. Coupet ajaa asian, mutta perus sedanit ei missään muodossa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuolta linkistä löytyy meikäläisen mahdollisesti vaihdettavasta SL:stä muutama kuva:

http://s456.photobucket.com/albums/qq28 ... 450SL9.jpg

Ja onpa siellä muutama kuva muistakin nurkkiin kertyneistä päristimistä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

W124 ei saa millään ilveellä sympaattisen näköistä vaan se on ja pysyy saksalaisen insinööritaidon mestarinäytteenä
Mää oon kauan paasannu että mestari-sana on kokennu inhalaatiota...

Näytehän se on kyllä saksalaisesta tavasta ratkaista asioita, mutta kukahan tuonkin w124 kopan lie piirtänyt, italaialaiset tietenkiin?
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Noname kirjoitti:Kerroppa mikä vanhassa autossa ei enää innosta ? Minusta miettimäsi vaihtoehdot on kovin tavallisia SL.n verrattuna.
W107 SL:lää valmistettiin 18 vuoden aikana 237 387 kpl, joten korimallia on tarjolla kuitenkin aikalailla, toisin olisikin sitten W113, mutta niiden hinnat on nykyään karanneet pilviin.

Tuon oman autoni käyttö on niin minimaalista, viimeisten neljän vuoden aikana kutakuinkin 50 mailia, että auto menee hukkaan tallissa piilossa. Joku voisi esitellä sitä auringolle meikäläistä enemmän.

Tallista löytyy tällä hetkellä muutama muukin harrastepeli, tosin nekin vähän huonolla liikunnalla, mutta ne ovat kuitenkin "lähempänä sydäntä", kuin tuo SL (hankittu kaikki paljon ennen SL:lää). En nyt sit tiedä, ei ole mitään pakkoa autoa vaihtaa, mutta jos sattuu jotain sopivaa tarjolle niin harkinnassa on.

Onhan se ihmisikä kuitenkin aika lyhyt, sitä voisi vielä kokeilla muitakin harrasteautoja.

Eipä kai näitä voi järjellä perustella, tunneasioita...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Pystäricoupen valmistusmäärä:

67 048 kpl

500E/E500:n valmistusmäärä:

10 479 kpl

ja tuo SEC:n valmistusmäärä:

74 060 kpl

ja W107 SL:n valmistusmäärä:

237 387 kpl
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

C 124 320 kirjoitti:Tuolta linkistä löytyy meikäläisen mahdollisesti vaihdettavasta SL:stä muutama kuva:
No ei tule kauhian vaikeeta oleen tuon myyminen :? Vaikka saksantuonti onkin hintoja tiputellut..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Mä voisin vaihtaa secin tuohon, ei lopu harrastaminen heti. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Skånessa olisi tällainen punainen 280 C:

http://www.blocket.se/hassleholm/Merced ... w=3&last=1

Vähän ajettu, hyvä ryhti ja siisti kuin mikä. Eikä ole hinnalla pilattu.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

nyffikaakoo kirjoitti:
W124 ei saa millään ilveellä sympaattisen näköistä vaan se on ja pysyy saksalaisen insinööritaidon mestarinäytteenä
Mää oon kauan paasannu että mestari-sana on kokennu inhalaatiota...

Näytehän se on kyllä saksalaisesta tavasta ratkaista asioita, mutta kukahan tuonkin w124 kopan lie piirtänyt, italaialaiset tietenkiin?
Jep, italialainen Bruno Sacco ainakin johti muotoiluosastoa ja on piirtänyt
mm. 129 coupen ja paljon muuta. Monet pitävät Saccoa yhtenä parhaista
auton muotoilijoista kautta aikojen. 124:n leveitä kylkilistoja kutsutaan
jossain päin maailma Sacco-listoiksi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Sacco
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Niin, 41 vuotta oli bruno mersulla...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Vastaa Viestiin