W124 Sedanin ja Coupen ovien pituudet

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

W124 Sedanin ja Coupen ovien pituudet

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Pystyiskö kukaan mittamaan mikä on Coupeen oven pituus ?? ja käykö Coupen ovet heittämällä Sedaniin B-pilarin siirron jälkeen.

t.Petri
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Coupen ovihan on karmiton... Mun mielestä muotoilu ei oo samanlainen.

EDIT: kävin pihal mittailee ja tiiraa... Coupen oven ulkopelti on 1275mm pitkä kylkimuovin yläosasta mitattuna ja oven lukko sekä oven takareuna on aivan erilainen kuin farkussa... joka on kai sama ku sedanis?

Mun verrokit
Kuva
Kuva
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ja vaikka kävis niin lasit joutuu teettää kun sedanissa on tuulilasi paljon pystympi.
Myös katto on coupessa kapeempi kun sedanissa eli lasit kaartuu sisäänpäin.

Kyllä luulisin että ne kyl käy jos toisiaan B-pilaria siirtää tarvittavan verran taakse.
Niinkun Sergei tuumaili ,että kuupan oven takapään muoto on erillainen kun sedanissa ja farkussa.

Ja tekemällähän sen saa käymään.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

helpompi on hitsata orginaalista ku ottaa coupesta.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3816
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Joo kyllä se kannattaa jenkkityyliin tehdä se 2d, eli alkuperäisistä ovista. Ei tuokaan varmaan helppoa ole, mutta luulisin että toimivampi ratkaisu. Coupessahan tosiaan on täysin erilainen kori verrattuna sedaniin, toisin kuin esim. jossain vw golffeissa joista saa tehtyä näppärästi 4d->2d..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

EVO X kirjoitti:Joo kyllä se kannattaa jenkkityyliin tehdä se 2d, eli alkuperäisistä ovista. Ei tuokaan varmaan helppoa ole, mutta luulisin että toimivampi ratkaisu. Coupessahan tosiaan on täysin erilainen kori verrattuna sedaniin....
Nythän on hurjat suunnitelmat. :D Tällee tekemällähän saisi tosiaan uuden korimallin W124 2D sedan, eikä mikää matalakattonen Coupe. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joku foorumillahan teki w201 2d:n... kukas löytää topicin.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Vastaa Viestiin