s202 SRS-valo kummittelee ???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Mesessä on alkanu tuo SRS-valo oudosti muistuttumaan olemassa olostaan... :lol:

Elikkäs käynnistettäessä sammuu normaalisti niinkuin aina ennenkin, mutta saattaa satunnaisesti syttyä ajon aikana ja sammua hetken päästä ??? Muutaman kerran tehnyt tuon kolmen vuoden yhteisen taipaleen aikana enkä ole siihen niin kiinnittänyt huomiota kun näin harvoin teki ja diagnoosia ei siitä tee muistiin...

Mutta nyt viikon verran taas kummitellut melkeen joka kerta kun olen autolla ajanut, eli saattaa syttyä milloin vaan ajon aikana ja sammuu viimeistään noin muutaman minuutin päästä, välillä valo saattaa vain vilahtaa ettei melkeen ehdi huomata... :D

Ihmettelin vaan kun haulla kattelin ja väitetään ETTEI SRS-VALO SAMMU KUIN TESTERILLÄ jos sattuu jostakin syystä syttymään???

Täytyy varmaan töpselissä käyttää jos ei tokene, kiinnostaa vaan onko muilla vastaavanlaista vikaa/ominaisuutta ollu???? :lol:
S202 220 CDI Äsprit
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

T.K kirjoitti:Mesessä on alkanu tuo SRS-valo oudosti muistuttumaan olemassa olostaan... :lol:

Elikkäs käynnistettäessä sammuu normaalisti niinkuin aina ennenkin, mutta saattaa satunnaisesti syttyä ajon aikana ja sammua hetken päästä ??? Muutaman kerran tehnyt tuon kolmen vuoden yhteisen taipaleen aikana enkä ole siihen niin kiinnittänyt huomiota kun näin harvoin teki ja diagnoosia ei siitä tee muistiin...

Mutta nyt viikon verran taas kummitellut melkeen joka kerta kun olen autolla ajanut, eli saattaa syttyä milloin vaan ajon aikana ja sammuu viimeistään noin muutaman minuutin päästä, välillä valo saattaa vain vilahtaa ettei melkeen ehdi huomata... :D

Ihmettelin vaan kun haulla kattelin ja väitetään ETTEI SRS-VALO SAMMU KUIN TESTERILLÄ jos sattuu jostakin syystä syttymään???

Täytyy varmaan töpselissä käyttää jos ei tokene, kiinnostaa vaan onko muilla vastaavanlaista vikaa/ominaisuutta ollu???? :lol:



Piti Veholla korjauttaa kun ei uskaltanu ruveta purkamaan,Ratilta lähtevä jalkatilaan menevä nelinapainen spiraalikaapeli poikki,korjaus maksoi 225 euroa![/quote]
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

jussilampi kirjoitti:
T.K kirjoitti:Mesessä on alkanu tuo SRS-valo oudosti muistuttumaan olemassa olostaan... :lol:

Elikkäs käynnistettäessä sammuu normaalisti niinkuin aina ennenkin, mutta saattaa satunnaisesti syttyä ajon aikana ja sammua hetken päästä ??? Muutaman kerran tehnyt tuon kolmen vuoden yhteisen taipaleen aikana enkä ole siihen niin kiinnittänyt huomiota kun näin harvoin teki ja diagnoosia ei siitä tee muistiin...

Mutta nyt viikon verran taas kummitellut melkeen joka kerta kun olen autolla ajanut, eli saattaa syttyä milloin vaan ajon aikana ja sammuu viimeistään noin muutaman minuutin päästä, välillä valo saattaa vain vilahtaa ettei melkeen ehdi huomata... :D

Ihmettelin vaan kun haulla kattelin ja väitetään ETTEI SRS-VALO SAMMU KUIN TESTERILLÄ jos sattuu jostakin syystä syttymään???

Täytyy varmaan töpselissä käyttää jos ei tokene, kiinnostaa vaan onko muilla vastaavanlaista vikaa/ominaisuutta ollu???? :lol:



Piti Veholla korjauttaa kun ei uskaltanu ruveta purkamaan,Ratilta lähtevä jalkatilaan menevä nelinapainen spiraalikaapeli poikki,korjaus maksoi 225 euroa!
[/quote]

Juu haulla kattelin tuosta spiraalista että olisi ollut tod helppo vaihtaa ja osa kannattais ostaa purkaamolta ??? :roll:

No täydytäään seurailla valon sielunelämää ja nappasta vikakoodit onneksi tämän vuoden katsastus on jo suoritettu niin ei niin kiirettä ole
S202 220 CDI Äsprit
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

T.K kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
T.K kirjoitti:Mesessä on alkanu tuo SRS-valo oudosti muistuttumaan olemassa olostaan... :lol:

Elikkäs käynnistettäessä sammuu normaalisti niinkuin aina ennenkin, mutta saattaa satunnaisesti syttyä ajon aikana ja sammua hetken päästä ??? Muutaman kerran tehnyt tuon kolmen vuoden yhteisen taipaleen aikana enkä ole siihen niin kiinnittänyt huomiota kun näin harvoin teki ja diagnoosia ei siitä tee muistiin...

Mutta nyt viikon verran taas kummitellut melkeen joka kerta kun olen autolla ajanut, eli saattaa syttyä milloin vaan ajon aikana ja sammuu viimeistään noin muutaman minuutin päästä, välillä valo saattaa vain vilahtaa ettei melkeen ehdi huomata... :D

Ihmettelin vaan kun haulla kattelin ja väitetään ETTEI SRS-VALO SAMMU KUIN TESTERILLÄ jos sattuu jostakin syystä syttymään???

Täytyy varmaan töpselissä käyttää jos ei tokene, kiinnostaa vaan onko muilla vastaavanlaista vikaa/ominaisuutta ollu???? :lol:



Piti Veholla korjauttaa kun ei uskaltanu ruveta purkamaan,Ratilta lähtevä jalkatilaan menevä nelinapainen spiraalikaapeli poikki,korjaus maksoi 225 euroa!
Juu haulla kattelin tuosta spiraalista että olisi ollut tod helppo vaihtaa ja osa kannattais ostaa purkaamolta ??? :roll:

No täydytäään seurailla valon sielunelämää ja nappasta vikakoodit onneksi tämän vuoden katsastus on jo suoritettu niin ei niin kiirettä ole[/quote]





Pystyy ottaan sulakkeen pois,jos haluaa että valo sammuu ja muistaakseni kattoluukku ei silloin pelaa !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Juu ei se edellisellä ajokerralla ees oireillu tuo valo, eipä oo tuossa kattoluukkua niin ei haittaa :lol:
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Löytyi tähänkin jonkinlainen selitys, vieläkin sillointällöin srs valo syttyy ja jonkin ajan kuluttua sammuu. Testeri ilmoittaa vain akun alhaisesta jännitteestä, on tuo akku jo viime talvena pitänyt uusia mutta ei ole raaskinu sijoittaa kun kovilla pakkasilla laittaa vaan yöks laturiin... :D Tämä alijännite sytyttää myös välillä esp vikavalon.
S202 220 CDI Äsprit
vehka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 25.06.2010 22:44

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja vehka »

ML:n Turvaistuimen tunnistin vika korjattu.Paloi punainen SRS valo. Vika tunnistin matossa. Poikittainen teräslanka (istuinpäällisen ja toppauksen kiinnityslanka) hangannu johtimen tunnistinmatosta poikki. Korjasi N.3cm mittasella langansäikeellä viottuneen kohdan(katkoskohdan yli).Hyvin toimii. Uusi tunnistin 362€. Tulee pehmusteineen päivineen.
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Minulla kans testeri näytti että matkustajan penkin tunnistinmatto on viallinen. Siinähän tarvii purkaa penkistä koko sielu irti että pääsee mattoon käsiksi. Pitäsikö itse koittaa purkaa? Vehka: kummonen homma siinä oli että pääsi mattoon käsiksi?
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Wulfride kirjoitti:Minulla kans testeri näytti että matkustajan penkin tunnistinmatto on viallinen. Siinähän tarvii purkaa penkistä koko sielu irti että pääsee mattoon käsiksi. Pitäsikö itse koittaa purkaa? Vehka: kummonen homma siinä oli että pääsi mattoon käsiksi?
YLEENSÄ vika piuhassa, jolloin säästää huomattavasti. Jopa minä onnistuin korjauksessa...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71847" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=9976" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja haulla lisää... nuo linkit ovat lähinnä väyryseen tai w202:een, en tiedä joko W203:ssa on samoin integroitu kuin ML:ssä, silloin voi olla astetta hankalampaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vehka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 25.06.2010 22:44

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja vehka »

Wulfride kirjoitti:Minulla kans testeri näytti että matkustajan penkin tunnistinmatto on viallinen. Siinähän tarvii purkaa penkistä koko sielu irti että pääsee mattoon käsiksi. Pitäsikö itse koittaa purkaa? Vehka: kummonen homma siinä oli että pääsi mattoon käsiksi?
penkki irti,sivumuovit pois.selkänoja alas. Istuinpäällinen penkinrungosta irti,lähtee helposti,semmoisilla muoviläpysköillä kiinni. Sitten päällisen irroitus superloonista(kiinni rautalanka lenkeillä). Sitten patja vaan pois (ei millään kiinni)ja pöydälli ihmettelemään. Noin tunintyö ,kun penkki on irti. Ja ML270 cdi kyseessä.
harrikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 07.03.2010 11:20
Paikkakunta: valkeakoski

Re: s202 SRS-valo kummittelee ???

Viesti Kirjoittaja harrikka »

Hei mulla kiukutteli kans valo keväällä sytty virratpäällä ja sammu tartatessa niin kun pitikin sit satto syttyä palamaan ajossa,testeri ei näyttänyt, mitään vikaa,sit lakkas kokonaan syttymästä.No vikana oli palanut lamppu sen vaihdoin ja sen koommin ei ole ajon aikana väläytellyt. et näin mulla
Vastaa Viestiin