clk w209 -kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
clk_240
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

clk w209 -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja clk_240 »

Haulla löysin vain w208 -ketjuja.

Olen ostamassa 2003 -mallista 100 tkm ajettua 240 autom. -mallia.

Onko mallissa jotain tyyppivikoja tai muuta ostossa huomioitaa?

Toimiiko se ovenlasin lasku/nosto ovea avattaessa/suljettaessa Suomen talvessa?

Aion käyttää merkkihuoltoa huolloissa, onko huoltoväli millainen, millä kilometreillä tulee isompia huoltoja?

Kiitos vastaajille!
eemeli308
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: clk w209 -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja eemeli308 »

clk_240 kirjoitti:Haulla löysin vain w208 -ketjuja.

Olen ostamassa 2003 -mallista 100 tkm ajettua 240 autom. -mallia.

Onko mallissa jotain tyyppivikoja tai muuta ostossa huomioitaa?

Toimiiko se ovenlasin lasku/nosto ovea avattaessa/suljettaessa Suomen talvessa?

Aion käyttää merkkihuoltoa huolloissa, onko huoltoväli millainen, millä kilometreillä tulee isompia huoltoja?

Kiitos vastaajille!
Mulla clk 320 vm 04 ja toimii kuin unelma, lasit toimi ainakin viime talvena moitteetta mutta kannattaa tietyillä keleillä jättää lasit rauhaan.
CLK on toistaiseksi paras mersuni.
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Itsellä meni 240:stä autom. ohjausyksikkö, regenerointiventtiili ja perä ujelsi oudosti 30-50 vauhdeissa. Parkkitutkasta meni takaa kaksi anturia ja edestä yksi. En suosittele 240 koneella kenellekkään enää näillä bensanhinnoilla. Osta mieluummin se kompressori niin pysyy bensalaskutkin kurissa.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Sanoisin myös että 200K on parempi valinta kuin 240. Suorituskyvyssä ei juuri ole eroa, mutta 200K menee tarvittaessa todella pienellä kulutuksella!
Omallani pääsin parhaimmillani maantieajossa (ajotietokoneen mukaan) jopa sellaiseen lukemaan kuin 4.8l/100km reilun 200km:n matkalla!!

Mulla CLK oli muutaman vuoden ja auton mennessä vaihtoon mittarissa oli noin 50t kilsaa.
Auto toimi koko tuon ajan täysin moitteetta, oikeastaan mitään pientäkään vikaa tai ongelmaa ei ilmennyt.

Ikkunoiden kanssa ei ollut talvisin mitään ongelmaa. Tietysti se että lasi avautuu hieman kun oven avaa, edellyttää joskus hieman enemmän jäätyneen lasin raappaamista kuin "tavallisella lasilla" varustetussa autossa, mutta kunhan muisti tarvittaessa raapata jäätyneen lasin alareunastaan niin ongelmia ollut.
Toinen asia mikä pitää muistaa tehdä talvella CLK:n kanssa pesun jälkeen on lasien kuivaaminen. Jos nimittäin lasi jää märäksi..tai siis lasin alaosaan oven sisässä..jää vettä niin se jäätyy ja silloin lasin mekanismi saattaa hiukan tökkiä.
Eli kun CLK:n talvella pesee niin kannattaa tehdä niin että laskee lasin kokonaan alas ja nostaa ylös - kuivaa lasiin jääneen veden..ja tarvittaessa toistaa kerra- pari niin silloin ei tuota mahdollista jäätymisongelmaa ilmene.
Tosin jos se lasi sattuu em syystä jäätymään niin useimmiten lasin moottori kyllä jaksaa lasin tökätä auki ja jos ei jaksa niin hyvin nopeasti sisätilojen lämmittyä alkaa kyllä lasikin toimimaan.
Kahden talven aikana minulla oli ehkä kaksi kertaa edessä tilanne jossa lasi jäätyi ja nekin ennenkuin älysin että lasit pitää kuivata talvipesun jäljiltä em tavalla.

Eli minun kokemukseni mukaan CLK on erittäin huoleton auto + erittäin hyvännäköinen ja myöskin varsin nautinnollinen matkakumppani varsinkin maantietaipaleille.
Ainoa pienenpieni miinus siitä että 200K ja 240 ovat hiukan alitehoisia auton urheilulliseen luonteeseen nähden. Eli siis auton ulkonäkö ja sen synnyttämä fiilis antaisi odottaa hieman räväkämpää suorituskykyä.

Niinpä esittäisinkin..jos vain budjetti sallii..320-konetta ennemmin kuin 200K:ta tai 240:iä.

Mutta oli kone siis mikä tahansa niin hyvännäköinen ja huoleton auto jokatapauksessa. Suosittelen lämpimästi..CLK on yhä edelleen yksi minulle mieluisimmista autoista joita minulla on tähän mennessä ollut!

Huoltoväliä en enää muista oliko autossa kiinteä 20t vai kertoiko ajotietokone milloin on huollon aika käytön mukaan?! Jokatapauksessa huoltotiheys on sitä samaa luokkaa mitä nykyautoilla nyt ylipäätään on, eli ei kovin usein.
Huolto-ohjelma on vastaava kuin esim C-sarjassa ja hinnaltaan myös siis samaa luokkaa. Se, onko se paljon vai vähän, jää jokaisen arvioitavaksi..mutta ei sen kalliimpaa ole kuin muissakaan autoissa.
Vehon hinnastoa kun selaan niin näyttäisi siltä että Assyst A huollon hinta on 246euroa ja Assyst B huolto on 417euroa. Jokatoinen huolto on siis A ja jokatoinen huolto on B.
Suurempaa hommaa näyttäisi tulevan siinä vaiheessa kun vaihdetaan tulppia ym eli käytännössä 70-90tkm/ 4 vuoden välein.
Joten veikkaisin että 100tkm ajettuun autoon on hiljattain tehty nuo hiukan "isommat" huollot.
Tietysti sitten jarrulevyjen ja palojen vaihto ym ovat käytöstä riippuvaisia, joten 100tkm ajetussa autossa ne voivat olla joko vaihdettu tai sitten juuri vaihtokuntoon tulossa.
Etulevyt + palat näyttää maksavan 200K-malliin 433euroa ja 240/320-malliin 485euroa.
(hinnat ovat C-sarjan hintoja, mutta käytännössä siis CLK:ssa pätee samat hinnat koska tekniikka on samaa)

Siinä hiukan sitä CLK-infoa :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Veljellä on 2008 amerikantuonti clk350, mukavaa kyytiä 8)
Toi sen amerikasta muuttoautona suomessa myytäväksi, ilmeisesti ensivuonna kaupan, ajettu n. 3500km 8)
Maksoi vähemmän uutena mitä suomessa 5 vuotta vanha käytetty pienemmällä moottorilla :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja maku »

CLK:ta voi minäkin suositella lämpimästi. Olen ajanut 1,5 vuoden aikana 120 tkm eikä mitään vikaa (paitsi laatikko josta jo vähän tarinoin tuolla projekti osiossa). Mahtava auto ajaa, ainakin näillä mootoreilla mistä on kokemusta (270cdi ja 30cdi).
Osta pois, mutta heti oikealla (mikä tahansa ahdettu) moottorilla niin ei tarvitse jälkeenpäin harmitella :)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

Kuva Kuva
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

Minulla tulee kohta kaksi vuotta ja 40000 km täyteen CLK 500:lla. Auto on alunperin otettu käyttöön 2004 ja mittarissa on kohta 80000 km kaikkiaan.

Vastaan tulleet murheet:

- Joku ilmastointilaitteen putki/letku vaihdettu (meni oston jälkeen takuuseen).
- Poistumisautomatiikka sekoilee hiukkasen ja joskus, eikä osaa siirtää penkkiä viimeistä senttiä ilman, että painaa muistin valintanappia pohjaan. Pitänee seuraavassa huollossa kysellä, josko tuo on oikea vika.
- Ilmastointiautomatiikka haluaa joskus sitkeästi heittää pelkääjän puolen säädön manuaaliohjaukselle. Vaatii joskus kolme peräkkäistä komentoa, ennenkuin uskoo, että automatiikalla mennään. :roll:
- Pelkääjän puolen istujantunnistus on sairaan herkkä. Jo paksun muistivihkon heitto vieruspenkille ennen käynnistystä saa vehkeen uskomaan, että siinähän istuu joku ja sitten alkaa piip-piip-piip turvavyö päälle heti kalabaliikki, joka ei lopu ennenkuin pysähtyy ja starttaa uusiksi. Vihko lattialla.
- Takaiskarit olisi aika vaihtaa. Oikea puoli erityisen heikko jo :?
- Renkaita kuluu, nekin olisi aika vaihtaa ...

Olen kyllä ollut sikatyytyväinen autoon. Huollossa olen vehjettä käyttänyt kerran (vielä 7000 km seuraavaan) ja tuon ilmastointilaitteen takia se kävi kahdesti samassa merkkikorjaamossa - joka kerran palvelu on ollut melkein järkyttävän hyvää, hyvä että eivät vedä asentoa ja kättä lippaan, kun menee autoa noutamaan :lol:

Viimeksi huollosta hakiessa, kun laskukin oli jo maksettu, auton luovutuksessa kävi näin:
- "Onko monsieurilla kiire päällä?"
- "No eipä ole kiire."
- "Ottakaapa kuppi kahvia, minä käyn imuroimassa auton vielä..."
BBBRrummmm.... ... ...
... menee puoli tuntia. Ja toinenkin kuppi kahvia ....
- "No niin, kas tässä. Anteeksi, meni hiukan pitkään, mutta pesetin samalla auton myös ulkoa."
...mykkänä...

Näin siis täällä kehä kolmosen eteläpuolella, Etelä-Ranskassa. Päätän nyt tähän.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Vastaa Viestiin