230E '80
230E '80
Morjens.
Tuli tämmöönen vehje hommattua taloon
ja nyt pitäis tutustua tähän mersufoorumiin, niin ja ehkä myös itse autoon..
Ei mitään hajua paljonko meisselillä ajettu, mut mittarissa 14230. veikkaus on jotain +200tkm, ovessa joku öljynvaihtolappu 2000-luvulta ja 190000 luki siinä. ei saa selvää oliko 2003 vai 2006..
Hyvin toimii ja käy, pientä hifistelyä riittää ja ens keväällä olis tarkotus maalata koko pirssi.
Ja nyt sitten alkais aluks tuskailu ruosteiden kanssa sun muuta näpräilyä että sais leimattua.
Katsastukseen ainakin pitäsi yks alapallo vaihtaa, uudet helmat, päästöt pitäis saada kohdalleen ja jarrut herkistellä.
Tossa muutama kuva jos toimii:
http://cid-b286a4fc99127789.skydrive.li ... ?uc=4&nl=1
Ja sisältä:
http://cid-b286a4fc99127789.skydrive.li ... chUpload=1
Tietoja:
VIN WDB12322310008374
Model 230 E
Chassis 12322310008374
Engine 102980 10 007610
Transmission 000125 72
Order 0 0 529 50210
Approx. year 1980
Lights HELLA
Cab 08162
Dealer Finland (529)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint
740 pastel grey (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1981)
Options
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
667
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
Tuli tämmöönen vehje hommattua taloon
ja nyt pitäis tutustua tähän mersufoorumiin, niin ja ehkä myös itse autoon..
Ei mitään hajua paljonko meisselillä ajettu, mut mittarissa 14230. veikkaus on jotain +200tkm, ovessa joku öljynvaihtolappu 2000-luvulta ja 190000 luki siinä. ei saa selvää oliko 2003 vai 2006..
Hyvin toimii ja käy, pientä hifistelyä riittää ja ens keväällä olis tarkotus maalata koko pirssi.
Ja nyt sitten alkais aluks tuskailu ruosteiden kanssa sun muuta näpräilyä että sais leimattua.
Katsastukseen ainakin pitäsi yks alapallo vaihtaa, uudet helmat, päästöt pitäis saada kohdalleen ja jarrut herkistellä.
Tossa muutama kuva jos toimii:
http://cid-b286a4fc99127789.skydrive.li ... ?uc=4&nl=1
Ja sisältä:
http://cid-b286a4fc99127789.skydrive.li ... chUpload=1
Tietoja:
VIN WDB12322310008374
Model 230 E
Chassis 12322310008374
Engine 102980 10 007610
Transmission 000125 72
Order 0 0 529 50210
Approx. year 1980
Lights HELLA
Cab 08162
Dealer Finland (529)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint
740 pastel grey (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1981)
Options
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
667
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
Viimeksi muokannut smegma, Ma 26.10.2009 23:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
On, on. Lupaava alku. Edes konehuone ei näyttäisi olevan juuri kuin pesua vailla, mitä kuntoon tulee. Korinkin maalipinta näyttää paikoin oikein hyvältä, samoin kromit. Eiköhän tuosta tule kesäksi oiva cruising-peli.
Jaa, niin: raportoithan kun projekti etenee
E: päästöjä, niin. Käykö auto siististi, eli käynnistyy kylmänäkuumana hyvin, ei nyi, savuttele, sammuile tai muuten kiukuttele? Paljonko päästöt olivat pielessä?
Jaa, niin: raportoithan kun projekti etenee

E: päästöjä, niin. Käykö auto siististi, eli käynnistyy kylmänäkuumana hyvin, ei nyi, savuttele, sammuile tai muuten kiukuttele? Paljonko päästöt olivat pielessä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Käy hyvin, lähtee heti laakista käymään. en muista paljon ne oli, jossain pitäis olla se katsastuslappu missä ne luki.Aku P kirjoitti:On, on. Lupaava alku. Edes konehuone ei näyttäisi olevan juuri kuin pesua vailla, mitä kuntoon tulee. Korinkin maalipinta näyttää paikoin oikein hyvältä, samoin kromit. Eiköhän tuosta tule kesäksi oiva cruising-peli.
Jaa, niin: raportoithan kun projekti etenee
E: päästöjä, niin. Käykö auto siististi, eli käynnistyy kylmänäkuumana hyvin, ei nyi, savuttele, sammuile tai muuten kiukuttele? Paljonko päästöt olivat pielessä?
sinistä savua meinaa vähän puskee ja öljy tuoksahtaa, että olisko venttiilinvarren kumit tms?
vähän se oli tukkonen kun seisonu pari vuotta.
pitää nyt syöttää jotain puhdistusmyrkkyjä bensaan ja vaihtaa tulpat/johdot suodattimet ja käydä testissä niin saa jotain osviittaa siitä sitten.
missäs tuossa on ruiskun ja tankin välissä suodatin? vai onko sellasta kaljapurkin kokosta..
ei liiemmin oo tullu noiden mersujen kanssa touhuttua kun harrastus on rajottunu lähinnä saman ikäluokan bemareihin.
kori on muuten hyvä mutta nuo paikat mihin vähänkin voi jäädä vesi seisomaan niin johan on ruostetta syntyny(helmojen alle, oven listojen alle ym.)
sisusta on helmi kunnossa, vähän hometta takapenkissä(ylläri)
niin ja mittarin valot ei toimi, paitsi bensavalo. koko kojetaulu on muuten pimeenä.
joo, kyllä se taas viikonloppuna etenee

Lykkyä ja tervetuloa foorumille. Polttoainesuodatin löytyy pumpun luota, oikean takarenkaan edestä pohjasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ahh iki ihana M102 moottori! vaihda heti ekaks virranjakajan kansi ja pyörijä ja tarksita kaikki alipaineputkien kumiputkiliitokset. kandee käydä säädättämässä se ruuta asiantuntevassa liikkeessä. säätö tapahtuu putsarin päällä olevasta pienestä reijästä kuusiokoloavaimella kokoa 3mm. varttikierros sekottaa jo koko systeemin ja sitä ei saa kuntoon korvakuulolta. tarvii testerin.
Tyhjäkäynnin säädölle oma ruuvi näkyy ainaki w201 koneessa ventiilikopan ja ilmanputsarin välissä, sellainen 10-12mm iso messinkiruuvi.
Millos kantikkaat valot tuli? eiks se oo vast 82 tms?

Millos kantikkaat valot tuli? eiks se oo vast 82 tms?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu, nuo perusasiat kuntoon ensin; jakajan osat + tulpat + suotimet ja ettei pahoja imuvuotoja ole. TUoretta bensaa tankkiin ja joku aika ajoa, niin sillä voivat jo vain vähän vinksallaan olevat arvot parantua.Sergey kirjoitti:ahh iki ihana M102 moottori! vaihda heti ekaks virranjakajan kansi ja pyörijä ja tarksita kaikki alipaineputkien kumiputkiliitokset. kandee käydä säädättämässä se ruuta asiantuntevassa liikkeessä.
M102:han on mitä mainioin kone, arkikäyttöön sopivan ruudikas ja taloudellinen eivätkä nuo juuri tuppaa hajoilemaankaan. Se on seisonnan tuomaa ongelmaa, jos venttiilinvarren kumit falskaavat. Siihen myös sininen savu todennöäköisimmin viittaa.
Mittaristosta on helpoimmillaan säätöpotikka hapettunut tai polttimot palaneet. Sitä mittarivalojen säätönamiskaa pyörittelemällä voi jo saada ihmeitä aikaan. MIttaristo muuten irtoaa helposti; kojetaulun alaosan muovi irti (olikohan 3 tai 4 ruuvia), sitten käsi alakautta sisään mittarin taakse ja työntämällä ulos. Polttimot ovat siinä yläosassa. Älä pistä ylisuuria polttimia.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Pahimmoillaan voi se vastuslanka olla poikki,itsellä oli tällainen tapaus
meni mittari vaihtoon.Toimi kyllä satunnaisesti täys teho kohdassa,mut putos välillä pois,kun kiertelet sitä säätö namiskaa,niin kokeile vetää nappulaa samalla varovasti,kun pyörittelet sitä!
Ja onnea,ihan okn hyvätähän tuo kuvissa näyttää olevan,muuten minkälainen sisusta on kuosiltaan?
T.Jaakko.P
meni mittari vaihtoon.Toimi kyllä satunnaisesti täys teho kohdassa,mut putos välillä pois,kun kiertelet sitä säätö namiskaa,niin kokeile vetää nappulaa samalla varovasti,kun pyörittelet sitä!
Ja onnea,ihan okn hyvätähän tuo kuvissa näyttää olevan,muuten minkälainen sisusta on kuosiltaan?
T.Jaakko.P
smegma kirjoitti:ok. voi olla että tähän on jo kerran vaihdettu mittaristo kun katsoin tosta kuskin ovesta kun oli 2000-luvulla vaihdettu öljyt jossain liikkeessä niin mittarilukema oli 190000, ja nyt on 14000jaakko.putkisaari kirjoitti:Pahimmoillaan voi se vastuslanka olla poikki,itsellä oli tällainen tapaus
meni mittari vaihtoon.Toimi kyllä satunnaisesti täys teho kohdassa,mut putos välillä pois,kun kiertelet sitä säätö namiskaa,niin kokeile vetää nappulaa samalla varovasti,kun pyörittelet sitä!
Ja onnea,ihan okn hyvätähän tuo kuvissa näyttää olevan,muuten minkälainen sisusta on kuosiltaan?
T.Jaakko.P
laitan kuvia sisustasta viikonloppuna
Heps!
Hyvä projektin alku, onnea jatkoon. Niin, ei tosiaan kannata koko mittaristoa vaihtaa, otat vain mittariston irti ohjeilla joita ylempänä vaihdetaan ja se säätöpotikka on trippimittarin yhteydessä, takana semmoinen valkoinen mötti, avaat sen ja laitat crc:tä ja rullailet ja sitte vain mittariston virta kii ja valot päälle, josei toimi, etit ehjän sen potikan taikka laitat alla oleviin pariin metallitappiin väliin jonku hyppylangan, sitte palaa aina kirkkain asennossa, mutta muista samalla tarkistaa kaikki polttimotkin. Onko helmat miten pahat, saako hitsaamalla vai meinaatko laittaa ihan uudet? Kerrohan jatkosta täällä ihmeessä jos voit kun projekti etenee.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Kerrataanpas vielä tyhmällekin tuota mittarivalo juttua.
Itekkin hankin just -82 230 mesen ja mittaristo pimeenä. Öljyn, seisontajarrun ja pitkien merkkivalot kuin myös vilkut pelaa.
Sulakkeet on tarkastettu, mittaristo irrotettu ja polttimot tarkastettu. Se valkonen mötikkä oli hapantunu ja niihin metallitappeihin laitettiin hyppylanka. Mutta valoja ei ilmesty.
Pitäiskö se tuolla hyppylangalla toimia aina kun valot vääntää päälle?
Voiskohan sieltä valojen päästä olla jotain irrallaan?
Että mitäpä seuraavaksi kannattais hämästellä?
Itekkin hankin just -82 230 mesen ja mittaristo pimeenä. Öljyn, seisontajarrun ja pitkien merkkivalot kuin myös vilkut pelaa.
Sulakkeet on tarkastettu, mittaristo irrotettu ja polttimot tarkastettu. Se valkonen mötikkä oli hapantunu ja niihin metallitappeihin laitettiin hyppylanka. Mutta valoja ei ilmesty.
Pitäiskö se tuolla hyppylangalla toimia aina kun valot vääntää päälle?
Voiskohan sieltä valojen päästä olla jotain irrallaan?
Että mitäpä seuraavaksi kannattais hämästellä?
uudet helmat joo laitan, oli nääs otettu vanhat jo pois ja uudet sai mukaanJussi L. kirjoitti:Onko helmat miten pahat, saako hitsaamalla vai meinaatko laittaa ihan uudet? Kerrohan jatkosta täällä ihmeessä jos voit kun projekti etenee.

paitsi että ne oli ilmeisesti motonetistä ostettu niin piti laikalla vähän ottaa pois molemmista päistä..
sit löyty uus vika, hätävilkut ei toimi, normivilkut kyllä toimii. eli lienee katkaisija paskana, MUTTA sulake no. 2 oli rikki ja siinä lukee joku "warnblinkanlage" on vaan tuo saksankielen taito jääny vähän vähemmälle opiskelulle aikanaan.
tänään tehtyä:
öljyt/suodatin, jäähd. huuhtelu/puhdistus ja uudet nesteet, tulpanjohdot, ilmansuodatin. tulpat ei yllärimylläri käynykkään

vois huomenna napsia kuvia sisältä ja sunnuntaina olis tarkotus hitsata helmat kiinni ja pohjan 2 reikää, laittaa stp:n ruiskunpuhdistusainetta ja venttiilinpuhdistusainetta bensaan ja ajella joku lenkki että saa jarrutella.
sitten pitäis vielä irroittaa tukivarsi ja viedä johonkin missä on prässi.
Viimeksi muokannut smegma, La 24.10.2009 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lisää
Warnblinkanlage = on juuri hätävilkkukatkaisija. Onko sulake mennyt itsekseen, vai onko jotakin muuta vikaa, selviää kokeilemalla. Tuntuuko katkaisijan toiminta "terveeltä" ?
Kun laitat ne helmat, niin älä tee vesitiiviitä, ts. asenna ne vedenpoistotulpat paikoilleen. Muuten alkaa vesi hölskyä, ja pääsee kohta hitsaamaan uudelleen
....semmoisiakin on nähty
Kun laitat ne helmat, niin älä tee vesitiiviitä, ts. asenna ne vedenpoistotulpat paikoilleen. Muuten alkaa vesi hölskyä, ja pääsee kohta hitsaamaan uudelleen

....semmoisiakin on nähty
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
kyllä se ihan normilta tuntuu, kai?
pitää "lainata" tuosta bemusta huomenissa sulaketta ja kokeilla kestääkö vai polttaako oikosulun takia heti.
niin tarkotatko Henry niitä pyöreitä kumitulppia siellä pohjassa? tuleekos ne sitten siihen päälle sen jälkeen kun helma on kiinni? ku ei tiedä yhtään millanen se on ollu kun ei ite oo päässy purkamaan..
pitää "lainata" tuosta bemusta huomenissa sulaketta ja kokeilla kestääkö vai polttaako oikosulun takia heti.
niin tarkotatko Henry niitä pyöreitä kumitulppia siellä pohjassa? tuleekos ne sitten siihen päälle sen jälkeen kun helma on kiinni? ku ei tiedä yhtään millanen se on ollu kun ei ite oo päässy purkamaan..
hätävilkut toimii nyt, kiitos toisen projektin mikä suosii vielä putkisulakkeita..
btw. saa muuten tarjota yv/spostiin EDULLISTA apukuskin puolen etuvaloa tai sen lasia.
btw. saa muuten tarjota yv/spostiin EDULLISTA apukuskin puolen etuvaloa tai sen lasia.
Viimeksi muokannut smegma, Ma 26.10.2009 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kovastihan tuo on ehjän näköinen,saat siitä putsaamalla todella hinon ja komean sisustan!=)
T.Jaakko.P
T.Jaakko.P
Viimeksi muokannut jaakko.putkisaari, Ti 22.12.2009 06:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt on hitsattu uudet helmat ja parsittu kasaan. olikin yllärimylläri vähän enemmän ruostetta kun rupes tonkimaan.. noh onpahan nyt vesitiivis lattia
vielä olis tuo nivel vaihdettava ja hieman pakkelointi ja maalaushommia ennen kun pääsee vetämään kahva edellä.
kymysys liittyen kl-varaosien tarjontaan:
tossa ylhäällä linkitetyssä kuvassa kun näkyy maskista puuttuvan osia, niin onko ne kyseiset?
Maskin poikkilista () 1544 3,70 EUR
Tähti kehyksessä (sininen) () 1489 8,00 EUR
ja sitten vielä että mistä saa hommattua noita pyöreitä kumitulppia sinne pohjaan ja helmapeltiin? n. 3cm halkaisija

vielä olis tuo nivel vaihdettava ja hieman pakkelointi ja maalaushommia ennen kun pääsee vetämään kahva edellä.
kymysys liittyen kl-varaosien tarjontaan:
tossa ylhäällä linkitetyssä kuvassa kun näkyy maskista puuttuvan osia, niin onko ne kyseiset?
Maskin poikkilista () 1544 3,70 EUR
Tähti kehyksessä (sininen) () 1489 8,00 EUR
ja sitten vielä että mistä saa hommattua noita pyöreitä kumitulppia sinne pohjaan ja helmapeltiin? n. 3cm halkaisija
itte sain just tänään laitettua kuntoon noi valot. se säätöhommahan sieltä oli paskana. juotin johdon pätkän kiinni niihin nastoihin ja nyt toimii..Takakumi kirjoitti: Se valkonen mötikkä oli hapantunu ja niihin metallitappeihin laitettiin hyppylanka. Mutta valoja ei ilmesty.
Pitäiskö se tuolla hyppylangalla toimia aina kun valot vääntää päälle?
pissapoika on vähän omituinen, tulee hyvin ja paineella nestettä kun konepelti on pystyssä muttei sillon kun on kiinni.

huomenna KL-varaosille hakemaan kaikkee pientä hilpettä. pitäis pakkelit hioa ja maalata niin olis katsastusvalmiina.
Moi,
Katsopa, ettei pissapojan letku ole konepellin saranan puristuksissa. Itselläni seikkaili välillä saranan rutattavana.
T; Wade
pissapoika on vähän omituinen, tulee hyvin ja paineella nestettä kun konepelti on pystyssä muttei sillon kun on kiinni.
Katsopa, ettei pissapojan letku ole konepellin saranan puristuksissa. Itselläni seikkaili välillä saranan rutattavana.
T; Wade
pissapoika on vähän omituinen, tulee hyvin ja paineella nestettä kun konepelti on pystyssä muttei sillon kun on kiinni.

* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Sama.Sergey kirjoitti:hehe tuttu juttu toi letkun litistyminen
OLkoon miten helppo vika vaan, mutta kyllä se ekaa kertaa tullessaan pisti päätä raapimaan

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97