mb 190e tyhjäkäynti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ke 26.08.2009 16:51
mb 190e tyhjäkäynti
Elikkäs miten ruisku mesestä säädetään tyhjäkäyntiä? itsellä alkanu auto käymään siinä 500 kierroksessa ja sammui pari kertaa tänään risteyksessä kun kytkimen pohjaan painoin. No jos joku tietää voisiko olla joku muu vikana niin kertokaa.
Tyhjäkäynnin osalta voi säätää vain seosta, kaikki muut säädöt tekevät EZL-sytky (vanhemmissa TSZ) ja KE-Jetronic-ruisku. Tarkista, että kaikki johdot, letkut ym. ovat kunnossa eikä ilmavuotoja ole. Tyhjäkäyntiseiksen säätöön tarvitset kunnon seosmittarin. Laajakaistamittari on paras vaihtoehto, mutta osaava selviää CO-mittarillakin. Jos sinulla ei ole mittareita käytettävissä, vie auto esim. Bosch-huoltoon säädettäväksi.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: mb 190e tyhjäkäynti
Siitä ilmanputsarin ja venakopan välistä voi lisäilmaluistille menevstä putkesta erottuvaan lattapääruuvin kantaa pyöritellä. Muistaakseni vastapäivään kierrokset nousee. Siinä putsarissa on pieni loveus ruuvvaria varten. Ruuvin kanta saattaa olla paksun paskan alla joten kannattaa rapsutella josko se tulis näkyviin sieltä. Saattoi olla ihan messinkiä se ruuvi. Näin ainakin 2.0 -88 ruiskukoneessa.Jormajorppa kirjoitti:Elikkäs miten ruisku mesestä säädetään tyhjäkäyntiä? itsellä alkanu auto käymään siinä 500 kierroksessa ja sammui pari kertaa tänään risteyksessä kun kytkimen pohjaan painoin. No jos joku tietää voisiko olla joku muu vikana niin kertokaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: mb 190e tyhjäkäynti
OK, vuosimallissa 1990 ei ole tuollaista säätöä.AK47 kirjoitti:...Siitä ilmanputsarin ja venakopan välistä voi lisäilmaluistille menevstä putkesta erottuvaan lattapääruuvin kantaa pyöritellä. Muistaakseni vastapäivään kierrokset nousee. Siinä putsarissa on pieni loveus ruuvvaria varten. Ruuvin kanta saattaa olla paksun paskan alla joten kannattaa rapsutella josko se tulis näkyviin sieltä. Saattoi olla ihan messinkiä se ruuvi. Näin ainakin 2.0 -88 ruiskukoneessa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ke 26.08.2009 16:51
Ilmeisesti tuota Jetronicin vanhempaa KE1-mallia on tehty rinnan uudempien KE2- ja KE3-mallien kanssa, joissa ei säätöruuvia WIS:in mukaan enää ole. KE2 on ollut tuotannossa ennen vuosimallia 1990 ja KE3 alkaen 9/89 (vm.1990).
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020