W124 Farmari: Mielipiteitä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tero Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 09.04.2003 00:17
Paikkakunta: Rovaniemi

W124 Farmari: Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Tero Y »

Eli
Tiedossa olisi yksi W124 farmari.
Minkäslaisia mielipiteitä ko. autosta? Esim verrattuna sedaniin. Itellä on W201, joka on hyvä peli, mutta aloin miettiä vaihtoa, koska olisi sopiva kohdalla. Voitte myös vertailla W210 ja W124T jos on kokemuksia

Kyseinen auto on 250:sellä koneella oleva diesel. Ilmeisesti 5 sylinterinen?

Autossa on tasonsäätöperä. Mieten se käytännössä toimii? Jos tasonsäätö hajoaa, putoaako perse kenttään vai onko auto normaali ilman tasonsäätöä. On nimittäin kohtuullisen suolaisen hintaiset osat tuossa tasonsäädössä..

Ja sitten te joilla on W124 dieselfarmari, voisitteko ilmoittaa oman autonne omamassoja ja kokonaismassoja..

Ja nyt kaikki ihmettelevät, että mitä niillä teen, niin syy on uusi (16.4.2004) laki pakettiautojen tavaratilassa olevista istuimista..

Laki sanoo, että pakettiautossa on oltava enemmän kantavuutta tavaroille kuin ihmisille. Ja laskennassa ihmisen paino on 68kg

Eli jos farmari dieselin kantavuus on 500 kg, se jaetaan kahdella, joten
ihmisten osuus kantavuudesta on 250 kg, josta saadaan 250kg/68kg=3,7

eli tarkoittaa, että autossa saa olla 3 matkustajaa kuljettajan lisäksi
takapenkki pitäisi näin ollen muuttaa kahden istuttavaksi.
Tämän jälkeen auton saisi muutettua pakettiautoksi...
Mutta kuinka suuret on 124 farkun kantavuudet? Saako siinä olla takapenkkiä vai ei?

Pykälissä on erilliset säännöt eri ikäisille autoille ja joissakin malleissa omamassaan huomioidaan kuljettaja ja joissakin ei...

Mutta teoriassa pääpiirteittäin näin....

Tulipas pitkä tarina :)

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!

Tero
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18028
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lukaiseppas tuo.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7689

Tasonsäädön tilalle on mahdollista vaihtaa tavalliset iskarit, mutta silloin pitää vaihtaa myös jäykemmät jouset.
wiimax.fi
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Re: W124 Farmari: Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja JS »

Tero Y kirjoitti:
Autossa on tasonsäätöperä. Mieten se käytännössä toimii? Jos tasonsäätö hajoaa, putoaako perse kenttään vai onko auto normaali ilman tasonsäätöä. On nimittäin kohtuullisen suolaisen hintaiset osat tuossa tasonsäädössä..

Vaikka tasonsäädön hinta suolainen, niin toisaalta tuntuisi olevan aikas kestävää sorttia. :lol: :lol: :lol:
Ja nykyisin kun on paljon autoja tuotu purkamoille, niin varaosíen hinnat käytettyinä kohtuuliset w124 autoissa

:roll:
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Veljelläni on -88 farmari 300D, ei ole vielä tasonsäätö iskareille tehty yhtään mitään ja mittarissa on yli 900 000 km :wink:

Ja onhan se kiva kun perä pysyy samassa asennossa vaikka tavaraa olisikin kontti täynnä........
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mese230te »

230TE, 495 Mm, toinen vaihdettu, alapallo rupesi kolisemaan, iskari oli vielä täysin iskussa. :(
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W124 Farmari: Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tero Y kirjoitti:Ja sitten te joilla on W124 dieselfarmari, voisitteko ilmoittaa oman autonne omamassoja ja kokonaismassoja..
W124 250TD vm -90
Omapaino: 1480 kg , Kok.paino: 2100 kg
Väisälän laskuopilla kantavuutta löytyy siis 620 kg
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

iskarin kolinaa...

Viesti Kirjoittaja eropappa »

mese230te kirjoitti:230TE, 495 Mm, toinen vaihdettu, alapallo rupesi kolisemaan, iskari oli vielä täysin iskussa. :(
Haittaako tuo kolina takaiskarissa mitään, onko se lopun alkua iskarille?? :roll:
Iskarit kyllä pelaa ja jouset on kunnossa (kats. 4/04) mutta kolinaa kuuluu ilman kuormaa vähän väliä toisesta iskarista. Se ottaa välillä pannuun...
TEA124
Moppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 08.10.2003 11:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Moppe »

124 farkkua ei voi muuttaa pakuksi, koska ei ole tyypitetty pakuksi, eikä myöskään ole eu-tyyppihyväksyntää (tuli vasta 1.1.1998 pakolliseksi henkilöautoihin).
Jompikumpi tulee olla että saisi pakuksi, kannattaa lukea muuttuneet pakettiautomääräykset huolella, ettei tule yllätyksiä.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

EDU kirjoitti:Kävin tänään rekisteröimässä 250 TD:n pakettiautoksi.Ehtoina oli että lisäistuin takakontista poistetaan, nyt saa kuskin lisäksi olla 4 henkeä eli yht. viisi, entisen seitsemän sijaan, ja moottoritiellä ei saa ajaa kuin 100 km/h.
homma maksoi 49 ekeä.
Mitäs tää sitten oikein on? Vai onko siis vm.98 tai uudempi?
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Moppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 08.10.2003 11:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Moppe »

Sori juttu takas, kaverilta tuli hieman virheellistä tietoa, näin siinä käy kun kuuntelee huhupuheita.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Nou hätä. Ei tässä kovin moni taida pysyä mukana, kun veromies leikkii piirileikkiä. Tämä viimeisin muutos (tyyppihyväksyntä pois ynnä muuta säätöä) taisi tulla vasta vajaa pari viikkoa sitten.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

Veromalle

Viesti Kirjoittaja mese230te »

Ei vaikitusta iskariin, ainoa haitta on kolina, käsin vääntelemällä pallossa ei tuntunut väljää, mutta uusi oli paljon jäykempi, tuskin pystyi käsin liikuttelemaan. Sain kolinan muutamaksi päiväksi pois pyöräyttämällä iskaria noin neljänneskierroksen, olen kuullut juttuja että tuolla voi pärjätä vuodenkin.
Minä en, ei kestänyt viikkoakaan ja kolina takaisin.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ainoa miinus verrattuna sedaniin on rengasäänet takaa.
Itte vuosi aikaa vaihoin molemmat takaiskarit, olihan nuo aika suolaset, mutta hyvät. Muuten varmari on ehoton koppero.
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

painot

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

250TD -89
Kokonaispaino 2080kg
Omapaino 1520kg
Kantavuus 560kg

Ihmettelen miksi samanlaisissa autoissa kokonaispainot vaihtelee. Maalaisjärjellä ajateltuna varusteet kasvattaa omapainoa, mutta kokonaispaino pysyisi samana?
W124 250TD -89
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Markus kirjoitti:Ainoa miinus verrattuna sedaniin on rengasäänet takaa.
Itte vuosi aikaa vaihoin molemmat takaiskarit, olihan nuo aika suolaset, mutta hyvät. Muuten varmari on ehoton koppero.
Minulla on E320 T -93 farkussani sellainen koiraverkko-takatilanpeite-yhdistelmärullatanko, jossa on siis kaksi toimintoa. Ylöspäin lähtee nailoninen koiraverkko, joka tuntuu olevan todella hyvää tekoa, vaikka nailonia onkin. Se napsautetaan kiinni katossa oleviin kiinnikkeisiin. Toinen rullasta lähtevä varuste on sitten takatilan peittävä "matto", joka napsautetaan takaluukussa oleviin kiinnikkeisiin. Matto nousee ylös kun takaluukku avataan.

Takatilan peittävä matto vähentää farmarin takatilasta kuuluvaa renkaiden (lähinnä talvella nastat) huminaa merkittävästi. Lisäksi se on aika hyvä jos takaluukussa on tavaroita, joihin aurinko ei saisi paistaa, esim. ostoskasseja. Myöskään vorot eivät heti näe mitä takaluukussa on.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Näkkyyhän tuossaki tuo nahkarätti olevan, ihan hyvä pitää sitä päällä kun kertyy kaikkia rompetta tuone ja naapurin eläkeläiset sinne sitten kurkkii :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Ainakin saksassa on pakettiautoksi rekisteröityjä w124:sia farmareita,
että taitaa olla eu tyyppihyväksytty... Olis tuollainen saksalainen myytävänä jos
joku tarvii :
-91 300DT Autom. cruise, sähkö ikk. ja sähkö kattol. 320tkm /takuu-km.
Tiedustelut YV tai e-mail.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

diesel verotus/pakettiauto / ÄÄNIERISTYS

Viesti Kirjoittaja nautseri »

VERO SÄÄNNÖKSET MUUTTUNEET 16.4
VANHAT SÄÄNNÖKSET MENNEET UUSIKSI VERKKOA EI TARVI JA MERSUTKIN SAA PAKETTIAUTOIKSI.
iTSE AJELEN MERSUN PAKULLA.
on viisainta käydä katsastus asemalla rekisteriotteen kanssa siellä näkevät heti ,tartteeko tehdä mitään muutoksia,on jotenkin ne kantavuus rajat niin hilkulla, että ei ole ennen varmaa kuin saa sielä vahvistuksen asialle .
Tuttava perheessä on kaksi 124 Farkkua ja toiseen ei tarttenu tehdä muutoksia ,mutta toinen vaatii yhden istuma paikan poiston ja siinä on omat saannöt.
jos saatte paketti autoksi rekisteröityä autonne niin käykääpä myös omassa vakuutus yhtiössänne ,niin nekin maksut alenevat jos on kasko?
jopa meni kulut alas!!!!!!!!!!!!! että heilahti. :wink: :wink:

tuohon äänen sisälle tuloon ,(sisämeluun farkuissa),on hyvä keino olemassa.
autossa on paljon peltipintoja verhouksen alla ,näihin kohtiin voi laittaa bitumi mattoa joissa on liima toisella puolen,laita vain kuiviin kohtiin älä peitä mahdollisia vesi reikiä listojen alareunoissa ,muuten kondessi vesi jää saumoihin ja ruoste raiskaa hyvän pelin.
voi sinne laittaa järkevästi myös ruoste suoja ainettakin,ja kurat kannattaa ottaa ensimmäisenä pois vaikka imurilla.

lokareitten pinnat kun eristää hyvin kuumailmapuhallin on hyvä apu tässä hommassa tai lämmitä mikrossa kertakäyttöastian påållä ,varo ettei reunat töhri lämmetessään mitään tarpeetonta.
ja sitten voi vielä laittaa muovipintoihin huokoista eristettä,on liimat valmiina olevaa ja halvin on kun ostaa eriste mattoa ,muutaman nelön heti alkuun huokoista ja putken halpaa silikonia, jolla kiinnittää eristeet kiinni ,katso ennen kuin liimaat ,että mahtuu takaisin omalle paikalle suojat.
nyt on varmasti hilaisempi kiesi.
näin ovat ne luksus autotkin saatu äänettömiksiJa eikun töihin :?: 8)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Itse puolitoista vuotta farmarilla ajaneena voin täysin sydämin suositella ko. automallia. Auto ei ole sen huonompi/parempi ajettava kuin sedanikaan.
Oikeastaan auto on myös helpompi peruuttaa parkkiruutuun koska viimeinen pilari antaa hyvin osviittaa siitä, missä puskurin reunat milloinkin kulkee.

Ei muuta kun ostamaan farmi pois poikkeen.

Ja ostakaa tuo minunkin farmari myös pois ohimennessänne.... :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin