Tuli vaan mieleen, kun tuon -38 170V:n koneen laakerointi vaatii moisen toimenpiteen. Laakerimetalli on siis valettu suoraan kiertokankiin ja laakeripukkeihin. Nykyaikaisen kaltaiset irtonaiset liuskalaakerit tulivat kai peräti vasta 50-luvulla.
Laakereita valamaan
Laakereita valamaan
Onko kenelläkään kokemusta laakereiden valamisesta. Tuota hommaa kai harrastettiin enemmän ja vähemmän, vuosikymmeniä sitten esim. pumpuissa ja milloin missäkin.
Tuli vaan mieleen, kun tuon -38 170V:n koneen laakerointi vaatii moisen toimenpiteen. Laakerimetalli on siis valettu suoraan kiertokankiin ja laakeripukkeihin. Nykyaikaisen kaltaiset irtonaiset liuskalaakerit tulivat kai peräti vasta 50-luvulla.
Asia nyt ei ole aikoihin ajankohtainen, mutta jos joku siitä vaikka tarkemmin sattuisi tietämään.
Tuli vaan mieleen, kun tuon -38 170V:n koneen laakerointi vaatii moisen toimenpiteen. Laakerimetalli on siis valettu suoraan kiertokankiin ja laakeripukkeihin. Nykyaikaisen kaltaiset irtonaiset liuskalaakerit tulivat kai peräti vasta 50-luvulla.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Ville Komulainen
- Asiantuntija

- Viestit: 656
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Täytyypä ottaa yhteyttä. Kiinnostaa tuo tekniikka miten se tehdään. Ei tuohon kai kummoista muottia tarvi tehdä, mihin sulan kaataa. Sitten valettu kikkare kalvataan mittaansa.
Niin onhan mersuklubilaisilla noita pirssejä. Eiköhän niihinkin ole laakerit tehty. Ellei sitten ole viritettu liuskoja tilalle. No täytyy kuulostella.
Niin onhan mersuklubilaisilla noita pirssejä. Eiköhän niihinkin ole laakerit tehty. Ellei sitten ole viritettu liuskoja tilalle. No täytyy kuulostella.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*


