W124, 300D,syylärin vaihto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

W124, 300D,syylärin vaihto.

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Tais vihdoin löytyä syy vesien häviämiseen, syylarin kenno keskivaiheilta aivan märkänä ja nyt jo tiputtaa alleen ihan näkyvästi.
Uuden syylarin vaihto äkkiseltään tuntuu suht nopealta hommalta, mekaanisesti, mutta mitäs pitää ottaa huomioon? Mitenkäs ne ilmaukset yms?Miten ne oikeaoppisesti suoritetaan? Riittääkö, kun lämppärit on täysillä ja glykoolia putkeen, minkä menee vai miten ilmanpoisto tulee suorittaa?
Ihmettelee: J-PK
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Kun painelee alavesiletkua hissukseen veden kaadon yhteydessä, helpottaa ilmausta kummasti. Sitten vaan autoa käyttää paisuntasäiliön korkki auki, niin kauan että termostaatti on auennut ja koko systeemissä on vettä.

Ja varmista sen alavesiletkun oikea asento, ettei osu laturin siipiin (tai näin ainakin 200D:ssä)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mersu ilmoo itsensä aika hyvin.
Eli nesteet sisään , käytä lämpimäksi ja tarkista nesteen määrä lopuksi.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ja ilmoo vielä paremmin itestään, kun ajaan keulan täyttövaiheessa hieman korkeammalle. Niin, kuivalla moottorilla ei tietenkään ajella yhtään :!:
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin