mersun ostosta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

mersun ostosta

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Terve

Olen ostamassa ensimmäistä mersuani ja olen katsellut 190 sarjalaista vm. 90-92, moottorina bensa 1,8-2,3(ehkä 2,6) onko ollut tyyppivikoja, entä ruoste? Mitä kuuluu sportline varustukseen? Mitä muuten olette tykänneet?
Siinäpä aluksi :wink:
kyselleen myöhemmin lisää :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eihän mersussa vikoja ole :roll: .... no ainakin sportlineen kuuluu matalampi alustasarja kuin vakioon, oisko vielä sisutakin vähän erilainen, penkkien osalta?

ruostetta löytyy samoista paikoista kun kaikista autoista, paljaalla silmällä näkee...yks mikä ainakin w124 on(w201 taitaa olla jo jonkun näköinen vesikouru sitä estämään) , on takavalojen ympäryspelti, voi olla täysin ruosteessa ja ei välttämättä vielä näy ulos päin+samaa vikaa etulamppujen ympärys konehuoneen puolella. Muovilistojen alla voi olla ties mitä, eikä välttämättä näy, tosin helppohan ne itse korjata kun ne kerran siellä alla on, jos kiinnostaa 8)

sellasta...omalla perheellä on siis w201 -89 2.5d aut., saksantuontia
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sportline-alusta on hieno. Suosittelen!

Isokoneisissa autoissa tarkasta kuitenkin ennen ostamista etujouset. Ne napsahtavat tavalliseen Mersu-tyyliia alapäästä. Ja Sportlinen jouset ovat vähän hintavia + hankalia löytää muualta kuin Vehosta.

Ovien reunuksien sisäpuoli kannattaa katsoa ikkunalinjasta alaspäin. Tykkäävät alkaa kukkia saumoista.

-T
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

eerola kirjoitti:Sportline-alusta on hieno. Suosittelen!

Isokoneisissa autoissa tarkasta kuitenkin ennen ostamista etujouset. Ne napsahtavat tavalliseen Mersu-tyyliia alapäästä. Ja Sportlinen jouset ovat vähän hintavia + hankalia löytää muualta kuin Vehosta.

Ovien reunuksien sisäpuoli kannattaa katsoa ikkunalinjasta alaspäin. Tykkäävät alkaa kukkia saumoista.

-T
Kuulemma aika samanlaisilla tyyppivioilla varusteltu kuin W124.. Ainakin nivelet takapäästä kannattaa tarkistaa!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei niistä sportlinen jousista kannata murehtia, nehän voi korvata esim. eibachin jne. jousilla, eikä varmasti kärsi ajettavuus vaikka onkin muut kuin alkuperäisjouset :!:
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

kiitos vinkeistä :)

kuulin että noissa 2,6 kutosissa ollut jotain häikkää kansissa pitääkö paikkansa?
samoin kuulin että taka-akselin puslat on vaihtokunnossa yleensä 200000km paikkeilla?
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Onnea vaan Mersun ostoon. Melkeimpä voisin vannoa ettet tule pettymään :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

JuhaE kirjoitti:kuulin että noissa 2,6 kutosissa ollut jotain häikkää kansissa pitääkö paikkansa?
samoin kuulin että taka-akselin puslat on vaihtokunnossa yleensä 200000km paikkeilla?
Jossain M103:ssa on joutunut vaihtamaan nokka-akselin jo 200th jälkeen, toiset ovat ajaneet lähes 400th alkup. nokalla. Jossain vaiheessa nokka-akselin materiaali vaihdettiin parempaan (89-90?).
Mutta ei tuon nokan vaihto maksa kuin muutaman tonnin (itse nokka alle kaks tonnia vanhoina markkoina) ja sen jälkeen ajaa taas vähintään 200th ilman ongelmia. 8)
Ja ne puslat/helat eivät maksa kuin muutaman kymmenen euroa kipale ja ne pystyy vaihtaan itsekin. Jos vika on ainoastaan epämiellyttävää narinaa, niin yleensä se loppuu pienellä öljypruuttauksella puslaan.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Mutta ei tuon nokan vaihto maksa kuin muutaman tonnin (itse nokka alle kaks tonnia vanhoina markkoina) ja sen jälkeen ajaa taas vähintään 200th ilman ongelmia
Kun nenäkeppi on kertaalleen vaihdettu, niin sen jälkeen pulmia ei pitäisi tulla edes 200 tkm jälkeen. Uusi nokka on automaattisesti kovempaa seosta, samaa jota alettiin käyttää uusissakin autoissa vm. '89 alkaen.
Tuosta vuosimallista on kyllä "montaakin ilimoo". Jotkut lähteet ilmoittavat materiaaliparannuksesta '90-malleihin. Oma kiesi on rekattu 12/89, mutta tästä huolimatta nokka on vaihdettu n. 200 tkm etapilla. Ei mikään tietysti sulje pois sitä, että "vanhan sarjan" nokkia ei olisi saattanut eksyä myös tuoreempiin vuosimalleihin.
Esim. '90 mallin autosta saattaa löytyä '89 tai jopa '88 leimattuja/tarroitettuja pisteosia, esim. mattoja, hanskalokeroita (niistä kierrätyspaperista puristettuja :lol: ) yms. sälpää. Mutta sentään '91 kirjattuja osia ei löytyne :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

kyllä taitaa valinta kääntyä 2,3 tai 2,6 mootorilla varustettuun sataysikymppiin, taitaa 1,8 olla vähän liian "mopo" :wink:

ei vaan suomessa oikein ole noita malleja hirveesti kaupan ja jos löytyy niin on karvalakki malli ja punainen sisusta :( , taitaa mennä hakureissuksi, siinähän tuo kesälomareissu tulee samalla :D
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kansista ja "kannen välistä"

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Taitaa olla niin, että jos kansiongelmia on ollut, ovat ne koskeneet ylipäänsä M103-konetta: siis 2,6- ja 3,0-litraisia. Itselläni ei ole 3-litraisen kanssa ollut näitä probleemoja, mutta tiedän muutamia M103-koneella ajavia, jotka ovat kansia joutuneet remppaamaan. Onhan näistä ollut muistaakseni tämänkin foorumin jengin kanssa puhetta.

Parilta MB-asentajalta olen kuullut, että 2,6 olisi jotenkin isoveljeään "vika-alttiimpi". Tätä tosin olen ihmetellyt, koskapas koneethan ovat iskutilavuutta lukuunottamatta täysin identtiset?! Tiedä siis näistä.

Olen joskus itsekin miettinyt 201-koppasen hankkimista, jotenkin pidän tuosta pikkukorista. Jos automaattia havittelee, niin pienen kokemuksenkin perusteella melkein tuo 2,3-litrainen tuntuisi optimaalisimmalta vaihtoehdolta... :roll:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

190e

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olen ollut hyvin tyytyväinen 190E(2.0)autooni.Kulkee tasaisesti ja "suoraan".Tyyppivika on ainakin lämmityslaitteen moottori;vinkuu kovilla pakkasilla (ilman lohkolämmitystä)ilkeästi kunnes auton saa lämpimäksi.Tätä samaa on esiintynyt monilla.Melutaso on moottorin osalta Bueno,ei ääniä paitsi kiihdytettäessä ja perästä ehkä pörinää jos vedättää.Sensijaan olen aloittanut äänieristystoimet sillä mielestäni rengas/tieäänet tulevat turhan voimakkaasti läpi.Tuulilasinpyyhkijöiden moottori taisi just simahtaa,en osaa sanoa onko tyyppivika...sitäpaitsi jos omani on alkuperäinen niin ei kai 330tkm ole surkea elinikä sillekään?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin